تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815361315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار آذربايجان شرقي:مخالفان هدفمندي يارانه‌ها در ديدگاه‌هاي خود تجديد نظر كنندخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: استاندار آذربايجان شرقي:مخالفان هدفمندي يارانه‌ها در ديدگاه‌هاي خود تجديد نظر كنندخبرگزاري موج -


۱۲ دي ۱۳۹۰ (۹:۳۴ق.ظ)

استاندار آذربايجان شرقي:

مخالفان هدفمندي يارانه‌ها در ديدگاه‌هاي خود تجديد نظر كنند
خبرگزاري موج - استاندار آذربايجان شرقي گفت: اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها گامي به سمت برقراري عدالت است و هدف آن كم كردن فاصله بين فقير و غني و استفاده بهتر از ثروت‌هاي ملي است.

به گزارش خبرگزاري موج، احمد عليرضابيگي در جلسه مجمع امور صنفي استان با اشاره به سپري شدن يك سال از اجراي هدفمندي يارانه‌ها خاطرنشان كرد: ملت ايران بعد از ماجراي ملي شدن صنعت نفت، احساس مي‌كنند كه صاحب ثروتي هستند و امروز امكان استفاده از اين ثروت و دخل و تصرف در آن را پيدا كرده‌اند.
وي همراهي مردم در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را مطلوب دانست و افزود: با وجود تبليغات منفي، با گذشت يك سال از اجراي اين قانون، وضعيت اقتصادي كشور به مراتب بهتر از گذشته شده و در عمل شاهد رونق اقتصادي در سطح كلان هستيم.
عليرضابيگي اظهار داشت: مخالفان اين قانون همگي داراي تحصيلات اقتصادي بودند و خود را مسلط بر علم روز اقتصاد مي‌دانستند؛ لكن اجراي هدفمندي يارانه‌ها نشان داد كه مدل اقتصادي آنها غلط است و بايد در ديدگاه‌هاي خود تجديد نظر كنند.
وي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را نماد اعتماد دوسويه مردم و دولت عنوان كرد و افزود: همه بخش‌هاي كشور به خصوص كسبه و بازاريان با احساس وفاق و همدلي، دولت را در اجراي اين قانون همراهي و سناريوهاي دشمنان را باطل كردند.
عليرضابيگي با بيان اين كه دولت براي اجراي گام دوم هدفمندي يارانه‌ها آماده مي‌شود گفت: رونق اقتصادي در سايه زندگي بدون يارانه امكان‌پذير است و طبق برنامه‌ريزي‌ها از اين پس يارانه تنها به موضوعات خاص تعلق مي‌گيرد.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين كه قانون هدفمندي يارانه‌ها امكان ارتباط مويرگي دولت با زندگي آحاد مردم را فراهم كرد گفت: تجربه دولت‌هاي قبلي در سپردن ثروت‌ها به دست عده‌اي معدود تا آنها زندگي مردم را اداره كنند، جواب نداد ولي امروز با توزيع مستقيم ثروت بين اقشار مختلف مردم، توان خريد دهك‌هاي پايين جامعه تا 56 درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به كاهش مصرف انرژي افزود: در صورت ادامه روند مصرف بنزين، امسال بايد 15 ميليارد دلار بنزين وارد مي‌كرديم كه با اجراي هدفمندي يارانه‌ها اين موضوع اتفاق نيفتاد و اين مبلغ قابل توجه به اقتصاد كشور تزريق شد.
استاندار آذربايجان شرقي همچنين نقش واحدهاي صنفي خدماتي و توليدي را در موفقيت طرح هدفمندي يارانه‌ها باارزش توصيف كرد و گفت: صنوف در راستاي سياست اشغال‌زايي دولت نيز نقش مهمي مي‌توانند داشته باشند و ايجاد 25 هزار فرصت شغلي جديد در سال جاري در اين بخش اين موضوع را تاييد مي‌كند.
عليرضابيگي، افزايش توان خريد را در رونق اقتصاد و بازار موثر دانست و اظهاركرد: پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، ميزان اثرگذاري بازار در اقتصاد كشور ارتقا يافته است.
استاندار آذربايجان شرقي همچنين از طرح بيمه بيكاري انتقاد كرد و گفت: چنانچه اعتبار تحميلي به اين طرح در بخش اشتغال زايي و توليد هزينه شود مثمرثمر خواهد بود.
عليرضابيگي در بخش ديگري از سخنان خود به حماسه 9 دي ماه اشاره كرد و افزود: با بصيرت مردم در اين روز ترفندهاي دشمنان نظام و انقلاب خنثي شد.
وي با بيان اينكه هدف دشمنان در فتنه سال 88 خدشه وارد كردن به ستون و خيمه انقلاب و اصل ولايت فقيه بود، گفت: بر خلاف توهمات دشمنان، مسير حيات انقلاب مستحكم تر و با نشاط تر شد.
عليرضابيگي، بيداري اسلامي و سقوط فرعونهاي منطقه را ناشي از آثار انقلاب اسلامي دانست و اظهاركرد: تمام تلاش نظام سلطه از بين بردن انقلاب اسلامي است، ولي نه تنها اين اتفاق نيفتاده است بلكه پايگاه هاي نظام سلطه در منطقه از بين رفته است.
رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي هم در اين جلسه با اعلام اين كه از 115 هزار واحد صنفي استان 79 هزار واحد در تبريز فعال است، افزود: 71 هزار واحد صنفي اين شهرستان داراي پروانه فعاليت هستند.
وي، اظهاركرد: 2.5 درصد ارزش افزوده اصناف استان بيش از ميانگين كشوري است.
نجفي از ثبت 25 هزار فرصت شغلي جديد در حوزه بازرگاني و خدمات استان در سال جاري خبرداد و گفت: چنانچه تسهيلات اعتباري و سرمايه در گردش در اختيار اصناف قرار گيرد، سهم اين بخش در رونق اقتصادي و اشتغال افزايش مي يابد.
وي به جايگاه تبريز در توليد متنوع ترين فرشهاي دستباف كشور اشاره و اعلام كرد: سالانه بين 200 تا 250 ميليون دلار فرش از آذربايجان شرقي صادر مي شود.
نجفي همچنين از صادرات 15 ميليون دلاري طلا و جواهر از اين استان در سال گذشته خبرداد و گفت: از ابتداي سال آينده عرضه طلاي ساخته شده خارجي در استان ممنوع مي شود.
وي با اشاره به اينكه 25 هزار واحد صنفي شهرستان تبريز داراي دستگاه كارت خوان هستند، افزود: 25 هزار كارت خريد اعتباري طرح ميزان هم تاكنون توزيع شده است.
يعقوب فرشچي رئيس مجمع امورصنفي شهرستان تبريز نيز خواستار اجراي بيمه كارفرمايان، رفع برخي از موانع پيچيده قانوني در زمينه شهرداري ها، اماكن و بهداشت شد و گفت: برخي واحدهاي صنفي با مشكل تامين سوخت مواجه هستند..

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن