تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819461287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كره شمالي و شرايط جديد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: كره شمالي و شرايط جديد
* منبع: تايم
سرويس ترجمه: پس از آنكه پيونگ يانگ اعلام كرد، خود را براي پرتاب ماهواره به مدار زمين آماده مي كند. آمريكا و كشورهاي

همسايه كره شمالي معتقدند، اين كشور مي خواهد تحت لواي اين ماهواره دورترين موشك خود را به طور غيرقانوني پرتاب كند. اين بيانيه از سوي آژانس فناوري فضايي كره شمالي در حالي منتشر شد كه نگراني مجامع بين المللي درباره پرتاب موشك «تائه پودونگ 3 » توسط اين كشور رو به افزايش است و كره شمالي اعلام كرده است كه دستيابي به دانش فضايي را حق خود مي داند و خود را براي پرتاب ماهواره مخابراتي آزمايشي «كوانگ ميونگ سونگ» آماده مي كند.
هيلاري كلينتون، وزير خارجه باراك اوباما كه اولين سفرهاي خارجي خود را به آسيا از چين، ژاپن كره جنوبي و اندونزي آغاز كرده طي هشدارها و اولتيماتومهايي از پيونگ يانگ خواسته است دست از آزمايش پرتاب ماهواره خود بر دارد.
هيلاري درباره احتمال وقوع جنگ قدرت در كره شمالي و نيز احتمال وقوع بحران بر سر جانشيني كيم جونگ ايل 67 ساله هشدار داد. كره شمالي در مقابل اعلام كرد: اگر نظاميان تشنه جنگ آمريكايي اجازه يابند، ديوانه وار به اقدامهاي خود براي وقوع جنگي ديگر ميان دو كره ادامه دهند، اوضاع در شبه جزيره كره به مرحله اي غيرقابل پيش بيني خواهد رسيد و فقط آمريكا مسؤول پيامدهاي آن خواهد بود.
پيونگ يانگ خطاب به سئول اعلام كرد كه ديگر هيچ قرارداد نظامي و سياسي با سئول را به رسميت نمي شناسد كه شامل مرزبندي در درياي عربي است كه پيش از اين موجب دو جنگ خونين ميان كره شمالي و جنوبي طي يك دهه گذشته بود.
اما هدف كره شمالي از تحركات كنوني اين است كه سعي دارد تا در آن واحد يك پيغام را به گوش سه نفر برساند اولين مخاطب اين پيام كره شمالي مردم هستند، در حالي كه شايعات مرگ كيم جونگ ايل، رهبر كره روز به روز قوت گرفته است، بايد از شرايط خوب اطمينان حاصل كنند و قدرت نمادين را به نمايش بگذارد؛ زيرا كره شمالي داراي ايدئولوژي رهبري فردي است. بويژه كه شايعات مربوط و نيز فعاليتهاي ضد كره شمالي كه توسط سازمانهاي غيردولتي در كره جنوبي سازماندهي مي شود، به پايه هاي ايدئولوژي رهبري فردي آسيب مي رساند.
دومين مخاطب آزمايش موشكي كره شمالي، دولت سئول است از زماني كه لي ميونگ در سال گذشته در كره جنوبي به قدرت رسيد، دولت وي تمايل كمتري به ارسال كمكهاي اقتصادي براي كره شمالي نشان داد و عصبانيت كره شمالي كار به جايي نبرد.
سومين مخاطب پيونگ يانگ كه از همه اهميت بيشتري نيز دارد، دولت باراك اوباماست. پيونگ يانگ شاهد اين مسأله بود كه اوباما رئيس جمهور آمريكا به قدرت رسيد و به سرعت نمايندگان خود را به سه منطقه حساس خاورميانه، شبه جزيره كره و جنوب آسيا، پاكستان، افغانستان و هند اعزام نمود، پس از آن بود كه پيونگ يانگ شنيد هيلاري كلينتون حرفهاي نسنجيده اي درباره كره شمالي زده است. او گفته، تنها در صورتي با كره شمالي وارد مذاكره خواهند شد كه اين كشور يك بار براي هميشه برنامه هسته اي خود را كنار بگذارد و اين در حالي است كه كره شمالي اعلام كرده است كه برنامه ساخت سلاح هسته اي را در دستور كار دارد و اين امر باعث عصبانيت رهبران پيونگ يانگ گرديد. زيرا هيلاري پيش از آغاز مذاكره خواهان كنار گذاشتن برنامه هسته اي كره شمالي شد و اين كشور نمي خواهد كه در سياست خارجي آمريكا در حياط پشتي واقع شود. پيونگ يانگ مي خواهد سئول را دور بزند و خودش پيغامي مستقيم و شفافي براي آمريكا ارسال كند. از ديگر سو، دولت اوباما هيچ نشانه اي از اينكه خواسته هاي مشتركي با كره شمالي دارد، ارسال نكرده است. در هر حال اگر هم چنين باشد، هيلاري كلينتون در سخنان خود ارسال اين پيام را فراموش كرده است. وقتي كه درباره برنامه غني سازي اورانيوم از او سؤال شد، هيلاري اعلام كرد كه آمريكا هرگز به طور كامل وجود چنين برنامه اي را ثابت نكرده است. اين موضع وي چيزي نيست كه بوش از آن استفاده مي كرد. سؤالي كه اينجا مطرح مي شود، اين است كه آيا پيونگ يانگ احساس مي كند كه از صحنه حذف شده است و مي خواهد دوباره به مركز توجه واشنگتن تبديل شود؟ پاسخ به اين پرسش را شايد اوباما و گروه همراهش از روز اول از بين برده اند، زيرا با وجود بحرانهاي مختلف در سياست خارجي و داخلي، نيازي به پاسخ اين پرسش نيست.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن