تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820480850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه كسي پايش را روي سيم اينترنت گذاشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: چه كسي پايش را روي سيم اينترنت گذاشت؟
شركت ارتباطات زيرساخت هم هرگونه اختلال در شبكه زيرساخت ارتباطي را كه منجر به اختلال در دسترسي به اينترنت شود، تكذيب كرده و مي‌گويد: هم اكنون ظرفيت پهناي باند زيرساخت ارتباطي كشور، كامل برقرار و اينترنت بدون مشكل در حال كار است.
تابناك: از يكشنبه هفته گذشته تا به امروز، امكان دسترسي مناسب به اينترنت براي كاربران شدني نيست و به زبان عاميانه: «اينترنت كند شده است».

اختلال در دسترسي به شبكه اينترنت در بيشتر مناطق كشور و به ويژه شهر تهران از يكشنبه هفته گذشته (چهارم دي ماه) آغاز شده و در بازه‌هاي زماني چند ساعته تا امروز تداوم داشته است.

اين در حالي است كه به گزارش مهر، شركت‌هاي ارايه دهنده اينترنت مي‌‌گويند كه قطعي يكي از لينك‌هاي ارتباطي به كشور از كانال فجيره امارات، دليل اين اختلال است و شاهد مدعايشان را تماس با شركت ارتباطات زيرساخت مي‌دانند.

در نقطه مقابل، شركت ارتباطات زيرساخت هم هرگونه اختلال در شبكه زيرساخت ارتباطي را كه منجر به اختلال در دسترسي به اينترنت شود، تكذيب كرده و مي‌گويد: هم اكنون ظرفيت پهناي باند زيرساخت ارتباطي كشور، كامل برقرار و اينترنت بدون مشكل در حال كار است.

طبيعي است كه اين جمله به مذاق كاربران اينترنت در كشور كه بيشتر با سرعت ديال آپ قدم به دنياي مجازي مي‌گذارند، خوشايند نيست و بيشتر به شوخي شباهت دارد؛ شوخي جديدي كه در گذشته نيز با اشكالاتي چون «گيركردن لنگر كشتي» و‌ «حمله كوسه» به كابل‌هاي فيبر نوري، مطرح شده است.

در اين باره بايد گفت كه اختلال، قطعي و كاهش سرعت اينترنت، به داستان معمولي و‌ گاه بي‌خاصيتي تبديل شده كه شركت ارتباطات زيرساخت، هر بار در پاسخ به آن، به آوردن آمار و ارقام خطوط STM1 مي‌پردازد كه مثلا سال گذشته، ۱۷۳ لينك بوده و امسال ۲۹۱ لينك شده؛ حتي ادعا مي‌كند كه مثلا قطع مسير جنوب كشور با نزديك ۵۰ لينك STM1، هم خللي در اينترنت پديد نخواهد آورد!

دوباره با معمايي روبه‌رو هستيم كه معلولش را در زمان گذشته براي باز شدن همين پنجره هم مي‌توانيم ببينيم، ولي علتش پنهان است. اينجاست كه گمانه‌زني‌ها آغاز مي‌شود و يكي دليل را «راه‌اندازي اينترنت ملي» مي‌داند و ديگري مي‌زند به دشت كربلا كه چگونه قرار است با اين زيرساخت‌ها به سرعت ۷۵ برابري در اينترنت ملي برسيم؟!

روشن است كه عوامل گوناگوني در بروز اين مشكلات نقش دارند و شركت زيرساخت، تنها مقصر همه اين اختلالات نيست؛ اما آنچه فعلا ذهن‌ها را به خود مشغول كرده، تكذيب قضيه است كه به پاك كردن صورت مسأله شباهت بيشتري دارد تا پذيرش آن.

گويا «پذيرش مسئوليت» هم مشكل زيرساختي دارد!

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن