تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816939181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«خسته‌دلان» سوار بر قطار سرنوشت


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: «خسته‌دلان» سوار بر قطار سرنوشت
سيروس الوند قرار بود چند سال قبل اولين سريال خود با نام «پنج انگشت يك دست» را براي شبكه تهران توليد كند، كه در نهايت اين اتفاق نيفتاد و الوند دوباره به سينما برگشت.
سيروس الوند اين روزها در حال ساخت نخستين سريال تلويزيوني خود با نام «خسته دلان» است.
سيروس الوند قرار بود چند سال قبل اولين سريال خود با نام «پنج انگشت يك دست» را براي شبكه تهران توليد كند، كه در نهايت اين اتفاق نيفتاد و الوند دوباره به سينما برگشت. حالا چند سالي از آن ماجرا گذشته و الوند مدتي است كه فعاليت‌هايش را در عرصه تلويزيون متمركز كرده، او در اين مدت براي تلويزيون سه تله فيلم ساخته و در حال حاضر هم سرگرم ساخت نخستين سريال تلويزيوني خودش است.
سريالي تحت عنوان «خسته دلان» كه حدود 90 درصد از قصه‌هاي آن در قطار اتفاق مي‌افتد. اين سريال در ابتدا قرار بود توسط بهرام بهراميان ساخته شود، اما با كناره‌گيري او از اين پروژه سيروس الوند ساخت آن را بر عهده گرفت. محسن شايان‌فر تهيه‌كننده سريال «خسته دلان» درباره حضور الوند در اين پروژه مي‌گويد: «سيروس الوند از دوستان قديم من است. هردوي ما بسيار دوست داشتيم كه در كار جديدي كنار هم قرار بگيريم، بنابر اين دوست داشتم تا او توانايي‌هايش در سينما را در مديوم تلويزيون نيز به نمايش بگذارد، اما براي حضور او در تلويزيون و فراهم شدن شرايط كاريش در اين عرصه سختي زيادي كشيدم كه خوشبختانه نتيجه داد. الوند كارگردان حساسي است كه بسيار هوشمندانه و با علاقه كار را پيش مي‌برد».
اما هميشه تجربه ثابت كرده كه معمولا نخستين كارهاي تلويزيوني كارگردانان سينما چندان خوب از كار در نيامده نكته‌اي شايان‌فر معتقد است كه در خصوص سريال الوند صدق نمي‌كند: «فكر مي‌كنم نتيجه كار سيروس الوند در سريال «خسته دلان» بسيار حيرت برانگيز خواهد بود. او اين سريال را با دكوپاژي كاملاً سينما مي‌گيرد. اتفاقي كه شايد از حوصله بسياري از تهيه‌كنندگان تلويزيون و مجموعه تلويزون خارج است. از سوي ديگر «خسته‌دلان» سريالي اپيزديك است. بر همين اساس جان مايه قدرت كارگردان سينما در 90 دقيقه بسيار عالي عمل مي‌كند.شايد كارگردان‌هاي سينما در نخستين كارهايشان سريال‌هاي مطول را نتوانند خوب از كار در بياورند. ولي اگر در فرمت سينما كه به شكل اپيزديك و 90 دقيقه‌اي است كاركنند كارهايشان را به بهترين شكل مي‌سازند. از اين رو به نتيجه كار سيروس الوند ايمان دارم».
الوند سريال «خسته دلان» را بر اساس فيلمنامه‌اي از محمدهادي كريمي جلوي دوربين برده، فيلمنامه‌اي كه نسخه اوليه آن را سيدسعيد رحماني نوشته است. بخش اعظم داستان در قطاري كه حامل مسافراني ازسطوح مختلف جامعه است، مي‌گذرد و مسافران آن حكايات مجموعه را تشكيل مي‌دهند. تصوير كردن قصه‌ها در داخل قطار با آن همه سر و صدا و تكان‌هاي بيش از حد قطعا كار بسيار مشكل و وقت‌گيري است، اما ساخت دكور قطار و گرفتن اين سكانس‌ها در دكورهايي كه مجيد ميرفخراي طراحي و اجرا كرده مشكل گروه توليد را در اين زمينه بر طرف ساخته است.
در واقع يكي از مسايلي كه موجب شد تا ساخت سريال «خسته دلان» از مرحله پيش توليد تا شروع تصويربرداري چند ماهي به طول بينجامد ساخت و ساز همين دكور بوده. شايان‌فر در اين باره مي‌گويد: «مراحل آماده‌سازي و پيش توليد سريال «خسته دلان» از هشت ماه پيش يعني از مرداد ماه سال جاري آغاز شد. طي روند پيش توليد دريافتيم كه ضبط كار در داخل قطار بسيار مشكل است و زمان توليد را هم افزايش مي‌دهد، در نهايت نيز كيفيت مطلوب را به همراه نخواهد داشت. زيرا صداي ممتد، واگن‌هاي در بسته و تكان‌هاي قطار از جمله مشكلاتي بودند كه امكان هر گونه نورپردازي و صدابرداري را براي ما مشكل و غيرممكن مي‌ساختند. به همين خاطر تصميم گرفتيم تا قطار را كه شخصيت اصلي قصه و 90% از كار را تشكيل مي‌دهد را داخل يك سوله طراحي كنيم.
اين كار مي‌طلبيد تا كار را به شكل هوشمندانه و خوب به اجرا برسانيم. به همين خاطر مجيد ميرفخرايي طراح صحنه و اصغر رحماني را به عنوان سازنده دكور دعوت به كار شدند و شروع به طرحي و ساخت فضا قطار و كوپه‌هاي آن كردند. ساخت اين فضا براي ما 5 ماه به طول انجاميد اين اتفاق تمهيدي بود كه براي نخستين بار در سينما و تلويزيون صورت گرفت. وبسيار خوب نيز از آن جواب گرفتيم.»
تهيه‌كننده سريال «خسته دلان» در خصوص اينكه آيا داستان‌هاي اين فيلم لزوماً بايد در قطار اتفاق مي‌افتاد يا داستان‌ها در هر وسيله‌اي مانند ماشين و يا هواپيما و... نيز امكان روايت داشتند گفت: «نماد يك قطار به خاطر آنچه كه ما از آن در ذهن سراغ داريم به معناي گذشت زمان است و ايمان و اعتقادات ما بر اين باور است كه روزي بر قطار عمر سوار شديم و در زماني هم بايد از آن پياده شويم. قطار همواره دست‌مايه ادبيات ديني ما بوده است. قطار به‌خاطر حس نوستالژي‌اش، به دليل ريل‌هاي آن كه همواره به معناي راه است و به‌خاطر حجم زياد مسافري كه با خود حمل مي‌كند مي‌تواند تعدد سوژه‌ها را به همراه داشته باشد. از اين رو انتخاب آن براي اين سريال مي‌تواند بهترين گزينه باشد. در اين سريال ما قطاري را داريم كه به واسطه آن هر بار دوربين ما بر روي يكي از قصه‌هاي آن تمركز مي‌كند. به عنوان مثال ما در يكي از اپيزدهاي آن با خانواده‌اي روبه‌رو مي‌شويم كه به خاطر يك قتل غير عمد در اين قطار راهي منطقه‌اي مي‌شويم كه قرار است آن قاتل در آن ناحيه قصاص شود.
در اين سفر اولياي دم، قاتل، قاضي و.. نيز حضور دارد و اين حضور داستان‌هاي خاصي را خلق مي‌كند. اين حضور در كوپه‌هاي مختلف تنها در قطار امكان‌پذير است. اين زمان و قطار هم امكان فرار به مجرم مي‌دهد هم تحول مجرم و هم بخشيدگي اولياي دم را نيز فراهم مي‌كند... . داستان‌ها به نوعي از نگاه قطار و به اقتضاي قصه رئيس قطار و پزشك و.. نيز به فراخور حال وارد قصه مي‌شوند. در كل از فيلمنامه و فضاي ايجاد شده در آن رضايت كامل وجود دارد».
بنا به گفته شايان‌فر ضبط كار از دوازدهم بهمن ماه و همزمان با جشن انقلاب كار آغاز شد. اين سريال شامل 14 قصه و اپيزود است كه تا كنون صحنه‌هاي خارجي سه اپيزد نخست آن را ضبط شده و به تازگي نيز گروه وارد بخش‌هاي پلاتوي اصلي كار يعني قطار شده‌اند.
تاكنون امين تارخ، مسعود رايگان، كورش تهامي، آنا نعمتي، رامتين خداپناهي، پرديس افكاري و سعيد پيردوست جلوي دوربين اين سريال تلويزيوني رفته‌اند و داود رشيدي هم در نقش رئيس قطار در اين سريال به ايفاي نقش مي‌پردازد.
عوامل توليد اين سريال عبارتند از: مدير تصويربرداري: ايرج عاشوري، مدير صدابرداري: جهانگير ميرشكاري، مشاوره پروژه: رضا كاشاني اسدي، مدير هنري: مجيد ميرفخرايي، طراح گريم: محمدرضا قومي، طراح لباس: مهنوش عباسي، جلوه‌هاي ويژه كامپيوتري: رضا فخاريه، مديربرنامه‌ريزي: يعقوب غفاري، دستيار اول كارگردان: ليلا رنگرزان، منشي صحنه: ندا آصف، عكاس: حسن شجاعي، روابط عمومي: محسن سليماني‌فاخر،مدير توليد: مهدي بدرلو، مشاوره پروژه: رضا كاشاني اسدي، تهيه‌كننده و مجري طرح: محسن شايان‌فر.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن