تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817113014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه هاي اندونزي به پيشواز هفته فرهنگي ايران در جاكارتا رفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رسانه هاي اندونزي به پيشواز هفته فرهنگي ايران در جاكارتا رفتند
جاكارتا - نخستين هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اندونزي در حالي از روز سه شنبه در شهر جاكارتا، پايتخت اين كشور آغاز شد كه رسانه هاي اندونزي از روز گذشته و جاري به پيشواز اين رويداد فرهنگي رفته بودند.


به گزارش ايرنا، برگزاري نخستين هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اندونزي بازتاب گسترده اي در رسانه هاي اين كشور داشته به طوري كه روزنامه رپوبليكا يكي از پرتيراژترين نشريات محلي اين كشور صبح امروز با درج خبري تحت عنوان " زمان تماشاي فيلم هاي ايراني فرا رسيد" به گفت وگوي اختصاصي خود با بهروز كمال وندي سفير جمهوري اسلامي ايران در اندونزي پرداخته است.
اين روزنامه در پوشش برگزاري هفته فرهنگي ايران به نقل از سفير ايران مي نويسد: از زمان ورود اسلام به اندونزي مردم اين كشور با فرهنگ ايران آشنا شده اند، در آن زمان تجار ايراني براي تجارت و همچنين نشر اسلام به اندونزي سفر مي كردند كه در ادامه اين روند موجب تأثير پذيري فرهنگ و ادب اندونزي از فرهگ و ادب ايران شد.
كمال وندي ادامه داده است: به عنوان مثال در منطقه "بنگكولو" و ناحيه "سوماتراي غربي" آدابي وجود دارد با نام "تابوت" كه در روز عاشورا (دهم ماه محرم) برگزار مي شود كه اين مراسم از مراسم مشابهي كه هر ساله در ايران برگزار مي شود، نشأت گرفته است.
سفير ايران در جاكارتا اضافه كرد: امروز نيز با توجه به رابطه فرهنگي مستحكمي كه ميان اندونزي و ايران وجود دارد و با هدف شناساندن هرچه بيشتر تمدن و فرهنگ ايراني به مردم اندونزي نخستين هفته فرهنگي ايران در جاكارتا كار خود را آغاز مي كند.
رپوبليكا در ادامه مطلب خود با اشاره به برگزاري فستيوال فيلم ايران در حاشيه هفته فرهنگي كشورمان در اندونزي به بخشهاي ديگري از سخنان سفير ايران در اندونزي اشاره كرده و مي نويسد: در 30 سال گذشته صنعت فيلم سازي در ايران پيشرفت چشمگيري داشته است تا جايي كه امروز ايران سالانه بيش از هزار فيلم كوتاه و بلند توليد كرده كه متفاوت از فيلم هاي غربي است؛ بطوري كه در فيلم هاي ايراني همواره به موضوعات و مفاهيم اخلاقي، انساني و ديني توجهي خاص مي شود.
آنتارا، خبرگزاري ملي اندونزي نيز روز گذشته با درج خبري با عنوان "برگزاري هفته فرهنگي ايران در اندونزي" به پوشش اين رويداد مهم فرهنگي كشورمان پرداخته و به نقل از محمد علي رباني رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در اندونزي گزارش مي دهد: ايران از جاذبه هاي گردشگري و آثار باستاني بسياري برخوردار است و ما اميدواريم با توجه به ديدگاه مثبت مردم اندونزي نسبت به ايران و همچنين دريافت اطلاعات هرچه بيشتر توسط آنان درخصوص ايران كه از طريق برگزاري هفته فرهنگي ايران در جاكارتا ميسر خواهد شد، مردم اندونزي بيش از پيش به كشور ما سفر كنند.
اين خبرگزاري همچنين به حضور بيش از 20 هنرمند ايراني در هفته فرهنگي ايران در جاكارتا اشاره كرده و ادامه مي دهد: سفارت جمهوري اسلامي ايران در اندونزي اميدوار است هفته فرهنگي ايران فرصت مناسبي را براي تعامل مستقيم و صميمي هنرمندان ايراني با طرف هاي اندونزيايي بوجود آورد.
نخستين هفته فرهنگي ايران با همكاري بخش فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در جاكارتا و وزارت فرهنگ و گردشگري اندونزي از تاريخ سيزدهم تا بيستم اسفند ماه جاري در موزه ملي شهر جاكارتا با حضور مقامات عالي دو كشور ازجمله با حضور دكتر "مهدي مصطفوي" مشاور رئيس جمهوري و رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و "جرو واچيك" وزير فرهنگ و گردشگري اندونزي برگزار مي شود.
همچنين پيش بيني مي شود كه در جريان برگزاري اين هفته، شماري تفاهمنامه هاي فرهنگي ميان مسؤولان دو كشور مبادله شده و به امضاي طرفين برسد.
آساق**2203**335 - 1535

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن