تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسناد جديدي از فساد بزرگ بانكي كشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: اسناد جديدي از فساد بزرگ بانكي كشف شد
خراسان: تاخير در كيفر خواست متهمان پرونده فساد مالي اخير به دليل كشف اسناد جديد كه به باز شدن زواياي جديدي در اين پرونده انجاميده است علت فيلترشدن سايت هاشمي‌ رفسنجاني، بازداشت پسر يكي از نمايندگان مجلس با اتهامي سنگين در پرونده فساد بزرگ بانكي و اتخاذ تدابير براي پيشگيري از جرايم انتخاباتي ازجمله مهمترين عناوين نشست اين هفته دادستان كل كشور و سخنگوي قوه قضاييه با خبرنگاران بود.باز شدن زواياي جديدي از پرونده بزرگ اختلاس سه هزار ميليارد توماني مهمترين خبري بود كه حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي روز گذشته مطرح كرد.وي با اشاره به اظهارات خود كه ۴۵ روز پيش در صدا و سيما مطرح كرده بود گفت : در آن زمان بنده پيش‌بيني كردم ظرف يك ماه براي اين پرونده كيفرخواست صادر شود . البته همين‌طور هم شد و نسبت به تعدادي از متهمان كيفرخواست صادر شد .اين كيفرخواست آماده‌ ارسال به دادگاه بود اما با بحرف آمدن يكي از متهمان اين پرونده ارسال كيفرخواست به تاخير افتاد.

بالاخره يكي از متهمان فساد بزرگ بانكي حرف زد
ناظر ويژه قوه قضاييه در پرونده فساد مالي اخير در ادامه نشست از اتفاقي خبر داد كه اگر چه به گفته وي ديرهنگام رخ داد اما اتفاق خوبي بود و آن هم به حرف آمدن يكي از متهمان پرونده پس از ۴ ماه بود.وي با بيان اين كه از طرح اين موضوع حدود ۱۰ روز مي گذرد گفت :روز پنج‌شنبه خبر دادند يكي از اين متهمان پرونده اظهار داشته مداركي از اين جريان در جايي پنهان شده است.محسني اژه اي ادامه داد: البته ما هميشه اين حدس را مي ‌زديم كه منبع اطلاعات بايد در جاي ديگري باشد و بالاخره اين فرد گفت فرد ديگري مداركي را در جايي پنهان كرده است. فرد دوم در ابتدا قبول نمي ‌كرد ولي پس از آن كه با شواهد و مدارك روبرو شد گفت كه اين مسئله صحت دارد اما نمي‌توانم آدرس آن مكان را بدهم و خودم بايد به آنجا بيايم.دادستان كل كشور افزود: در ابتدا گمان مي كرديم شايد نقشه اي در ميان باشد اما ناچار بوديم ريسك كنيم به همين دليل اين فرد با مراقبت به مكان مورد نظر برده شد و در ساختماني كه خالي از سكنه بود و تنها يك سرايدار در آن‌جا حضور داشت معلوم شد كه اسنادي در آن‌جا بوده و توسط فردي جابه‌جا شده است اما خوشبختانه يك خانم كه با فردي كه اسناد را منتقل كرده در ارتباط بوده مراجعه كرده و گفته آن فرد به شمال رفته است و ظرف چهار پنج ساعت آن فرد دستگير شد. بخش كمي از اسناد پيدا شد و آن فرد گفت كه بقيه اسناد در جاي ديگري توسط فردي ديگر پنهان شده است.به هر صورت بعدازظهر روز جمعه نفر سوم هم پيدا شد و مشخص شد مجموعه اسناد و مدارك در چهار نقطه مخفي شده است كه يك بخش آن در شمال و بقيه در تهران بود.دادستان كل كشور با بيان اينكه ممكن است باز هم موارد جديدي از اسناد مربوط به اين پرونده پيدا شود، خاطرنشان كرد: با پيدا شدن همين اسناد بعد از گذشت چهار ماه تازه فصل جديدي در اين پرونده باز شد و ابعاد روشن‌تري پيش پاي ما گذاشته شده است.

چرا مصوب شده بود كه ۱۷۰۰ هكتار زمين به گروه آريا داده شود
محسني اژه اي با تاكيد بر ضرورت شناسايي خلاءهاي موجود اظهار داشت: چرا بايد بر اثر ارتباطات، عده‌اي بتوانند از امكانات دولتي استفاده كنند و عده‌ كثيري از مردم از اين امكانات بي‌بهره باشند؟ به عنوان مثال از تيرماه ۸۸ تا مرداد ۹۰ مصوب شده كه ۱۷۰۰ هكتار زمين به اين گروه داده شود. آيا اين مقدار زمين واقعا نياز بوده است؟ البته درست است كه همه اين مقدار زمين واگذار نشده ولي بالاخره چرا بايد به اين گروه با اين سابقه ۱۷۰۰ هكتار زمين اختصاص داده شود؟

وي تصريح كرد: مثلا براي پروژه‌اي ۷۰۰ هكتار زمين اختصاص داده شده؛ در صورتي كه آن پروژه به ۳۰ هكتار زمين بيشتر نياز ندارد، لذا ما بايد از اين مسائل براي اصلاح خيلي از امور استفاده كنيم. يا مثلا از زماني كه LC در شعبه بانك صادرات باز شده تا زماني كه LC از بانك ملي شعبه اهواز گرفته شده، يك ساعت طول كشيده است. آن هم در حالي كه خريدار و فروشنده بايد دو نفر باشند ولي اين فرد همه‌ كار را با واسطه‌هايي كه داشته خودش انجام داده است، لذا ما الان به دولت و مجلس مي‌گوييم داريم بعد قضايي قضيه را پي ‌گيري مي‌كنيم اما شما هم خلاءهاي موجود را شناسايي و بررسي كنيد.

دستگاه قضايي و ضابطان با جرايم انتخاباتي برخورد مي كنند
دادستان كل كشور همچنين درباره‌ افرادي كه بحث تحريم انتخابات را مطرح مي‌كنند، گفت: اگر صحبت‌هاي افرادي امنيت را به خطر بيندازد و اين افراد دعوت به اغتشاش كنند طبيعتا اين اقدام جرم است اما اگر فردي بخواهد تصميم خود يا گروهش را درباره‌ انتخابات مطرح كند، بحث ديگري است.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا اظهار نظر سياسيوني كه چه در زندان چه در بيرون از زندان انتخابات را تحريم مي‌كنند، جرم است؟ اظهار كرد: مصاديق جرم در اين موارد در قانون انتخابات پيش‌بيني شده است. اگر مسائلي به نحوي از انحاء به امنيت كشور ضربه بزند، تهديد شود و يا دعوت به اغتشاش شود، طبيعتا جرم است اما اگر فردي تصميم خود يا گروهش را درباره‌ انتخابات مطرح كند بحث ديگري است.وي همچنين در پاسخ به اين سئوال كه آيا با تبليغات خارج از موعد و استفاده از اموال دولتي براي تبليغ در قالب ستادهاي پيشگيري از تخلفات انتخاباتي برخورد مي شود گفت: در مسائل پيشگيري، برخورد صورت نمي گيرداما بايد تذكر داد و اطلاع‌رساني كرد. اگر اتفاقي افتاد و دستگاه قضايي از آن مطلع شد، برخورد مي ‌كند اما چنانچه اتفاقي نيفتد، ستادهاي پيشگيري هستند كه در آنجا با راهكارهاي پيش‌بيني شده تلاش مي‌كنند جرايم انتخاباتي اتفاق نيفتد. با اين حال اگر اتفاقي رخ داد، دستگاه قضايي و ضابطان با آن برخورد مي‌كنند.

حكم پرونده فائزه هاشمي طي هفته آينده صادر مي شود
سخنگوي قوه قضاييه درباره پرونده فائزه هاشمي نيز اظهار داشت: جلسه‌ دادگاه روز سوم دي برگزار شد و وكيل پرونده مهلت خواست تا آخرين لايحه‌ دفاعيه را ارائه دهد. گمان مي‌كنم زمان مهلت مورد نظر سه شنبه يا چهارشنبه تمام است و ظرف همين هفته يا هفته آينده حكم صادر مي‌شود.وي در بخش ديگري از سخنانش از عملكرد مجلس و به ويژه كميسيون اصل ۹۰ در موضوع برخورد با فساد بزرگ بانكي تقدير كرد.

پسر يكي از نمايندگان مجلس در ارتباط با فساد بانكي بازداشت شد
خبرنگار ديگري از سخنگوي دستگاه قضا در مورد تعداد نمايندگاني كه در پرونده فساد اقتصادي اخير مورد تحقيق قرار گرفته اند و اخبار متناقضي كه در مورد تعداد اين نمايندگان مطرح شده است سوال كرد كه محسني اژه اي پاسخ داد:تا كنون از ۴ نماينده تحقيق شده است و خبرهاي ديگر صحت ندارد.وي تصريح كرد: البته پسر يكي از نمايندگان مجلس در رابطه با فساد اقتصادي اخير با اتهامي سنگين بازداشت شده است.اين فرد فرزند شخصي كه هم اكنون در هيئت رييسه‌ مجلس است، نيست بلكه با ايشان تشابه اسمي دارد و فرزند يكي از نمايندگان مجلس است و اتهامش هم سنگين است.

موضوع ديگري كه در اين نشست از دادستان كل كشور سئوال شد علت فيلتر شدن سايت آيت‌ا... هاشمي ‌رفسنجاني بود. محسني اژه اي در پاسخ به اين سئوال گفت: در سال ۸۸ قانوني با عنوان قانون رسيدگي به جرايم رايانه‌اي در مجلس به تصويب رسيد كه اين قانون در مردادماه لازم‌الاجرا شد. در اين قانون يك كارگروه پيش‌بيني شده كه كار آن تعيين مصاديق مجرمانه و پالايش اين مصاديق است مصاديق مجرمانه هم براساس قوانين و مقررات لازم‌الاجرا تعيين مي‌شود.وي توضيح داد:در مورد اين سايت هم در مهرماه اين كارگروه موارد خلاف را بررسي كرد و تذكر داده شد كه پنج يا شش مورد مجرمانه‌اي را كه وجود دارد، بردارند. اين موارد برداشته شد. ضمن اينكه اين سايت متعلق به آقاي هاشمي رفسنجاني نيست بلكه به نام محسن هاشمي رفسنجاني است.وي افزود: بعد از مدتي مجددا موارد قبلي و موارد جديدي بر روي سايت گذاشته شد . دوباره نسبت به رفع آن تذكر داده شد اما در اين مورد اقدامي صورت نگرفت تا اينكه اين سايت در هفتم دي ماه فيلتر شد و الان هم فيلتر است. البته قبل از اينكه من به اين جلسه بيايم شنيدم روز يكشنبه در مورد اين موضوع نامه اي دريافت شده است اما من هنوز متن اين نامه را نخوانده ام اما اگر به فيلتر شدن اين سايت اعتراض شده باشد طبعا اين اعتراض در همان كارگروه مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا اين موارد خلاف، درج خطبه‌هاي نماز جمعه بوده است؟ گفت:‌ خير. موارد زيادتري وجود داشته است ومباحثي كه در زيرنويس يا حاشيه هم مطرح شده است مشكلات بيشتري داشته است.

كارشناسي در مورد اموال گروه آريا ادامه دارد
ناظر ويژه قوه قضاييه در پرونده مالي اخير در پاسخ به سئوالي در مورد ميزان اموال كشف شده از گروه امير منصور آريا توضيح داد: ميزان اموالي كه متهمان در مورد آن اقرار مي‌كنند، تكافوي ميزان بدهي به بانك‌ها را مي‌كند. مقداري را كه ما تا حالا شناسايي كرده‌ايم اعم از منقول و غير منقول با وجود اين كه كارشناسي در مورد همه اموال صورت نگرفته است، براي پرداخت بدهي بانك‌ها كافي است.وي با بيان اينكه كارشناسي روي اموال گروه امير آريا در ۱۰۰ مورد به پايان رسيده است، اظهار كرد: كارشناسي‌ها هنوز ادامه دارد و ما اميدواريم زودتر اين كار پايان يابد تا بشود نظر قطعي را در مورد ميزان اموال اين گروه صادر كرد.

برليان ۶ ميلياردي پيدا شد
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا مي توان جواهراتي را كه متهمان اين پرونده براي همسران خود خريداري كرده‌اند، ضبط كرد؟ گفت:‌ اگر مشخص شود اين اموال از طريق همين فساد بانكي به دست آمده و از طريق نامشروع به دست آمده است،حتما ضبط خواهد شد.وي همچنين در حاشيه اين نشست از پيدا شدن برليان ۶ ميلياردي خريداري شده براي همسر يكي از متهمان پرونده فساد مالي اخير نيز خبر داد.اژه اي همچنين از تشديد برخورد با قاچاقچيان و مجرمان مواد مخدر خبر داد.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن