تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816817794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشريح رويكرد آينده وعملكرد گذشته درپنجاه ويكمين مجمع بانك مركزي با حضور رئيس جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تشريح رويكرد آينده وعملكرد گذشته درپنجاه ويكمين مجمع بانك مركزي با حضور رئيس جمهور
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1390/10/11 عملكرد گذشته و رويكرد آينده بانك مركزي در پنجاه و يكمين مجمع سالانه بانك مركزي در حضور رئيس جمهور و مقامات ارشد اقتصادي كشور تشريح شد .

به گزارش خبرنگار ما به نقل ازروابط عمومي بانك مركزي، پنجاه و يكمين مجمع سالانه بانك مركزي( سال مالي منتهي به 1389) با حضور رئيس جمهور، رئيس كل بانك مركزي، وزير امور اقتصادي و دارائي، معاون برنامه‌ ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور، وزير نفت، وزير صنعت ، معدن و تجارت و جمعي از مقامات پولي و بانكي كشور امروز در محل سازمان توليد اسكناس و مسكوك بانك مركزي برگزار شد .

درآغاز اين مجمع آقاي محمود بهمني، رئيس كل بانك مركزي، گزارشي از عملكرد اين بانك در حوزه‌هاي مختلف پولي، بانكي و اقتصادي ارايه كرد .

وي با تشريح دستاوردهاي بانك مركزي در حوزه هاي مختلف اقتصادي، تداوم روند كاهشي نرخ تورم تا اواسط سال و رسيدن آن به حدود 12.4 درصد درپايان سال را برغم اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ‌ها موفقيت اميز خواند .

وي تحقق نرخ رشد 5.5 درصدي توليد ناخالص داخلي به همراه مهار رشد پايه پولي و نقدينگي در سطوح 13.7 و 25.2 درصد را از ديگردستاوردهاي قابل توجه اين سال دانست. رئيس كل بانك مركزي افزود : اجراي سياست اصلاح قيمت‌هاي انرژي و انتظارات تورمي ناشي از آن مي‌توانست بازار ارز كشور را بسيار متلاطم كند، امارويكرد مديريتي بانك مركزي در بازار ارز، كه مبتني بر پاسخگويي به نيازهاي فعالان اقتصادي و دسترسي سهل و آسان واردكنندگان به ارز مورد نياز بود، شرايط مناسب را براي اجراي موفق قانون هدفمند سازي يارانه‌ها فراهم آورد. بهمني تلاش‌هاي جدي در رصد محورهاي تحريم و جلوگيري از بلوكه شدن دارايي‌هاي خارجي كشور و در عين حال ، تامين نيازهاي ارزي واردات كالايي و نيز نيازهاي سرمايه‌اي طرحهاي زيربنايي، به ويژه در بخش‌هاي نفت و گاز و پتروشيمي را از ديگر موفقيت هاي بانك مركزي در سال‌هاي اخيرياد كرد .

وي گفت : بانك مركزي در سال 1389 با انتقال حدود 17 ميليارد دلار از ذخاير كشور به داخل و توديع آن نزد بانك‌هاي غير دولتي براي تامين مالي طرحها، انتشار اوراق مشاركت ارزي و همچنين تنوع بخشي به دارايي‌هاي خارجي ( افزايش سهم طلا) و متنوع نمودن سبد ارزي، توانست از جريان تحولات بازارهاي بين‌المللي نيز انتفاع ممكن را كسب كند. رئيس شوراي پول و اعتبار اظهارداشت : نظام بانكي كشور در سال 1389 ضمن حفظ ثبات مالي كشور گام‌هاي موثري براي تامين مالي فعاليت‌هاي بخش‌هاي واقعي اقتصاد برداشت. به گفته بهمني نظام بانكي با هدف رونق بخشيدن به ساخت و ساز مسكن در سال 1389 بر حجم تسهيلات اعطايي به اين بخش افزود؛ به نحوي كه در پايان اسفند ماه 1389 ، مانده تسهيلات اعطايي بانك‌ها و موسسات اعتباري غير بانكي به بخش غير دولتي مسكن نسبت به پايان اسفند ماه 1388 به ميزان 58.4 درصد افزايش يافت. رئيس كل بانك مركزي همچنين با اشاره به اقدامات اين بانك در گسترش نظامهاي پرداخت در سال 1389 ؛ تغييرات اساسي در سيستم ‌هاي سنتي و كاغذي به سيستم‌هاي جديد الكترونيك و معرفي ابزارها و روش‌هاي نوين پرداخت را از جمله تحولات عمده صنعت بانكداري كشور نام برد .

وي افزود : در سال 1389 بكارگيري ابزارهاي نوين پرداخت در مقايسه با ابزارهاي سنتي شامل اسكناس و مسكوك و انواع چك‌هاي بانكي از رشد قابل ملاحظه‌اي برخوردارشد. رئيس كل بانك مركزي خاطر نشان كرد : در تيرماه سال 1389 سامانه تسويه اوراق بهادار (تابا) به عنوان زير ساخت انتشار و تسويه انواع اوراق بهاردار الكترونيك و يكي ازاركان طرح نظام جامع پرداخت كشورعملياتي شد و نخستين باراوراق مشاركت الكترونيك براي مبادله بين بانك‌ها در اين سامانه منتشر شد .

بهمني گفت: همچنين سامانه شماره حساب‌هاي بانكي يكپارچه با عنوان شناسه حساب بانكي ايران (شبا) كه در سال 1388 طراحي شده بود , درتمامي سامانه‌هاي تسويه و پرداخت حسابي كشور اجباري شد و تمامي پرداخت‌ها از تير1389 صرفاً با استفاده ازاين شماره حساب استاندارد صورت پذيرفت. رئيس كل بانك مركزي در پنجاه و يكمين مجمع سالانه بانك مركزي همچنين طرح‌هاي در دست اجراي بانك مركزي را براي عرضه خدمات نوين بانكي و افزايش ايمني خدمات الكترونيكي بانك‌ها تشريح كرد . بهمني گفت : بانك مركزي همچنين مصمم است با تداوم ساماندهي و تقويت بخش نظارت بربانكهاوموسسات اعتباري وبازارغيرمتشكل پولي(فعاليت تعاوني‌هاي اعتبار) وتقويت مبارزه با پولشويي ، بيش از پيش شاخص‌هاي انضباط و سلامت را در بازار پول كشور حاكم كند . رئيس كل بانك مركزي در اين نشست به تمهيدات اين بانك در مقابله با تحريم‌هاي تحميلي در مجامع بين‌المللي اشاره و تاكيد كرد: با برنامه ريزي و اقدامات بازدارنده بانك مركزي، اين تحريم‌ها داراي كمترين اثر بر فعاليت‌هاي شبكه بانكي و ساير بخش‌هاي اقتصادي بوده و خواهد بود. رئيس جمهور نيز در پنجاه و يكمين مجمع سالانه بانك مركزي با تجليل از اقدامات انجام شده وبا اشاره به افزايش سرمايه بانك مركزي از 25هزار ميليارد ريال به 28 هزار ميليارد ريال تاكيد كرد: اصلاح نظام بانكي بايد با جديت پيگيري شود تا نظم و انضباط بيشتري بر فعاليت نظام بانكي كشورحاكم شود. آقاي احمدي نژاد تلاشها براي هدايت نقدينگي به سوي بخش هاي توليدي اقتصاد و مهار نقدينگي سرگردان را ضروري خواند و دامه تلاشها براي جلوگيري از اضافه برداشت بانك ها را خواستار شد .

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن