تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828679265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض‌ها به حضور هاليوودي‏ها در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اعتراض‌ها به حضور هاليوودي‏ها در تهران
خانه سينما پاسخ دهد

با گذشت 5 روز از اقدام بي‌سابقه خانه سينماي ايران در ميزباني يك هيئت هاليوودي بلند پايه، رسانه‌هاي ايران روزانه اظهارنظرهاي گسترده درباره اين موضوع را بازتاب مي دهند.

به گزارش شبكه ايران، در ادامه واكنش ها به حضور هيئت هاليوودي در تهران، آيت الله مصباح يزدي نيز خواستار توضيح براي علت دعوت از هاليوودي ها شد و گفت:‌ بايد علت حضور اين افراد و اينكه چه كساني از آنان دعوت كرده‌اند، مشخص شود.

هم چنين نمايندگان مجلس خواستار توضيح سه وزير اطلاعات، امورخارجه و فرهنگ و ارشاد درباره اين سفر شدند.اما رشد اين اعتراضات با بي‌تفاوتي خانه سينما همراه است.

آغاز ماجرا

اگرچه اين موضوع به تازگي در كانون توجهات قرار گرفته اما چنانكه بي بي سي نيز نوشته است آمريكايي‌ها 9 ماه پيش درخواست صدور ويزا كردند.

امااز روزي كه خانه سينما اعلام كرد كه قرار است گروهي از هاليوودي هاي بلندپايه مثل سيد گانيس، وليام هوربرگ، فرانك پيرسن، جيمز لانگلي، فيل رابينسن، تام پولاك و الن هرينگتن به ايران بيايند، حرف و حديث ها شروع شد كه ماموريت مسافران تهران چيست؟

خانه سينما اما هدف اين سفر را برگزاري يكسري سمينارهاي تخصصي در راستاي برنامه علمي براي ارتقاي اعضاي جامعه اصناف سينماي ايران دانست.

به هر حال رسانه هاي ايران در آغاز اين خبر جدي نگرفتند اما وقتي يك روز جمعه اعلام شد هاليوودي ها نيمه شب جمعه وارد تهران شده اند موج تازه اي از واكنش ها به راه افتاد.

خبرگزاري فارس در تاريخ 8اسفندماه از قول محمد مهدي عسگرپور، مديرعامل خانه سينما نقل كرد تام پولاك، رئيس كمپاني يونيور سال و سدجنيس، رئيس آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي آمريكا و بعضي از اعضاي هيئت رئيسه اين آكادمي به ايران آمده اند.

اولين توضيح از سوي مدير روابط عمومي ‌آكادمي ‌علوم و هنرهاي سينمايي آمريكا ارائه شد. او با تاييد اخبار منتشره از سوي رسانه‌هاي ايران مبني بر سفر اعضاي بلندپايه آكادمي ‌اسكار به تهران اعلام كرد: گروهي از اعضاي آكادمي اسكار هم‌اكنون در ايران هستند. وي تاكيد كرد كه اين سفر "طي ابتكاري كاملا خصوصي براي تبادل آموزشي و هنري" انجام مي شود و به دور از هرگونه جريان و برنامه‌ سياسي است.

عليرغم توضيحات مدير روابط عمومي اسكار،سخن از "تبادل فرهنگي" يا بايد نشانه يك رويكرد تازه باشد و يا به يك مزاح تقليليابد، چرا كه رويكرد تهاجمي هاليوود در سال‌هاي اخير با توليد فيلم‌هاي ضد ايراني مانند "300" و "كشتي گير" و نيز گسترش توليد فيلم‌هايي با پيامهاي ضد اسلامي، پر رنگ‌تر شده و افق‌هاي تبادل فرهنگي ميان سينماگران ايراني با هاليوودي‌ها را تيره تر كرده است.

اين نكته در كنار ساير فعاليت هاي سياسي ايالات متحده عليه موجوديت ايران است.

تعارض هاي دولتي

در خبرها اعلام شده بود كه آمريكايي‌ها با مقامات سينمايي ايران چندين نشست خواهند داشت اما به زودي روشن شد وزارت ارشادو سايرمقامات دولتي هيچ گونه ديدار يا قراري با آنها نداشته‌اند و اين سفر يك دعوت كاملا خصوصي است.

خصوصا اينكه حتي شمقدري مشاور هنري رييس جمهور كه سوابق موضع گيري هاي فرهنگي‌اش اين احتمال را متبادر مي ساخت كه وي موافق چنين سفري باشد، به اين ماجرا واكنش تندي نشان داد و پرسيد معناي ديدار صميمانه با سازندگان فيلم هاي ضد ايراني و ضد اسلامي چيست؟ و خواستارعذرخواهي هاليوودي ها و توضيح دعوت كنندگان شد.

سخنان او در رسانه هاي جهان بازتاب هايي داشت. بر اساس اين گزارش بي بي سي، خبرگزاري فرانسه، آسوشيتدپرس، رويترز، گاردين، تلگراف و چندين خبرگزاري روسيه از جمله لنتارو اظهارات او را در صدر اخبار هنري خود قرار دادند.

ويگفته بود: ميهمان‌نوازي ايرانيان از ميهمانان اسكاري را جلوه‌اي كوچك از شكوه و عظمت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي عنوان كرده اما خاطرنشان مي‌شود كه روحيه ميهمان نوازي مانع از آن نمي‌شود كه خواستارعذرخواهي آنان از مردم، تمدن و فرهنگ ايراني نشويم.

البته او خواستار پاسخگويي "مسئولان سينمايي" شد اما معلوم نيست منظوروي از "مسئولان سينمايي" اعضاي خانه سينماست يا نه. چون اين گروه دولتي نيست و از سوي ديگر شمقدري همواره در سخنانش باب جديدي در انتقاد از وزارت ارشاد باز مي‌كند.

به هر حال موضع گيري دولت عليه اين ماجرا وقتي بيشتر شدت گرفت كه سخنگوي وزارت امور خارجه نيز حضور آمريكايي‌ها را مورد انتقاد قرار داد. نكته جالب تر اينكه وي به پروژه اي اشاره كرد كه از سوي هاليوود براي ساخت 30 فيلم ضد ايراني- ضد اسلامي كليد زده شده است. به گفته اين مقام وزارت امور خارجه اين فيلم ها، نه تنها هويت ديني، بلكه هويت باستاني و ارزش هاي فرهنگي ايران را هدف قرار داده است.

به هر حال روشن نيست چه كسي در دولت بايد مسئوليت اين موضوع را برعهده بگيرد. البته اظهارات قشقاوياز يك سو نيز عجيب و پرسش برانگيز بود: چرا كه وزارت امور خارجه كه خود افشاگر پروژه جديد هاليوود عليه امنيت ملي ايران بود، چگونه به طراحان و سران شناخته شده اين پروژه براي حضور در ايران ويزاي سفر مي دهد؟

كيهان؛ انتقادي ترين مواضع

سؤالاتي از اين دست را مي توان از مجموعه فرهنگي كشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيستم اطلاعات و امنيت در وزارت اطلاعات و نهاد رسمي سياست خارجي در وزارت امور خارجه پرسيدو البته نبايد بي پاسخ بماند.

در همين راستا اعضاي كميسيون فرهنگي مجلسوزراي امور خارجه، اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامي را جهت پاسخگويي درباره حضور كارگردانان هاليوودي در ايران به مجلس فراخواندند.

حجت الاسلام يحيي زاده به تشكيل جلسه فوق العاده در مجلس براي بررسي اين موضوع اشاره كرد و گفت؛ «بعد از بحث و بررسي فراوان قرار شد روز يكشنبه هفته آينده جلسه فوق العاده يي در كميسيون فرهنگي برگزار شود و در اين جلسه از وزارتخانه هاي امور خارجه، اطلاعات و ارشاد اسلامي، معاونان مرتبط يا خود وزرا براي ارائه توضيحات لازم حضور پيدا كنند.»

البته نمايندگان مجلس نيز مانند دولتي ها ساكت نبودند. بيژن نوباوه كه خود سالها در آمريكا براي هرگونه فعاليت رسانه اي و فرهنگي شاهد فشارها و محدوديت هاي گسترده بوده است در گفتگو با كيهان گفت: به عنوان يك فرد رسانه اي ايراني، در آمريكا با مشكلات و محدوديت هاي عديده اي روبرو بودم و اين نشان مي دهد كه كشورها در تعامل با هنرمندان و اهالي رسانه سياست هاي خاصي را دنبال مي كنند. سوال اين است كه مسئولان ما چه سياستي را در تعامل با افرادي كه ايران ستيزي و اسلام ستيزي آن ها مشخص است دارند؟

هم چنين كارگردان يوسف پيامبر نيز در گفتگو با همين روزنامه، از خانه سينما شديدا انتقاد كرد و گفت: خانه سينما كه محل تجمع و پايگاه صنفي هنرمندان سينماست، با منافع ملي كشورمان هماهنگ و همراه نيست.

كيهان در حالي اين گفتگوها را ترتيب داده بود كه چند هفته قبل از اين اين سفر يعني در روزهاي جشنواره فجر مقاله اي جنجالي درباره طرح سيا براي سينماي ايران را منتشر ساخت. اما مهمترين واكنش اين روزنامه سرمقاله سردبير آن بود.

حسين شريعتمداري نوشت: «راستي! آيا هيئت ياد شده با بهره گيري از كرامات عرفاني! و از طريق «طي الارض»! به ايران آمده است؟! خب! چه كساني از آنها دعوت كرده اند؟ چه كساني به آنها ويزا داده اند؟ چه كساني ميزباني آنان را برعهده گرفته اند؟ چه كساني با برنامه اعلام شده اين هيئت يعني انتقال تجربيات سينمايي آنها به سينماگران ايراني- با توجه به سوابق ضد ديني و ضد ايراني آنان- موافقت كرده اند؟! سكوت نكنيد! اين پرسش ها نمي تواند بي پاسخ بماند.»

مهمانان باسابقه تهران

در كنار اين انتقادات رسانه اي اما اخبار برگزاري جلسات گرم سينماگران ايراني و آمريكايي از خانه سينما به گوش مي‌رسيد.

اين نكته خصوصا با توجه به كارنامه مدعوين اهميت مي يافت. تام پولاك رئيس كمپاني يونيورسال پيكچرز بوده و در طول دوران تصدي اش بر اين كمپاني، بيش از 200 فيلم توليد نموده است.

آخرين تجربه ضدايراني آقاي پولاك و كمپاني يونيورسال با توزيع انيميشن ضد ايراني و ضد انقلابي «پرسپوليس» صورت گرفت. با نگاهي به ليست توليدات يونيورسال پيكچرز كه بنا به گفته مديرعامل خانه سينما آقاي تام پولاك تهيه كننده اصلي شان بوده به فيلم هاي ذيل برمي خوريم:

تحت تعقيب (درباره حاكميت سازمان هاي تروريستي تشكيلات فراماسونري)، ماجراهاي اينديانا جونز جوان (درباره اسطوره هاي صهيونيستي)، قلمرو (توهين آشكار به اسلام و مسلمانان و تبليغ سياست هاي سازمان سيا)، ايوان قدرتمند (وهن خداوند كه حتي نمايش آن در كشورهاي اسلامي ممنوع شد)، يونايتد93 (توهين به اسلام و تروريست خواندن مسلمانان)، مونيخ (تبليغ سازمان هاي تروريستي صهيونيستي)، بروس قدرتمند (وهن نسبت به خداوند كه نمايش اين فيلم هم در كشورهاي اسلامي ممنوع شد).

اما حضور سد جينيس (رئيس آكادمي) كه به لحاظ مقام و منصب رسمي در آمريكا از يك وزير مهمتر به شمار مي آيد، به عنوان نماينده رسمي ترين نهاد سينمايي آمريكا (مجري سياست هاي حاكم) از همه مدعوين پرسش‌برانگيزتر بود؛ خصوصا اينكه او شخصاً داوطلب مي شود با هزينه خود، راهي ايران گردد.

استقبال خارجي ها

اگرچه چند هفته قبل هم استقبال رسانه هاي خارجي از خبر سفر يك تيم ورزشي آمريكايي به ايران، با توقف اين مسافران در دوبي ناكام مانده بود اما اين بار هم خبرگزاري هاي خارجي سوژه هاليوودي‌ها را براي سخن گفتن از "آب شدن يخ روابط ايران و آمريكا" و سياسي دانستن سفر پي گيري نمودند.

برخي مانند خبرگزاري فرانسه از آغاز با سياسي دانستن اين سفر، آن را يك گام به جلو در آب شدن يخ هاي رابطه با آمريكا دانستند.

در همين رابطه روزنامه نيويورك تايمز روز گذشته گزارش اول صفحه بين‌الملل خود را به بازتاب خبر حضور سينماگران هاليوودي در تهران اختصاص داده و به تحليل روابط ايران و آمريكا در شرايط جديد پيش روي ايران پرداخته و ديدار نمايندگاني از بازيگران و فيلمسازان هاليوودي با همتايان ايراني خود را ظرف 30 سال گذشته بي‌سابقه ارزيابي كرده است.

در اين گزارش آمده بود، فيل آلدن رابينسون كه شهرتش بيشتر در زمينه نويسندگي و كارگرداني است مي‌گويد: «من گمان مي‌كردم ايرانيان متفاوت هستند، اما متوجه شدم كه ما تفاوتي با هم نداريم و فيلم زباني براي اين تفاوت ساخته است.»

هم چنين همزمان با اعلام نظر مقامات رسمي مبني بر مبادله فرهنگي تلقي كردن اين بازديد، خبرگزاري فرانسه به نقل از آنت بنينگ هنرپيشه هاليوود اعلام كرده است كه اين هنرپيشه زن اميدوار است كه حضور سينماگران آمريكايي شروع خوبي براي گفت‌و‌گو ميان دو كشور باشد.

سخنان آيت الله مصباح در يادواره شهدا

در كنار سكوت خانه سينما و استقبال خارجي ها اما واكنش ها از دولت و رسانه‌ها به حوزه علميه و مجلس كشيده شده است.

اكنون دامنه اعتراضات به قم رسيده و آيت الله مصباح يزدي نيز در سخناني خواستار توضيح براي علت دعوت از هاليوودي ها شده و گفت:‌ بايد علت حضور اين افراد و اينكه چه كساني از آنان دعوت كرده‌اند، مشخص شود.

آيت‌الله محمد تقي مصباح يزدي سه‌شنبه‌ شب در يادوراه شهداي روحاني كه در مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) قم اظهار داشت: در مجلسي كه به نام شهدا برپا شده است بايد به بيان ويژگي‌هاي شهدا پرداخت و بنده از سخن گفتن در چنين مراسمي شرم مي‌كنم.

آيت‌الله مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود از حضور فيلم‌سازان هاليوودي در ايران انتقاد كرد و افزود:‌ بايد علت حضور اين فراد و اينكه چه كساني از آنان دعوت به عمل آورده‌اند، مشخص شود.

وي اضافه كرد: نحوه اخذ ويزا توسط اين افراد بايد مشخص شود و چه دليلي دارد كه سينماگران ايراني در مقابل چنين افرادي قرار گيرند.

استاد حوزه علميه قم گفت: آمريكايي‌ها به دنبال اين هستند كه تخريب‌هاي خود را از طريق گروه‌هاي غيردولتي از جمله ورزشكاران و سينماگران دنبال كنند و حضور فيلم‌سازان هاليوودي در ايران نيز در همين راستا است.

آيت‌الله مصباح يزدي نسبت به حركت دشمن براي ايجاد كودتاي خزنده در كشور هشدار دارد و تصريح كرد: البته تا زماني كه آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان رهبري مقتدر در رأس كشور قرار دارند و خانواده‌هاي شهدا در كشور وجود دارند، دشمنان به هيچ نتيجه‌اي نمي‌رسند، البته ما نيز نبايد تلاش‌هاي دشمنان را ساده تلقي كنيم.

خانه سينما؛ بي تفاوتي بيروني و تكاپوي دروني

اما در كنار همه اين واكنش ها خانه سينما با بي تفاوتي تمام به فعاليت هايش مشغول بود و سمينارهاي مفصلي را در يك برنامه منظم در دو روز يكشنبه و سه شنبه يازدهم و سيزدهم اسفند ماه برگزار كرد.

در كنار سمينار هاي متفاوتي كه در اين روزها برگزار شد، هم چنين تعدادي فيلم از سينماي آمريكا در خانه سينما براي اعضا به نمايش در مي آيد كه در هر يك از آنها يكي از مدعوين مسئوليتي برعهده دارند و پس از نمايش درباره روند توليد و يا سهمي كه در اين روند داشته اند توضيحات مفصلي به تماشاچيان ارائه مي دهند. اين نمايش ها به همراه جلسات پرسش و پاسخ مطولشان تا ساعات پاياني هر شب ادامه دارد.

فيلمنامه نويسان و كارگردانان سينماي امروز ايران مانند خسرو سينايي، شادمهر راستين، پيمان قاسم خاني، ضيا الدين دري، بيژن ميرباقري، امير شهاب رضويان، فرهاد توحيدي و بسياري ديگر به همراه محمد مهدي عسگرپور مدير خانه سينما حضور داشتند.

محتواي اين جلسات اليته كاملا تخصصي نبود و باب بحث هاي سياسي نيز باز شد. به عنوان مثال در جلسه كارگرداني بحث ها بيشتر حول مساله سانسور، رابطه ايران و آمريكا و يا دليل اهدا يا عدم اهدا جايزه اسكار به فيلم هاي ايراني دور مي زد و كمتر سوالات كارگردانان ايراني به شيوه هاي اجرايي كارگرداني و تكنيك ها و متد هاي كارگرداني در سينماي آمريكا مربوط مي شد.

حتي يكي از كارگردانان ايراني درخواست‌هايي از آمريكايي ها داشت. عليرضا رئيسيان كه اداره اين بخش از جلسه را عهده دار بود، از اعضاي آكادمي خواست شرايطي ترتيب بدهند كه از اين به بعد فيلم منتخب ايراني كه قرار است به اسكار ارائه شود حتما از طريق خانه سينما انتخاب شود و حاضران كه همگي بدون استثنا از اعضا خانه سينما بودند به شدت از اين خواسته استقبال كردند.

هم چنين "جلسه بازيگران" با عدم حضور بازيگران جوان ايراني مواجه شد و تنها جمعي از بازيگران قديمي تر حضور داشتند. در يكي از جلسات به فيلم هاي توهين آميزي مانند سيصد اشاره شد و سوالاتي درباره ميزان دخالت دولت آمريكا در ساخت اين فيلم ها مطرح شد كه هر سه نفر ميهمان آمريكايي دخالت دولت آمريكا را تكذيب كردند.

به نظر مي رسد اينكه يك نهاد خصوصي با وجود اعتراضات و انتقادات گسترده گروه هاي مختلف به راحتي مي تواند مدعوان دلخواهش را به ايران فراخواند و در برابر اين اعتراضات هيچ پاسخي ارائه ندهد، موضوع تازه اي است كه سابقه نداشته است.

تبعات اين مسئله نيز در واكنش هايي كه اين روزها برانگيخته شد قابل مشاهده است. اكنون سه وزير اطلاعات، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد براي پاسخگويي به رفتار خانه سينما به كميسيون فرهنگي مجلس فراخوانده مي‌شوند اما دعوت كنندگان براي رفتارشان هيچ توضيحي نمي دهند.

نظرات كاربران:

قصه سر دراز دارد

بنام خدا مگر سفر صهيونيست بزرگ و پدر خوانده رسانه اي روبرت مرداك در دوران اصلاحات را كسي پيگيري كرد و معلوم شد كه با چه كساني چه ساخت و پاختي كرد و او چه سودي برد و آنها چه بدست آوردند كه اين بخواهد معلوم شود. در ضمن اين زنگ خطري است براي جريانات مخملي زير زميني و رو زميني كه هنوز گندشان در نيامده و خداي نكرده تا زدن ضربه كاري و بعد از بيست سال كه اسناد سري علني مي شود تازه آنهائي كه در قيد حيات باشند بفهمند از كجا خوردند و چه كساني مملكت و خون شهدا را فروختند. درد بسيار است ... رفتن گلشيفته به اسرائيل كوچك يعني هالييود هم اتفاقي بود و يك شبه انجام شد. يا تهيه و پخش فيلم مستهجن "خصوصي" بازيگر زن ايراني دقيقا در راستا و همزمان با اين واقعه در مورد بازيكران زن هالييود كه نقطه اشراكي بود اين "اتفاق" را نبايد دستكم گرفت ...

حكيم

اين همه نوشتيد؟... ننوشتيد خانه سينما زير نظر كيست و از كجا مديريت ميشود؟

sepehr

چرا اينقدر مسائل بزرگ نمايي ميكنيد ؟ چرا اصل را فراموش مي كنيد؟سفر يك گروه غليظ مي كنيدو حرفي داريد بريد مستقيم بزنيد تا اونا حداقل موضع شما بفهمند با نيامدن يا ممنوع كردن هيچي حل نمي شه

آه ...........

سينما جايي كه محل آموزش فرهنگ و تفكر اسلامي و ايراني هست و مردم از اين رسانه خيلي تاثير مي گيرند ببينيد به دست چه كساني اداره مي شود؟! اصلا كل سينما همينان كه ميان فيلم ميسازن فكراي عقده اي خودشونو درس مي كنن بعد به خورد مردم مي دن هيچكسم هيچي نمي تونه بگه! همين گلشيفته بابا اينا كين؟ نون اين مملكتو مي خورن بعد مي رن اونجا... بابا شرم كجا رفته، شرف كجا رفته!!!!!!!!!! مملكت دستي دستي داره حروم ميشه

مهدي

خداوكيلي اگر مهاجراني بود نميگفتند به اسلام و انقلاب عقيده نداره و تا آخر عمر خاتمي همين رو دستاويز كوبيدن او قرار نميداديد. كلاه خود را قاضي كنيد

كرامتي

خانه سينما يك نهاد مدني و غيردولتي هست و همه شرافت اين نهادها به اين است كه بدون توه به سياستهاي رسمي دولتها و در چهارچوب قواعد فرهنگي و انساني عمل كنند . به هيچ كس هر ارتباطي ندارد كه چار خانه سينما با دولت و سياستهاي دولت هماهنگ نيست. اتفاقا اين مورد يكي از نقاط قوت خانه سينما هست. شما كه ارشاد و صدا و سيما و معاونت سينمايي و حوزه هنري را در اختيار داريد چرا تحمل رفتار يك نهاد صنفي و مدني مستقل را نداريد؟؟؟ تماميت خواهي تا كجا؟

b64

به به چشم ما روشن ! مرداك اومده تو مملكت و ما رفته ؟ اونوقت با كيا كار داشته ايشالله ؟! اصلا مي دونين اين مرداك چقدر خطرناكه ؟ اي بنازم دولت فخيمه ي اصلاحات رو كه شست مملكتو با اين كاراش .

حضور خانه سينما - خانه موسيقي و اساسا اين خانه ها هيچگونه فرآيندمثبتي براي كشور و نظام ندارد. اينهاجز كارهاي اينچنين و واسطه گري براي برخي هنرمندان كاري ديگر نداشته و ندارند. شما ميتوانيد يك جريان مستقل كه ساخته و پرداخته ذهن ايشان باشد را درعرصه موسيقي يا سينما نشان دهيد؟ همه اين هجمه ها كه در سايه سار مديران بي كفايت و بي تجربه و نالايق وزارت ارشاد رشد كرده اند رافقط بايد با انتصاب مديران با تجربه - عاشق و پرتلاش جبران كردولاغير

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن