تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816861065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف تشريح كرد: اولويتهاي سال 88 بورس و عرضه 9 شركت اصل چهل و چهاري


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: قاليباف تشريح كرد: اولويتهاي سال 88 بورس و عرضه 9 شركت اصل چهل و چهاري
ارزش روز بازار سهام در حالي ابتداي سال جاري 46 هزار ميليارد تومان بود كه اين متغير با رشد 5/1 درصدي به 2/47 درصدي هزار ميليارد تومان رسيده است.
مديرعامل شركت بورس از پذيرش و عرضه 9 شركت در سال آينده، تصويب بسته پيشنهادي سرمايه توسط دولت، عملكرد 11 ماهه بازار سهام و دلايل ركود، وضعيت بين‌المللي كردن بورس تهران، عدم دستكاري شاخص و عرضه نشدن سهام بانك تجارت و بيمه البرز در سالجاري خبر داد.
حسن قاليباف اصل در دومين روز از برگزاري دومين نمايشگاه تخصصي بورس، بانك و خصوصي‌سازي در جمع خبرنگاران حوزه بازار سرمايه حاضر شد و با تشريح اقدامات انجام شده در سال‌جاري مهم‌ترين اولويت‌هاي سال 88 بورس به عنوان بالاترين مقام اجرايي بازار سرمايه را تشريح و چند خبر مهم را اعلام كرد.
* 7 اولويت هيئت مديره جديد شركت بورس
وي كه دومين نشست مطبوعاتي خود را پس از 4 آذر برگزار مي‌كرد به 7 اولويت تعريف شده هيئت مديره جديد شركت بورس اشاره كرد و گفت: افزايش نقدشوندگي در بازار سهام، شفافيت اطلاع‌رساني و كارآيي بازار، حمايت از سهامداران و كمك به صنايع و شركت‌هاي بورسي جهت بهبود فضاي كسب و كار، كاهش ريسك و افزايش اطمينان به بازار براي جذب سرمايه‌گذاران، افزايش جذابيت ورود به بورس شركت‌ها و توسعه فرهنگ سهامداري از جمله‌ اولويت‌هايي بود كه در سال جاري انجام و سال آينده نيز پيگيري خواهند شد.
قاليباف اصل به اقدامات انجام شده در طول مديريت سه ماهه خود اشاره كرد و اظهار داشت: سامانه جديد معاملاتي موسوم به جم با همكاري سازمان بورس و شركت مديريت فناوري در آذرماه راه‌اندازي شده و از طريق نظرات كارگزاران مشكلات و ابهامات آن برطرف گرديد.
* تصويب بسته پيشنهادي بازار سرمايه در دولت
مديرعامل شركت بورس با بيان اينكه شروع به كار هيئت مديره شركت بورس مصادف با بحران اقتصادي جهاني و اثرات آن بر بازار سرمايه همراه بود ادامه داد:‌در رابطه با كاهش اثرات اين بحران بربازار سرمايه كشور مطالعات مشتركي با سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد و نهايتا به تدوين بسته پيشنهادي و ارائه آن از طريق سازمان بورس به دولت منتهي گرديد.
قاليباف اصل ادامه داد: در حالي اين مصوبه اخيراً به تصويب دولت رسيده است كه برخي از مفاد بسته پيشنهادي بازار سرمايه مانند حذف تعرفه صادرات سيمان و اصلاح تبصره‌هاي بودجه دولت مربوط به برداشت سود 40 درصدي شركتها توسط دولت ابلاغ شد كه براساس آن دولت منطبق بر قانون تجارت ملزم به برداشت سود به مانند ديگر سهامداران شركتها شده است. به گفته قاليباف اصل بسته پيشنهادي بازار سرمايه هنوز به طور كامل ابلاغ نشده است.
* كاهش سقف فروش 100 ميليارد توماني به 8 ميليارد تومان
وي به ديگر اقدام انجام شده هيئت شركت بروس اشاره كرد و گفت: در حالي صف‌هاي فروش سنگين و 100 ميليارد توماني در بازار سهام وجود داشت كه با بازارسازي‌هاي انجام شده هم‌اكنون حجم صف فروش سهام به 8 ميليارد تومان رسيده و ميزان نقدشوندگي نيز افزايش يافته است.
* بازار سهام در عرضه بانك ملت امتحان خوبي را پس داد
مديرعامل بالاترين ركن اجرايي بازار سرمايه كشور شفاف‌سازي بانك ملت را به هنگام پذيرش مطلوب ارزيابي كرد و گفت: اميدنامه تهيه شده بانك ملت براي استفاده سرمايه‌گذاران بي‌نظير بود بطوري كه همگان از اطلاعات موجود استفاده كردند كه از اين لحاظ رضايت مطلوبي به دست آمده است.
قاليباف اصل ادامه داد: عرضه سهام بانك ملت موفق بود چرا كه سهام عرضه شده توسط بازار جذب شد كه اتفاق خوبي بود و نشان داد كه بازار سرمايه امتحان خود را پس داده است.
وي گفت: اين عرضه در حالي انجام شد كه اكثر بروس‌ها با افت 80 درصدي مواجه شده بودند و سهام بانك ملت در مدت 2 روز به فروش رفت كه بايد به بازار سرمايه تبريك گفت چون با عرضه سهام اولين بانك دولتي در بورس سرمايه‌گذاران جديدي وارد بازار شدند كه به نظر مي‌رسد اين رويه در عرضه‌هاي ديگر نيز ادامه يابد.
* كاهش زمان توقف نمادها
وي ديگر اقدام انجام شده در شركت بورس را كاهش زمان توقف نمادهاي معاملاتي اعلام كرد و گفت:‌در حالي كه طي روزهاي گذشته بالغ بر 68 نماد معاملاتي بازگشايي شدند كه به هنگام بازگشايي نمادها شفافيت اطلاعات اهميت بسزايي دارد و تا زماني كه شفاف‌سازي كامل انجام و اطلاعات لازم ارائه نشود نمادي بازگشايي نخواهد شد.
* تأكيد بر برنامه پنجم توسعه
قاليباف اصل به بررسي‌‌هاي انجام شده بر روي بودجه 88 دولت اشاره و خاطرنشان كرد: در اين باره پيشنهاداتي از طريق سازمان بورس به دولت ارائه شد و مطالعاتي بر روي برنامه پنجم توسعه اقتصادي با تكيه بر ابلاغيه مقام معظم رهبري انجام و پيشنهاداتي تحت عنوان احكام برنامه پنجم توسعه اعلام شده است.
وي افزود: بخشي از سياست‌هاي برنامه‌ پنجم مربوط به بازار سرمايه و ارتقاي كمي و كيفي آن با تأكيد بر كارآيي، شفافيت و سلامت است كه در جهت بهبود فضاي كسب و كار بوده و بر وضعيت بورس اثرگذار است.
قاليباف اصل ادامه داد: در حالي برنامه‌هاي اجرايي هيئت مديره شركت بورس براساس برنامه پنجم توسعه است كه اولويت‌ هفت‌گانه شركت بورس بر مبناي اين سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري تهيه شده است.
* امضاي تفاهم‌نامه با بورس‌هاي كره و قبرس
وي حضور مؤثر در مجامع بين‌المللي و گسترش همكاري با ساير بورس‌ها را مدنظر قرار داد و گفت: در اين رابطه با بورس‌هاي كره جنوبي و قبرس دو تفاهم‌نامه همكاري امضا شده است.
به گفته مديرعامل شركت بورس آموزش منظم سهامداران در تالارهاي منطقه‌اي و همچنين آموزش شركت‌هاي در حال پذيرش با هدف فرهنگسازي و آشنايي مردم با بازار سرمايه از ديگر اقدامات انجام شده در بورس است.
* تهيه و تدوين چند دستورالعمل جديد
قاليباف اصل به تهيه و تدوين چند دستورالعمل جديد و اصلاح برخي آئين‌نامه‌ها را مدنظر قرار داد و گفت‌: دستور‌العمل گواهي سپرده و براي تصويب به سازمان بورس ارسال شده تا در سال آينده اين محصول جديد در بازار عرضه شود.
وي ادامه داد: در اين رابطه در حالي چند درخواست ارائه شده كه بانكها مي‌توانند براي عرضه گواهي سپرده در بورس درخواست لازم را ارائه كنند تا بعد از تصويب دستورالعمل مربوطه مورد پذيرش قرار گيرند كه در اين صورت در سال 88 تنوع‌سازي محصولات قابل عرضه در بورس نيز انجام خواهد شد.
قاليباف اصل به ديگر اقدامات توسعه‌اي بازار سهام اشاره كرد و گفت: براي راه‌اندازي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله در بورس نيز دستورالعمل‌هاي لازم تهيه و به سازمان بورس ارسال شده است. از سوي ديگر مطالعات امكان‌سنجي راه‌اندازي معاملات قرارداد آتي طلا در حال نهايي شدن است.
* آمار 11ماهه بورس در سال 87
مديرعامل شركت بورس به آمار 11 ماهه بازار سهام در سال 87 اشاره كرد و گفت: ارزش روز بازار سهام در حالي ابتداي سال جاري 46 هزار ميليارد تومان بود كه اين متغير با رشد 5/1 درصدي به 2/47 درصدي هزار ميليارد تومان رسيده است.
قاليباف اصل ادامه داد: از سوي ديگر گردش ريالي سهام نسبت به سال گذشته با افزايش 68 درصدي مواجه شده و نسبت معاملات سهام در شرايطي سال گذشته 17 درصد بود كه اين متغير هم‌اكنون به 29 درصد رسيده است.
* آخرين وضعيت بين‌المللي كردن بورس تهران
مديرعامل شركت بورس در رابطه با آخرين وضعيت بين‌المللي كردن بورس تهران گفت: براساس بندي كه در قانون تأسيس شركت‌ها در مناطق آزاد تصويب شده آئين‌نامه تأسيس بورس در مناطق آزاد با پيشنهاد شركت بورس و تصويب در سازمان بورس و شوراي عالي اجرايي خواهد شد تا با تصويب آن در هيئت دولت يا تابلوي ارزي معاملات سهام راه‌اندازي شود و يا اينكه شركت بين‌المللي بورس تأسيس شود.
به گفته قاليباف اصل در صورت راه‌اندازي اين بورس محدوديت جذب سرمايه‌گذاران خارجي به بازار سهام ايران حذف و تسهيلاتي ايجاد خواهد شد.
* دلايل ركود بازار سهام
قاليباف اصل درباره دلايل ركورد بازار سهام در چند ماه اخير خاطرنشان كرد:‌انتشار گواهي سپرده عام با نرخ سود تضميني 19 درصد و اثر ركود جهاني بر افت شاخص‌ها و كاهش معاملات سهام در چند ماه اخير تأثير گذاشت كه در اين رابطه گزارش‌هايي تهيه شده است.
* شاخص بورس دستكاري نشده است
قاليباف اصل در برابر اين سوال كه شاخص‌هاي بورس با تغييراتي مواجه شده‌اند پاسخ داد: شاخص بورس دستكاري نشده بلكه تغيير كرده است چرا كه شاخص قيمت بعد از تقسيم سود شركت‌ها افت مي‌كرد در حالي كه در ديگر بورس‌ها شاخص‌هاي قيمت براساس بازده نقدي محاسبه مي‌شوند. وي ادامه داد: در اين باره شركت بورس درخواست كرده كه شاخص قبلي به همان روال قبلي باشد و شاخص جديدي با لحاظ كردن سود نقدي شركت‌ها تعريف شود كه توسط مديريت فناوري شركت بورس در حال طراحي است. وي ادامه داد: عدم محاسبه دو شاخص بازده نقدي و قيمت و شاخص سود نقدي در حالي توسط مديريت فناوري اصلاح مي‌شود كه شاخص‌هاي جديدي براساس سهام شناور آزاد شركت‌ها به سازمان بورس پيشنهاد شده است.
* بورس مرجع رسمي عرضه سهام است
مديرعامل شركت بورس درباره اين مطلب كه آيا اظهارنظر برخي مسئولان مبني بر عرضه سهام بانك تجارت و بيمه البرز تا پايان سال‌جاري صحت دارد يا خير تصريح كرد: مرجع رسمي پذيرش و عرضه سهام فقط شركت بورس است.
وي تأكيد كرد:‌ بانك تجارت و بيمه البرز با توجه به عدم ارائه اطلاعات و رعايت نكردن شروط تعيين شده امكان عرضه سهام را در سال‌جاري نخواهند داشت.
* پذيرش و عرضه سهام 9 شركت در سال آينده
قاليباف اصل در پاسخ به اين سؤال كه سال آينده چند شركت مورد پذيرش و عرضه سهام قرار خواهند گرفت، پاسخ داد: براساس بودجه اعلامي مديريت شركت پذيرش بورس در سال آينده 9 شركت اصل چهل و چهاري پذيرش شده و سهام آنها در بازار سهام عرضه خواهد شد.
وي گفت: در سال‌جاري نيز از 6 شركت پذيرش شده سهام 5 شركت سيمان كردستان، كشتيراني، پالايشگاه نفت اصفهان، مخابرات و بانك ملت عرضه شد.
* بودجه 88 شركت بورس نهايي نشده است
قاليباف اصل در خصوص عملكرد سال‌جاري و بودجه 88 شركت بورس نيز خاطرنشان كرد:‌عملكرد سال‌جاري شركت بورس بعد از نظر سازمان بورس اعلام خواهد شد و بودجه 88 شركت نيز هنوز نهايي نشده است. وي در خاتمه به بازارگرداني به شيوه جديد اشاره كرد و گفت: آئين‌نامه بازارگرداني به شيوه جديد در حالي تصويب شده كه هنوز كسي حاضر به بازارگرداني سهام شركتي نشده و درخواستي نهايي نشده است.

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن