تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816541656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسيني: ضرورت بازبيني در نرخ رشد اقتصادي 8 درصدي هدف برنامه


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: حسيني: ضرورت بازبيني در نرخ رشد اقتصادي 8 درصدي هدف برنامه
رشد 2/5 درصد اقتصاد جهان در سال جاري به كمتر از نيم درصد تقليل مي‌يابد، رشد كشورهاي در حال توسعه از 7/2 درصد به منفي 2 درصد نزول پيدا كرده و رشد كشورهاي صنعتي آسيا از 7/10 به 5/5 درصد خواهد رسيد.
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در شرايط بحران جهاني كه رشد اقتصاد دنيا كمتر از نيم درصد و كشورهاي در حال توسعه منفي 2 درصد پيش بيني شده است، انتظار تحقق نرخ رشد 8 درصدي براي كشور در برنامه توسعه و سند چشم انداز قابل بازبيني است.
سيدشمس الدين حسيني صبح امروز در همايش طرح تحول اقتصادي در افق چشم‌انداز خاطرنشان كرد: پس از بحران اقتصادي سال 1929 در جهان، بحران جاري با گذشت بيش از 70 سال بي‌سابقه بود و لازم است اين پديده به درستي رصد شود.
وي با بيان اينكه عمق و ابعاد اين بحران برنامه‌‌ريزي و حركت كشورهاي ديگر را مـتأثر خواهد كرد افزود: علاوه براين، در پايه و اساس اقتصاد ايران بايد دست به تصميمات بزرگي بزنيم كه برنامه پنجم توسعه، طرح تحول اقتصادي و بودجه يكساله 88 از آن جمله است.
وي به مرور برخي از چشم‌‌اندازهاي اقتصادي در فضاي بين‌المللي پرداخت و خاطرنشان كرد:‌ رشد 2/5 درصد اقتصاد جهان در سال جاري به كمتر از نيم درصد تقليل مي‌يابد، رشد كشورهاي در حال توسعه از 7/2 درصد به منفي 2 درصد نزول پيدا كرده و رشد كشورهاي صنعتي آسيا از 7/10 به 5/5 درصد خواهد رسيد.
حسيني گفت: فضاي اقتصاد جهان در كوتاه‌مدت و يا حداقل ميان‌مدت تفاوت‌هاي چشمگيري خواهد داشت و ما در اين فضا رشد 8 درصدي اقتصاد را در برنامه‌هاي كوتاه، ميان و بلندمدت براي اقتصاد ايران طراحي كرده‌ايم. وي تصريح كرد: برنامه سند چشم‌انداز 20 ساله كشور با مطالعه ضعف‌ها، قوت‌ها، تهديدها و فرصت‌ها تدوين شد در عين حال بروز چنين واقعياتي طلب مي‌كند در تحقق آرمان‌ها و برنامه‌هاي سند چشم‌انداز منزل به منزل بازبيني كنيم.
حسيني افزود: بحران اقتصادي جهان واقعياتي را به ما تحميل مي‌كند و درس‌هايي را خواهد داشت ولي بايد اذعان كنيم اين چشم‌انداز آرماني به ما كمك مي‌كند كه از برنامه تحول اقتصادي معيارهاي روشن‌تري داشته باشيم. وزير اقتصاد خاطرنشان كرد: در طرحي برنامه تحول اقتصادي نگاه اصلي ما سند چشم‌انداز 20 ساله كشور بود هنگامي كه تدوين طرح تحول اقتصادي را شروع كرديم مهمترين سؤال اين بود كه آيا روند فعلي ما را به آن آرمانها مي‌رساند؟
وي ادامه داد: بايد ديد با سياستهاي پولي و مالي مي‌توان اهداف سند چشم‌انداز را محقق كرد يا بايد دست به تحولات ساختاري بزنيم. حسيني اظهار داشت: در دوران پس از جنگ رشد اقتصادي ما از نيم تا 8 درصد در نوسان بوده است و طي دو دهه ميانگين رشد اقتصادي كشور 4 درصد ارزيابي مي‌شود.
وزير اقتصاد متوسط نرخ بيكاري در اين دوره‌ها را نيز 10 درصد و نرخ تورم را دو رقمي عنوان كرد.
وي اضافه كرد:‌اينها واقعيات گذشته ايران است و در سند چشم‌انداز با اهدافي چون تبديل شدن به كشوري توسعه يافته، عدالت‌محور، داراي رتبه اول علمي، اقتصادي و فناوري‌هاي منطقه و رشد 8 درصدي اقتصاد روبرو هستيم.
حسيني با طرح اين پرسش كه آيا واقعيات موجود ما را به اين اهداف مي‌رساند افزود: بعضاً گفته مي‌شود اهداف سند چشم‌انداز بلند پيش‌بيني شده است. با توجه به سوابق كشور آيا رسيدن به رتبه نخست ميان 30 كشور بلندپروازانه است؟
وي گفت: اگر دانشمندان مي‌‌توانند ماهواره را در مدار قرار دهند اقتصادانان ما نيز بايد تلاش كنند اقتصاد ايران را در كاكول جهان قرار دهند و شروع آن منطقه است.
وزير اقتصاد افزود: ما چند سطح تحول را لازم داريم كه سطح اول تحول نهادي و سياست‌هاي اصل 44 اين مسئله را هدف قرار داده است.
وي سطح بعدي را اصلاح ساختاري ذكر كرد و افزود: نظام فعلي يارانه‌اي سوخت و نظام توزيع كه عليرغم صرف هزار ميليارد تومان يارانه به گروههاي هدف اصابت نمي‌كند ما را به عدالت رهنمون نخواهد كرد.
حسيني گفت: بايد در اقتصاد كلان‌ سياست‌ها را به صورت مدون تنظيم كنيم و من اميدوارم با در نظر گرفتن اهداف چشم‌انداز، پذيرش سياست‌هاي اصل 44 و تدوين برنامه‌هاي تحول اقتصادي بتوانيم در جهت اعتلاي كشور گام برداريم. وزير اقتصاد در پايان از اساتيد اقتصاد خواست، ‌اقتصاد را در چارچوب اقتصاد و بدون رفتن به حاشيه‌هاي سياسي نقد كنند و بدين ترتيب در رفع مشكلات كشور فعال باشند.

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن