تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816312207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري/فوتبال بانوان آذربايجان شرقي، قرباني بي توجهي/ريشخند فوتسال به فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري/فوتبال بانوان آذربايجان شرقي، قرباني بي توجهي/ريشخند فوتسال به فوتبال
فوتبال بانوان آذربايجان شرقي، قرباني بي توجهي/ريشخند فوتسال به فوتبال
تبريز – خبرگزاري مهر: فوتبال بانوان گرچه طي سالهاي اخير در ايران پيشرفتهايي داشته اما اين مقوله در آذربايجان شرقي با وجود امكانات و پتانسيل بالاي منطقه، قرباني بي مهري و بي توجهي مسئولان امر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال بانوان در آذربايجان شرقي در حالي به علت بي توجهي و عدم تخصيص امكانات كافي به رخوت و عقب ماندگي دچار شده است كه در همين رشته در بخش مردان، اين استان حرفهاي زيادي براي گفتن داشته و تيمهاي قدر و مدعي را در ليگهاي مختلف كشور دارد.

آذربايجان شرقي در ورزش بانوان، تاكنون تيم فوتبال نداشته و بانوان علاقمند به اين رشته به اجبار به فعاليت در زمينه فوتسال ادامه مي دهند.

هيئت فوتبال آذربايجان شرقي در حالي براي اولين بار دوره مربيگري درجه D فوتبال آسيا را براي حدود 50 نفر از بانوان فوتباليست، به صورت فشرده طي 29 آبان تا شش دي در سالن پورشريفي تبريز برگزار كرد كه ديگر استانهاي كشور چندين تيم فوتبال بانوان دارند و در اين رشته جايگاهي براي خود كسب كرده اند.

مهناز اميرشقاقي، سرمربي تيم فوتبال بانوان كشور، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه در رابطه با ورزش اول بودن يا نبودن فوتبال بايد نگاهي كلان وجود داشته باشد، اظهار داشت: نگاه فيفا بر اين است كه فوتبال بايد براي همه باشد و اين شعار شامل ايران هم مي شود.

وي با اشاره به اينكه طبق گفته كارشناسان فوتبال، جذابيت اين رشته باعث مي شود اغلب جوانان و نوجوانان از هر دو جنس به اين رشته جذب شوند، اظهار داشت: پتانسيل فوتبال بانوان در شهرهاي مختلف متفاوت است، گاه در استاني امكانات وجود دارد، زمين چمن براي بازي دارند اما در برخي از استانها مثل آذربايجان شرقي كه عدم وجود امكانات كافي مشكل ساز شده، بازيكنان مجبور به اكتفا به حداقلها بوده و فوتسال را ادامه مي دهند.

اميرشقاقي اضافه كرد: كشوري مثل سوئد با آن وضعيت آب و هوايي نامناسب زمين هاي چمن بسيار خوبي دارد و در فوتبال بانوان در دنيا مقام سوم را كسب مي كند اما در ايران با توجه به موقعيت مناسب آب و هوايي چهار فصلي و با داشتن سرمايه فوق العاده موجود به جايي نرسيده ايم كه امكانات و سرمايه در اختيار بانوان قرار گيرد و بايد مسئولان هرچه سريعتر به فكر ايجاد امكانات مناسب در اين زمينه باشند.

وي با بيان اينكه بار زيادي بر دوش فدراسيون فوتبال وجود دارد، تاكيد كرد: وظيفه فدراسيون فوتبال نبايد آنقدر سنگين باشد و انجام هر كاري را از فدراسيون انتظار داشت، اغلب باشگاه ها نسبت به ورزش بانوان بي توجه اند و بحث ارزش دادن به فعاليت بانوان در تبريز بسيار كمرنگ است.

سرمربي تيم ملي فوتبال بانوان زير 19سال، گفت: عدم پرورش بازيكن در باشگاههاي فوتبال در حوزه زنان مشكل اساسي اين ورزش است و تا زماني كه فوتبال باشگاهي نداشته باشيم و بازيكنان در باشگاههاي فعال حضور نداشته باشند، نبايد انتظار هيچ تحولي را در فوتبال بانوان داشت.

وي افزود: در حال حاضر بازيكن حرفه اي و كامل در فوتبال بانوان كشور به تعداد انگشتان دست نمي رسد و نمي توان با اين نفرات تيم ملي قوي در فوتبال بانوان داشت.

اميرشقاقي با بيان اينكه تيمهاي ديگر استانها چون فارس، كرمان، قم و ... در ليگ فوتبال بانوان حضور دارند ولي تبريز متاسفانه با تمام پتانسيل بالا و ادعاي برتر بودن، تيم فوتبال ندارد، اذعان داشت: تبريز با تمام ادعايي كه در زمينه هاي مختلف دارد، براي اولين بار دوره مربيگري درجه D برگزار كرد و اين دوره در حالي برگزار شد كه در ديگر استانها دوره هاي B و C برگزار شده و بازيكنان روي زمين چمن بازي مي كنند.

وي با اشاره به اهميت دوره مربيگري درجه D برگزار شده در تبريز، مربيان استعدادياب را بازوان فدراسيون فوتبال دانست و افزود: در اين دوره بر آموزش پايه بحث شد كه مربيان چطور با بچه ها كار كرده و استعداد سنجي كنند.

سرمربي تيم ملي بانوان زير 19 سال كشورمان تاكيد كرد: با مديريت و تفكرات مسئولان و كمكهاي فوتبال آقايان بايد از پتانسيل مربيان شايسته استفاده شود تا شاهد جهشي در تربيت بازيكنان فوتبال بانوان باشيم و بتوانيم فاصله ورزش بانوان ايران را با تيمهاي جهاني كمتر كنيم.

وي ضمن تاكيد بر ضرورت تشكيل تيمهاي فوتبال بانوان در رده هاي سني مختلف در آذربايجان شرقي اظهار داشت: وقتي پتانسيل كافي وجود داشته و رقابت بين تيمها باشد، زمينه پيشرفت بازيكنان فراهم مي شود.

اين مدرس تربيت بدني دانشگاه تهران يادآور شد: هم اكنون با هدف توسعه و پيشرفت فوتبال بانوان در رده سني شش تا 12 سال - فوتبال پايه – در كل كشور در زمينه استعداديابي تلاش مي كنيم.

همچنين سيما عليزاده مقتدر، مسئول كميته اجرايي امور بانوان هيئت فوتبال آذربايجان شرقي در اين خصوص به خبرنگار مهر گفت: به دليل اينكه در امور بانوان استان چند سال است نائب رئيس نداريم، امكان برگزاري دوره وجود نداشت و امسال بعد از دو سال، دو دوره متوالي را در تبريز برگزار كرديم تا تمام افراد با استعداد و علاقمند استان در اين زمينه شركت كنند.

وي افزود: شركت كنندگان در اين دوره ها در گروه سني 21 سال به بالا بودند كه در دوره اخير دو تيم 25 نفره متشكل از يك گروه معلمان و مربيان با سابقه فوتسال استان و يك گروه از بازيكنان فوتسال و علاقمندان اين رشته مهيج ورزشي تشكيل شد.

در حاشيه برگزاري اين دوره آموزشي، جواد ششگلاني، رئيس هيئت فوتبال آذربايجان شرقي نيز عدم حضور فعال بانوان در فوتبال استان را در نبود امكانات و عدم همراهي مسئولان و همچنين نبود جديت و پشتكار لازم در بانوان فعال اين حوزه براي حضوري پررنگ در اين عرصه عنوان كرد.

وي از رايزني براي باشگاهها براي ايجاد رشته فوتبال بانوان در سطح استان خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود تا پايان سال تمهيدات اين امر صورت گرفته و از سال آينده شاهد حضور چند باشگاه در بخش فوتبال بانوان باشيم.

ششگلاني با اشاره به ضرورت برگزاري چنين دوره هايي در استان افزود: سرمربي و مربي اولين ركن براي ورزش گروهي مثل فوتبال محسوب مي شود تا با حضور علمي و تجربي بتواند استعدادهاي بالقوه را شناسايي و نسبت به هدايت و رهبري آنها اقدام كند.

............................................

گزارش: ناهيد زماني - سحر فكردار

عكس: مهسا جمالي

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن