تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805675208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو جامعه‌ي تورگردانان: آمار گردشگران ورودي وجود خارجي ندارد برنامه‌ي سالانه‌ي تورها را با حذف تعطيلات نوروزي ارايه مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عضو جامعه‌ي تورگردانان: آمار گردشگران ورودي وجود خارجي ندارد برنامه‌ي سالانه‌ي تورها را با حذف تعطيلات نوروزي ارايه مي‌كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

عضو جامعه‌ي تورگردانان ايران گفت: آماري كه معمولا از مسافران ورودي به كشور داده مي‌شود، وجود خارجي ندارد و واقعي نيست، چون براي اين تعداد مسافري كه اعلام مي‌شود، تخت و هتل نداريم.

مسعود منتظري‌شاهتوري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه بيش‌تر تورگردان‌ها به‌دليل شلوغي جاده‌ها، ارايه‌ي خدمات نامناسب در مراكز گردشگري و اقامتي، نبود امكان بازديد از سايت‌هاي تاريخي و طبيعي و نداشتن استراحتگاه‌هاي بين راهي، در نوروز گردشگر وارد نمي‌كنند، مگر اين‌كه استثناهايي وجود داشته باشند، افزود: در سال 1380 براي 28 اسفند تا 15 فروردين‌ماه، گروهي را از ژاپن به ايران آورديم و هر روز براي تهيه‌ي ناهار اين گروه، با مشكلات فراواني مواجه بوديم، چون جمعيت مسافران داخلي خيلي زياد بود و براي تهيه‌ي يك وعده‌ غذاي آن‌ها، حتا از راهنمايان محلي كه بايد كمك راهنماي تور باشند، استفاده مي‌كرديم.

وي با اشاره به افزايش قيمت خدمات گردشگري در تعطيلات نوروزي، اظهار كرد: برخي شركت‌هاي خارجي اصرار مي‌كنند، براي نوروز قيمت بدهيم؛ اما چون قيمت خدمات در كشور ما در اين زمان افزايش مي‌يابد، تقاضاي آن‌ها را قبول نمي‌كنيم، حتا اگر اين قيمت‌ها را بدهيم، آن‌ها قبول نمي‌كنند. بنابراين برنامه‌ي سالانه‌ي تورهاي ايران را با حذف تعطيلات نوروزي به شركت‌ها و گردشگران خارجي ارايه مي‌كنيم.

اين تورگردان به آماري كه از مسافران ورودي در پايان سال و پس از تعطيلات نوروزي داده مي‌شود، اشاره كرد و گفت: اگر به گفته‌ي مسؤولان گردشگري كشور، يك‌ميليون نفر مسافر ورودي در شش‌ماه از سال داشته باشيم، چگونه اين تعداد مسافر را در هتل‌هاي موجود، اسكان داده‌ايم. شايد در اين آمارها، دانشجويان خارجي،‌ مهمانان همايش‌هاي بين‌المللي يا كارگران تابع كشورهاي همسايه را حساب مي‌كنند، درحالي‌كه براساس تعريف سازمان جهاني جهان‌گردي، يك مسافر زماني گردشگر محسوب مي‌شود كه در كشور مقصد پول خرج كند، نه اين‌كه پول خارج كند و اين سازمان، منظور از سفر را كسب درآمد و تحقيق نمي‌داند.

او درباره‌ي نحوه‌ي آمارگيري كشورهاي ديگر از مسافران ورودي، بيان كرد: بيش‌تر كشورها براساس مهر رواديد گردشگري، آمار ورود مي‌دهند و استخراج اين آمار، خيلي ساده است. درحالي‌كه ما همواره آمار كلي مي‌دهيم؛ ولي اين روند را مي‌توانيم تغيير دهيم.

به گفته‌ي منتظري‌شاهتوري، بهترين روش براي آمارگيري از مسافران ورودي براي مشخص شدن تعداد گردشگران واقعي، توجه به مهر ورود آن‌هاست، چون در هيچ صورتي آن را نمي‌توان تغيير داد و باركد رواديد گردشگران تعريف شده است و به‌راحتي آن را مي‌توان از ديگر باركد‌ها تفكيك كرد.

عضو جامعه‌ي تورگردانان با تأكيد بر اين‌كه آمارهاي ارايه‌شده از گردشگران ورودي متناسب با زيرساخت‌هاي موجود در كشور نيستند، اظهار داشت: نمي‌دانم بر چه اساسي، اين آمارها را خيلي جدي اعلام مي‌كنند، درحالي‌كه به‌راحتي آمار واقعي را مي‌توانند استخراج كنند يا از جامعه‌ي تورگردانان اين آمار را به‌دست آورند.

اين تورگردان درباره‌ي آمار ورود گردشگران به كشور در 10 ماه گذشته از سه مرز زميني، دريايي و هوايي كه معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري چندي پيش در نشستي با اعضاي اتاق بازرگاني ارايه كرد، افزود: بايد به مرزهاي زميني كه از آن‌ها مسافر وارد مي‌شود‌، توجه كرد، چون ما با كشورهايي مانند افغانستان، پاكستان، عراق و آذربايجان هم‌مرز هستيم و معمولا افرادي كه از اين مرزها به ايران وارد مي‌شوند، به‌جز خارج كردن ارز از كشور، براي ما سود ديگري ندارند و تعداد گردشگراني كه از مرزهاي سرخس و بازرگان وارد مي‌شوند، خيلي اندك‌ است و از عراق هم بيش‌تر زاير داريم تا گردشگر و اين افراد نيز آن‌چنان سودآور نيستند.

منتظري‌شاهتوري اضافه كرد: بيش‌تر گردشگران ما از مرز هوايي وارد مي‌شوند و از مسير دريايي معمولا تورگردان‌ها مسافر نمي‌آورند، البته هر سال يك كشتي اقيانوس‌پيما به جزيره‌ي كيش وارد مي‌شود كه مسافران آن، اقامتي ندارند و هزينه‌اي نمي‌كنند. در اين شرايط، چگونه آن‌ها را مي‌توان گردشگر دانست؟!

انتهاي پيام

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن