تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816993366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستگيري دختري كه براي سرگرمي از حساب مشتريان سرقت مي‌كرد رييس پليس فتاي استان البرز: كافي‌نت به دستور مقام‌قضايي پلمپ شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دستگيري دختري كه براي سرگرمي از حساب مشتريان سرقت مي‌كرد رييس پليس فتاي استان البرز: كافي‌نت به دستور مقام‌قضايي پلمپ شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگيري دختر 19 ساله‌اي خبرداد كه براي سرگرمي و نشان‌دادن توانايي خود از حساب مشتريان كافي‌نتي كه در آن مشغول به كار بود سرقت مي‌كرد.

سرهنگ محمدمهدي كاكوان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه در پي وصول يك فقره پرونده درباره برداشت غيرقانوني از حساب فردي به نام «مهرداد» در تاريخ 22 آبان ماه سالجاري رسيدگي به پرونده در دستور كار كارآگاهان پليس فتا قرار گرفت، گفت: شاكي (مهرداد) با حضور در مقر پليس عنوان كرد كه مبلغ 800 هزار تومان به صورت غيرمجاز از حساب بانكي وي كسر شده است.

وي افزود: ماموران در تحقيقات اوليه دريافتند كه در حالي اين اتفاق رخ داده است كه مهرداد اطلاعات حساب خود اعم از شماره كارت و رمز دوم را در اختيار هيچ‌ فردي قرار نداده است.

رييس پليس فتاي استان البرز با بيان اينكه تحقيقات براي واكاوي زواياي پنهان اين سرقت ادامه داشت، گفت: در حالي كه تحقيقات پيرامون شناسايي سارق يا سارقان احتمالي اين پرونده سرقت 800 هزارتوماني ادامه داشت پرونده‌اي مشابه براي پيگيري تخصصي در اختيار كارآگاهان پليس فتا قرار گرفت.

وي درباره جزئيات پرونده دوم نيز با بيان اينكه مالباخته فردي به نام «منوچهر» بود، گفت: اين فرد نيز با اعلام اين مطلب كه مشخصات و اطلاعات حساب بانكي خود را در اختيار هيچ فردي قرار نداده بود، عنوان كرد كه مبلغ 300 هزار تومان از حساب وي كسر شده است.

كاكوان با بيان اينكه تحقيقات تكميلي درباره شناسايي سارقان اين دو پرونده ادامه داشت، گفت: پس از گذشت مدتي نيز زني جوان به نام «اعظم» به مقر پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مراجعه و اظهاراتي مشابه دو مالباخته ديگر مطرح كرد.

وي افزود: اعظم نيز در اظهارات خود عنوان كرد كه مبلغ 800 هزار تومان از حساب بانكي وي به صورت غيرمجاز كسر شده است.

كاكوان با بيان اينكه كارآگاهان در تحقيقات تكميلي به وجوه اشتراك ميان اين سه پرونده پي بردند، گفت: با كسب اشتراكات اين سه پرونده كه تمامي آنان ظرف 25 روز به وقوع پيوسته بودند، اقداماتي براي يافتن سرنخي واحد در تمامي پرونده‌هاي متشكله آغاز شد.

رييس پليس فتاي استان البرز با بيان اينكه مسئول كافي‌نت در بازجويي‌ها منكر هرگونه دخالت در سرقت‌هاي رخ داده شده بود گفت: كارآگاهان در تحقيقات تكميلي دريافتند كه يكي از كارمندان اين كافي‌نت يك هفته پيش از دستگيري صاحب كافي‌نت از سمت خود استعفاء كرده است.

كاكوان با بيان اينكه بر اساس اظهارات صاحب كافي‌نت اين كارمند قرار بود كه به مدت دوسال در اين مغازه فعاليت كند، گفت: اما اين فرد پس از گذشت سه ماه از انجام كار در كافي‌نت بنا به دلايل نامشخصي استعفاء كرد.

به گفته وي با قوت گرفتن ظن كارآگاهان به اين كارمند انجام دستگيري وي در دستور كار پليس قرار گرفت و سرانجام اين فرد دستگير شد.

كاكوان با بيان اينكه كارآگاهان در بازجويي‌ها دريافتند كه سرقت‌ها توسط اين كارمند انجام نشده است، گفت: با رد فرضيه سرقت توسط اين كارمند، كارآگاهان تحقيقات خود را براي شناسايي سارق حساب‌هاي بانكي متمركز كردند.

وي با بيان اينكه كارآگاهان با بررسي استعلام‌هاي برداشت پول از حساب‌هاي مالباختگان به ردپاي يكي ديگراز كارمندان اين كافي‌نت برخوردند گفت: كارآگاهان پليس آگاهي براي روشن‌شدن اين پرونده « پگاه» 19 ساله را كه يكي ديگر از كارمندان اين كافي‌نت بود، به پليس فتا دعوت كردند.

رييس پليس فتاي استان البرز با بيان اينكه اين فرد در اعترافات خود ضمن قبول بزه انتسابي اعلام كرد كه با يادداشت كردن اطلاعات مشتريان كافي‌نت اقدام به سرقت از حساب آنان مي‌رده است، گفت: پگاه اعترافات كرد كه هنگامي كه مالباختگان اقدام به وارد كردن شماره كارت و رمز دوم خود براي پرداخت قبوض، خريد اينترنتي يا غيره مي‌كردند، اين فرد با نگاه‌كردن به صفحه مانيتور و صفحه كيبورد شماره‌ها را به خاطر سپرده و پس از آن در فرصت مناسب اقدام به سرقت از حساب بانكي افراد مي‌كرده است.

رييس پليس فتاي البرز با بيان اينكه در 22 آذرماه سال جاري و پس از گذشت يك ماه از ارجاع اولين پرونده، متهم 19 ساله شناسايي و دستگير شد به ايسنا گفت: اين فرد در اظهارات خود عنوان كرد كه تنها براي سرگرمي و نمايش دادن توانايي خود اقدام به انجام چنين كاري كرده و پيش از آن كه پرونده براي بررسي‌هاي تخصصي به دادسرا ارجاع داده شود سارق تمامي پول‌هاي برداشتي را به مالباختگان برگرداند.

به گفته وي كافي‌نت نيز به دستور مقام‌قضايي پلمپ شد.

كاكوان در پايان به كاربران توصيه كرد از آنجايي كه شماره كارت و رمز دوم به مثابه دروازه ورود به اطلاعات حساب محسوب مي‌شود، به هيچ عنوان شماره كارت و رمز دوم خود را در اختيار افراد قرار ندهند.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن