تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805774021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درهفتمين همايش انجمن متخصصان محيط زيست اعلام شد: هر سال وضع محيط زيست كشور بدتر مي‌شود/توجه به فرهنگ محيط زيست از جمله مهمترين اهداف انجمن متخصصان


واضح آرشیو وب فارسی:موج: درهفتمين همايش انجمن متخصصان محيط زيست اعلام شد: هر سال وضع محيط زيست كشور بدتر مي‌شود/توجه به فرهنگ محيط زيست از جمله مهمترين اهداف انجمن متخصصان
خبرگزاري موج - رييس انجمن متخصصان محيط زيست ايران گفت: توجه به فرهنگ محيط زيست و توسعه آن در جامعه مهمترين هدف و تلاش اين انجمن در برگزاري اين همايش است.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومي واحد علوم و تحقيقات دكتر مجيد عباسپور در هفتمين همايش ملي دو سالانه انجمن متخصصان محيط زيست ايران كه در محل هتل المپيك برگزار شد گفت: تمام تلاش هاي اين انجمن در راستاي توجه به فرهنگ محيط زيست به صورت منطقي و علمي است.
وي تصريح كرد: انجمن محيط زيست يك انجمن علمي و غير دولتي است كه از سال 72
فعاليت خود را آغاز كرده و يك هزار و 600 عضو كه اكثر آنها اساتيد دانشگاهي و متخصص در
حوزه محيط زيست هستند، دارد.
دكتر عباس پور در خصوص ديگر فعاليتهاي اين انجمن گفت: انتشار فصلنامه از جمله فصلنامه انسان و محيط زيست كه يك فصلنامه علمي ـ ترويجي است و موضوعات مختلف محيط زيست مورد نقد و بررسي قرار مي دهد، از ديگر فعاليت هاي اين انجمن محسوب مي شود.
به گفته وي، اين انجمن هر دو سال يكبار همايشي تحت عنوان همايش ملي دو سالانه برگزار مي كند و امسال هم با توجه به برنامه در دست تدوين پنجم توسعه اين همايش با عنوان ارزيابي برنامه چهارم توسعه و دورنماي برنامه پنجم از ديدگاه توسعه پايدار با مشاركت شهرداري تهران و ساير نهادها برگزار شده است.
وي خاطر نشان كرد: از جمله محورهاي هفتمين همايش ملي دو سالانه انجمن تخصصي محيط زيست ايران مي توان به آب، اقيانوس ها و درياها، تنوع زيستي، توسعه شهري و عوامل بيروني و توسعه پايدار اشاره كرد.
وي يادآور شد: براي حضور در اين همايش 121 مقاله به دبيرخانه رسيد كه از اين ميان 21 مقاله براي بخش سخنراني انتخاب شد و 86 مقاله نيز براي چاپ در مجلات علمي و محيط زيست ارسال شده است.
در هفتمين همايش ملي دوسالانه انجمن متخصصان محيط زيست ايران اعلام شد كه طرح جامع انرژي در مجلس در دست تدوين است، موتور خودروهاي توليدي در كشور هم‌اكنون از لحاظ استانداردهاي جهاني از رده خارج بوده، هر سال وضع محيط زيست كشور بدتر مي‌شود و بودجه تحقيقات از 64/0 توليد ناخالص ملي در ابتداي چهارم به جاي افزايش به 2 درصد در پايان برنامه به 38/0 درصد كاهش يافته است!
دكتر كاتوزيان، رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش گفت: بخشي از سرمايه‌گذاري‌هايي كه انجام مي‌شود در بخش افزايش آلودگي‌هاي زيست‌محيطي است .
وي با اشاره به اين مطلب كه موتور خودروهاي توليدي امروز در كشور از لحاظ استانداردهاي جهاني از رده خارج محسوب مي‌شود ادامه داد: : بايد توجه ويژه‌اي به حفظ محيط زيست و استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد داشته باشيم و استفاده از انرژي‌هاي نو و پاك را در دستور كار مجلس قرار دهيم.
وي با اشاره به اينكه بايد در سياستگذاري‌ها حتما توجه شود كه رشد انتشار گازهاي گلخانه‌اي با بكارگيري تكنولوژي‌هاي جديد، آموزش و تغيير در الگوي مصرف كاهش يابد افزود: همچنين افزايش همكاري‌ها و تشريك مساعي بين‌المللي نيز از ديگر برنامه‌هاي مجلس شوراي اسلامي در راستاي حفاظت از محيط زيست است.
رييس كميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينكه در كميسيون انرژي مجلس طرح جامع انرژي هم اكنون مطرح است گفت: شوراي عالي انرژي در كشور تشكيل شده اما متاسفانه تنها يكبار جلسه داشته است كه ما هم در اين خصوص به رييس جمهور و دولت تذكر داديم كه اين موضوع بايد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.
رييس كميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينكه ايران يكي از كشورهايي است كه بايد سرمايه‌گذاري جدي در بخش صنعت داشته باشد گفت: متاسفانه بخشي از سرمايه‌گذاري‌هايي كه انجام مي‌شود در بخش افزايش آلودگي‌هاي زيست‌محيطي است.
وي با انتقاد از توليد خودروهاي غير استاندارد در كشور گفت: ‌موتور خودروهاي توليدي امروز در كشور از لحاظ استانداردهاي جهاني از رده خارج محسوب شده و مصرف سوخت بالا و آلودگي بالايي دارند.
رييس كميسيون انرژي مجلس به موضوع الگوي مصرف اشاره كرد و گفت: در بخش الگوي مصرف نيز فرهنگ‌سازي‌ها بسيار كم است و بايد در طرح جامع انرژي الگوهايي معرفي شوند و مديريت مصرف ساماندهي شود.
دكتر علي عباسپور، رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش با تاكيد بر اينكه هر ساله وضع محيط زيست كشور بدتر مي‌شود گفت: متاسفانه يا دستاوردهاي سمينارهاي زيست‌محيطي در كشور علمي نيست و يا مديران و برنامه ريزان كشور نسبت به دستاوردهاي علمي بي توجه هستند.
وي تاكيد كرد: متاسفانه نتايج اين سمينارها در بدنه اجرايي يا قانونگذاري كشور به طور مطلوب مورد استفاده قرار نمي‌گيرند.
رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: نمي‌شود مشكلات محيط زيست كشور را مورد بررسي قرار داد و هر سال شاهد باشيم محيط زيست ما شرايط بدتري داشته باشد.
وي يكي ديگر از عوامل مخرب محيط زيست كشور را ترافيك دانست و گفت: توليد تندر 90 كه خودرويي غيراستاندارد محسوب مي‌شود همانند برخي ديگر از خودروهاي توليدي كشور بر مشكلات زيست محيطي ترافيك افزوده است.
رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه انرژي در كشور ما زياد مصرف مي‌شود و بي رويه مصرف كننده ترين كشورها هستيم گفت: بايد مديريت در منابع انرژي كشور صورت گرفته و موضوع مديريت انرژي در كشور ساماندهي شود. از سوي ديگر در مصرف انرژي نيز بايد دقت و شفاف‌سازي صورت گيرد.
وي گفت: در عين حال بايد محصولات توليدي نيز بر اساس استاندارد باشند چرا كه وقتي خودرويي با مصرف بالا و غيراستاندارد در كشور توليد مي‌شود مردم راهي جز استفاده از آن ندارند لذا بايد سياستگذاري‌ها در اين بخش تغيير كند.
وي با اشاره به اينكه طرح ايمني زيستي و طرح بهره برداري از منابع دامي و ... هم اكنون در مجلس مطرح است گفت: متخصصان محيط زيست در اين بخش‌ها بايد وارد عرصه شده و مجلس را ياري كنند.
رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مهمترين مؤلفه توسعه پايدار را توسعه پايدار منابع انساني دانست و گفت: انسان به عنوان عنصر اصلي توسعه پايدار مي‌تواند نقش موثري در تحقق آن ايفا كند كه در اين خصوص نقش آموزش و پرورش بسيار اساسي است.
وي با اشاره به اينكه در ابتداي برنامه چهارم توسعه سهم بودجه تحقيقات در كشور 64/0 درصد از توليد ناخالص ملي بود افزود: در حالي كه طبق قانون برنامه چهارم اين رقم بايد تا پايان برنامه 2 درصد افزايش مي‌يافت شاهد بوديم كه اين رقم هر سال كمتر شد به شكلي كه اين رقم در پايان سال 88 تنها به 38/0 درصد مي‌رسد.
وي در عين حال تصريح كرد: پايان برنامه پنجم توسعه نيمه راه چشم انداز 20 ساله كشور است كه بايد اهداف آن محقق شود.
هفتمين همايش دو سالانه انجمن متخصصان محيط زيست ايران به مدت دو روز در هشت محور با موضوعات مختلف ، برپايي 9 كارگاه آموزشي و سه دوره آشنايي با نرم افزار هاي رايانه اي در هشت محور برگزار مي‌شود و 21 مقاله از 121 مقاله ارسالي در آن ارائه مي‌شود.
همچنين در پايان اين مراسم به شهردار منطقه يك، 22 و سازمان صنايع هوافضا به دليل فعاليت‌هاي زيست محيطي هدايايي اهدا شد.

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن