تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816588352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهى به مهم ترين هاى جهان ديجيتال و ارتباطات در سال ۲۰۱۱


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: نگاهى به مهم ترين هاى جهان ديجيتال و ارتباطات در سال ۲۰۱۱
شبكه خبرى دويچه وله در گزارشى به بررسى مهم ترين رويدادهاى جهان ديجيتال و ارتباطات در سال گذشته ميلادى پرداخت.سال ۲۰۱۱ نخستين سال از دهه دوم قرن بيست ويكم، سال مهم و پرتحولى در دنياى تكنولوژى هاى نوين بود. دگرگونى هاى جهان تكنولوژى ديجيتال هر روز با شتاب بيش ترى به پيش مى تازد و اگر بخواهيم دگرگونى هاى رخ داده در اين سال را در يك پديده خلاصه كنيم، بايد به رشد برق آساى تبلت ها اشاره كنيم. گجت ها و تجهيزات قابل حمل و مبتنى بر فن آورى لمسى كه خود منشاء دگرگونى هاى عظيم و گسترده تر در بخش هاى گوناگون مرتبط باتكنولوژى هاى اطلاعاتى و ارتباطات نوين در عصر ديجيتال اند؛ از دنياى تجارت و ارتباط گرفته تا جهان رسانه و آموزش و ... و ترديدى نيست كه اين موج گسترده را آى پد محصول انقلابى اپل رهبرى مى كند.
آى پد ،۲ دومين نسخه از تبلت جادويى اپل
تغيير بنيادينى كه فن آورى هاى لمسى به رهبرى آى پد در دنياى تكنولوژى به وجود آورده را با تغيير خط فرمان به رابط هاى گرافيكى در دنياى رايانه مقايسه مى كنند. حالا كم كم رقص انگشتان برروى صفحات لمسى هوشمند جاى گزين موس ها مى شود. اوايل ماه مارس بود كه نسخه دوم تبلت جادويى اپل هم ارائه شد. هنوز استيو جابز در قيد حيات بود كه آى پد ۲ با رخى زيباتر و سبك تر با پردازشگرهاى قدرتمندتر و دو دوربين پا به دنياى فن آورى گذاشت و حالا قرار است نسخه سوم آى پد هم در فوريه ۲۰۱۲ و در روز تولد استيو جابز، بنيان گذار فقيد كمپانى اپل ارائه شود. تاكنون هيچ كالاى الكترونيكى در تاريخ به سرعت آى پد فروخته و فراگير نشده است. تبلت اپل كه تا حالا پس از تلويزيون، گوشى هاى هوشمند و لپ تاپ، چهارمين محصول پرمصرف الكترونيك در جهان بوده است، بسيارى از كمپانى ها را به حضور در اين عرصه ترغيب كرده است. كمپانى هاى گوناگون با عرضه تبلت هاى مبتنى بر اندرويد (سيستم عامل گوگل) در تلاش اند تا سهمى از اين بازار را در اختيار بگيرند؛ بازارى كه آى پد تسلطى انكارناپذير بر آن دارد.
كيندل فاير؛ تبلت آتشين آمازون با قيمت وسوسه انگيز
كتاب خوان هاى الكترونيك هم در سال ۲۰۱۱ رشد چشمگيرى داشتند و پيش تاز اين عرصه، آمازون است كه اواسط سال خبر از ارائه محصول جديدش داد: Kindle Fire كه با قيمت ۱۹۹ دلارى وسوسه خريد را در سر بسيارى از كاربران تكنولوژى مى اندازد و مثل كيندل هاى قبلى، صرفا به كار كتاب خوانى نمى آيد. با كيندل فاير كاربر مى تواند هم فيلم ببيند، سريال هاى تلويزيونى را دنبال كند، موزيك گوش كند و از اپليكيشن هاى گوناگون استفاده كند. خريد از فروشگاه آنلاين آمازون هم تنها با يك كليك ميسر خواهد شد. پيش بينى مى شود فروش تبلت هاى فاير در سال ۲۰۱۲ حتى از آى پد هم بيش تر باشد و دليل آن هم كاملا روشن است؛ فاير ارزان تر است و شمار بيش ترى از علاقمندان از پس پرداخت بهاى ۱۹۹ دلارى آن برمى آيند. اوايل سال ۲۰۱۱ آمازون اعلام كرده بود كه فروش كتاب هاى الكترونيك اش از فروش نسخه هاى چاپى كتاب ها پيشى گرفته است؛ اين ركورد قابل تاملى در دنياى فن آورى است. نسخه هاى الكترونيك كتاب و نشريات، با سرعتى چشمگير نسخه هاى چاپى را به حاشيه مى رانند.
سراب آى فون ۵ و سررسيدن آى فون ۴S سيرى
در روزهاى نخست ماه اكتبر سال ۲۰۱۱ پس از ماه ها بحث و گمانه زنى و شايعه پراكنى درباره آى فون ۵ و امكانات احتمالى اش، آى فون ۴S با پردازشگرهاى قوى تر و دوربينى باكيفيت تر ارائه شد و البته آى فون ۴S كه به همراه نسخه ۵ سيستم عامل iOS عرضه شد، قابليتى دارد كه براى اولين بار در دنياى گوشى هاى هوشمند رونمايى شد. «سيرى» رباتى است در دل آى فون جديد كه دست يار هوشمند كاربر و از نمونه هاى درخشان بهره گيرى از هوش مصنوعى است. «سيرى« تا جايى كه بتواند به سوالات كاربر پاسخ مى دهد: از جست وجو در اينترنت گرفته تا تماس گرفتن و ارسال اس ام اس به فردى مشخص، اعلام وضعيت هوا و آخرين كتابى كه نويسنده محبوب تان منتشر كرده و هزاران مساله كوچك و بزرگ ديگر. اپل با ارائه اين قابليت جديد در آى فون هاى ۴S باز هم پيشتاز عرصه اى جديد در دنياى فن آورى شد: كنترل و تعامل از طريق صدا، كه پيش بينى مى شود در سال ۲۰۱۲ گسترش بيش ترى داشته باشد. گفته مى شود اپل قصد دارد در سرى جديد تلويزيون هاى اين كمپانى، همين قابليت را جايگزين كنترل هاى تلويزيون كند تا كاربران براى عوض كردن كانال ها يا كم و زياد كردن صدا، هر بار مجبور نباشند دنبال كنترل بگردند. به اين ترتيب فقط كافى است فرمان مورد نظرتان را بر زبان بياوريد.
درهم تنيدگى شبكه هاى اجتماعى و تحولات سياسى
با آغاز فروپاشى حكومت هاى سركوبگر در تونس و مصر و خيزش هاى گسترده مردمى در آنچه «بهار عربى» خوانده مى شود، بار ديگر سخن گفتن از «انقلاب هاى آنلاين» رسم رسانه ها شد؛ اما تا اواسط سال گذشته كم تر كسى گمان مى كرد كه اين موج عظيم خيزش هاى مردمى جهان توسعه يافته را هم درنوردد. جنبش هاى اجتماعى و سياسى تحول خواهانه حالا در همه جاى دنيا پايى هم در جهان مجازى دارند. قدرت بى نظير شبكه هاى اجتماعى آنلاين در به اشتراك گذارى اطلاعات، آگاهى رسانى، روشنگرى و سازمان دهى نيروهاى اجتماعى و سياسى، اگرچه بسيارى از سياستمداران را در سراسر جهان نگران كرده اما شهروندان را هر روز توانمندتر از ديروز مى سازد.
اچ تى ام ال ۵ و انقلاب در برنامه نويسى
نسخه پنج استاندارد بين المللى HTML براى وب سازگار با استانداردها و نيازهاى وب ۲ و فراتر از آن، قابليت هاى بى نظير بسيارى را در اختيار برنامه نويسان و طراحان وب قرار مى دهد و به اعتقاد بسيارى از تحليل گران فن آورى اطلاعات، روح تازه اى به كالبد شبكه جهانى اينترنت خواهد دميد. اگرچه HTML5 در سال ۲۰۰۶ ظهور كرد اما بهره گيرى از آن در سال ۲۰۱۱ با جديت بيش ترى پى گرفته شد و پيش بينى مى شود كه در سال ۲۰۱۲ رشد خيره كننده اى داشته باشد. اين استاندارد جديد به توسعه دهندگان وب و برنامه نويسان سيستم هاى عاملى نظير iOS و اندرويد اين امكان را مى دهد كه اپليكيشن هاى قدرتمندترى طراحى كنند كه مى تواند ويژگى هاى تعاملى بى نظيرى داشته باشد. در دنيايى كه گوشى هاى هوشمند در آن رشدى انفجارى دارند و روزبه روز بيش تر مورد توجه كاربران سراسر جهان قرار مى گيرند، كمتر پديده اى به اندازه HTML5 مى تواند تاثيرات ماندگار و محسوس به جا بگذارد. اپليكيشن هايى كه با HTML5 طراحى مى شوند، در هر سيستم عاملى پشتيبانى خواهند شد.
تايم لاين فيس بوك؛ پروژه بلندپروازانه زوكربرگ
پس از چند ماه گذراندن نسخه آزمايشى، سرانجام ۲۲ دسامبر تايم لاين فيس بوك در دسترس همه كاربران اين شبكه اجتماعى قرار گرفت. بيش از ۸۵۰ ميليون كاربر در سراسر جهان حالا امكان استفاده از تايم لاين فيس بوك را دارند كه به آن ها امكان مى دهد خط سير رويدادهاى زندگى خود را از زمان تولد تا امروز براى خود و دوستان شان ترسيم كنند و حتى براى انتشار محتوا در آينده نيز برنامه ريزى كنند. تايم لاين را شايد بتوان از مهم ترين تحولات تاريخ تكنولوژى هاى آنلاين دانست كه به واسطه آن فيس بوك به يكى از بزرگ ترين ديتابيس هاى اطلاعاتى تاريخ بدل خواهد شد كه كاربران آن، بيشترين ميزان اطلاعات را با بيش ترين ميزان رضايت در اختيار اين شبكه جهان گير اجتماعى قرار مى دهند. برخى از تحليل گران دنياى فن آورى اطلاعات، تايم لاين را «بزرگ ترين قمار مارك زوكربرگ» خوانده اند.
تايم لاين پس از گراف هاى اجتماعى (Social Graphs) بزرگ ترين تحول فيس بوك است كه به واسطه آن، فيس بوك فاصله خود را با رقبايى نظير گوگل پلاس بسيار بيش تر از گذشته خواهد كرد.
بازار داغ پيش بينى براى تحولات تكنولوژى در سال ۲۰۱۲
پيش بينى تحولات در دنياى تكنولوژى و نوآورى با توجه به شتاب و سرعت دگرگونى ها كار ساده اى نيست. بسيارى از رسانه ها اما با توجه به شواهد موجود و با بررسى سير تكامل تكنولوژى هاى ديجيتال، سريالى از پيش بينى ها را منتشر كرده اند. سيستم هاى عامل ويندوز ۸ (كمپانى مايكروسافت) و X Lion مكينتاش (كمپانى اپل) از بسيارى از ويژگى هايى كه در نسخه هاى موبايل سيستم هاى عامل اين دو كمپانى وجود دارد، پشتيبانى مى كنند. به اين ترتيب تاچ اسكرين در سال آينده گسترش چشمگيرى خواهد يافت و دنياى تكنولوژى يك تغيير مسير اساسى ديگر را پشت سر خواهد گذاشت و گذار به «جهان لمسى» با سرعت بيش ترى پيش خواهد رفت. اسكرين هاى انعطاف پذير از جمله پديده هايى هستند كه انتظار مى رود در سال ۲۰۱۲ گسترش قابل توجهى داشته باشند. روى چنين صفحاتى كاربر به سادگى و تنها با پيچ و تاب دادن دست هايش مى تواند وب گردى كند. صفحات را بالا و پايين (اسكرول) كند و يا روى آيتم هاى مشخصى زوم كند. امكاناتى كه براى بسيارى از كاربران در سراسر جهان آن قدر جذاب و هيجان انگيز است كه در انتظار ظهور و گسترش اش نشسته اند. كمپانى هاى نوكيا و سامسونگ اعلام كرده اند كه در سال ۲۰۱۲ موبايل هايى با صفحات انعطاف پذير عرضه خواهند كرد. يكى ديگر از تحولات اساسى كه در سال ۲۰۱۲ گسترش بيشترى خواهد يافت، سهولت بى سابقه به اشتراك گذارى اطلاعات در شبكه هاى اجتماعى است.
اگر با Social Readerها يا اپليكيشن هايى مانند Spotify آشنا باشيد، مى دانيد كه در اين سرويس هاى جديد، گزارش فعاليت هايى كه انجام مى دهيد؛ مقالاتى كه مى خوانيد، موزيك هايى كه گوش مى كنيد و... به صورت اتوماتيك برروى صفحه فيس بوك تان ظاهر خواهد شد و پيشينه اين فعاليت ها در اختيار ديگر دوستان تان هم قرار مى گيرد. پيش بينى مى شود روند به اشتراك گذارى اطلاعات در اين شبكه ها، رشدى برق آسا و انفجارى در سال ۲۰۱۲ داشته باشد.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن