تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805641764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصميمات دولت براي كاهش آلودگي هواي 8 كلان‌شهر


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: تصميمات دولت براي كاهش آلودگي هواي 8 كلان‌شهر
دولت در راستاى كاهش آلودگى هواى كلانشهرها و رسيدن به استانداردهاى جهانى در اين زمينه، تصميمات جديدى اتخاذ كرد كه بر اساس آن علاوه بر تشكيل كارگروه كاهش آلودگى هوا، سازمان حفاظت محيط زيست موظف شده است نسبت به تهيه و برنامه ريزي به منظور تحقق استانداردهاى هواى پاك اقدام كند.


به گزارش سرويس سياسي برنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانى دولت، وزيران عضو كميسيون امور زير بنايي، صنعت و محيط زيست دولت بنا به پيشنهاد مشترك سازمان حفاظت محيط زيست و معاونت برنامه‌ريزى و نظارت راهبردى رياست جمهورى و وزارتخانه‌هاى نفت، صنايع و معادن، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، راه و ترابرى و كشور ، آيين‌نامه اجراى بند الف ماده (62) قانون برنامه چهارم توسعه را تصويب كردند.

بر اساس ماده 62 قانون برنامه چهارم توسعه دولت مكلف است در طول برنامه چهارم، ميزان آلودگي هواي شهرهاي تهران، اهواز، اراك، تبريز، مشهد، شيراز، كرج و اصفهان را در حد استاندارد مصوب شوراي عالي حفاظت محيط زيست كاهش دهد و در طول برنامه چهارم، تمهيداتي اتخاذ كند كه كليه خودروها و موتورسيكلتهاي فرسوده كشور از رده خارج شوند.

بر اساس اين مصوبه، سازمان حفاظت محيط زيست موظف شده است تا پايان برنامه چهارم توسعه با همكارى وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نسبت به تهيه استانداردهاى هواى پاك اقدام و به تصويب شوراى عالى حفاظت محيط زيست برساند.

بر اين اساس،‌ به منظور كاهش آلودگى هواى شهرهاى تهران، اهواز، اراك، تبريز، مشهد، شيراز، كرج و اصفهان كارگروهى به رياست استاندار و با عضويت مديران كل استانى وزارتخان‌ها نفت، صنايع و معادن، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، راه و ترابري، ارتباطات و فناورى اطلاعات و روساى معادن، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، راه و ترابري، ارتباطات و فناورى اطلاعات و روساى سازمان‌هاى حفاظت محيط زيست و صدا و سيما، معاون پليس‌راهنمايى و رانندگى ناحيه نيروى انتظامي، رييس دانشگاه علوم پزشكى مركز استان و شهردار هر يك از شهرهاى يادشده تشكيل خواهد شد تا ضمن تدوين طرحها و روشهاى كوتاه مدت و ميان مدت، راهكارهاى مناسب و اجرايى در جهت كاهش موثر و سريع آلودگى هواى شهرهاى يادشده را از طريق دستگاههاي مربوط به اجرا درآورند.

اين كارگروه موظف است نسبت به تهيه و يا بازنگرى برنامه جامع كاهش آلودگى هوا اقدام و آن را به تصويب شوراى برنامه‌ريزى و توسعه استان برساند.

همچنين بر اساس اين مصوبه، معاونت برنامه‌ريزى و نظارت راهبردى رياست جمهورى موظف شده است اعتبار خاصى را براى اجراى طرحها و برنامه‌هاى مصوب كارگروه مذكور در بودجه سالانه دستگاههاى مربوط پيش‌بينى كند.

بر اين اساس، معاونت راهنمايى و رانندگي نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ايران موظف است گزارش عملكرد اقدامات انجام شده درخصوص برخورد قانونى با خودروهاى دودزا را هر شش ماه يك بار به مرجع ذى صلاح ارائه كند.

سازمان هواپيمايى كشورى نيز موظف شده است نسبت به نظارت و رعايت استانداردهاى اجبارى در ناوگان حمل و نقل هوايى كشور، در چهارچوب استانداردها و ضوابط بين‌المللى در بخش‌ آلاينده‌هاى صوتى و هوايي، اقدامات لازم را پيگيري كند.

بر اساس اين مصوبه، براى تشويق انتقال واحدهاى توليدى و صنعتى آلاينده مستقر در محدوده شهرهاى يادشده، تمهيداتى از قبيل تغيير كاربرى عرصه و اعيان كارخانه‌هاى انتقالي، طبق ضوابط مصوب طرحهاى توسعه و عمران و خريد حق امتياز، حق اشتراك و ساير امتيازات مربوط به انشعاب گاز، آب، برق و تلفن محل قبلى واحد مربوط به قيمت عادلانه روز و يا انتقال امتيازات يادشده به متقاضيانى كه صاحب امتياز معرفى مى كند در اسرع وقت و بدون مطالبه وجه از سوى وزارتخانه‌هاى نفت، نيرو و ارتباطات وفناورى اطلاعات در نظر گرفته شده است.

بر اساس اين مصوبه، وزارت نفت مكلف است با هماهنگى دستگاه‌هاى مربوط و در چهار چوب برنامه‌هاى اجرايى خود، دراجراى كاهش آلودگى هواى 8شهر آلوده كشور، گاز طبيعى مورد نياز نيروگاهها و واحدهاى تجاري، خانگي، صنعتى وخودروهاى گازسوز (با اولويت حمل و نقل عمومي) را در حدامكان در تمام فصول سال بخصوص فصل‌هاى سرد كه افت فشار گاز رخ مي‌دهد، تا پايان برنامه‌ پنجم توسعه، تامين كند.

بر اين اساس،‌ كليه واحدهاى توليدى و صنعتى موظفند نسبت به انجام پايش در واحدهاى صنعتى اقدام كنند و وزارتخانه‌هاى نفت و نيرو نيز موظفند به طور مشترك تا بررسى فنى و اقتصادى لازم و انجام سرمايه‌گذارى در كليه شهرها، با اولويت شهرهاى آلوده و شهركهاى صنعتي، نسبت به تامين بخشى از مصارف حرارتى با استفاده از حرارت بازيافت شده در نيروگاههاى حرارتى اقدام كنند.

اين تصويب نامه پس از تاييد رئيس جمهور، از سوى پرويز داودى، معاون اول رئيس‌جمهور براى اجرا ابلاغ شده است.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//31 - 31 - 45//www.BornaNews.ir

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن