تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816773001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين:برخورد پليس با مواد مخدر علمي و انتظامي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين:برخورد پليس با مواد مخدر علمي و انتظامي است
خبرگزاري فارس: معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين از برخورد علمي و انتظامي با مواد مخدر به عنوان راهبرد پليس در اين حوزه خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، حميد رضا خاكباز بعد از ظهر امروز در همايش اعتياد به مواد مخدر عامل نشاط يا مرگ كه در سالن اجتماعات شهيد بابايي دانشگاه‌ علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان قزوين برگزار شد، بيان داشت: رويكرد نيروي انتظامي رويكردي پيشگيرانه است و اين رويكرد حاصل ساعت‌ها تحقيق و پژوهش است.
وي ادامه داد: بر همين مبنا رويكرد پليس در برابر معضلات و مشكلات اجتماعي و برخورد با جرايم و از جمله مشكل مواد مخدر برخوردي علمي ـ انتظامي است.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين گفت: مصرف مواد مخدر به ويژه در جوانان يكي از نگراني‌‌هاي جدي والدين محسوب مي‌شود، بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه 82 درصد مردم اعتياد و گرايش به مواد مخد را مهم‌ترين عامل تهديدكننده رفاه و امنيت اجتماعي و سلامت فرد مي‌دانند.
وي توضيح داد: كشور ما به دليل شرايط خاص اجتماعي مانند جوان بودن جمعيت و بالا بودن آمار بيكاري و موقعيت جغرافيايي كه در كنار دو كشور اصلي تأمين كننده مواد مخدر دنيا پاكستان و افغانستان قرار دارد با مصرف مواد مخدر دست به گريبان است.
خاكباز اضافه كرد: جوانان به دليل داشتن ويژگي‌هايي چون استقلال طلبي، كنجكاوي، هيجان‌خواهي، پيروي از همسالان و عدم انقياد به قدرت والدين بيشتر در معرض خطر مصرف مواد بوده و هدف اصلي توزيع كنندگان اين مواد هستند.
وي افزود: براين اساس مي‌توان گفت كه جوانان جزو آسيب‌پذيرترين گروه‌هاي سني به حساب مي‌آيند بنابراين بهترين راه حل مبارزه با مصرف مواد مخدر پيشگيري از اعتياد است.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين اظهارداشت: يكي از روش‌هاي مهم پيشگيري از اعتياد، آگاه بودن مردم از خطرات و مضرات مصرف مواد است، اگر هر فرد از تأثير مواد مخدر بر سلامت جسمي و رواني و كاركرد شغلي و اجتماعي خود و خانواده‌اش مطلع بوده و آن را باور داشته باشد، كمتر ممكن است به اين كار دست بزند.
وي تصريح كرد: والدين بايد توجه داشته باشند كه برقراري ارتباط مثبت، قوي و فراهم آوردن محيط سالم و آموزش‌هاي مناسب مي‌تواند روي فرزندان تأثيرگذار باشد و از آسيب‌هاي بيشتر پيشگيري كند.
خاكباز عنوان داشت: والدين براي برقراري ارتباط موثر با جوانان سعي كنند، اطلاعات صحيح و كامل را با ذكر مثال‌هاي مشخص و عملي در اختيار آنها قراردهند، از كنايه و طعنه و حتي استعاره نامفهوم خودداري كنند و تا حد امكان ساده و واضح صحبت كنند.
وي تأكيد كرد: همچنين پدر و مادر بايد بر روي مشكلات دنيا و امكانات واقعي تأكيد و تمركز كنند و راه‌هاي كمك به يكديگر و راه حل مشكلات را در خانواده جستجو كنند، هنگام بحث با فرزندانشان خشم و عصبانيت خود را به طور كامل كنترل گذاشته و از به وجود آمدن تضاد و تعارض جلوگيري كنند و تا مي‌توانند با درايت مذاكره را به مشاجره تبديل نكنند.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان قزوين يادآورشد: انعطاف‌پذيري و منطقي بودن اوليا براي درك نوجوان براي نگرش به موضوعات مورد توجه فرزندانشان امري ضروري است و در كنار اين رويكرد بايد زمان و وقت مناسب و كافي را براي گفتگو با فرزندان خود اختصاص دهند.
وي خاطرنشان ساخت: احساس بزرگ شدن، راه حلي براي حل مشكلات، احساس زودگذر براي رفع خستگي و كسب انرژي، كسب لذت زودگذر، فرار از تنهايي و بالا بردن حس اعتماد به نفس، تسكين دردهاي جسماني، بي‌حوصلگي و عدم داشتن برنامه مشخص، كاهش فشار عصبي و تسكين دردهاي رواني نظير افسردگي و اضطراب، فشار همسالان و يكرنگي با گروه همسال، سرخوردگي و رفع فشار رواني، مواجه شدن با يأس و نا اميدي و شكست، وجود سابقه اعتياد در والدين و نزديكان، جدايي‌هاي موقت، مكرر و دائمي والدين، بي‌تفاوتي والدين در برابر كنجكاوي فرزندان، تبليغات سوء غلط مبني بر موثر بودن مصرف مواد مخدر، معاشرت با دوستان ناباب و منحرف و عدم آگاهي به مسائل اجتماعي از جمله مضرات مواد مخدر از مهم‌ترين علل گرايش و شروع مصرف مواد مخدر در ميان جوانان است.
وي اعلام كرد: همچنين تغيير الگويي خواب و تغذيه، كاهش وزن، تغيير خلق و خوي و الگوي ارتباطي، يافتن دوستان جديد و كنار گذاشتن دوستان قديمي، افت تحصيلي، گوشه‌گيري و خمودگي، دروغگويي، درخواست پول اضافي، پرخاشگري‌هاي بي‌دليل، رفتارهاي غيرعادي و تغيير رنگ چهره، چشم‌ها و لب از مهم‌ترين نشانه‌هاي هشدار دهنده مبني بر آلودگي فرد به مواد مخدر است.
انتهاي پيام/ش10

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن