تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817069709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فني مهندسي سازمان بنادر و دريانوردي:طرحهاي توسعه‌اي سازمان بنادر 300 ميليارد تومان كسري دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون فني مهندسي سازمان بنادر و دريانوردي:طرحهاي توسعه‌اي سازمان بنادر 300 ميليارد تومان كسري دارد
خبرگزاري فارس: عضو هيات عامل سازمان بنادر و دريانوردي با تاكيد بر تايمن كسري 300 ميليارد توماني طرح‌هاي توسعه بنادر از طريق اوراق مشاركت، گفت: هنوز فروش اين اوراق به تصويب دولت نرسيده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» سيد عطاء الله صدر امروز " يكشنبه " طي نشست خبري در محل سازمان بنادر و دريانوردي درباره پروژه‌هاي در دست اجراي سازمان گفت: پروژه‌ها به دو دسته كلي تقسيم مي‌شوند كه شامل طرح‌هاي كلي سازمان در جهت توسعه زيرساخت‌ها و تجهيز بنادر و نيز اجراي طرح "حمد " (حمل و نقل مسافري دريايي) است.
وي افزود: در برنامه چهارم توسعه اهداف مشخصي براي حمل و نقل دريايي در نظر گرفته شده است.
صدر تصريح كرد: افزايش ظرفيت اسمي بنادر تجاري از 110 ميليون تن به 148 ميليون تن در سال از اهداف سازمان بنادر تا پايان برنامه چهارم توسعه است.
وي افزود: در حال حاظر ميزان 137 ميليون تن ظرفيت اسمي بنادر ايجاد شده است كه تا پايان برنامه به رقم 148 ميليون تن افزايش خواهد يافت.
معاون فني مهندسي سازمان بنادر و دريانوردي تأكيد كرد: از ديگر اهداف سازمان افزايش عمليات تخليه و بارگيري از 93 ميليون تن به 126 ميليون تن در سال است كه در سال گذشته ميزان تخليه وبارگيري 110 ميليون تن بوده است و تا كنون 15 درصد رشد داشته است و اين رقم تا پايان برنامه به 126 ميليون تن خواهد رسيد.
وي گفت: اهداف ديگر سازمان در جهت توسعه زيرساخت‌ها، افزايش ظرفيت تخليه و بارگيري كانتينري از 7/1 ميليون TEU به 3/6 ميليون TEU است كه در حال حاضر حجم تخليه بارگيري 3 ميليون TEU است.
صدر تصريح كرد: در فاز يك بندر شهيد رجايي افزايش ظرفيت ايجاد شده ولي در فاز دو اين عمل به علت كمبود بودجه، با تأخير روبروست كه در سال جاري منابع مورد نياز از محل حساب ذخيره ارزي تآمين شده است.
صدر افزود: طبق برنامه چهارم لازم بود ميزان جابجايي مسافر از 5/4 ميليون نفر در سال به 8/5 ميليون نفر در سال افزايش يابد كه در سال جاري اين رقم به 5 ميليون نفر رسيده است و تا سال آينده با افزايش ظرفيت، رقم 8/5 ميليون نفر جابجايي مسافر دريايي در سال محقق خواهد شد.
وي با بيان اينكه بنادر دروازه‌هاي اصلي ورود و خروج كالاي كشور هستند، اظهارداشت: كشور ايران حدود 3 هزار و 200 كيلومتر مرز ساحلي دارد و با توجه به ميزان 95 درصدي جابجايي كالا در بنادر لازم است سرمايه‌گذاري قابل توجهي در جهت توسعه بنادر انجام شود.
وي درباره پروژه‌هاي در دست اجراي سازمان افزود: افزايش ظرفيت در بندر شهيد رجايي از پروژه‌هاي در دست اجرا است كه فاز اول طرح توسعه اين بندر در سال گذشته به بهره‌برداري رسيد كه ميزان سرمايه‌گذاري آن حدود 250 ميليون دلار بوده است و ظرفيت كل بنادر را به 6 ميليون TEU كانتينر رساند.
معاون فني مهندسي سازمان بنادر و دريانوردي اظهار داشت: در فاز دوم بندر شهيد رجايي پروژه به صورت EPC+F در دست اجرا است كه برآورد كلي پروژه 310 ميليون يورو است و منابع آن لازم بود از طريق فاينانس بدست آيد كه با توجه به تحريم اعمال شده، ميزان 151 ميليون يورو از حساب ذخيره ارزي و بقيه از طريق منابع سازمان بنادر تأمين خواهد شد.
عضو هيآت عامل و معاون فني مهندسي سازمان بنادر و دريانوردي افزود: در بندر شهيد رجايي ميزان دو هزار و 20 متر اسكله، 86 هكتار محوطه، 18دستگاه گنتي كرين و 45 دستگاه ترانس پرفرين وجود دارد.
صدر درباره پروژه‌هاي ديگر سازمان افزود: طرح توسعه بندر شهيد بهشتي در منطقه چابهار و در كنار درياي عمان كه تنها بندر اقيانوسي است كه به اقيانوس هند نزديك است، نيز از ديگر پروژه‌هاست.
وي افزود: ميزان قرارداد در اين بندر اقيانوسي 642 ميليون دلار است كه تأمين 85 درصد از منابع آن به صورت EPC+F است و لازم از طريق فاينانس تهيه شود و 15 درصد باقيمانده نيز از طريق منابع داخلي سازمان بنادر تأمين خواهد شد.
عضو هيآت عامل سازمان بنادر و دريانوردي افزود: در بندر شهيد بهشتي ميزان يك هزار و 320 متر اسكله و يك هزار و 650متر موج‌شكن وجود دارد و همچنين 195 هكتار احياي اراضي و 17 ميليون متر مكعب لاي‌روبي انجام شده است و با توجه به عمليات اجرا شده ميزان رشد فيزيكي در اين بندر 17 درصد است.
وي درباره ديگر پروژه‌هاي سازمان افزود: طرح توسعه بندر انزلي در كنار درياي خزر از ديگر پروژه‌هاست كه احداث موج‌شكن آن اجرا شده است.
وي اظهار داشت: در بندر انزلي، برآورد هزينه ميزان 555 ميليارد ريال بوده و اجراي طرح توسعه آن در سال جاري آغاز شده است كه ظرفيت اسمي را از 7 ميليون به 17 ميليون تن خواهد رساند.
وي درباره مشخصات بندر انزلي اظهار داشت: دو هزار و 750 متر موج‌شكن، 5/62 هكتار حوضچه و ايجاد 14 پست اسكله به بندر كه بعد از توسعه به رقم 24 پست اسكله خواهد رسيد، از مشخصات اين بندر است.
وي اظهار داشت: توسعه دريايي بندر انزلي آغاز شده است و سازمان در نظر دارد براي توسعه اسكله‌ها از مشاركت بخش خصوصي استفاده كند.
صدر تصريح كرد: اسكله 150 هزار تني بندر امام خميني كه بزرگ‌ترين اسكله تخليه غلات است نيز در سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي درباره منابع در نظر گرفته شده سال آينده جهت فعاليت‌هاي سازمان اظهار داشت: ميزان 800 ميليارد تومان منابع براي پروژه‌ها در نظر گرفته شده است كه 500 ميليارد تومان آن از طريق سازمان بنادر تأمين خواهد شد و 300 ميليارد تومان نيز از طريق فروش اوراق مشاركت و تسهيلات بانكي بدست خواهد آمد.
معاون فني مهندسي سازمان بنادر و دريانوردي درباره فروش اوراق مشاركت جهت پروژه‌هاي سازمان افزود: در حال حاضر فروش اوراق مشاركت توسط دولت تصويب نشده است.
وي افزود: با توجه به موضوع توسعه بنادر در‌ سند چشم‌انداز 20 ساله، لازم است سازمان طبق اهداف تعيين شده، فعاليت‌هاي خود را مديريت كند.
وي خاطر‌نشان كرد: در حال حاضر هزينه كل پروژه‌هاي در دست اجرا، ميزان 2 هزار ميليارد تومان است كه اگر سالانه 500 ميليارد تومان هزينه شود، اجراي تمام پروژه‌ها چهار سال طول خواهد كشيد.
صدرتصريح كرد: لازم است ميزان منابع تأمين كننده بودجه و نيز كسري بودجه، مشخص شود و كمبود از آن از محل مشاركت بخش خصوصي و دريافت تسهيلات و فروش اوراق مشاركت تأمين شود.
وي با اشاره به نقش بنادر در توسعه حمل و نقل تجاري كشور تاكيد كرد :در اين زمينه بايد به تناسب روند رشد در برنامه ريزي 5 ساله ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبري ميزان رشد 8 درصد در نظر گرفته شده برنامه‌ها را ايجاد و با آهنگ بيشتري براي توسعه حركت كرد.
وي تصريح كرد: هم اكنون كه ركود اقتصادي تمام دنيا را در بر گرفته است بهترين زمان براي سرمايه‌گذاري زيربنايي در بنادر است.
صدر درباره فروش سهام شركت «تايد واتر» افزود: در حال حاضر دولت ادعا مي‌كند كه لازم است نقدينگي حاصل از فروش سهام اين شركت به خزانه واريز شود، در حالي كه سازمان بنادر سهام تايد واتر را از محل درآمدهاي خود خريداري كرده است و لازم است نقدينگي حاصل از فروش اين سهام به سازمان بازگردد.
انتهاي پيام/ط

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن