تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816654188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله نوري‌همداني:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله نوري‌همداني:
خبرگزاري فارس: يكي از مراجع تقليد در قم با اشاره به سقوط ديكتاتورهاي حاكم در كشورهاي مختلف گفت: همه رژيم‌هاي ظالم به زودي سقوط خواهند كرد، زيرا كشتار مردم مظلوم و بي‌گناه زمينه‌ساز نابودي ظالمان مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله حسين نوري‌همداني پيش از ظهر امروز در ديدار با مسئولان، معاونين و فرماندهان گردان‌هاي بسيج تيپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) اظهار كرد: پيامبر اسلام(ص) داراي قدرت فرهنگي، سياسي و جهادي بود و به اين ترتيب توانست اصحاب با ايماني را تربيت كند ضمن اينكه موفق شد جنگ‌هاي زيادي را نيز به سرانجام برساند.
وي با اشاره به ارزش والاي جهاد در صدر اسلام گفت: قرآن كريم از مسلمانان مي‌خواهد كه عده‌اي از آنها براي تبليغ اسلام به ديگر مناطق كوچ كنند تا بتوانند معارف الهي را گسترش دهند و اين به معناي قدرت فرهنگي اسلام است.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر استفاده روحانيون از قدرت قلم و بيان خود عنوان كرد: افزايش قدرت نظامي و استفاده از صنايع پيشرفته دفاعي نيز اهميت بالايي دارد زيرا موجب ترس و وحشت دشمنان مي‌شود ضمن اينكه قدرت سياسي نيز براي اداره صحيح كشور همراه با حفظ ارزش‌ها لازم است.
وي خاطرنشان كرد: در طول سال‌هاي بسيار، حوزه علميه به دليل هفتم صفر تعطيل است و روحانيون و علما مجالس عزاداري ترتيب مي‌دهند اما چند سالي است كه مشاهده مي‌شود صدا و سيما اين روز را تبريك مي‌گويد و اين ناهماهنگي ميان حوزه علميه و صدا و سيما مناسب نيست.
‌نوري‌همداني با اشاره به وقايع زمان امام حسن(ع) گفت: ناهماهنگي قدرت فرهنگي و نظامي موجب شكل‌گيري صلح و پيشرفت معاويه شد.
استاد حوزه علميه قم قدرت گرفتن بني‌عباس را نيز نتيجه ناهماهنگي ميان بني‌اميه دانست و افزود: برخي افراد به خدمت امام صادق(ع) رسيده و خواستار قيام مي‌شدند و اظهار مي‌كردند كه طرفداران زيادي از شيعيان آماده اين كار هستند اما امام(ع) با بيان مثالي در رابطه با جان‌نثاري ياران خود،‌ ناهماهنگي قدرت فرهنگي و نظامي را به آنها نشان داد.
وي با بيان اينكه مطالعه تاريخ موجب عبرت‌آموزي مي‌شود تصريح كرد: در اسلام، سلطنت امري مذموم است و اين امر از زمان بني‌اميه پي‌ريزي شده و سلسله‌هاي شاهنشاهي در ايران نيز ادامه همين جريان بوده و رياست به دست كاخ‌نشينان افتاد در حالي كه سايه استكبار نيز به تدريج بر سر شاهان ايران قرار گرفت.
‌نوري‌همداني ادامه داد: قبل از انقلاب، قدرت رزمي و سياسي در دست بيگانگان بود اما عارفي حماسه‌آفرين از حوزه‌هاي علميه به عنوان قدرت فرهنگي جامعه، با همتي و اراده‌اي بلند به پا خواست و كار بسيار بزرگي را به پشتوانه خدا انجام داد و قدرت سياسي،‌ نظامي و فرهنگي را در كنار هم ايجاد كرد پس ما نيز بايد تلاش كنيم اين سه نيرو همواره در كنار يكديگر باشند.
وي با بيان اينكه برگزاري رزمايش‌هاي نظامي نشان‌‌دهنده قدرت رزمي حكومت اسلامي است، افزود: زماني كه دشمنان چنين قدرتي را از سوي نظام اسلامي مشاهده كنند جرأت حمله به ما را نخواهند داشت در غير اين صورت قبل از عراق و افغانستان،‌ ايران را مورد تهاجم قرار مي‌دادند.
استاد حوزه علميه قم با تاكيد بر صيانت از قدرت‌هاي سه‌گانه نظام توسط همه اقشار جامعه تصريح كرد: هوشياري و بيداري در مقابل دشمنان به ويژه در دهه بصيرت، اهميت بالايي دارد زيرا به فرمايش رهبر انقلاب، فتنه هيچ‌گاه از بين نرفته و همواره در كمين است.
وي گفت: علماي اسلام حضور چشمگيري در دفاع مقدس داشتند و همراهي آنها با ساير اقشار مردم موجب پيروزي كشور و رونق اسلام شد و اكنون نيز حضور مردم در صحنه به ويژه در زمان انتخابات، اهميت بالايي در حفظ نظام اسلامي خواهد داشت.
‌نوري‌همداني با اشاره به رواياتي از ائمه معصوم(ع) اظهار كرد: ترديد‌افكني‌هاي فراواني در جامعه وجود دارد بنابراين علما بايد يقين را در ميان مردم تقويت كنند زيرا آنچه موجب پيشرفت جامعه مي‌شود،‌ اعتقاد و ايمان مردم است بنابراين علما بايد خود را از نظر علمي تقويت كنند.
وي با بيان اينكه دومين ويژگي علماي دين، خلوص نيت است، گفت: آنچه موجب پيروزي انقلاب شد، اخلاص امام خميني(ره) بود ضمن اينكه علما و دانشمندان بايد مردم را از تكبر و خودپسندي به سمت تواضع سوق دهند و به اين ترتيب مردم همان‌گونه كه در اطراف پيامبران اجتماع مي‌كردند، گرد علما نيز جمع مي‌شوند.
استاد درس خارج فقه با تاكيد بر دعوت مردم به خيرخواهي توسط علما گفت: بسياري از كشورهاي عربي مانند قطر و عربستان با ايران مخالف بوده و هزينه‌هاي زيادي نيز در اين زمينه صرف مي‌شود اما بايد توجه داشت كه همه رژيم‌هاي ظالم به زودي سقوط خواهند كرد زيرا كشتار مردم مظلوم و بي‌گناه زمينه‌ساز نابودي ظالمان مي‌شود.
وي بيان كرد: همه مردم در روز 9 دي شعار «خامنه‌اي كوثر است،‌ دشمن او ابتر است» را سر دادند و اين امر در بسياري از نقاط جهان نيز وجود داشت.
‌نوري‌همداني با بيان اينكه بايد از دشمني‌هاي بيهوده پرهيز كرد افزود: علما و روحانيون بايد زهد و ساده‌زيستي را رعايت كرده و اين مسئله را در ميان مردم تبليغ كنند و رواياتي نيز درباره اهميت اين امر وجود دارد.
انتهاي پيام/ج10

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن