تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815416158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور علما و روحانيون اهل سنت و شيعه سومين «همايش پيشگامان وحدت» در خراسان شمالي برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با حضور علما و روحانيون اهل سنت و شيعه سومين «همايش پيشگامان وحدت» در خراسان شمالي برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / حامد شاكريان: سومين «همايش پيشگامان وحدت» صبح امروز 18 اسفندماه با حضور بيش از 500 نفر از روحانيون شيعه و اهل سنت در محل تالار گلشن بجنورد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) در بجنورد، اين همايش با تلاوت آياتي از قرآن كريم آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام «نورالله ولي‌نژاد» مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي با اشاره به اهميت وحدت در بين مسلمانان افزود: ايران پيشگام تفكر اتحاد اسلامي است و اين اتحاد و انسجام سرمايه‌اي بزرگ است كه بايد به دنيا صادر شود.

وي با بيان اينكه شيعه و سني بودن مسلمين براي دشمن مهم نيست بلكه دشمن اصل اسلام را نشانه رفته است اظهار كرد: امروز اگر وحدت و اتحاد مسلمانان مطرح است براي اين است كه دشمنان دست به دست هم داده‌اند كه وحدت اسلامي ما را بشكنند.

وي تصريح كرد: دشمن مي‌خواهد با ايجاد اختلاف مسلمين را به خود مشغول كرده و بر منابع عظيم آنان چنگ بيندازد كه ما با سرمايه بزرگ وحدت در مقابل اين دسيسه‌ها محكم بايد بايستيم.

مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي اتحاد مسلمانان در برابر جنايات اسرائيل را يادآور شد و خاطرنشان كرد: به پا خاستن مسلمانان در مقابل اسرائيل جنايتكار و حمايت از مردم غزه بدون توجه به شيعه يا سني بودن آنان نمادي از وحدت مسلمين را به رخ جهانيان كشيد.

در سومين همايش پيشگامان وحدت حجت‌الاسلام «نعيم‌آبادي» نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان شناخت فرق اسلامي نسبت به عقايد يگديگر را مهم دانست و افزود: وحدت واقعي در بين مسلمانان زماني محقق خواهد شد كه نسبت به اعتقادات يكديگر و درك اهميت وحدت در بين مسلمان شناخت كافي پيدا كنيم.

وي با بيان آيات و روايات قرآن كريم بر تقويت وحدت در بين مسلمانان تاكيد و اظهار كرد: اسلام بر دو پايه وحدت و يكپارچگي استوار شده است.

امام جمعه بندرعباس تصريح كرد: وحدت و يكپارچگي بايد قوي و محكم باشد آنچنانكه در مقابل سخنراني افراد متعصب و توطئه دشمنان گسسته نشود.

وي تأكيد كرد: بزرگ‌ترين مانع و چالشي كه مسلمانان در مساله وحدت و يكپارچگي با آن مواجه هستند انديشه وهابيت است كه اين مانع با تفكرات و وحدت اسلامي از بين خواهد رفت.

نعيم آبادي اذعان كرد: وحدت شيعه وسني يك بحث سياسي نيست بلكه يك مساله كاملا اعتقادي است كه با شناخت يكديگر و الگو گرفتن از رفتار و عملكرد رهبران بايد در تقويت آن در بين مسلمانان بكوشيم.

وي با اشاره به، به پا خواستن دشمنان در مقابل اسلام گفت: دشمنان همگي از قبيل مسيحي و يهودي با يكديگر متحد شده‌اند تا مسلمين را نابود سازند، اما مسلمانان شيعه و سني به دنبال حل اختلافات داخلي خود هستند و از اين تهاجمات غافلند.

سپس آيت‌الله «حبيب‌الله مهمان‌نواز» عضو مجلس خبرگان رهبري به عنوان يكي ديگر از سخنرانان در اين همايش ضمن اشاره به اهميت و ضرورت وحدت در بين مسلمانان گفت: ما مسلمانان، در دو مذهب شيعه و سني داراي مشتركات فراواني هستيم كه با شناخت و درك اين مشتركات بايد در تقويت وحدت بين خود بكوشيم.

وي اظهار كرد: امروز بزرگ‌ترين خطري كه اسلام را تهديد مي كند اختلافات داخلي بين مسلمانان است كه ما بايد به هر قيمت، اين اختلافات را رفع كنيم و در تقويت مشتركات تلاش كنيم.

امام جمعه بجنورد و نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي افزود: مشتركات بين مسلمانان مي بايست با تحقيق و پژوهش مورد بررسي قرار گيرد تا مسلمانان با يكديگر در يك صف و هدف مشترك در مقابل دشمنان بايستند.

«محمدحسين جهانبخش» استاندار خراسان شمالي نيز در اين همايش گفت: كسب موفقيت‌هاي روز افزون و وحدت بين شيعه و سني موجب نااميدي و ياس دشمنان شده است و آنها را در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام ساخته است.

وي به اشاره به توطئه‌هاي دشمنان درناكارآمد جلوه دادن دولت خاطرنشان كرد: وحدت مردم و حمايت از رهبري موجب شكل گيري انقلاب اسلامي و سرنگوني طومار 2500 ساله شاهنشاهي شد.

وي اظهار كرد: پيروزي در جنگ تحميلي، كسب موفقيت‌هاي چشمگير و فراوان در سه دهه گذشته و سربلندي ايران اسلامي در جهان از ديگر دستاوردهاي وحدت اسلامي در بين اقشار مختلف مردم در كشور عزيزمان ايران است.

مقام عالي دولت در خراسان شمالي تصريح كرد: تبيين و برشماري اين دستاوردها و موفقيت‌هاي به‌دست آمده از مهم‌ترين وظايف روحانيون به شمار مي‌رود تا بدين‌وسيله روحيه نشاط و شادابي و اميد به آينده در مردم تقويت شود.

همچنين، در پايان اين همايش از مقالات برتر ارسال شده به همايش پيشگامان وحدت تجليل شد.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن