تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817271892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقبال مردم از فروش سهام بورس انرژي؛پذيره نويسي در بانك ملي‌حاشيه ساز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: استقبال مردم از فروش سهام بورس انرژي؛پذيره نويسي در بانك ملي‌حاشيه ساز شد
تشكيل بورس انرژي با محوريت خريد و فروش برق به عنوان چهارمين بورس ايران روز گذشته در شرايطي كليد خورد كه پذيره نويسي ۲۱ درصد سهام اين بورس به ارزش ۲۰ ميليارد تومان با حاشيه ها و اعتراض هاي مختلفي همراه شد.به گزارش خبرگزاري ها، ۴۲ ميليون و ۳۰۶ هزار سهم شركت بورس انرژي كه شامل ۲۱ درصد سهام قابل واگذاري اين شركت است از ساعت ۸ صبح روز گذشته در ۴۶ شعبه بانك ملي در سراسر كشور عرضه شد كه پس از گذشت نيم ساعت تا ۴۵ دقيقه اعلام شد كل سهام به فروش رفته است تا بسياري از متقاضيان خريد اين سهام كه از نيمه شب در صف هاي گاه چند صد نفري منتظر خريد سهام بودند، دست خالي باز گردند. اين در حالي است كه با توجه به حجم سهام عرضه شده، تعداد مجاز خريد سهام و تعداد شعب در نظر گرفته شده به طور متوسط هر شعبه بين ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را مي توانست پذيره نويسي كند. اين در حالي است كه به گزارش ايرنا و فارس، برخي حاضران در صف خريد سهام اعلام كردند: در هر بانك تنها ۲ تا ۳ نفر موفق به خريد سهام شدند. در همين حال، خبرگزاري مهر انگشت اتهام را به سمت بانك ملي نشانه گرفت و مدعي شد بانك ملي سهام اين شركت را به نيابت از كاركنان خريداري كرده است. در مقابل بانك ملي در واكنش به اين اعتراضات اعلام كرد: پذيره نويسي به صورت قانوني و با برنامه ريزي و اعمال نظارت لازم صورت گرفته است و از پذيره نويسي قبل از ساعات اداري و فروش ليستي به طور جدي جلوگيري شده است. موضوع نحوه پذيره نويسي شركت ها و بانك ها يكي از گلوگاه هاي اصلي فساد در سال هاي گذشته بوده است به گونه اي كه پذيره نويسي بانك آريا سال گذشته به طور غيرقانوني قبل از شروع ساعت كاري در ساعت 6:30 صبح در شعب يكي از بانك ها صورت گرفت و موجب خريداري سهام اين بانك توسط افراد وابسته به گروه آريا شد.

جاي خالي سازمان بازرسي در پذيره نويسي ديروز

خبرگزاري مهر گزارش داد: با وجود حضور بازرسان سازمان بورس در شعب عرضه كننده سهام بورس انرژي، در حالي بانك ملي سهام آن را به نيابت از كاركنان خريداري كرد كه جاي خالي سازمان بازرسي كل كشور در اين ماجرا تامل برانگيز است.اين خبرگزاري ادامه داد: بانك ملي سهام بورس انرژي را به نمايندگي از كاركنان خود خريداري كرده است كه اگر اين اتفاق افتاده باشد، بر خلاف سياست‌هاي اصل 44 بوده و اقدامي غير قانوني تلقي مي شود.در اين شرايط ، بانك ملي با خريد سهام بورس انرژي به ميزان ذكر شده به نيابت از كاركنان خود مي تواند به عنوان هيئت مديره بورس انرژي تعيين شود.

واكنش بانك ملي به اعتراضات گسترده پذيره‌نويسي سهام بورس انرژي

در همين حال به دنبال اعتراضات مردمي در مورد فروش سهام شركت بورس انرژي بانك ملي اعلام كرد: به صورت جدي از پذيره‌نويسي قبل از ساعات اداري و فروش فهرستي خودداري شده است.به گزارش فارس روابط عمومي بانك ملي همان طور كه از قبل نيز قابل پيش بيني بود با اقبال عمومي گسترده اي مواجه شد، بانك ملي ايران و سازمان بورس اوراق بهادار كشور با برنامه ريزي و اعمال نظارت لازم، از پذيره نويسي قبل از ساعات اداري و فروش فهرستي به طور جدي جلوگيري و به اين ترتيب هر يك از خريداران اين سهام شخصا نسبت به خريد سهام مورد تقاضا اقدام كردند.

ابهام در پذيره نويسي بورس انرژي

به گزارش ايرنا نحوه پذيره نويسي عمومي سهام شركت 200 ميليارد ريالي و در شرف تاسيس بورس انرژي، ابهام زيادي در اذهان عمومي ايجاد كرده است.با توجه به اين كه هر شخص حقيقي و حقوقي نمي توانست بيش از 7 هزار و 500 سهم يك هزار ريالي معادل 7 ميليون و 500 هزار ريال، خريداري كند، با فرض اين كه هر خريدار حداكثر سهم ممكن را خريداري كرده باشد ، 42 ميليون و 306هزار سهم يك هزار ريالي بايد به 5 هزار و 640 نفر فروخته شود. به عبارت ديگر هريك از 46 شعبه منتخب بانك ملي بايد ظرف 45 دقيقه به طور ميانگين به 122 شخص حقيقي و حقوقي سهام فروخته شده باشد. در اين صورت هر شعبه بانك ملي بايد در هر 22 ثانيه و 18 هزارم ثانيه به هر شخص حقيقي و حقوقي 7 هزار و 500 سهم هزار ريالي بفروشد! كه البته اين مدت زمان نسبت به ميزان مدت انجام كار براي هر پذيره نويسي بعيد به نظر مي آيد.

اعتراض برخي متقاضيان خريد سهام به پارتي بازي

اين درحالي است كه مشاهدات خبرنگاران فارس در 2 شعبه بورس و امام حسين بانك ملي حكايت از آن دارد هر چند در شعبه بورس حدود 100 و حداكثر 150 نفر موفق به خريد حداكثر سهميه يعني 7500 سهم بورس انرژي شدند اما در شعبه امام حسين فقط 3 نفر توانستند وارد شعبه شده و سهام را خريداري كنند.چنين اتفاقي در ديگر شعب بانك ملي هم رخ داد و طبق اعلام مسئولان سازمان بورس و ديگر حاضران در شعبه بورس، در شعبه هفت تير فقط يك نفر، صادقيه 50 نفر، بو لوار كشاورز حدود 35 نفر دريك باجه، شعبه استاد معين حدود 5 نفر و در شعبه باغ فردوس 6 نفر قادر به ورود به شعبه و خريد سهام شدند.

مدير امور بورس‌هاي سازمان بورس: امكان ابطال پذيره‌نويسي سهام بورس انرژي وجود دارد

در همين حال مدير امور بورس‌هاي سازمان بورس دليل اعتراض‌هاي مردمي در پذيره‌نويسي سهام بورس انرژي را انعطاف‌ناپذيري سيستم بانكي دانست و گفت: اگر اعتراض‌ها وارد و اشكالات اساسي وجود داشته باشد امكان ابطال پذيره‌نويسي سهام بورس انرژي و پذيره‌نويسي مجدد آن وجود دارد.محمودرضا خواجه‌نصير كه در شعبه بورس بانك ملي حضور داشت و به فرآيند پذيره‌نويسي در اين شعبه نظارت مي‌كرد در گفت‌وگو با فارس، دليل اين اعتراض‌هاي مردم را ناشي از سيستم بانكي انعطاف‌ناپذير دانست و از امكان ابطال اين پذيره‌نويسي خبر داد.وي با بيان اين كه تاقبل از اين هيچ پذيره‌نويسي با نظارت سازمان بورس نبود و 46 نماينده سازمان بورس در شعب بانك ملي حاضر بودند اظهار داشت: طبق برآوردهاي انجام شده در مجموع 5 هزار و 600 نفر مي‌توانستند سهام بورس انرژي را خريداري كنند كه نسبت به اين تعداد و شعب در نظر گرفته شده، هر باجه امكان ثبت‌نام و فروش سهام به 100 تا 150 نفر وجود داشت. در اين باره هيچ سهميه‌اي براي شعب هم در نظر گرفته نشده بود.

جزئيات فعاليت بورس انرژي

مهر گزارش داد: بورس برق كه در قالب بورس‌هاي انرژي راه اندازي مي شود، تمام مقدمات اجرايي، قانوني و عملياتي را پشت سرگذاشته است. با اجراي هدفمندي يارانه ها و آزاد سازي قيمت ها از جمله قيمت برق، لزوم راه اندازي بورس انرژي ضروري تر شده است، به ويژه اين كه قيمت اين حامل انرژي در مرحله دوم اجراي هدفمندي يارانه ها دوباره اصلاح خواهد شد.با توجه به اين كه نيروگاه‌ها و شركت‌هاي توزيع برق قرار است به بخش خصوصي واگذار شود، بنابراين بايد توجيه اقتصادي داشته باشد به همين منظور راه اندازي بورس برق در دستور كار قرار گرفت، بنابراين مهم ترين ويژگي بورس برق ايجاد فضاي رقابتي در بازار انرژي است.طرح عملياتي، تجاري و ساير مستندات لازم براي راه اندازي بورس انرژي فراهم است و سازمان بورس و اوراق بهادار و شركت مديريت شبكه برق ايران هماهنگي هاي لازم را براي انجام اين اقدام ترتيب داده اند.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن