تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816890907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ببرهاي خشمگين عربستان در انتظار استقلال


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ببرهاي خشمگين عربستان در انتظار استقلال
تيم فوتبال الاتحاد اولين حريف استقلال در ليگ قهرمانان آسيا و صدرنشين ليگ برتر عربستان در خانه انتظار آبي پوشان را مي كشد.

به گزارش فارس، در هفته اول ليگ قهرمانان آسيا كه به شكل جديد و به صورت حرفه اي با حضور قهرمانان 11كشور در 8 گروه 4 تيمي برگزار مي شود الاتحاد عربستان چهارشنبه 21 اسفندماه از استقلال پذيرايي خواهد كرد.
گروه سوم ليگ قهرمانان آسيا از سوي كارشناسان سايتAFC به گروه مرگ معروف شده است. در جايي كه 2 تيم 4 عنوان قهرماني در آسيا را بر دوش مي‌كشند الاتحاد منتظر مبارزه با استقلال ايران، ام‌صلال قطر و الجزيره امارات است.

*ايران - عربستان از نگاهي ديگر
اين ديدار حساس و سرنوشت ساز كه در ورزشگاه 27هزار نفري شاهزاده عبدا... الفيصل برگزار مي شود از دريچه اي ديگر مي‌تواند تداعي كننده ديدار تيم هاي ملي 2 كشور در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 باشد.
ديدار حساسي كه هشتم فروردين ماه سال آينده در ورزشگاه آزادي برگزار شده و نتيجه آن شايد گره گشاي گروه دو مسابقات مقدماتي جام جهاني 2010 در قاره كهن باشد.
استقلال و الاتحاد 2 تيم قديمي و ريشه دار در كشورهايشان در اين فصل با نتايج پرگل و خيره كننده در صدر جدول رده بندي يكه تازي مي كنند.
شايد برنده ديدار از لحاظ رواني تاثير چشمگيري درپيروزي كشورش در ديدار رودرروي 8 فروردين ماه 88 بگذارد.

*صدرنشينان در مقابل همديگر
الاتحاد صدرنشين ليگ برتر عربستان در حالي براي ديدار اولش در ليگ قهرمانان آسيا انتظار استقلال؛ صدرنشين 58 امتيازي ليگ برتر ايران را مي كشد كه با پيروزي در ديدار آخر خود، در ليگ 12 تيمي عربستان 46 امتيازي شد و با توجه به تساوي الهلال 44 امتيازي مقابل الشباب صدر جدول را به تنهايي به خود اختصاص داد.
زرد و مشكي پوشان الاتحاد در 19 بازي اين فصل تنها يك شكست را مقابل الاهلي در هفته نوزدهم و در خانه خود پذيرا شده اند. الاتحاد 14 مسابقه را با پيروزي پشت سر گذاشته و در 4 مسابقه به تساوي تن داده است.
از پيروزي هاي پر گل اين تيم مي توان برد 5 بر يك مقابل الرائد، 3 بر صف مقابل الحزم، 3 بر صفر مقابل ابحا، 7 بر 2 مقابل الوطني و دو پيروزي پر گل مقابل ديگر نمايندگان عربستان در ليگ قهرمانان آسيا (4برصفر مقابل الشباب و 3 بر صفر مقابل الاتفاق) اشاره كرد.

*ديداري از دل تاريخ
بزرگترين شباهت 2 تيم به قديمي بودن دو باشگاه بر مي گردد. استقلال در سال 1945 ميلادي و الاتحاد در سال 1927 تاسيس شده اند و هر دو قديمي ترين تيم هاي باشگاهي در كشور خود محسوب مي شوند.
اين دو تيم تا به حال در جام باشگاه هاي آسيا 4 بار رودرروي هم قرار گرفتند كه ماحصل آن دو پيروزي براي الاتحاد، يك پيروزي براي استقلال و يك تساوي بود. در مجموع و با انجام اين 4 ديدار يك بار استقلال و يك بار الاتحاد به دور بعدي جام باشگاه هاي اسيا صعود كردند.

*پرافتخاترين تيم هاي آسيا رودرروي هم
تقابل دو تيم قدرتمند در هفته ليگ قهرمانان آسيا از سويي ديگر مي تواند مبارزه بين پرافتخارترين تيم هاي قاره كهن باشد.
دو تيمي كه هر كدام 2 بار قهرماني قاره كهن را يدك مي كشند. در اين بين الاتحاد آخرين تيم از نسل تيم هاي غرب آسيا است كه در 2سال پياپي (2004 و 2005) به اين افتخار نايل آمد و پس از آن تيم هاي شرق آسيا ديگر مجال قهرماني را به غربي ها ندادند.
البته شايد تيمي كه سربلند از اين ديدار نفس گير بيرون بيايد نصف راه صعود را از گروه سوم طي كرده و افتخاري ديگر را براي كشورش به ارمغان بياورد.
استقلال هم در سال هاي 1970و 1991 دو عنوان قهرماني آسيا را به دست آورده است.

* 3 آقاي گل در انتظار الاتحاد
فرناندو بايانو برزيلي از الجزيره با 18 گل، مگنو آلوز برزيلي از ام صلال با 19 گل و آرش برهاني از استقلال با 18 گل همگي در صدر جدول گلزنان ليگ كشورهاي خود قرار داشته و مي توانند تهديدي جدي براي الاتحادي باشند كه عماد متعب 10 گله را در رده دوم جدول گلزنان ليگ برتر عربستان مي بينند. رقابت آقاي گلي در اين گروه كه به گروه مرگ مشهور است جالب توجه است. احتمالاً كليد صعود از گروه سوم در دستان اين چهار نفر باشد.

*الاتحاد و مربي آرژانتيني اش
گابريل كالدرون متولد 7 فوريه 1960 مربي 50 ساله اي كه افتخارات تيم ملي عربستان را در مقدماتي جام جهاني 2006 و با پيروزي 3 بر صفر مقابل ازبكستان در رياض كامل و اين تيم را روانه آلمان كرد. وي عمر كوتاهي را در تيم ملي عربستان سپري كرد و سپس براي يكسال راهي عمان شد.
بازيكن اسبق و شماره 23 تيم ملي آرژانتين كه سابقه گلزني را براي اين تيم دارد در دو جام جهاني در سال هاي 1982 اسپانيا و 1990 ايتاليا حضور داشته است. كالدرون در ابتداي فصل جاري به الاتحاد آمد و از اين تيم قدرتي بي رقيب ساخت. او با نتايجي كه در اين فصل گرفته است محبوب ترين چهره در ميان هواداران الاتحاد محسوب مي شود.

*ملي‌پوشان الاتحاد و سقوط تيم ملي عربستان
تيم ملي عربستان كه در گروه دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني 2010 حضور دارد نتوانسته انتظارات مردم فوتبالدوست كشورش را فراهم كند. اين تيم با يك پيروزي، يك مساوي و 2 شكست پس از كره جنوبي، كره شمالي و ايران در رده چهارم گروه 5 تيمي به سر مي برد. اين تيم در ديدار آخر برابر كره شمالي با يك گل مغلوب شد تا شايد پس از 4 حضور پياپي در جام جهاني در 2010 آفريقاي جنوبي غايب بزرگ قاره آسيا لقب بگيرد.
الاتحاد با اينكه از تيمي قوي بهره مي برد و توانسته صدر جدول را از آن خود كند در ديدار هاي اخير تيم ملي عربستان تنها خريري را به عنوان نماينده داشته است. البته در سال گذشته توكار و تيسير الانتياف و سلطان التماري را در تركيب عربستان راهي ميادين كرده است.
اگر عربستان به جام جهاني صعود نكند شايد يكي از عوامل آن را بتوان به نبود بازيكنان الاتحاد در تيم ملي اشاره كرد. بازيكناني مانند محمد نور، عبدالله حيدر، احمد دوخي و ...

* 4 بازيكن خارجي در تركيب الاتحاد
احمد حديد 24 ساله از عمان، رناتو 24 ساله برزيلي، ابو قريچه 25 ساله مراكشي و متعب 26 ساله از مصر از بازيكنان خارجي اين تيم به شمار مي‌روند كه آنها را مي‌توان به ستون‌هاي اين تيم عربي تشبيه كرد.
متعب به تنهايي 10 گل به ثمر رسانده تا در كنار محمد نور ملي پوش سابق تيم ملي عربستان كه خاطره گل 30 متري‌اش به استقلال در جده هنوز زنده است از اميد‌هاي اصلي الاتحاد به شمار مي روند.
استقلالي‌ها به شدت بايد مراقب شوت‌هاي سنگين بازيكنان الاتحاد باشند.

*صدرنشيني با 2 امتياز اختلاف
ببرهاي زرد و مشكي پوش عربستان هم اكنون با 46 امتياز و با اختلاف 2 امتياز از الهلال در صدر جدول رده بندي عربستان به سر مي برند.
از لحاظ قوت اين تيم مي توان به خط حمله كه با 48 گل زده از 19 مسابقه بهترين خط حمله را دارا است اشاره كرد. اين مورد دقيقاً شبيه استقلال است كه با 65 گل زده داراي بهترين خط حمله ايران است.
الاتحاد با 18 گل خورده پس از الهلال كه فقط 7 گل را دريافت كرده است بهترين خط دفاعي را دارا است.
از نقاط ضعف الاتحاد مي توان به ميانگين سني بالاي اين تيم اشاره كرد.
اين مورد در دقايق پاياني مي تواند به كمك استقلال آمده تا بتواند الاتحاد را در كشور خودش شكست دهدئ

*ببرها در انتظار استقلال
كالدرون مربي اين تيم در مصاحبه اي كه با روزنامه عكاظ داشت خاطرنشان كرد: شناختي كه از استقلال به دست آورده ايم در ديدار چهارشنبه مي تواند بسيار به ما كمك كند.
وي با اشاره به اينكه استقلال را به خوبي مي شناسد به هواداران تيمش قول داد با 3 گل زيبا استقلال را شكست مي دهند.
اما استقلالي ها بيكار ننشسته و با 58 امتياز در صدر جدول ليگ جدول ليگ ايران به سر مي برد. اين تيم با 65 گل زده و دارا بودن بهترين خط حمله در تمامي ادوار ليگ ايران و رسيدن به يك انسجام تاكتيكي در مسابقات ليگ ايران مي تواند حريفي جدي براي اين تيم عربي باشد.
اين تيم اگر بتواند در جده بازي هاي خوبش در ليگ را به نمايش بگذارد مي تواند به پيروزي در ورزشگاه عبدا... الفيصل اميدوار باشد. استقلالي ها با اين اميد به عربستان مي روند.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن