تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813116820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمد شاكري: جشنواره «شهيد غني‌پور» بايد به سمت ايجاد معيارهاي ماندگار برود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: احمد شاكري: جشنواره «شهيد غني‌پور» بايد به سمت ايجاد معيارهاي ماندگار برود
گروه ادب: برگزيده بخش رمان در هشتمين جشنواره شهيد غني‌پور مي‌گويد: جشنواره غني‌پور بايد به سمت ايجاد يك محفل ادبي كه بتواند سلائق را تئوريزه كرده، حركت كند تا به صيد معيارهاي ماندگار در حوزه ادبيات منجر شود.
«احمد شاكري» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، جشنواره‌هاي ادبي را در كشور را فاقد بن‌مايه‌هاي حقيقي مورد نياز در جشنواره‌‌ها دانست و افزود: جشنواره ادبي شهيد حبيب غني‌پور يكي از معدود جشنواره‌هايي است كه توانسته به اهدافي كه در تعريف يك جشنواره ادبي مد نظر است، دست يابد.

برنده بخش رمان هشتمين دوره جشنواره شهيد غني‌پور مهمترين امتياز اين جشنواره را خواستگاه معنوي و فرهنگي آن كه باعث توليد انديشه مي‌شود دانست و افزود: جشنواره غني‌پور از منظر ايجاد انديشه و فراهم كردن بستر ايجاد خلاقيت منحصر به فرد است و جداي از آن برآمده از حركت خودجوش نويسند‌گان است كه امتياز بزرگي محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: در اكثر جشنواره‌هاي ادبي مهمترين كشش معمولاً عامل مادي است و هر نهادي جداي از تخصص خود مي‌تواند، برگزاركننده باشد، اما جشنواره شهيد غني‌پور از دل و انديشه نويسندگاني با دغدغه‌اي واحد برآمده است.

وي تاكيد كرد: برگزاري جشنواره توسط نويسندگان باعث مي‌شود كه آن‌ها بتوانند اين محفل ادبي را به يك نهاد تبديل كنند و جشنواره را در انتها به پيش‌فرض‌هايي ابتدايي تشكيل خود نزديكتر كنند.

شاكري افزود: يك جشنواره ادبي نمي‌تواند به واسطه جوايز و يا تعداد كتاب‌هايي كه مورد بررسي قرار مي‌دهد به شهرت برسد، بلكه تبديل شدن نويسندگان آن به يك محفل ادبي كه بتواند سلائق را تئوريزه كرده و معيارهايي را براي ارزش‌گذاري تعيين كند، آن جشنواره را در اذهان ماندگار مي‌كند و تنها در اين صورت است كه داوري‌هاي صرف نظر از نتايج آن مي‌تواند به صيد معيارهاي ماندگار در حوزه ادبيات رهنمون شود.

يادآوري مي‌شود احمد شاكري با نگارش رمان «انجمن مخفي» به عنوان برگزيده هشتمين جشنواره ادبي شهيد حبيب غني‌پور معرفي شد.

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن