تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814667817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوريا:توسعه همگاني بدمينتون به طور جدي مورد توجه قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پوريا:توسعه همگاني بدمينتون به طور جدي مورد توجه قرار دارد
قزوين - رييس فدراسيون بدمنيتون، همگاني كردن اين رشته را در توسعه و پيشرفت آن موثر خواند و گفت:يكي از اولويت ها و اهداف مهم فدراسيون بر روي اين مساله متمركز شده است.


"محمدرضا پوريا" روز دوشنبه در حاشيه برگزاري رقابت هاي بدمينتون قهرماني كشور در گفت و گوبا خبرنگار ايرنا افزود: در حال حاضر حدود 100 هزار نفر در كشور راكت به دست و بدمينتون را به صورت آماتور دنبال مي كنند.

وي بدمينتون را جزو سه رشته كشور در برخورداري از تعداد ورزشكاران در بخش همگاني خواند و اظهار داشت: اين مساله علاقه زياد جوانان و نوجوانان كشور به بدمينتون را مي رساند كه باعث شده است تا فدراسيون ما در پي جذب بيشتري از ورزشكاران همگاني به اين رشته باشد.

رييس فدراسيون بدمينتون، استعداديابي در سنين پايه را از ديگر اولويت هاي مهم اين فدراسيون ياد كرد و گفت:امسال در بخش بانوان 12 دوره استعداديابي صورت گرفته است و در بخش پسران نيز تا پايان سال همين تعداد دوره استعداديابي انجام خواهد شد.

پوريا با اشاره به اين كه در دل استعداديابي ها، بدمينتون بازان شايسته و آينده دار كشور شناسايي و انتخاب مي شوند، افزود: اين ورزشكاران براي حضور موفق در رده هاي سني بالاتر زير نظر مربيان مجرب و با سابقه فدراسيون آموزش ديده و تمرينات خود را دنبال مي كنند.

رييس فدراسيون بدمينتون از برگزاري 10 دوره رقابت هاي قهرماني كشور بخش بانوان و مردان در رده هاي مختلف سني طي سال جاري خبر داد و تصريح كرد:تركيب اصلي تيم هاي ملي از مسابقات قهرماني كشور مشخص مي شود بنابراين سطح كيفي اين رقابت ها با عملكرد ملي پوشان مقابل حريفان خود در رقابت هاي بين المللي ارتباط زيادي دارد.

پوريا همچنين از فعاليت 22 هزار ورزشكار به صورت حرفه اي در رشته بدمينتون خبر داد و گفت:با برنامه ريزي منسجم تلاش داريم تا تعداد بدمينتون بازان حرفه اي در كشور را از رقم فعلي افزايش دهيم.

وي، بدمينتون ايران را رو به پيشرفت خواند و گفت:در حال حاضر رتبه جهاني چهار تن از بدمينتون بازان كشورمان زير 150 قرار دارد كه اين اتفاقي بي سابقه در تاريخ چهل ساله ورزش اين رشته در ايران به محسوب مي شود.

رييس فدراسيون بدمينتون كشور همچنين با اشاره به برگزاري رقابت هاي بين المللي جام فجر كه از 27 تا 30 بهمن ماه امسال در تهران برگزار مي شود،اظهار كرد: اين مسابقات با توجه به تاثير كه در كسب سهميه المپيك 2012 لندن خواهد داشت، بدون شك با استقبال كشورهاي مختلف جهان براي شركت در اين رقابت ها روبه رو خواهد شد.

پوريا با اشاره به شانس ايران براي كسب سهميه المپيك در بخش يك نفره گفت:با توجه به آمادگي خوب بدمينتون بازان مطرح كشور براي حضور در رقابت هاي جام فجر و ساير مسابقات بين المللي به كسب سهميه المپيك لندن اميداور هستيم.

وي در ادامه به برگزاري رقابت هاي قهرماني بدمينتون بزرگسالان كشور و انتخابي تيم ملي در قزوين اشاره كرد و گفت:به دليل حضور ملي پوشان و بازيكنان مطرح كشور در رده سني جوانان و بزرگسالان در اين مسابقات، سطح فني رقابت ها در اين دوره نسبت به دوره هاي قبل بهتر بوده است.

رييس فدراسيون بدمينتون كشور همچنين از آغاز احداث سالن اختصاصي بدمينتون قزوين در آينده اي نزديك خبر داد و يادآور شد:با ساخت اين سالن و به دليل نزديكي قزوين به تهران، اين شهر به يكي از مراكز و پايگاه هاي مهم برگزاري رقابت هاي كشوري، بين المللي و اردوهاي تيم ملي بدمينتون تبديل خواهد شد.

وي در پايان از درخواست فدراسيون بدمينتون براي كسب ميزباني رقابت هاي مسابقات غرب آسيا خبر داد و گفت: در صورت موافقت كنفدراسيون بدمينتون آسيا شهرهاي مشهد،تهران و قزوين از نامزدهاي اصلي ميزباني اين رقابت هاي خواهند بود.

گزارش ايرنا حاكي است رقابت هاي قهرماني بدمينتون بزرگسالان كشور و انتخابي تيم ملي بعداز ظهر امروز (دوشنبه) در قزوين به پايان رسيد.

در بخش تيمي اين رقابت ها تهران قهرمان شد،در مسابقات انفرادي و دوه نفره نيز به ترتيب بدمينتون بازاني از استان هاي گيلان و اصفهان مقام نخست را بدست آوردند.

7392/ 1644

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30745885

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن