تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816331543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين/ هاشمي شاهرودي: امام (ره) صهيونيست‌ها را كافران حربي مي‌دانست صاحب مصيبت غزه به كنفرانس شرم‌الشيخ دعوت نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين/ هاشمي شاهرودي: امام (ره) صهيونيست‌ها را كافران حربي مي‌دانست صاحب مصيبت غزه به كنفرانس شرم‌الشيخ دعوت نشده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس قوه قضاييه تصريح كرد: كنفرانس شرم‌الشيخ براي تداوم اهداف آمريكا و اروپا در پوشش يك عمل انساني و با شعار دلسوزي براي مردم فلسطين، فشار جديدي بر حماس و مقاومت فلسطيني در پيش گرفته است.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، آيت‌الله هاشمي شاهرودي در كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين اظهار كرد: مقاومت برخاسته از ايمان و ايثار مردم غزه، امروز كانون توجه قرار گرفته است. پيروزي مقاومت، ايمان و خون بر پيشرفته‌ترين و مخرب‌ترين سلاح‌ها و آخرين پيشرفت‌هاي تكنولوژي اين روزها همه‌ي كشورها را متوجه غزه و فلسطين كرده است.

وي افزود: در شرم‌الشيخ، كشورهاي اروپايي و آمريكا تشكيل جلسه داده‌اند براي كمك به بازسازي فلسطين، كشورهايي كه خودشان بر نابودي حماس اتفاق كرده بودند و همه نيرنگ‌ها و امكاناتشان را براي نابودي فلسطيني‌هاي كرانه غزه به كار گرفتند. امروز به بركت مقاومت برخاسته از ايمان و شهادت مبارزان و مجاهدان و مردم غزه براي بازسازي غزه اشك تمساح مي‌ريزند.

شاهرودي گفت: در ايران هم اين روزها اين جلسه و اجتماع براي حمايت از غزه و رسواسازي نيرنگ‌هاي جديد صهيونيست‌ها و طرفدارانش تشكيل شده است. مقايسه شركت كنندگان در اين دو جلسه و شعارها و سخنان آنان به روشني حق بودن و حقيقي بودن اين اجتماع بزرگ و اهداف و خاستگاه‌هاي آن را روشن مي‌سازد.

رييس قوه قضاييه خاطرنشان كرد:در شرم‌الشيخ دولت حماس حضور ندارد، صاحب مصيبت دعوت نشده است و به جاي آن كشورهايي دعوت شده‌اند كه برخي از آنها دست و زبانشان آلوده به اين جنايت بزرگ و تخريب و نسل‌كشي مخوف است.

وي ادامه داد: حضور نهادها و قهرمانان اين مقاومت و پيروزي بزرگ در جلسه‌ي تهران دليلي آشكار بر حق بودن اين اجتماع است. ايران طبق تكليفي كه اسلام از او خواسته است در مقاومت عليه تجاوز و يورش اسراييل در كنار دولت حماس و مردم غزه بوده است و اكنون هم عاصمه كشور ايران محل هم‌انديشي براي كمك به بهره‌برداري دولت حماس از اين پيروزي بزرگ و رسواسازي توطئه‌هاي نقابدار رژيم غاصب اسراييل و حاميان آنها است.

رييس قوه قضاييه گفت: رييس‌جمهوري فرانسه به صراحت مي‌گويد دعوت نكردن حماس براي اين است كه بر مقاومت اصرار مي‌ورزد و اين دعوت نكردن را تنبيهي براي حماس مي‌داند.دولتي كه ميزبان كنفرانس است اعلام كرده است كه كمك‌هاي عربي و شوراي همكاري خليج فارس به تشكيلات خودگردان فلسطين داده خواهد شد. در حالي كه تشكيلات خودگردان طرف مشروع براي بازسازي غزه نيست.

وي با بيان اين‌كه اكنون حركت لابي صهيونيست‌ها در آمريكا و اروپا و برخي كشورهاي ديگر به دنبال آن است كه دستاوردهاي مقاومت و ايثار حماس و مردم غزه را به نفع صهيونيست‌ها و جريانات سازشكار مصادره كنند، گفت: اين هدف اصلي استكبار و منطق نظام سلطه در منطقه است و تا حق‌طلبان در فلسطين، لبنان، ايران، عراق، افغانستان و سرتاسر دنيا با آنها سازش نكنند مورد اتهاماتي مانند تروريست، محور شرارت و مورد حمله‌ي نظامي و رسانه‌اي قرار خواهند گرفت.

رييس قوه قضاييه اظهار كرد: همه‌ي ملت‌هاي مظلوم و مقاوم و مجاهد دنيا بايد بدانند كه خدا و مومنان به خدا پيروزند: «قل ان هدي الله هو الهدي» و اگر دست به سازش با مستكبران بزنند از كمك الهي محروم و در دامن استكبار خوار و ذليل خواهند شد.

وي افزود: با نگاهي به سخنان و موضع‌گيري بنيان‌گذار جمهوري اسلامي مي‌بينيم كه مخالفت با صهيونيست و حمايت از مظلومان فلسطين از اصول اساسي و جزء لاينفك انقلاب اسلامي است.امام خميني، صهيونيست‌ها را كافران حربي مي‌داند. ايشان در اعلاميه‌اي خطاب به ملل و دول اسلامي اعلام مي‌كند: «اسراييل قيام مسلحانه بر ضد كشورهاي اسلامي نموده است و بر ديگر ملل اسلام قلع و قمع آن لازم است. كمك به اسراييل چه فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالف با اسلام است».

رييس قوه قضاييه گفت: امام، هدف از تشكيل دولت اسراييل را در قلب كشورهاي اسلامي براي مبارزه با اسلام مي‌داند و همه‌ي مسلمانان را به اتحاد عليه صهيونيسم فرا مي‌خواند و در اين زمينه مي‌گويد: «حفاري مسجدالاقصي قبله‌ي اول مسلمين و ويران كردن آن و كشتار مسلمانان نمونه‌اي ديگر از دلايل دشمني اسراييل با اسلام و مسلمين است و مسلمانان در برابر اسراييل بايد به اسلام كه وجه مشترك همه‌ي مسلمانان است تمسك كند».

وي گفت: حمايت از فلسطين و مظلومان در جهان تكليفي ديني، مكتبي و اعتقادي است. فلسطين نماد و نمونه‌ي آشكار مظلوم بودن است. مردم و ملتي كه با حمايت از مستكبران جهاني توسط قومي نژادپرست و با ايدئولوژي توسعه‌طلبي آواره مي‌شوند، خانه‌هايشان تخريب مي‌شود، زمين‌هايشان غصب مي‌شود و آشكارا خانه و زندگي‌شان با اسلحه و پشتوانه‌ي نظامي تخريب مي‌شود و به جاي آن هواداران صهيونيست‌ها شهرك مي‌سازند، بچه‌هايشان را مي‌كشند، پيرمردها و زنان را آواره مي‌كنند و نسل‌كشي به شكل‌هاي گوناگون انجام مي‌گيرد. حمايت و دفاع از چنين مظلوماني و فرياد و مبارزه عليه اين‌گونه تجاوز و ستمگري تكليف و وظيفه‌ي شرعي هر مسلمان است، اگر فلسطينيان مسلمان نبودند و مورد چنين تجاوزي قرار مي‌گرفتند پيروان قرآن و اسلام وظيفه‌ي حمايت و دفاع و محكوم كردن اين نوع سلطه و تجاوز و ستم را وظيفه داشتند.

وي افزود: در روايات ما آمده است «من سمع رجلا ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم» كسي كه بشنود مردي مسلمانان را به فرياد مي‌خواند و اقدامي نكند مسلمان نيست.يا در روايتي ديگر است كه اگر در غرب ظلمي انجام گيرد و حقوق فرد و قومي مورد تجاوز قرار گيرد و مسلماني در مشرق زمين باشد و بتواند اقدام كند بايد اقدام كند.

رييس قوه قضاييه گفت: چون حمايت از قدس و فلسطين از اصول انديشه‌هاي والاي امام و انقلاب بوده است. بلافاصله پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران سفارت اسراييل تعطيل و به فلسطيني‌ها تحويل داده مي‌شود و امام (ره) در همان سال‌هاي اول انقلاب، روز قدس را اعلام مي‌كنند و دفاع از قدس و فلسطين سرلوحه‌ي سياست‌هاي خارجي جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌گيرد.

شاهرودي گفت: امام (ره) مساله‌ي صهيونيست را از جامعه‌ي يهودي جدا مي‌داند و دولت و حاكمان اسراييل را حزبي نژادپرست و متجاوز و ضد اسلام مي‌شمارد و در اين زمينه مي‌فرمايد «ما حساب جامعه يهود را از حساب صهيونيست‌ها جدا مي‌دانيم، صهيونيست‌ها اهل مذهب نيستند و قيام بر ضد مستكبرين طريقه حضرت موسي، سلام اله عليه، بوده و اين درست برخلاف روش صهيونيست‌ها است. حساب جامعه يهود غير از حساب جامعه صهيونيست است و ما با آنها مخالف نيستيم و مخالفت ما براي اين است كه آنها با همه‌ي اديان مخالف هستند. آنها يهودي نيستند، آنها مردمي سياسي هستند كه به اسم يهود كارهايي مي‌كنند و يهودي‌ها هم از آنها متنفر هستند و همه انسان‌ها بايد از آنها متنفر باشند.»

رييس قوه قضاييه خاطرنشان كرد: افشاگري نقشه‌هاي صهيونيست‌ها و اهداف پشت پرده آنها از مواضع اساسي انقلاب اسلامي است كه بايد امروز همه‌ي رسانه‌هاي اسلامي آن را تكليف خود بدانند و دستگاه‌هاي ديپلماسي اسلامي به آن بپردازند تا همه بيدار شوند و اهداف صهيونيست‌ها را در هر رنگ و چهره‌اي بشناسند و به مردم دنيا بشناسانند.

هاشمي شاهرودي يادآور شد: انقلاب اسلامي پس از امام (ره) نيز بر آرمان دفاع از قدس و فلسطين پاي فشرد و مواضع رهبري و هدايت‌هاي ايشان نقش اساسي در اين پيروزي و حماسه‌ي بزرگ غزه و لبنان داشت. ايران گرچه هزينه‌هاي زيادي در دفاع از قدس و فلسطين متحمل شد ولي خوشحاليم كه خداوند به ما توفيق داد كه توانستيم به اين تكليف الهي و انساني خود عمل كنيم و خداوند در اين راه، ايران و فلسطين و حزب‌الله را ياري رساند.

وي افزود: مقام معظم رهبري آن خلف صالح امام در بيانات روشنگر ديروز خود در اين كنفرانس نقشه راه نجات قدس عزيز و آزادي سرزمين فلسطين را از زير ستم رژيم صهيونيستي به طور روشن و شفاف اعلام كردند. نقشه‌اي كه هم منطبق بر مردم‌سالاري است هم منطق مشترك همه‌ي افكار جهاني. طبق اين نقشه همه‌ي صاحبان حق در سرزمين فلسطين اعم از مسلمان و مسيحي و يهودي در يك همه‌پرسي ساختار نظام دلبخواه خود را انتخاب خواهند كرد.

هاشمي شاهرودي اظهار كرد: نپذيرفتن اين راه حل از سوي دنياي غرب و مدعيان دموكراسي و حقوق بشر بهترين دليل بر پايبند نبودن آنان به دموكراسي و فريب و دروغ بودن شعارهاي بشردوستانه و صلح‌طلبانه‌اي است كه سر مي‌دهند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: دولت‌هاي اسلامي بايد همان‌طوري كه پيشتر در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در مورد نسل‌كشي يوگسلاوي سابق و اقدامات نژادپرستانه‌ي آفريقاي جنوبي، اتخاذ موضع شده بود در مورد اسراييل نيز چنين درخواستي را با استفاده از اهرم كشورهاي غيرمتعهد و عضو كنفرانس اسلامي مطرح كنند و برعليه رژيم اشغالگر اسراييل تحريم‌هاي جدي اقتصادي، ديپلماتيك و تصميمات موثر ديگري اعمال كنند.هم‌چنين ما مي‌توانيم در سيستم قضايي كشورهاي خود رژيم صهيونيستي را مورد تعقيب قضايي قرار دهيم.

وي افزود: با توجه به اين‌كه بر اساس ماده 9 قانون مدني ايران مقررات معاهدات بين‌المللي كه ايران به آن ملحق شده باشد، در حكم قانون داخلي است و طبق مواد 146 و 147 مقررات كنوانسيون چهارم 1949 ژنو كه ايران هم به آن پيوسته است براي دولت‌هاي عضو، تعهد ايجاد شده كه جنايات جنگي موضوع كنوانسيون در سيستم قانون‌گذاري داخلي كشورها، جرم‌انگاري و گنجانده شود و هم اين‌كه صلاحيت جهاني براي تعقيب و مجازات اين قبيل مجرمان در صورت دستگيري يا يافت شدن در كشورها، در محاكم قضايي داخلي آنها، يا استرداد به ديگر كشورها متقاضي شناخته شده است.و در قانون مجازات اسلامي ايران و اصلاحات پيشنهاد شده به مجلس شوراي اسلامي نيز صلاحيت جهاني محاكمه‌ي اين قبيل مجرمين براي مراجع قضايي ذي‌صلاح داخلي كشورمان پيش‌بيني شده است.مناسب است كه با اتخاذ تدابير و با پشتيباني و حمايت عملي همه‌جانبه اتباع فلسطيني و سازمان‌هاي غيردولتي مهيا و مستعد و با به‌كارگيري حقوقدانان و وكلاي مبرز داخلي و بين‌المللي، جنايات ارتكابي رژيم صهيونيستي اسراييل در غزه پي‌گيري و شكايات متعددي در دادگاه‌هاي داخلي برخي كشورها كه «صلاحيت جهاني» براي محاكمه خود نسبت به جنايات شناخته شده بين‌المللي را در قوانين كيفري خود پذيرفته‌اند طرح شود تا علاوه بر مراجع بين‌المللي، اقدامات تعقيبي و پي‌گيري موضوع از حوزه حقوق بين‌الملل به حوزه حقوق ملي كشورها نيز كشانده شود.

انتهاي پيام

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن