تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816754282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس به نمايندگي از نمايندگان از رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها شكايت كرد درخواست از قوه قضائيه براي مجازات نماينده هتاك دولت


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رئيس مجلس به نمايندگي از نمايندگان از رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها شكايت كرد درخواست از قوه قضائيه براي مجازات نماينده هتاك دولت
گروه سياسي: دولت براي توضيح درباره چگونگي اجراي هدفمندي يارانه ها و پاسخگويي به سوالات نمايندگان مجلس، مجبور است نمايندگان خود را به مجلس بفرستد اما به نظر مي رسد خيلي زود حوصله اين نمايندگان سر رفته است و طاقت ندارند، براي همين هم هفته گذشته كه بهروز مرادي رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها درحين بررسي طرح 2 فوريتي استفساريه ماده 12 قانون هدفمندي با نمايندگان مجلس درگيري فيزيكي پيدا كرد والفاظ ناشايستي گفت كه منجر به اخراجش از صحن علني مجلس شد تا به اين ترتيب احتمالا خيالش براي هميشه از توضيح دادن راحت شود! اما موضوع به همين جا خاتمه پيدا نخواهد كرد، چنانكه روز گذشته عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي از شكايت لاريجاني به وكالت از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از رئيس سازمان هدفمندي يارانه هابه قوه قضائيه به خاطر توهينش به نمايندگان ملت خبر داد.
اميدوار رضايي در گفت وگو با مهر در خصوص اظهارات رئيس مجلس شوراي اسلامي مبني بر شكايت از مرادي رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها به قوه قضائيه به خاطر توهينش به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: دهقان عضو هيئت رئيسه و كميسيون قضائي مسئول پيگيري شرح كامل ما موقع و ارائه گزارش به هيات رئيسه و همچنين پيگيري خواسته رئيس مجلس مبني بر شكايت از مرادي به قوه قضائيه شده اند.وي با بيان اينكه يكي از شهود توهين مرادي به مجلس شخص لاريجاني است اظهار داشت: رئيس مجلس نيز اعلام كرده كه صحبت ناشايست اين فرد را شنيده است بنابراين باوجود شهود متعدد بايد قوه قضائيه توهين اين فرد به مجلس شوراي اسلامي را بررسي كند. تعداد زيادي از نمايندگان و يكي از اعضاي هيئت رئيسه كه مسئول بررسي اين موضوع شده است نوار جلسه آن روز رابررسي كرده اند.
وي موضوع مشاجره رئيس سازمان هدفمندي و نماينده مجلس را از دو وجه مورد بررسي قرار داد و اظهار داشت: يك وجه قضيه بحث شخصي نماينده مجلس با رئيس سازمان هدفمندي است كه البته عكس العمل آن به مجلس هم بر مي خورد نهايتا وقتي توهين ها به كل مجلس عنوان شد بحث مدعي العموم مطرح شد. آقاي لاريجاني به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي به وكالت از همه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها شكايت دارد كه يكي از اعضاي هيئت رئيسه مامور پيگيري آن است.

مروري بر ماجرا

سه شنبه ششم دي ماه، خبرگزاري ها از اتفاقي عجيب در مجلس شوراي اسلامي خبر دادند: نماينده دولت به گوش يك نماينده مردم درمجلس سيلي زد! البته در اين ميان كمي گزارش خبرگزاري ها با هم تفاوت داشت . مهر نوشت كه درحين بررسي طرح 2 فوريتي استفساريه ماده 12 قانون هدفمندي يارانه ها بهروز مرادي رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها كه براي اعلام نظر دولت در اين باره به مجلس آمده بود پس از اعلام نظر خود پشت تريبون و زماني كه در جاي خود نشسته بود و با نمايندگان گفت وگو مي كرد با سيد حسين حسيني نماينده فريمان درگير شد و كار آنان به درگيري فيزيكي رسيد. اين در حالي بود كه بر اساس مشاهدات حمله كننده مرادي بود و حتي پس از تذكرات پي درپي لاريجاني به حملات خود به نماينده فريمان ادامه داد و نمايندگان تلاش كردند وي را از حسيني دور كنند. با اين حال مرادي تلاش داشت خود را به نماينده فريمان برساند و با صداي بلند فرياد مي زد.پس از آنكه مرادي نماينده فريمان را سيلي زد تعدادي از نمايندگان وي را دور كردند و در نهايت لاريجاني از هيئت رئيسه خواست تا مرادي را از مجلس اخراج كنند. فرياد "اخراج كنيد" از سوي نمايندگان ديگر بلند شد و سرانجام محسن كوهكن عضو هيئت رئيسه مجلس خود را به مرادي رساند و او را از صحن علني مجلس خارج كرد.
خبرگزاري فارس هم ادامه ماجرا را چنين توصيف كرد : پس از درگيري فيزيكي و لفظي بهروز مرادي رئيس سازمان هدفمند سازي يارانه ها با سيد حسين حسيني نماينده فريمان در صحن علني مجلس و سيلي مرادي به صورت حسيني و اخراج رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها از مجلس به دستور لاريجاني رئيس مجلس، مجددا صحن علني پارلمان متشنج شد و تعداد زيادي از نمايندگان در اطراف صندلي نماينده فريمان جمع شده و به گفت وگو با او پرداختند.نادر قاضي پور نماينده اروميه در خصوص علت درگيري نماينده دولت با نماينده مجلس، گفت: علت اين درگيري برسر آمار بود. رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها مي گفت آمار دولت در خصوص قانون يارانه ها درست است و آمار مجلس اشتباه است اما حسيني نماينده فريمان مي گفت آمار مجلس درست است.علي لاريجاني رئيس مجلس پس از حضور حدود 40 نفر از نمايندگان در اطراف صندلي حسيني نماينده فريمان، به آنان گفت: لطفا بفرماييد در صندلي هايتان مستقر شويد، راي گيري داريم، اين اقدامات وقت مجلس را مي گيرد.
خبرگزاري ايسنا اما آغاز درگيري را سخنان خارج از ادب مرادي دانست ونوشت كه در جريان بررسي طرح استفساريه ماده 12 هدفمند سازي يارانه ها و پس از توضيحات رييس سازمان هدفمندسازي يارانه ها در خصوص وضعيت فعلي يارانه ها، سيدحسين حسيني نماينده مردم فريمان با بيان سخناني، اعتراض خود را به روند اجراي اين قانون به بهروز مرادي اعلام كرد كه در جريان اين موضوع به دليل برخي سخنان خارج از ادب مرادي، بين نماينده فريمان و رييس سازمان هدفمندي يارانه ها درگيري فيزيكي اتفاق افتاد و مجلس شوراي اسلامي براي دقايقي به تشنج كشيده شد.در پي اين اتفاقات، لاريجاني دستور اخراج مرادي از مجلس را صادر كرد و گفت: مرادي حق نداشت اين گونه حرف بزند و بايد ادب را رعايت مي كرد.
اين در حالي بود كه خبرگزاري دولتي ايرنا مدتي سياست سكوت در قبال اين خبر را دنبال كرد و پس از آن به نقل از مرادي نوشت كه احتمالا برنامه ريزي شده مي خواستند مرا كتك بزنند ! مرادي با ادعاي اينكه از " حق خود و نظام نمي گذرم"، به اين خبرگزاري گفت: نشسته بودم كه آقايي آمد و بعدها متوجه شدم نماينده فريمان و فردي به نام آقاي حسيني است. ايشان مراجعه كردند و گفتند گزارش ، آمار و ارقام شما همه دروغ بود ، چرا دروغ مي گوييد ، پاسخ دادم دليلي براي دروغ گفتن وجود ندارد... ايشان بلافاصله در حالي كه روي صندلي نشسته بودم يك كشيده به من زد ، سپس من بلند شدم و عكس العمل نشان دادم. در اين قصه كساني ديگر بودند آقايي به نام اسدي با صداي بلند مي گفت بياييد جمع شويم اين آقا را كتك بزنيم، اين مساله شائبه اينكه اين كار برنامه ريزي شده بود را افزايش مي دهد. وي همچنين ادعا كرد :بعد از اين ماجرا از مجلس بيرون آمدم، در حال سوار شدن به ماشين بودم كه آقايان روح الله حسينيان و ابوترابي گفتند آقاي حسيني نماينده فريمان پشيمان است مي خواهد از شما عذرخواهي كند من نپذيرفتم و گفتم حركتي صورت گرفته كه نبايد به سادگي از كنار آن گذشت و بايد به صورت جدي رسيدگي شود.
در مقابل حرف هاي مرادي نماينده دولت ، سيدحسين حسيني نماينده فريمان عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم، با بيان اينكه رفتار نماينده دولت با مجلس در روز گذشته، بايد به قضاوت مردم گذاشته شود، گفت: توقع اين است كه نماينده دولت در جايي مثل خانه ملت، كه محل بحث كارشناسي است، با اعصابي مسلط حاضر شود، فحاشي كردن، كت خود را درآوردن و توهين به مجلس كار يك مدير نيست، اين توهين نه تنها به من نماينده، بلكه به كل نمايندگان انجام شد.
وي با بيان اينكه رفتار رئيس سازمان هدفمندي يارانه ، حاكي از بي اعتقادي وي به خانه مردم بود، گفت: مظلوميت مجلس و نمايندگان مجلس با گستاخي نماينده دولت، بيشتر ازهميشه مشخص شد. جو مجلس را برهم زدن و اقرار به اينكه مجلس نمي تواند خانه امني براي نمايندگان دولت باشد، فرافكني و دور زدن واقعيت ها است.نه من بلكه تمام مجلس، استفساريه اي را امضا كرده بوديم مبني بر اينكه ماده 12 قانون هدفمندي يارانه ها، قانوني اجرا نمي شود.من خيلي ساده و برادرانه موضوع اين استفساريه را براي وي تشريح مي كردم، اما مرادي اعتقاد داشت آمار دولت درست است، ناگهان عصباني شد، از جاي خود بلند شد و به همه نمايندگان توهين كرد و بعد هم به سمت من حمله كرد، كه متاسفانه دست وي به صورت آقاي ثروتي خورد.من به احترام و خواهش آقاي ابوترابي فرد و براي اعتقادي كه به نظام و به خون شهدا داشتم، تقاضاي وي و حسينيان را قبول كردم، آقاي مرادي را دوباره به مجلس آوردند و ما صورت هم را بوسيديم . البته قبول تقاضاي ابوترابي فرد، به معناي اين نبود كه من از حق قانوني خود بگذرم. عذرخواهي نكردم و نخواهم كرد، چون به عنوان نماينده مردم فريمان، رفتار توهين آميز وي نه به من كه به تمام مردم حوزه انتخابيه ام بود، از روز گذشته مردم حوزه انتخابيه ام با من تماس مي گيرند و تاكيد دارند اگر اين توهين پيگيري نشود ما از حق خودمان نمي گذريم، اين تقاضاي مردم است، حق مردم را پيگيري كنم و از مرادي عذرخواهي نمي كنم.
فرداي آن روز موضوع درگيري لفظي و فيزيكي دو نماينده دولت و مجلس، تذكر يكي از نمايندگان را در پي داشت. به گزارش خبر آنلاين محمدعلي بزرگواري نماينده بهمئي در تذكري خطاب به رئيس مجلس گفت: روز گذشته شان مجلس رعايت نشد و فردي به خود اجازه داد كه به جايگاه مجلس و نمايندگان اهانت كرده و اينجا را "حيوان خانه" بنامد! هيات رئيسه نه تنها با اين فرد كه بايد با نماينده اي كه پرخاش و جنگ و دعوا مي كند نيز برخورد كند و از حيثيت مجلس دفاع نمايد.علي لاريجاني در پاسخ به وي، با بيان اينكه ديروز عبارات زشتي گفته شد كه لزومي ندارد اين حرف زشت تكرار شود، ادامه داد: به كار گيري چنين الفاظي در خور نظام ما نيست. من تعجب كردم كه كسي ولو در عصبانيت به خودش جرات دهد چنين حرفي بزند. به همين دليل هم اعلام كردم كه ايشان را از جلسه بيرون كنند.
وي با بيان اينكه مشاجره بين دو نفر ربطي به حيثيت مجلس ندارد، تاكيد كرد: اين فرد نماينده دولت بايد مجازات شود و ما حتما اين موضوع را پيگيري قضايي مي كنيم. اظهارات ايشان نشان داد كه الفبا و ادبيات صحيح اوليه را براي كار ندارد. مسائلي هم بيرون از مجلس مطرح شد كه واقعيت نداشت يا همه واقعيت نبود كه گفتيم آقاي دهقان از هيات رئيسه اين موضوع را پيگيري كند.رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه "حرف بي نزاكت آن فرد را ما خودمان شنيديم" متذكر شد: كسي نبايد به خودش اجازه دهد حرف بي نزاكتي در يك جلسه رسمي بزند و ما قطعا اين موضوع را پيگيري قضايي مي كنيم تا مجازات شود. معلوم است اين فرد ادبيات و الفباي اوليه براي مسووليت را ندارد و بايدمجازات شود.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن