تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815810085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيكاران كردستاني ، نبود شغل يا نداشتن مهارت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيكاران كردستاني ، نبود شغل يا نداشتن مهارت
سنندج - بيكاري اكنون به يكي از دغدغه هاي اصلي مردم و مسوولان تبديل شده و عزم دولت براي افزايش سرمايه گذاري ها به منظور ايجاد اشتغال بيشتر در دستور كار قرار گرفته كه در اين راه مشكلات عديده ازجمله فقدان مهارت درميان جويندگان كار به عنوان يكي از موانع ايجاد اشتغال مطرح است.


در استان كردستان نيز به تبع ساير استان هاي كشور شاهد بيكاري جوانان تحصيل كرده و همچنين افراد فاقد تحصيلات دانشگاهي هستيم و اين مساله اينك به چالشي جدي براي خانواده ها تبديل شده است.

اغلب مسوولان استان كردستان در نشست ها و جلسات متعدد كه براي رفع مشكلات بيكاري و اشتغال برگزار مي شود، نداشتن مهارت را يكي از مشكلات اصلي و موانع مهم بر سر راه ايجاد اشتغال در اين استان مي دانند.

به اعتقاد اغلب مسوولان امروز شاهد خيل عظيمي از جوانان بيكار هستيم كه فاقد مهارت براي ورود به بازار كار مي باشند.

استاندار كردستان به عنوان مسوول ارشد استان كه اشراف كامل بر وضعيت منطقه دارد، توجه جدي به آموزش رشته هاي فني وحرفه اي را در راستاي تحقق اشتغال و رفع بيكاري در استان مورد تاكيد قرار داد و گفت: آموزش رشته هاي كاربردي در استان مي تواند در تحقق اهداف و سياست هاي اشتغالزايي استان بسيار موثر باشد.

"عليرضا شهبازي" ايجاد اشتغال به منظور رفع بيكاري در كردستان را يكي از دغدغه هاي اصلي دولت دانست و تلاش همه مسوولان براي رفع اين معضل اجتماعي را خواستار شد.

وي تربيت نيروي ماهر و متخصص در بخش هاي مختلف را يكي از پيش نيازهاي ايجاد اشتغال دانست و گفت: بايد براساس نيازهاي بازار كار اقدام به تربيت نيرو كرد.

شهبازي با اشاره به نياز امروز بازار كار به نيروهاي متخصص و ماهر در رشته هاي گوناگون ادامه داد: آموزش رشته هاي فني وحرفه اي امروز در كردستان يكي از نيازهاي اساسي است و مسوولان اين بخش بايد در اين ارتباط برنامه ريزي مدون داشته باشند.

وي بر نيازسنجي در اين ارتباط تاكيد كرد و افزود: ابتدا بايد رشته هاي مورد نياز بازار كار در كردستان را شناسايي و سپس براساس نيازها اقدام به تربيت نيروي ماهر و متخصص كرد.

استاندار كردستان همچنين با اشاره به اينكه اكنون در استان برخي رشته هاي فني وحرفه اي ازجمله گچ كاري و آرماتوربندي كه از نيازهاي اصلي بازار كار است، آموزش داده نمي شود، از مسوولان اين بخش خواست در زمينه آموزش رشته هاي جديد و مورد نياز اقدام كنند.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان نيز در اين باره با اشاره به اينكه نبود مهارت از مهمترين موانع در راستاي ايجاد اشتغال در اين استان است، يادآور شد: اغلب بيكاران استان و متقاضيان كار فاقد مهارت هستند, از اين رو براي ايجاد اشتغال اين افراد با مشكل جدي مواجه هستيم.

"رامين اسدي" افزود: متقاضيان شغل بايد سطح دانش فني و مهارت خود را بالا ببرند تا بتوانند در بازار كار جايي براي خود پيدا كنند.

وي بر كارآفرين كردن دانشگاه ها تاكيد كرد و گفت: دانشگاه ها دركنار تدريس دروس دانشگاهي بايد مهارت و دانش فني دانشجويان را نيز بالا ببرند.

اسدي با اشاره به اينكه سيستم اداري ديگر ظرفيت جذب متقاضيان كار را ندارد، گفت: بايد در جاهاي ديگري دنبال ايجاد اشتغال باشيم و اين بخش نيز نياز به مهارت و دانش فني متقاضيان دارد.

وي منطبق نبودن نيازهاي بازار كار و مهارت هاي كارجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه ها را از دلايل عمده بيكاري در كشور بخصوص در استان كردستان دانست و اظهار داشت: كارجويان بويژه فارغ التحصيلان دانشگاه ها همزمان با فراگيري دانش تئوري، مهارت عملي را فرا نگرفته اند در نتيجه در ورود به بازار كار دچار مشكل مي شوند.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان ادامه داد: ساماندهي آموزش هاي فني وحرفه اي در كشور يك برنامه راهبردي است كه شكل گيري آن به افزايش سريع بهره وري و افزايش چشمگير ظرفيت مهارت آموزي منجر مي شود.

وي با اشاره به اينكه دوره هاي آموزشي خوبي ازسوي اداره كل آموزش فني وحرفه اي و ساير دستگاه هاي مرتبط در استان برگزار مي شود، گفت: سطح دانش فني استان بالا رفته و جا دارد بيشتر از اين ارتقاء يابد.

وي هدف گذاري در بحث اشتغال را يكي از برنامه هاي دولت در اين بخش دانست و گفت: بخشي از ايجاد اشتغال با استفاده از تسهيلات بانكي امكانپذير است و بخشي نيز بايد از طريق آموزش و ارتقاي دانش فني متقاضيان كار محقق شود.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كردستان با اشاره به سهميه 50 هزار و 200 نفري اشتغال در استان در سال جاري گفت: تا پايان آبانماه 36 هزار و 312 شغل در استان ايجاد و در سامانه رصد به ثبت رسيده است.

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان كردستان نيز با اشاره به نقش و اهميت آموزش هاي مهارتي، گفت: آموزش هاي مهارتي به عنوان ابزار كليدي و زيرساختي، يكي از اصلي ترين مولفه هاي توسعه است.

"سيد جميل احمدي" با اشاره به اينكه آن چيزي كه آموزش هاي فني و حرفه اي دنبال مي كنند، ايجاد اشتغال پايدار است، افزود: نيروي انساني به عنوان بزرگترين سرمايه جوامع و كشورهاي در حال توسعه و پيشرفت نقش بسيار حياتي و با اهميتي را ايفا مي كند.

وي گفت: آموزش هاي مهارتي، بستر را براي ورود به بازار كار براي جوانان مهيا مي سازند و اين آموزش ها موجب تربيت نيروي انساني توانمند، ماهر و متخصص مي شود.

احمدي به توانمندي ها و دستاوردهاي مهارت آموزي اشاره كرد و گفت: مجهزترين و جديدترين امكانات و تجهيزات مهارت آموزي مطابق با استاندارهاي جهاني روز در كارگاه هاي مراكز آموزش فني و حرفه اي كردستان در حال حاضر وجود دارد.

مديركل آموزش فني و حرفه اي كردستان با اشاره به نظام آموزش مهارت و فناوري گفت: نظام آموزش مهارت و فناوري شامل آموزش هايي است كه با هدف ارتقاء و انتقال دانش كار و فناوري، به هنگام كردن مهارت هاي شغلي و افزايش مستمر و فزآينده بهره وري در تمامي سطوح مهارت فناوري به صورت آموزش هاي رسمي و آموزش هاي تكميلي بين سطوح اجرا مي شود.

وي اظهار داشت: آموزش هاي فني و حرفه‌اي با ارتقاي مهارت جوانان جوياي كار و شاغلان به ويژه در بخش مشاغل پايه، در سطح بين‌المللي، در ايجاد اشتغال مولد و پايدار راهكار اساسي محسوب مي شود.

به گفته احمدي اين آموزش ها با افزايش دانايي و كارآيي، توانايي استفاده عملي و كاربردي از دانش را در افراد ايجاد مي نمايد.

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان در ادامه به فعاليت هاي بخش خصوصي در جهت آموزش مهارت آموزي با اشاره به اينكه بخش خصوصي بازوي توانمند بخش دولتي در ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارتي است، گفت: در بخش خصوصي آموزشگاه هاي آزاد اين اداره كل در هشت ماهه سال جاري يك ميليون و 266 هزار و 677نفر ساعت در 81 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي فعال استان آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارت آموزي را ارائه نموده است.

مديركل آموزش فني و حرفه اي كردستان در ادامه گفت: از ابتداي امسال تاكنون سه ميليون و 60 هزار نفر ساعت آموزش هاي فني و حرفه اي به مردم اين استان ارايه شده است.

احمدي اظهار داشت: در طول شش ماهه نخست امسال در دو بخش دولتي و خصوصي بيش از سه ميليون و 60 هزار و 270 نفر ساعت آموزش‌هاي مهارتي و فني و حرفه‌اي به علاقه‌مندان در سراسر استان ارايه شده است.

وي تعداد رشته هاي آموزشي در دو بخش خصوصي و دولتي در استان را در مجموع حدود 150 رشته ذكر كرد.

احمدي به اهميت و جايگاه آموزش‌هاي مهارتي اشاره كرد و افزود: در راستاي ايجاد اشتغال مولد و توانمندسازي نيروي جوياي كار توسعه و ترويج آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي امري ضروري است.

مديركل آموزش فني و حرفه‌اي كردستان تصريح كرد: در راستاي ماموريت‌ها و رسالت خطير سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كه تربيت نيروي كار ماهر و متخصص و ارتقاي سطح مهارتي شاغلان در جامعه است، در استان كردستان سه ميليون و 60 هزار و 270 نفر ساعت آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در 15 مركز آموزشي دولتي، مراكز صنايع و سيار و همچنين 81 آموزشگاه آزاد فعال در بخش‌هاي مختلف صنعتي، كشاورزي و خدماتي به متقاضيان آموزش ارائه شده است.

احمدي به ميزان دوره‌ها و تعداد كارآموزان و رشته‌هاي آموزشي آموزش فني و ‌حرفه‌اي استان اشاره كرد و افزود: در بخش آموزش در مراكز ثابت كه عموماً آموزش‌هاي پايه‌اي و تخصصي است در سال‌جاري يك ميليون 495 هزار و 121 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

به گفته وي، به منظور جبران كمبود مراكز ثابت در نقاط دور دست و فاقد مركز كه سرمايه‌گذاري در آن نقاط مقرون به صرفه نيست، اداره ‌كل آموزش فني و حرفه‌اي استان در شش ماهه نخست امسال‌ در مناطق محروم و روستاها در قالب آموزش روستاييان 131 هزار و 506 نفر ساعت خدمات آموزشي ارايه شده است.

مديركل آموزش فني و حرفه‌اي كردستان به ميزان آموزش‌هاي ارايه شده به ندامتگاه‌ها و پادگان‌هاي نظامي نيز اشاره كرد و يادآور شد: در سال جاري 261 هزار و 546 نفر ساعت آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در سطح استان ارايه شده است.

احمدي تصريح كرد: اين اداره‌كل با هدف احراز شرايط اشتغال جوانان بعد از خدمت مقدس سربازي در قالب آموزش در پادگان‌ها توانسته است 137 هزار 250 نفر ساعت آموزش ارايه كند.

وي خاطر نشان كرد: آموزش در مراكز ضمن كار با توجه به موقعيت صنعتي استان و ضرورت تامين نيروي كار ماهر مورد نياز صنايع در اين استان 15 هزار و 816 نفر ساعت در بخش آموزش در صنايع و بنگاه‌هاي اقتصادي توسط مراكز آموزشي اين اداره كل انجام شده است.

احمدي آموزش‌هاي لازم به خبازان را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان بر شمرد و افزود: در اين بخش براي ارتقاي مهارت خبازان 20 هزار و 184 نفر ساعت آموزش ‌هاي مهارتي مطابق با استاندارد كارگر پيشكار در شش ماهه نخست سال جاري به جامعه هدف ارايه شده است.

متقاضيان كار در استان كردستان بايد با مجهز كردن خود به يكي از مهارت هاي مورد علاقه در جهت يافتن شغلي مناسب در بازار كار اقدام كنند.

زمينه مهارت آموزي اكنون با آموزش رشته هاي مختلف در مراكز آموزش فني وحرفه اي كاملا فراهم است و جوانان كردستاني بايد از موقعيت بوجود آمده نهايت استفاده را ببرند.

533/7346/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30743789

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن