تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810010678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير شبكه جهاني سحر در نشست خبر امروز ازساخت سريال «مولانا» خبر داد شمسي: بيشتر تله‌فيلم‌هاي اين شبكه در حوزه معارف اسلامي ساخته شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير شبكه جهاني سحر در نشست خبر امروز ازساخت سريال «مولانا» خبر داد شمسي: بيشتر تله‌فيلم‌هاي اين شبكه در حوزه معارف اسلامي ساخته شده‌اند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

نشست خبري مدير شبكه جهاني سحر امروز 18 اسفندماه برگزار شد كه توليدات اين شبكه در سال 87 و برنامه‌هاي آن در سال 88 از مهم‌ترين محورهاي اين نشست بود.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرتضي شمسي درباره برنامه‌هاي شبكه جهاني سحر در سال 87 توضيح داد: در يك‌سال اخير برخي از برنامه‌هاي توليدشده در اين شبكه مورد توجه مخاطبان قرار گرفت كه انيميشن «كودك و اشغالگر» از جمله معروف‌ترين آن‌ها بود. «شكار روباه» فيلم ديگري بود كه توانست به بخش مروري بر آثار سينمايي ايران در جشنواره فيلم فجر وارد شود، اين فيلم درباره انرژي هسته‌يي و تلاش رژيم صهيونيستي براي جذب و حذف فيزيكي دانشمندان اين حوزه است.

او با بيان اين‌كه گروه‌هاي مختلف شبكه سحر در يك‌سال اخير برنامه‌هاي روتيني را ساخته‌اند گفت: اين برنامه‌ها توانست بر مخاطبان خود تأثير بگذارد به عنوان نمونه توليدات سيماي آذري در حوزه كشور آذربايجان با استقبال بي‌نظير مخاطبان به ويژه در ماه رمضان روبه‌رو شد.

***

مدير شبكه جهاني سحر در ادامه اين نشست اظهار كرد: در سال 87 سيماي معارفي به زبان انگليسي تأسيس كرديم كه وظيفه آن معرفي انديشه‌هاي اسلامي به ويژه شيعي بوده است.

اين شبكه نيز به نوبه خود به موفقيت‌هايي دست يافت چراكه جزو معدود شبكه‌هاي محسوب مي‌شود كه به نشر معارف شيعي مشغول است و جزو شبكه‌ها‌ي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران است كه براي مخاطبان خارج از كشور فرهنگ شيعه را تبليغ مي‌كند.

او با اشاره به سيماي كردي شبكه سحر اظهار كرد: در نظرسنجي صورت‌گرفته در كردستان عراق مشخص شده است كه در برخي شهرها برنامه‌هاي اين شبكه مخاطبان زيادي را داشته است. البته سيماي بوسني نيز با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو بوده است. البته اين شبكه هنوز جزو معدود شبكه‌هايي محسوب مي‌شود كه براي مردم بوسني از خارج از اين كشور برنامه پخش مي‌كند. علاقه آنان به سيماي بوسني به گونه‌اي است كه اغلب برنامه‌هاي آن را بيش از ساخته‌هاي شبكه‌هاي داخلي بوسني دوست دارند.

***

او در ادامه «مولانا» را سريالي دانست كه به علت كمبود اعتبارات ساخت آن در سال 87 آغاز نشد و اضافه كرد: قول‌هايي براي تخصيص اعتبار به منظور ساخت اين سريال در سال آينده به ما داده شده است كه در صورت تحقق آن مولانا به زبان فارسي توليد مي‌شود.

شمسي درباره برنامه‌هاي نوروزي شبكه جهاني سحر گفت: هم‌زمان با تحويل سال نو ويژه‌برنامه‌اي از سيماي آذري پخش مي شود با توجه به اين‌كه نوروز يكي از وجوه مشترك ايران با برخي از كشورهاي همسايه مانند آذربايجان، تركيه و شمال عراق است برنامه‌هايي را براي اين دوره زماني تدارك ديده‌ايم.

***

او در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه فرايند ديجيتالي‌شدن شبكه جهاني سحر در چه مرحله‌اي است اظهار كرد: در چندماه اخير اين شبكه كاملا ديجيتالي شده و سيستم بتاكم رها شده‌ايم.

مدير شبكه جهاني سحر درباره انيميشن 22 روز غزه گفت: اين اثر سينمايي است كه فرمتي مشابه كودك و اشغالگر دارد و داستان آن درباره كودكاني است كه صهيونيست‌ها را كه قصد اشغال خانه و سرزمين‌شان را دارند ناكام مي‌گذارند.

او اضافه كرد: اين سينمايي اكنون در مرحله نگارش فيلم‌نامه قرار دارد و تا پايان خردادماه نوشتن آن به پايان مي‌رسد و تلاش داريم آن را براي جشنواره فجر آماده كنيم. كوروش برزگر نوشتن انيميشن را برعهده دارد و قرار است در 60 دقيقه توليد شود.

شمسي درباره‌ي فروش توليدات اين شبكه به شبكه‌هاي خارجي اظهار كرد: فروش محصول كاملا به كيفيت اثر بستگي دارد در اين جهت انيميشن كودك و اشغالگر توانسته به موفقيت‌هايي دست يابد چراكه در دو بازار فيلم فجر تعداد قابل توجهي مشتري براي اين اثر پيدا شد و هم تضميني براي فروش قسمت‌هاي بعدي كودك و اشغالگر به وجود آمد چراكه برخي از شركت‌ها اصرار داشتند كه تا قسمت هزارم كودك و اشغالگر را بخرند.

او با بيان اين‌كه فروش خارجي محصولات نياز به مكمل‌هايي دارد تأكيد كرد: اين مكمل‌ها ناديده گرفته مي‌شوند در صورتي كه پس از ساخت يك انيميشن معمولا بازي‌ها، تيشرت‌ها و اسباب‌بازي‌هاي آن به بازار مي‌آيد تا كودكان بيشتر به سمت انيميشن سوق پيدا كنند اما در ايران اين‌گونه عمل نمي‌شود. با اين‌حال با سرمايه‌گذاراني مذاكراتي كرده‌ايم و قرار است تا پايان سال آينده بازي انيميشن كودك و اشغالگر را ارايه بدهيم.

شمسي با بيان اين‌كه معرفي آثار بخش ديگري از فروش آن‌هاست گفت: زحمات زيادي براي معرفي آثار شبكه سحر در بازارهاي فروش كشيده شده است و برخي از ساخته‌هاي اين شبكه مانند ستاره سهيل، مستند ادواردو و سريال قاب‌هاي خالي به فروش رفته‌اند. هم‌چنين انيميشن كودك و اشغالگر در بازار شبكه‌هاي ويدئويي خانگي كشور مشتري پيدا كرده است.

***

او درباره دوبله سريال‌هاي ايراني به منظور پخش از شبكه جهاني سحر اظهار كرد: در اين جهت نيز اقدام كرده‌ايم اكنون در دوبله آذري و كردي مقام اول را در منطقه داريم و بازار دوبله فارسي در اين دوره حوزه در انحصار شبكه جهاني سحر است، از سوي ديگر سريال‌هاي ايراني دوبله‌شده مخاطبان زيادي دارند اكنون نيز سريال‌هايي مانند اغما، يك مشت پر عقاب درحال دوبله هستند. اقدامات اوليه براي دوبله سريال يوسف پيامبر (ع) نيز درحال انجام است.

مدير شبكه جهاني سحر ادامه داد: دوبله سيماي اردو نيز جايگاه خوبي پيدا كرده است دوبله به زبان فرانسه را نيز به تازگي آغاز كرده‌ايم كه احتمالا سال آينده به نقطه قابل قبولي مي‌رسد.

شمسي درباره اندك‌بودن مدت‌زمان پخش سيماهاي اين شبكه مانند كردي و آذري (4 و 5 ساعت) گفت: ضرورت راه‌اندازي سيماي آذري مستقل و سيماي كردي 24 ساعته را به معاونت برون مرزي اعلام كرده‌ايم زماني كه شبكه جهاني سحر پخش برنامه به زبان‌هاي كردي و آذري را آغاز كرد در هيچ‌يك از اين كشورها برنامه‌هايي از طريق ماهواره به آذري و كردي پخش نمي‌شد اما اكنون بيش از 20 شبكه در اين حوزه فعال هستند اين درحالي است كه سهم ما همان 4 و 5 ساعته است اين شرايط باعث كاهش قدرت رقابت ما با شبكه‌هاي ديگر مي‌شود. خيلي از اين شبكه‌ها معاند جمهوري اسلامي هستند.

او افزود: اكنون ضرورت راه‌اندازي شبكه‌هايي به زبان دري و تاجيك احساس مي‌شود هرروز كه تحقق اين امر به تعويق بيافتد به جمهوري اسلامي ايران لطمه وارد مي‌شود.

شمسي درباره احتمال تخصيص بودجه لازم براي تحقق اين امر اظهار كرد: «فعلا نسيم موافقي نمي‌وزد» در بهترين شرايط بايد در جايگاه فعلي درجا بزنيم.

***

شمسي در ادامه اين نشست با اشاره به انيميشن «آخرين فرستاده» اظهار كرد: تا پايان سال آينده تلاش مي‌كنيم 90 دقيقه از اين انيميشن را آماده كنيم، چراكه قرار است آخرين فرستاده به مدت 500 دقيقه به مرور توليد شود اكنون قصه، كاراكتر و نقاشي‌هاي اين انيميشن آماده و قرار است ارديبهشت‌ماه نخستين 10 دقيقه‌ي آن را در بروجرد افتتاح كنيم.

او با بيان اين‌كه پرچمدار عشق سريالي است كه قرار است با شبكه هلال تيوي به طور مشترك توليد شود گفت: اين سريال به زندگي مصعب‌بن عمير صحابه پيامبر اسلام (ص) مي‌پردازد. شايان‌فر تهيه‌كنندگي آن را برعهده دارد و عليرضا محمودي نويسنده آن است البته قرار است يك تله‌فيلم نيز از آن آماده شود.

مدير شبكه جهاني سحر درباره‌ي سريال مولانا گفت: اين مجموعه قرار است در 10 قسمت ساخته شود و شهرام اسدي تاكنون نگارش هفت قسمت آن را به پايان رسانده است و تا ارديبهشت‌ماه كل سريال نوشته مي‌شود.

او با بيان اين‌كه سال آينده سريالي نود شبي به نام «روزنامه‌چي‌ها» را مي‌سازيم اظهار كرد: اين سريال در سيماي آذري توليد مي‌شود و از مضمون طنز برخوردار است.

شمسي درباره تجهيزات دوبلاژ اين شبكه گفت: تجهيزات كاملا ديجيتالي هستند كه در خريد آنان به خواسته‌هاي مديران دوبلاژ نيز توجه شده است. استفاده از اين تجهيزات باعث افزايش سرعت دوبله و حذف اشكالاتي شده است كه از سيستم بتاكم ناشي مي‌شد.

***

او با اشاره به بازسازي استوديوي پخش شبكه جهاني سحر اظهار كرد: مدت‌ها بود كه به علت كمبود اعتبار اين كار متوقف شده بود اما با تأمين شدن بودجه لازم اين استريو درحال بازسازي است كه از اول ارديبهشت‌ماه سال 88 آماده بهره‌برداري مي‌شود.

شمسي درباره‌ي ميزان بودجه سال 87 شبكه جهاني سحر نسبت به سال گذشته گفت: سريالي را كه بايد در سال جاري توليد آن را آغاز مي‌كرديم نتوانستيم شروع كنيم. در اين شرايط تلاش كرديم برنامه‌هاي روتين ادامه يابد. علاوه بر آن به تعهدات اين شبكه اضافه شد.

او بار ديگر در زمينه تبعات افزايش‌نيافتن زمان پخش سيماهاي آذري و كردي اظهار كرد: با توجه به كثرت شبكه‌ها ميزان مخاطبان شبكه جهاني سحر كاهش پيدا كرده است كه اين مورد آفت بزرگي براي سيماهاي آذري و كردي است اين درحالي است كه آنان از اين توانايي برخوردار هستند كه حرف اول را در منطقه بزنند.

مدير شبكه جهاني سحر با اشاره به سريال‌هاي پخش‌شده از اين شبكه‌ها اظهار كرد: تأثير اين سريال پس از پخش از سيماي كردي به حدي بود كه حتي برخي از مخاطبان از اسامي اين سريال براي نام‌نهادن نوزادان خود استفاده مي‌كردند. علاوه بر آن تاكنون حدود شش‌هفت‌بار سريال «خواب و بيدار» از اين سيما پخش شده است اما هنوز پخش آن به پايان نرسيده است، درخواست‌هايي به دست ما مي‌رسد كه از ابتدا آن را روي آنتن بفرستيم.

او با اشاره به كمبود اعتبارات شبكه جهاني سحر تأكيد كرد: در بخش‌هاي زيادي با كمبود اعتبارات مواجه هستيم كه اين كاستي امكان برنامه‌سازي فاخر را از ما گرفته است و برنامه‌سازان مجبور هستند براساس بودجه‌ي موجود برنامه‌هاي خود را سامان دهند چراكه كل بودجه‌ي اين شبكه يك‌چهارم يك شبكه معمولي است.

***

مدير شبكه جهاني سحر درباره‌ي كيفيت دريافت اين شبكه اظهار كرد: آنتن‌دهي در برخي نقاط جهان خوب نيست كه اين امر نيز به بحث بودجه برمي‌گردد اكنون برنامه‌هاي اين شبكه تنها از طريق ماهواره‌هاي هات‌برد و آسيا ست قابل دريافت است اين درحالي است كه به منظور افزايش پوشش خود بايد برنامه‌هاي اين شبكه از طريق ماهواره‌هاي ديگري مانند نايل ست قابل دريافت شود.

شمسي در پايان در زمينه‌ي راه‌هاي جبران كمبود بودجه گفت: توليد برنامه‌هايي را به صورت مشترك با شبكه‌ي «هلال‌ تيوي» آغاز كرده‌ايم علاوه بر آن محصولات خود را به فروش مي‌رسانيم. براي جذب تبليغات نيز تلاش كرديم ولي موفق نبوديم البته از اين راه‌ها اعتباري چنداني تأمين نمي‌شود با اين‌حال به كاهش بخشي از مشكلات شبكه كمك مي‌كند.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن