تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821041160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دفتر نظارت وزارت علوم: دانشگاه پيام‌ نور مجري انحصاري دوره‌هاي فراگير در كشور است معيارها و پارامترهاي نظارت در دانشگاههاي مختلف، متفاوت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل دفتر نظارت وزارت علوم: دانشگاه پيام‌ نور مجري انحصاري دوره‌هاي فراگير در كشور است معيارها و پارامترهاي نظارت در دانشگاههاي مختلف، متفاوت است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

مديركل دفتر نظارت و ارزيابي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به توقف برگزاري دوره‌هاي فراگير در دانشگاه‌هاي كشور، گفت: دانشگاه پيام نور با توجه به ماموريت‌هاي خود به صورت انحصاري مجاز به برگزاري دوره‌هاي فراگير است.

دكتر رضا عامري در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه هر دانشگاهي ماموريت خاصي را دنبال مي‌كند، اظهار كرد: هر دانشگاهي در حوزه خاصي فعاليت مي‌كند و در حال حاضر ماموريت دانشگاه پيام نور برگزاري دوره‌هاي نيمه حضوري و غير حضوري است، بنابراين بهتر است برگزاري دوره‌هاي فراگير توسط دانشگاه پيام نور انجام شود.

قائم مقام معاون آموزشي وزارت علوم درباره تصميمات اتخاذ شده براي نظارت بر دانشگاه پيام نور، گفت: ‌تمام زيرنظام‌هاي آموزش عالي از سوي ما بررسي مي‌شوند كه دانشگاه پيام نور نيز يكي از اين زير‌نظام‌هاست و در واقع هر يك از اين زيرنظام‌ها با توجه به معيارها و پارامترهاي مربوط به خود مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اينكه معيارها و پارامترهاي نظارت در دانشگاههاي مختلف متفاوت است، اظهار كرد: دانشگاه پيام نور يك دانشگاه نيمه حضوري و غيرحضوري است و لذا شاخصهاي هيات‌ علمي آن با ساير دانشگاهها متفاوت است ولذا از اين دانشگاه انتظار مي‌رود كه به ازاي هر 250 دانشجو يك هيات علمي داشته باشد، اين در حاليست كه اين نسبت در دانشگاه‌هاي دولتي بايد يك به 18 و در دانشگاه آزاد يك به 40 باشد و در دانشگاه جامع علمي كاربردي نيز همانند ساير دانشگاهها هيات علمي مطرح نيست، بلكه مدرس‌هاي خبره و داراي مدرك رسمي مدنظر قرار دارد.

وي افزود: دانشگاه پيام نور يكي از دستاوردهاي آموزش عالي است كه با هدف توسعه شرايط آموزش عالي همگاني به ويژه در مقاطع كارشناسي و در مناطق كمتر توسعه يافته و محروم و با يك مدل نيمه‌حضوري و يا غيرحضوري ايجاد شده است.

عامري خاطر نشان كرد:‌ در حال حاضر در دور افتاده‌ترين نقاط كشور و مناطق محرومي كه هيچ كدام از انواع آموزش عالي نمي‌توانستند در آنجا ايجاد شوند، دانشگاه پيام نور حضور دارد و در واقع اين دانشگاه به يك نياز همگاني و اجتماعي جواب مي‌دهد.

وي پوشش 800 هزار دانشجو در دانشگاه پيام نور را دستاوردي بزرگ و كلان بيان كرد و گفت:‌ در عين حال بايد استانداردها و شاخص‌ها و كيفيت هم در واحدهاي اين دانشگاه رعايت شود ولي دانشگاه پيام نور هنوز در بخشي از مسير خود براي دستيابي به شاخص‌هاي كيفي مدنظر فاصله دارد.

عامري با بيان اينكه دانشگاه پيام نور از نظر فضاها و امكانات آموزشي هنوز به نقطه مطلوب نرسيده است، عنوان كرد: در عين حال دانشگاه پيام نور در سال 84 حدود 400 هزار عضو هيات علمي داشت است كه خوشبختانه در حال حاضر حدود 3 هزار عضو هيات علمي و دستيار آموزشي دارد و خيلي از مراكز اين دانشگاه در حال حاضر صاحب فضاهاي آموزشي مستقل شده‌اند.

مدير كل دفتر نظارت وزارت علوم در خاتمه با بيان اينكه در حال حاضر دانشگاه پيام نور بايد به جاي شاخص‌هاي كمي روي شاخص‌هاي كيفي كار كند، اظهار كرد: اميد است در آينده نزديك دانشگاه پيام نور بتواند به هدف اصلي خود يعني تبديل شدن به دانشگاهي مجازي تمام عيار در سطح منطقه و جهان اسلام دست يابد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن