تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821253391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشكيل اولين انجمن صنفي كارآفرينان كشور و رد 490 طرح از 590 طرح ثبت نام شده


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: تشكيل اولين انجمن صنفي كارآفرينان كشور و رد 490 طرح از 590 طرح ثبت نام شده
تهران- خبرگزاري كار ايران
چهارمين جشنواره ملي كارآفرينان برتر استان تهران امروز با حضور وزير كار و استاندار تهران و رييس سازمان كار اين استان برگزار و از كارآفرينان برتر استان تهران تقدير شد.
به گزارش ايلنا، به نقل از روابط عمومي وزارت كار و امور اجتماعي، عليرضا مظهري ـ رييس سازمان كار تهران ـ در اين جشنواره در سخناني گفت: اهداف اين جشنواره شناسايي و معرفي كارآفرينان به جامعه و استفاده از توانمندي‌هاي آنان در جهت توسعه‌ي اشتغال در كشور، ترويج و توسعه فرهنگ كارآفريني دربخش‌هاي غير دولتي، تشويق حاميان كارآفريني به مشاركت در برنامه‌هاي كارآفريني، حمايت معنوي از كارآفرينان براي ايجاد كسب و كار جديد و افزايش ظرفيت كارآفريني و رشد روحيه خودباوري در جوانان بوده است.
وي ادامه داد: اهداف ديگر اين جشنواره تقويت نقش كارآفرينان در نظام تصميم‌سازي كشور و ارتقاي بهره‌وري و كاهش نرخ بيكاري بوده كه اين موضوع به بهره‌وري در سال 88 نيز مانند امسال در وزارت كار مدنظر خواهد بود.
مظهري در ادامه از تشكيل اولين انجمن صنفي كارآفرينان كشور خبر داد و افزود: مقدمه اين كار در حال فراهم شدن است و ما به دنبال ترويج الگوهاي كارآفريني هستيم.
وي در مورد اقدامات وزارت كار در مورد كارآفريني اظهار كرد: از جمله اين اقدامات پيگيري براي ايجاد دفاتر كارآفريني در دستگاه‌هاي دولتي بود كه انجام شد. اقدام ديگر تهيه پيش‌نويس آيين نامه شركت‌هاي كارآفريني و پيگيري در مورد راه‌اندازي رشته‌هاي كارآفريني در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها بوده است.
ايجاد بيش از 120 هزار شغل در تهران
رييس سازمان كار تهران با اشاره به ارائه طرح بنگاه‌هاي اقتصادي اين طرح را موفق ارزيابي كرد و يادآور شد: در استان تهران تاكنون وجوهي كه در اختيار بنگاه‌هاي اقتصادي قرار گرفته‌اند بيش از 120 هزار شغل ايجاد كرده است.
وي اقدامات ديگر وزارت كار را در مورد كارآفريني تلاش در سازماندهي كارگران و كارفرمايان در راستاي اين موضوع با تكيه بر ارزش‌گذاري، خلاقيت و نوآوري و كارآفريني عنوان و بيان كرد: ارائه آموزش‌هاي كسب و كار وكارآفريني به متقاضيان تسهيلات نيز اقدام ديگري بود كه وزارت كار مدنظر خود داشت.
رد شدن 490 طرح از 590طرح ثبت نام شده
دبير جشنواره كارآفرينان برتر استان تهران در ادامه در مورد اين جشنواره عنوان كرد: متقاضيان از آذرماه تا دي امسال مهلت ثبت نام از طريق دو سايت مربوطه را داشتند كه در مجموع 590 كارآفرين در اين سايت‌ها ثبت نام كردند.
مظهري اضافه كرد: از اين تعداد 345 طرح در بخش خدمات، 210 طرح در بخش صنعت و 35 طرح نيز در بخش كشاورزي بود.
وي تصريح كرد: با بررسي كه توسط كارگروه علمي از اين طرح شد 490 طرح رد شدند كه علت آن اين بود كه در تعدادي از اين طرح‌ها مدت زمان كسب و كار بيش از پنج سال و يا اينكه محل طرح خارج از استان تهران بود و يا اينكه طرح‌هايي كه به مرحله اجرا نرسيده بودند را معرفي كرده بودند.
وي در مورد علت‌هاي ديگر رد شدن اين طرح‌ها عنوان كرد: علت‌هاي ديگر اين بود كه معرفي شده‌ها كارآفرينان برتر دوره‌هاي قبل بودند و يا اينكه امتياز مناسب باتوجه به شاخص‌هاي مدنظر را كسب نكرده‌اند.
رييس سازمان كار تهران در پايان خاطرنشان كرد: در نهايت 31 طرح از 100 طرح قابل بررسي انتخاب شدند كه 9 طرح نيز به عنوان طرح برتر مشخص و معرفي شدند.
پايان پيام

كد خبر: 478650

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن