تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816789611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شاهكار مايكروسافت گوش به فرمان شما


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: شاهكار مايكروسافت گوش به فرمان شما
مايكروسافت پيش از آنكه سيستم عامل Windows Vista را عرضه كند، وعده هاي فراوان به كاربران داده بود ...
ميثم لطفي:شركت مايكروسافت كه بيشترين شهرت، اعتبار و درآمد خود را به واسطه سيستم عامل Windows در سراسر جهان كسب كرد، همواره تمام سرمايه گذاري و تلاش خود را به اين نرم افزار جامع منعطف كرده تا از طريق آن بتواند بيشترين نياز كاربران را پاسخ گويد. اين سيستم عامل كه پس از گذشت ده ها سال همچنان به عنوان محبوب ترين و پركاربردترين سيستم عامل در سراسر جهان محسوب مي شود طرفداران وفاداري دارد كه با وجود انواع سيستم هاي عامل متن باز، باز هم آن را رها نمي كند. اگر چه شركت مايكروسافت بخش اعظم موفقيت خود در طول فعاليت بيست و چند ساله اش را مديون Windows است، عرضه نسخه اي از اين نرم افزار جامع موسوم به Vista موجب شد تا سه سال قبل مايكروسافت يكي از بزرگ ترين شكست هاي خود را تجربه كند و البته درسي بزرگ از اين ماجرا بگيرد. مايكروسافت پيش از آنكه سيستم عامل Windows Vista را عرضه كند، وعده هاي فراوان به كاربران داده بود و تضمين كرده بود كه ايمن ترين و كامل ترين سيستم عامل را در سراسر جهان در اختيار كاربران مي گذارد. اگر چه اين سيستم عامل بيشتر قول ها و وعده هاي مايكروسافت را شامل مي شد اما به دلايل فراوان مورد پسند كاربران شخصي و سازمان هاي دولتي و غيردولتي قرار نگرفت و سرانجام، پيش بيني هاي مايكروسافت براي موفقيت پس از عرضه اين محصول درست از آب درنيامد تا مايكروسافت يكي از بزرگ ترين شكست هاي خود را تجربه كند. از زمان عرضه سيستم عامل Windows Vista تاكنون حدود سه سال مي گذرد، اما مايكروسافت در اين دوران فقط به شكست صورت گرفته فكر نكرده و تلاش كرده است تا با درس گرفتن از آن براي هميشه اين جريان را به كنار بگذارد و با ساخت محصولي جامع تر و كامل تر به نياز همه كاربران پاسخ گويد و نظر آنها را جلب كند. شاهكار جديد مايكروسافت كه به طور كامل گوش به فرمان كاربر است تا در كوتاه ترين زمان، تمام نيازهاي كامپيوتري را با كيفيت و سرعت بالا پاسخ گويد، Windows 7 نام دارد. در اين نسخه از ويندوز علاوه بر زيبايي خيره كننده با تحليل هاي به عمل آمده از كاربران، مايكروسافت سعي كرده است Windows را بهينه كند كه اين بهينه سازي در محيط كاربري و ساير قسمت هاي اين نسخه از Windows قابل ملاحظه است. در اين نسخه، مايكروسافت عادات استفاده كاربران خود از سيستم عامل را تحليل كرده و Windows7را بر اساس آن توليد كرده است. براي مثال، مايكروسافت دريافته است كه 70 درصد استفاده كنندگان از اين سيستم عامل، هميشه بين 5 تا 15 پنجره را باز نگه مي دارند اما در بيشتر زمان كار از يك يا دو پنجره از تعداد پنجره هاي باز به صورت فعال استفاده مي كنند. تمام اينگونه اطلاعات به مايكروسافت كمك كرده است Windows7 را به گونه اي طراحي كند تا محيط كاربري بهتري نسبت به نسخه هاي گذشته داشته باشد.مايكروسافت پس از انتظارهاي طولاني سرانجام نسخه 7000 Windows 7 Ultimate beta Build را رسماً در تاريخ 9 ژانويه 2008 براي بارگذاري عمومي و آزمايش، در دو ويرايش 32 بيتي با حجم 43/2 گيگابايت و 64 بيتي با حجم 15/3 گيگابايت روي سايت خود قرار داد تا كاربران در سراسر دنيا با بارگذاري و آزمايش آن بتوانند مايكروسافت را در تكميل هر چه بيشتر اين نرم افزار جامع كمك كنند. بايد توجه داشت كه اين نسخه از Windows7 كه ارائه شده، جهت آزمايش كاربران و به صورت مجاني ارائه شده و مايكروسافت خاطرنشان كرده است كه نسخه نهايي اين سيستم عامل با نسخه بتاي آن بسيار متفاوت خواهد بود.
شركت مايكروسافت كه مدتي است بارگذاري عمومي Windows7 را متوقف كرده و هم اكنون به آزمايش آن توسط كارشناسان و متخصصان خود ادامه مي دهد.برخي انتقادهاي كاربران را كه به اين سيستم عامل شده طبقه بندي كرده است كه از جمله آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:
- تصاوير مربوط به بخش Startup كه هنگام اجراي اوليه سيستم عامل نمايان مي شوند، بسيار سياه و تاريك هستند و اين تفكر را ايجاد مي كنند كه بخشي در اجراي اين سيستم عامل مشكل دارد.
- در بخش Start Menu شكل كلاسيك آن حذف شده و پيشرفتي نسبت به گذشته صورت نگرفته است.
- نسبت به دو سيستم عامل ويندوز XP و Vista موارد بسيار زيادي تغيير كرده است كه كاربر در استفاده از آنها دچار مشكل مي شود.
سرعت اين سيستم عامل نسبت به Windows Vista بسيار بيشتر شده است. براساس برخي آزمايش هاي صورت گرفته، تقريباً مي توان نسخه بتاي Windows7 را با تمام قدرت گرافيكي آن هم سرعت XP و در حالاتي كه حافظه كامپيوتر بيش از يك گيگابايت باشد، كمي سريع تر از XP دانست. بر اين اساس، Windows7 را مي توان روي سيستم هاي ضعيف تر كه Vista امكان هماهنگي با آنها را نداشت به راحتي نصب كرد. مايكروسافت اعلام كرده كه با درس گرفتن از برخي نقاط ضعف Vista، سيستم عامل Windows7 را به گونه اي طراحي كرده كه به بهترين نحو قادر به رفع و تامين نياز صاحبان كامپيوترهاي قابل حمل، به خصوص نوت بوك ها خواهد بود. اين سيستم عامل بر خلاف نسخه قبلي خود روي انواع كامپيوترهاي قابل حمل نيز از كارايي مناسب برخوردار است و عملكرد آن سريع و بدون هيچ گونه مشكلي انجام مي شود. مصرف كمتر منابع و انرژي در نوت بوك و اشغال كردن بخش كمتري از پردازنده و حافظه دستگاه در زمان انجام امور مختلف از جمله ديگر مزاياي Windows7براي كامپيوترهاي همراه است. به گفته مايكروسافت در صورت استفاده از اين سيستم عامل روي يك كامپيوتر قابل حمل شارژ اوليه باتري براي مدت طولاني تري حفظ خواهد شد. براساس آنچه به صورت رسمي از سوي غول نرم افزار دنيا اعلام شده، انتظار مي رود Windows7 اواخر سال 2009 يا در اولين ماه هاي سال2010 در دسترس عموم قرار گيرد اما براساس برخي شايعاتي كه به تازگي منتشر شده، احتمال مي رود كه نسخه جديد سيستم عامل Windows در اواسط سال 2009 ميلادي ارائه شود. سايت خبري InternetNews.com به طور رسمي از مايكروسافت نقل كرده است كه سيستم عامل Windows7در روز سوم ماه ژوئن سال 2009 توسط «بيل گيتس» معرفي مي شود كه البته اين تاريخ دست كم هشت ماه زودتر از زماني است كه تا پيش از اين براي عرضه اين سيستم عامل اعلام مي شد.
تنها قابليت متفاوتي كه تاكنون از بين تمام امكانات Windows7 براي كاربر نهايي كه تبليغ شده، «رابط كاربري چندلمسي» آن است كه از حركات چند انگشت در ويندوز پشتيباني مي كند و تعامل كاربر تمامي برنامه ها را در صورتي كه بخواهد از آنها استفاده كند، بهبود مي بخشد. به عنوان مثال، كاربر مي تواند يك پيانوي مجازي را با لمس كليدهاي مجازي روي صفحه اجرا كند به سادگي عكس ها را روي صفحه انتخاب كرده عكس ها را با دو انگشت چرخانده و با گرفتن دو سر آنها عكس ها را بزرگ كند و...
قابل ذكر است نسخه آتي سيستم عامل Windows پيش از اين با اسم رمز پروژه اي Vienna و Blackcomb معرفي شده بود و پس از مدتي مايكروسافت با تغيير آن به Windows7 اظهار كرد كه اين محصول را بر اساس شماره آن پس از نسخه هاي قبلي نام گذاري كرده است.
يكي از مشكلاتي كه اين سيستم عامل در بدو ورود با خود به همراه داشت، وجود حفره امنيتي در آن بود. البته پس از انتشار اخباري مبني بر وجود آسيب پذيري امنيتي در بخش UAC اين سيستم عامل گزارش شد، مايكروسافت وجود اين حفره امنيتي را انكار كرد. اين ماجرا از آنجا شروع شد كه يكي از كارشناسان هشدار داد، تغييري كه مايكروسافت در بخش امنيتي UAC براي بهبود آن صورت داده، امنيت سيستم عامل را كاهش داده است زيرا به هكرها امكان مي دهد از راه دور و بدون اطلاع كاربر اين بخش را غيرفعال كنند. با اين حال مايكروسافت از تغيير در تنظيمات پيش فرض UAC حمايت و اعلام كرد اين امكان قابل بهره برداري نيست؛ مگر اينكه كد مخرب از قبل در دستگاه اجرا شده باشد. بخش UAC از زماني كه از سوي مايكروسافت در Windows Vista به منظور بهبود امنيت و فراهم سازي امكان كنترل بيشتر برنامه و تنظيمات براي كاربران اصلي كامپيوتر معرفي شد، يك قابليت جنجالي بود. به طور كلي اين امكان مانع مي شود كاربراني كه داراي اختيارات مديريتي نيستند، تغييرات غيرمجاز در سيستم انجام دهند اما به دليل نحوه نصب شدن در ويستا، UAC در برخي مواقع حتي از دسترسي كاربران مجاز به برنامه ها و امكاناتي كه در حالت معمولي قابل دسترس هستند جلوگيري مي كند.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن