تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821201738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار جدي تحليلگران سيا به اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: هشدار جدي تحليلگران سيا به اوباما
خبرگزاري فارس: دو تحليلگر سابق سيا با اذعان بر اين نكته كه تلاش‌هاي گسترده اطلاعاتي امريكا براي پيدا كردن مداركي درباره برنامه نظامي اتمي در ايران، بي‌ثمر بوده است،‌ هرگونه تهاجم نظامي عليه ايران را نابودگر اسرائيل و اقتصاد جهان دانستند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري - تحليلي رويداد؛ري مك‌گاورن و اليزابت موري در onsortiumnews.com نوشتند كه "استفاده مكرر" باراك اوباما، رييس جمهور امريكا "از بيان اين كه همه گزينه‌ها روي ميز قرار دارد" نشان مي‌دهد امريكا به طور جامع عواقب مقابله نظامي با ايران را درك نكرده است.

آن‌ها گفتند كه آغاز جنگ با ايران به نفع "هيچ‌كس به جز تجار تسليحات" نيست و "اگر مشاوران‌تان شما را قانع كرده‌اند كه دشمني با ايران به نفع اسراييل است، شديدا در اشتباه هستند."

اين دو بيان كردند كه جنگ با ايران ممكن است موجب نابودي رژيم اسراييل در بلندمدت شود؛ "حتي لازم به اشاره به اين نيست كه عواقب ويران‌گري براي اقتصاد جهان خواهد داشت."

واشنگتن و تل‌آويو براساس اين اتهام كه برنامه هسته‌اي ايران ممكن است جنبه نظامي داشته باشد، به كرار تهران را با "گزينه" حمله نظامي تهديد كرده‌اند.

امريكا و اسرائيل با طرح ادعاهايي درباره اين كه برنامه اتمي تهران شامل فعاليت‌هاي نظامي مخفيانه مي‌شود، بارها تهران را با گزينه حمله نظامي تهديد كرده‌اند.

رئيس ستاد مشترك ارتش امريكا مي‌گويد كه ارتش اين كشور آماده است در صورت لزوم، به ايران حمله نظامي كند.

ژنرال مارتين دمپسي در مصاحبه با رسانه‌هاي امريكا در افغانستان گفت: "ما در حال بررسي طيفي از گزينه‌ها هستيم. من اطمينان دارم، گزينه‌هايي كه ما در حال توسعه و پيشبرد آن‌ها هستيم در حال رسيدن به مرحله‌اي هستند كه در صورت لزوم قابل اجرا باشند."

هشدار وي در حالي مطرح شد كه پيشتر لئون پانتا وزير دفاع امريكا درباره برنامه هسته‌اي ايران گفته بود كه هيچ گزينه‌اي از دستور كار خارج نشده است.

اسرائيل در هفته‌هاي اخير لفاظي‌هاي جنگ‌طلبانه عليه ايران را بارها تكرار كرده است. ايهود باراك وزير امور نظامي اسرائيل در تاريخ هشدار داده بود كه زمان مقابله با ايران فرا رسيده است.

شيمون پرز رئيس رژيم اسرائيل نيز در تاريخ ششم نوامبر تهديد كرد كه احتمال حمله به ايران بيشتر و بيشتر شده است.

مقامات تهران تاكيد كرده‌اند، در صورت هر گونه حمله نظامي عليه ايران، پاسخي دندان‌شكن به دشمنان خواهند داد و هشدار داده‌اند كه چنين اقدامي مي‌تواند منجر به جنگي شود كه مي‌تواند به فراتر از منطقه خاورميانه كشيده شود.

مك گاورن و موري از ادعاها درباره انحراف برنامه اتمي ايران و تلاش براي دستيابي به سلاح‌هاي نظامي به بهانه‌اي براي تهديد تهران ياد كردند و اين مسئله را "جنجال آفرين اما دروغ" خوانده كه به سرعت در حال شيوع است.

اين درحالي است كه ايران تاكيد دارد به عنوان يكي از امضا كنندگان پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (انپيتي) و يكي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري صلح آميز اتمي برخوردار است.

كارشناسان پيشين سيا از اوباما خواسته‌اند تا با مردم امريكا روراست باشد و مردم را از آخرين برآوردهاي اطلاعاتي ملي درباره برنامه اتمي ايران مطلع سازد.

آن‌ها تصريح كردند: "شما (آقاي اوباما) مي‌دانيد كه تلاش‌هاي گسترده اطلاعاتي امريكا براي پيدا كردن مداركي درباره برنامه نظامي اتمي در ايران، بي‌ثمر بوده است."
انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن