تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816780568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي شوراي نگهبان: نتيجه نهايي بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس اول اسفند اعلام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: سخنگوي شوراي نگهبان: نتيجه نهايي بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس اول اسفند اعلام مي شود
زمان بندي و نحوه بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس نهم و برگزاري انتخابات به شيوه الكترونيكي محورهاي اصلي نشست روز گذشته سخنگوي شوراي نگهبان، با خبرنگاران را تشكيل مي داد، نشستي كه سخنگوي شوراي نگهبان طي آن از اتمام بررسي و اعلام نتايج نهايي صلاحيت نامزدها تا اول اسفند خبر داد و همچنان بر ملاك بودن رفتار قانوني، نه وابستگي افراد به احزاب و گروه هاي سياسي براي تعيين صلاحيت آنان تاكيد كرد.به گزارش خبرنگار خراسان، عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در اين نشست خبري با اعلام اين كه نتايج بررسي صلاحيت ها اول اسفند به وزارت كشور اعلام مي شود، در پاسخ به سؤالي درباره زمان آغاز به كار هيئت هاي نظارتي استاني گفت: از روز شنبه (روز گذشته) گزارش ثبت نام از نامزدها بايد به مراجع چهارگانه ارسال شود و پس از آن فعاليت هيئت نظارت استاني به تدريج آغاز مي شود و تقريبا كار رسمي ما از ۲۰ دي به بعد آغاز مي شود كه هيئت هاي استاني نظرهيئت هاي اجرايي را مورد بررسي قرار مي دهند.كدخدايي افزود: رسيدگي به صلاحيت كانديداها از مرحله بررسي نظر هيئت هاي اجرايي آغاز مي شود و با رسيدگي به شكايات و رسيدگي به شكايات خاص بر اساس مصوبه سال ۷۸ مجمع تشخيص مصلحت نظام، اين مرحله پايان مي يابد و بر اين اساس اول اسفند نتيجه نهايي بررسي صلاحيت ها به وزارت كشور اعلام مي شود.

در بررسي صلاحيت ها نگاه سياسي و سليقه اي نخواهيم داشت

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سؤالي درباره معيار بودن احراز يا عدم احراز صلاحيت افراد براي اين شورا اظهار داشت: معيار ما براي بررسي صلاحيت ها قانون است. در ماده ۲۸ قانون انتخابات شرايط و مواد ۲۹ و ۳۰ اين قانون موانع احراز صلاحيت ها مطرح شده است و براي تأييد صلاحيت افراد هم بايد شرايط احراز شود و هم موانع بايد مفقود باشند.كدخدايي تاكيد كرد: شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت ها نگاه سياسي و سليقه اي نخواهد داشت و فقط آنچه در قانون انتخابات مورد تاكيد قرار گرفته است، ملاك بررسي صلاحيت ها خواهد بود.سخنگوي شوراي نگهبان همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار خراسان درباره اين كه آيا توهين به افراد در مجامع رسمي مانند مجلس شوراي اسلامي مي تواند مصداقي در بررسي و رد صلاحيت آنان باشد يا خير، گفت: در قانون ، بندي درمورد محكوميت هاي قضايي افراد وجود دارد كه اگر توهين فرد مشمول اين بند شود موجب رد صلاحيت وي مي شود در غير اين صورت نمي شود. سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به خبرنگاري كه گفت اصلاح طلبان وارد عرصه انتخابات نشده اند و ثبت نام نكردن آنها باعث غير رقابتي شدن انتخابات آينده مي شود، اين تحليل را نادرست دانست وافزود: آمار ثبت نام كنندگان نشان مي دهد هم از گروه اصلاح طلبان و هم از ساير گروه ها براي شركت در انتخابات ثبت نام كردند و ميزان چشمگير ثبت نام ها امكان رقابتي شدن انتخابات و مشاركت گسترده مردم را فراهم مي كند.

قانون مي تواند به سمت برگزاري انتخابات حزبي برود

خبرنگاري از سخنگوي شوراي نگهبان درباره حزبي شدن نظام انتخاباتي سوال كرد كه وي پاسخ داد: در همه يا اكثر كشورها احزاب حضوري فعال دارند و در ايران نيز قانون احزاب داريم و احزاب متعددي هم فعال هستند.كدخدايي ادامه داد: نهادينه شدن فعاليت احزاب منوط به استقبال مردم از آنهاست اما اگر در مقاطعي احزاب نهادينه شده و فعاليت گروه هاي سياسي گسترده باشد، قانون مي تواند به سمت برگزاري انتخابات حزبي برود كه در اين صورت برخي مشكلات انتخاباتي نيز رفع مي شود.

امكانات فني و مجوزهاي قانوني شرط اصلي برگزاري انتخابات الكترونيك

سخنگوي شوراي نگهبان همچنين در پاسخ به پرسشي درباره سخنان اخير معاون سياسي وزير كشور براي برگزاري انتخابات به شيوه الكترونيك در ده درصد از حوزه هاي انتخابيه، گفت: همكاري لازم در اين خصوص با وزارت كشور انجام شده است و شوراي نگهبان آمادگي برگزاري انتخابات به اين شيوه را دارد اما نظارت ما دقيق است و بحث امكانات فني و مجوزهاي قانوني شرط اصلي براي اين كار است.وي درباره درصد حوزه هاي انتخابيه مشمول انتخابات الكترونيك نيز افزود: تا هرمرحله اي كه وزارت كشور در اين زمينه پيش برود و در هركدام از حوزه ها كه امكانات فني اجازه دهد ما نيز آمادگي داريم ولي درصدي براي آن اعلام نمي كنيم.وي در پاسخ به سوال خبرنگاري ديگر مبني بر اينكه برخي اشخاص و گروه ها معتقدند كه برخي جريان هاي خاص حتي در هيئت هاي نظارت شوراي نگهبان نيز نفوذ كرده اند، گفت: اين سوال را از من نپرسيد. بايد از كساني كه اين موضوع را مطرح كرده اند بخواهيد تا مستندات خود را نشان دهند. ما نيز كساني را كه اين مطالب را مطرح كرده اند تحت تعقيب قرار داده ايم. آنان بايد مستندات خود را مطرح كنند و اگر مستندات خود را عرضه نكنند بايد در مراجع قضايي پاسخگو باشند.

مردم خيلي توجهي به احزاب و گروه ها ندارند

خبرنگار ديگري نيز از سخنگوي شوراي نگهبان پرسيد كه با توجه به اينكه اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات ليست ارائه نداده اند آيا شاهد حضور مردم در انتخابات خواهيم بود؟ كه كدخدايي در پاسخ گفت: معمولا مردم ما خيلي توجهي به احزاب و گروه ها ندارند و به صورت خودجوش وقتي قرار باشد از كيان نظام دفاع كنند، حضور مي يابند.

رئيس كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات:حضور داوطلبان با مدرك دكترا نسبت به دوره هاي قبل افزايش يافته است

محمدي- سيدحسن اصلمند رئيس كميته اطلاع رساني و تبليغات ستاد انتخابات كشور در گفت وگو با محمدي خبرنگار خراسان پوشش خبري ثبت نام داوطلبان در انتخابات مجلس نهم را مناسب توصيف كرد و افزود: از ۱۵۰ رسانه خارجي كه در تهران دفتر يا خبرنگار دارند دعوت كرده بوديم تا براي اين پوشش رسانه اي حضور داشته باشند كه در روزهاي مختلف، شاهد حضور بخشي از آن ها بوديم.وي گفت وگوي چهره هاي شاخص سياسي با رسانه ها در حاشيه ثبت نام آن ها در ستاد انتخابات كشور و فرمانداري هاي سراسر كشور را از جمله جذابيت هاي هفته گذشته دانست و گفت: خوشبختانه با حضور سلايق مختلف سياسي در اين دوره، شاهد بازتاب مثبت اين گفت وگوها در سطح جامعه بوديم. اصلمند اضافه كرد: مسئولان ستادهاي انتخابات در سراسر كشور نيز ملزم شده بودند تا در فواصل زماني كوتاه، آخرين اخبار و اطلاعات در مورد ثبت نام داوطلبان را به نمايندگان رسانه ها اعلام كنند و با توجه به ارزيابي هايي كه نسبت به اين هفت روز داشتيم به نظر مي رسد اين دوره شاهد يكي از بهترين پوشش هاي رسانه اي بوده ايم. مدير كل روابط عمومي وزارت كشور در عين حال يادآور شد: با توجه به افزايش سطح مدرك تحصيلي كه در قانون جديد انتخابات مجلس گنجانده شده به نظر مي رسيد استقبال نامزدها بسيار كمتر از دوره گذشته باشد اما كيفيت حضور كانديداها به مراتب بالاتر رفته كه به عنوان مثال حضور تعداد داوطلبان با مدرك دكترا افزايش بسيار خوبي داشته است.اصلمند در پايان اين گفت وگو از ايجاد بخشي به نام انتخابات مجلس نهم در پورتال وزارت كشور خبر داد و گفت كه در اين پيوند، آخرين اخبار انتخابات و رويدادهاي مرتبط با آن و قوانين مربوطه و سوالات متداول در اين حوزه منتشر شده تا مردم و رسانه ها دسترسي سريع و دقيقي به آخرين تحولات در مورد انتخابات داشته باشند.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن