تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون:
خبرگزاري فارس: مسئول پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون گفت: با تبديل كردن ايده‌هاي پژوهشي به پديده‌هاي عملياتي شده در صنعت ، طرح‌هاي پژوهشي صورت صنعتي پيدا مي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، رضا عباسي ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: اصحاب رسانه به نام‌گذاري امسال به سال جهاد اقتصادي اظهار داشت: رويكرد دانشگاه‌ها و به تبع آن دانشگاه آزاد اسلامي، شوراي انقلاب فرهنگي و مراكز علمي و فرهنگي بر طرح‌هاي پژوهشي درآمدزا متمركز شده است.
وي بيان داشت: در اين راستا شايد تبديل ايده به پديده بهترين نام‌گذاري براي طرح‌هاي پژوهشي در دانشگاه‌ها در سال جهاد اقتصادي باشد.
مسئول پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون با بيان اينكه اين دانشگاه در سطح كلان امسال را سال پژوهش محوري و يا پژوهشي كه موتور محرك اقتصادي باشد، نام‌گذاري كرده است، افزود: با اين ديدگاه در حال حاضر تحقيقات، نگاه‌ها و جوايز بر پژوهش‌هاي كه به پديده، صنعتي شدن و توليد نزديك باشد، متمركز شده است.
وي تاسيس و عمر دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون را حدود پنج سال عنوان كرد و ادامه داد: اين دانشگاه در سال گذشته به واحد دانشگاهي مستقل تبديل شد و امسال نيز با توجه به فعاليت‌هاي چشمگير اعضاي هيئت علمي، هيئت رئيسه و دانشجويان با كسب امتيازهاي لازم از رتبه كوچك به درجه متوسط ارتقا يافت.
عباسي تصريح كرد: كسب اين امتيازها مربوط به پنج ماهه گذشته است و اگر در حال حاضر امتيازها دانشگاه تيران و كرون جمع‌بندي شود به اندازه واحد دانشگاهي بزرگ‌تر مي‌تواند ارتقا مي‌يابد.
وي فعاليت‌هاي پژوهشي، كسب امتيازات مطلوب و رشد و ارتقا دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون را مرهون پژوهش‌هاي دانشجويان در رشته‌هاي فني و مهندسي مختلف دانست و اظهار داشت: اين دانشگاه در امر پژوهش و شركت در همايش‌هاي داخلي رشد چندين درصدي را داشته است.
مسئول پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون گفت: اين دانشگاه در كمتر از يك سال توانسته در چاپ پنج مقاله ISI، انتشار 30 مقاله در همايش‌هاي بين‌المللي، منطقه‌اي، ملي و داخلي، ترجمه دو كتاب ارزشمند در حوزه آموزشي و راه‌اندازي 20 كارگاه فني و مهندسي با حضور اساتيد درجه ممتاز فعاليت‌هاي موثر و رتبه‌هاي مختلفي را به خود اختصاص دهد.
وي جهش علمي و پژوهشي را در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون با كسب امتيازات مختلف حتي براي مسئولان شگفت‌انگيز بيان كرد و افزود: جوان بودن اعضاي هيئت علمي، انگيزه دانشجويان براي فعاليت در امور پژوهشي، استفاده از اساتيد باتجربه و به روز بودن اطلاعات علمي از جمله محورهاي اصلي است.
عباسي ديدگاه پژوهشي به مسايل فرهنگي را يكي از فعاليت‌ها و اقدامات دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون به نسبت ديگر دانشگاه‌‌هاي آزاد دانست و بيان داشت: در اين مقطع از دانشگاهي كه رشته‌هاي اصلي آن فني و مهندسي است مقالات منتشر شده رشد چشمگيري داشته به طوري كه طي يك سال 9 مقاله فرهنگي انتشار يافته است.
وي تصريح كرد: ماحصل تلاش‌ها و فعاليت‌هاي پژوهشي اعضاي هيئت علمي و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون اكنون به جايگاهي رسيده كه دانشجويان نخبه و مخترعاني همچون حسن خدايي و امثال آن به عنوان جوان ايراني در مسابقات كره جنوني سال 2011 حايز رتبه نخست شود.
مسئول پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون با اشاره به برگزاري اين جلسه اهداف اصلي آن تصريح كرد: تشكيل چنين جلسه‌اي تبليغ براي دانشگاه نيست بلكه مسئله اصلي توجه و انعكاس فعاليت‌ها و اقدامات دانشجويان حول محور پژوهشي است.
وي ادامه داد: در حوزه‌هاي پژوهشي گاهي اختراعات در اين دانشگاه‌ها ثبت مي‌شود، اما لوح‌هاي تقدير آن هيچ‌گاه بازنگري نمي‌شود و حتي مسئولان رغبتي براي ديدن اختراعات اين افراد ندارد.
عباسي با اشاره به دغدغه بسياري از مخترعان و نخبه‌ها دانشگاهي با توجه به سابقه فعاليت خود در كنار دانشجويان پژوهش محور بيان داشت: اين افراد توقع اعتماد از سوي مسئولان را دارند و اينكه با به رويكرد امسال و حركت به سمت صنعتي شدن به اختراعات و پژوهش‌هاي آنها كه ماحصل سال‌ها تجربه و تلاش است، بها داده شود.
وي اضافه كرد: مخترعان و پژوهشگران فني و مهندسي در داخل استان از مسئولان انتظار دارند كه حداقل در مراكز صنعتي از آنها به حتي به صورت رايگان عنوان مشاوره فني با توجه به رويكرد صنعتي شدن دانشگاه آزاد اسلامي در سال جهاد اقتصادي براي توسعه كشور استفاده شود و اگر از نظر مالي هم قراردادي اجرايي شد آنها نيز از اختراعات خود بهره‌مند شوند.
مسئول پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون با بيان اينكه اكنون در دانشگاه‌هاي آزاد صنعتي شدن حرف نخست را مي‌زند، گفت: زماني طرح‌هاي پژوهش در خود دانشگاه‌ها بسيار مهم بود، اما اكنون پروژه‌هاي برون دانشگاهي و صنعتي مدنظر است و بايد ارتباط صنعت و جامعه در سطح مطلوبي ايجاد شود.
وي از راه‌اندازي دفتر پژوهشي دانشگاه تيران و كرون در سال جديد شمسي خبر داد و اظهار داشت: اميدواريم كه افتتاح اين طرح ارتباط دانشگاه و صنعت را كه اكنون كم‌رنگ شده بيش از گذشته كرده و سيم ارتباطي اين دو حوزه مهم را به هم متصل كند.
عباسي به اهداف پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تيران و كرون در سال آينده اشاره كرد و افزود: افزايش 100 درصدي چاپ مقالات در روزنامه‌هاي معتبر، رشد كتب كتابخانه به 20 هزار جلد، شركت در همايش‌هاي بين‌المللي با 100 درصد رشد نسبت به سال 90، جذب 100 درصدي بودجه پژوهشي و ارتقا اعضاي هيئت علمي و دانشجويان با پوشش 85 درصدي در اهداف مهم در سال 1391 است.
انتهاي پيام/خ۱۰

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2586]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن