تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816872518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله واعظ طبسي: حوزه هاي علميه نبايد در برابر كساني كه مي خواهند چهره اسلام را مخدوش كنند بي تفاوت باشند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: آيت الله واعظ طبسي: حوزه هاي علميه نبايد در برابر كساني كه مي خواهند چهره اسلام را مخدوش كنند بي تفاوت باشند
مشهد- خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: آيت الله واعظ طبسي در همايش ميثاق با ولايت گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران فعالترين نظام در عرصه جريان هاي سياسي دنيا محسوب مي‌شود و دشمن در برابر اين فعاليت‌ها، منفعل است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌ رساني آستان قدس رضوي، نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي در اين مراسم كه با حضورامام جمعه مشهد و جمع زيادي از علما، اساتيد، فضلا و طلاب حوزه علميه خراسان و به مناسبت گراميداشت نهم دي برگزار شد، در سخناني به نقش رهبري جامعه اسلامي در گذر از بحران‌هاي سياسي و فتنه‌ها پرداخت و گفت: آن كسي كه ما را در برابر دشمن و در عرصه سياست جهاني فعال و مقتدر نگه مي‌دارد، هيچ شخصيتي جز امام و رهبر جامعه اسلامي نيست.
وي تصريح كرد: همه جاي دنيا امروز صحنه وقوع بحران اقتصادي، سياسي و از هم پاشيدگي است، ولي اين نظام اسلامي است كه با هدايت رهبري فرزانه توانسته است با وجود همه فشارها و توطئه‌ها قدرتمند، قوي، معزز، موثر و مستقل و آزاد باشد و روي پاي خود بايستد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه نظام اسلامي در 33 عمر خود خاطرات تلخ وشيرين بسياري داشته است، خاطرنشان كرد: حوادثي كه با هدف تضعيف يا براندازي طراحي شده، كم نبوده و نيست، اما در جريان نهم دي 88 خصوصياتي بود كه بنده در هيچ پديده‌اي حتي در جريان بني صدر، دولت موقت و منافقين نيز آن پيچيدگي را احساس نكردم.

وي ابراز داشت: اين جريان، يك جريان بسيار مهم بود كه مجموعه مغزها و عناصر متفكر قدرت‌هاي سلطه‌گر از چند سال قبل روي آن پروژه كاركرده بودند و يك توافق كلي هم بين سران قدرت‌هاي سلطه وجود داشت، اما مهم در داخل بود كه اين سياست را كدام مجموعه دنبال مي‌كرد. مجموعه‌اي كه اولا سابقه خدمت در چهره كاملا مردمي به كشور داشتند، شعارشان شعار آزادي بود و مهمتر از همه خود را وابسته به امام مي دانستند و معتقد بودند تنها گروه افراد و جرياني هستند كه به امام وفادارند.
آيت الله واعظ طبسي ادامه داد: مردم اين چهره ها را در هدفي كه دنبال مي كردند، درست نمي‌شناختند و تصور چيز ديگري بود، لذا در مقطعي به آنها كمك كردند و مورد حمايت قرار دادند؛ زيرا تصور نمي‌شد كه با آن سابقه، چنين برنامه‌اي را دنبال كنند.
وي به همايش ميثاق با ولايت در هشتم و نهم دي 88 مشهد مقدس اشاره كرد و افزود: من در صحبت دو سال قبل عرض كردم كه حوادث بسيار مهم و خطرسازي داشته‌ايم و در زمان حيات امام نيز توطئه‌هاي بزرگي را پشت سر نهاده‌ايم كه از آن جمله، جريان ترور امام(ره) بود، ولي اين جريان واقعا استثنايي بود و از آن طرف، رهبري و امامت نظام و جامعه اسلامي نشان داد كه آن امتيازات و برجستگي‌هايي كه بايد به عنوان شاخص در يك رهبر متجلي شود، در ايشان وجود داشت.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: رهبر معظم انقلاب با تدبيري بسيار حكيمانه و دقتي بسيار سياسي و علمي و متكي به دين مسائل را دنبال و اين جريان را خنثي كردند در حالي كه متأسفانه بايد عرض كنم رهبري در اين جريان مظلوم و تنها بودند. بعضي به هر علتي كه من نمي توانم تحليل كنم، واقعا سكوت كردند و بعضي اگر گفتند، سخن‌شان از صراحت لازم برخوردار نبود. لذا دشمن به براندازي نظام و هتك حرمت به رهبري اميدوار بود.

وي با اشاره به حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم در حمايت از تدابير و سياست‌هاي رهبري، افزود: منظور از تنها بودن رهبري، كمك نكردن بعضي از مسئولان بود، اما ملت، جوانان و حوزه‌هاي علميه با حضور پرشور خود و حمايت قاطع از رهبري و حركت بر اساس ايمان، اخلاص، بيداري و بصيرت، در نهم دي درخشيدند؛ آن چنان كه دشمن مأيوس شد و براي هميشه اين جريان ناكام ماند.
مدير عالي حوزه علميه خراسان با اشاره به اين روايت از حضرت رضا(ع) كه اگر خداي متعال امام براي مردم تعيين نمي كرد، قطعا دين، مباني ديني و اسلامي و تفكر و انديشه اسلامي به عنوان اسلام ناب در اختيار ما نبود، گفت: آن كسي كه مسئوليتش حفظ اسلام، مقابله در برابر زياد و كم كردن‌ها در اسلام، افراط و تفريط‌ها، و مقابله در برابر دشمنان داخلي و خارجي است، رهبر و امام جامعه است و بنابراين بحث ولايت فقيه هم از همين كلمات معصومين(ع) درباره اصل امامت به خوبي روشن است.
وي تأكيد كرد: امروز وظيفه همه ماست در زمينه امامت و پيشوايي و رهبري نظام اسلامي با بياني قابل فهم براي جامعه و جهان اسلام با منطقي قوي و استوار مسائل را تبيين كنيم.
آيت الله واعظ طبسي اظهار داشت: اين موضع گيري قدرت‌هاي مستكبر و سياسي در برابر رهبري، اين توطئه سكوت در برابر بيانات ايشان و اين شايعاتي كه بعد از جريان انتخابات ساختند و هنوز هم عده اي بدان مي‌پردازند، به خاطر همين اهميت نقش امامت و رهبري در جامعه است؛ زيرا سكاندار اوست، محور اوست و اوست كه حافظ نظام و اسلام است.

وي ادامه داد: وظيقه ديني همه ما و همه حوزه و همه بزرگان آنچنان كه از فقه و منابع و مأخذ ما استفاده مي‌شود، تقويت رهبري و دنباله‌روي ايشان است؛ البته نه با مجامله و كلماتي ابهام آميز، بلكه به‌طور صريح و روشن بايد وظيفه را ادا كنيم.
وي افزود: اين كه مي گوييم همه بايد براي تقويت رهبري و امامت جامعه كار كنند به خاطر اين است كه نقش رهبري در ماندگاري، پايداري و استمرار نظام است.
توليت آستان قدس رضوي با اشاره به جريان شهادت نواب صفوي كه خبرش مدتي از مرحوم آيت الله بروجردي پنهان داشته شد، با بيان اين مطلب كه اگر يك فقيه در رأس يك ملت و امت و كشور نباشد، با همه ولايتي كه دارد، نمي تواند كاري بكند، گفت: آن كسي كه ايفاي نقش مي كند، حافظ اسلام است و به اسلام عزت مي‌دهد، استقلال و آزاداي مي‌دهد و در برابر دشمن، قدرتمندانه صحبت مي‌كند، فقهيي است كه امامت جامعه را داشته باشد و ابزار و قدرت در اختيارش باشد.
وي تصريح كرد: اين ژست‌هايي كه دشمنان ما مي‌گيرند و حرف‌هايي كه در مقابل ما مي‌زنند، يك صدم آن اگر عليه كشور ديگري بود، از پا در مي آمد. امروز ما جريان فتنه را پشت سر گذاشتيم؛ هزار و يك توطئه نافرجام دشمن را گذرانديم، به دبنال هر تهديد يك رزمايش گذاشتيم؛ مواضع خود را رسما در مقابل دشمن اعلام كرديم؛ محكم در ميدان ايستاديم؛ تهديد به زدن مراكز هسته اي ما كردند و مي كنند؛ جنگ رواني و جنگ نرم راه انداختند، تهاجم فرهنگي شديد با روشهاي جديد و... را دنبال مي كنند، اما اين ملت به عنوان ملتي بزرگ و داراي انديشه و تمدن و فرهنگي برتر و تأثيرگذار، سرافراز و مفتخر پرچم آزاداي، دموكراسي، دفاع از انسان هاي مظلوم را در دست دارد و با افتخار در همه صحنه‌هاي سياسي حضور خواهد داشت.
وي با اشاره به در پيش بودن انتخابات گفت: جريان فتنه هرگز نبايد فراموش شود. مدتي مرتب رهبر معظم انقلاب به اين مطلب اشاره داشتندو بحث بصيرت را يادآوري مي‌كردند. توجه داشته باشيم كساني كه امروز چه از جريان انحرافي و چه فتنه زاويه نگرفته‌اند، نمي‌توانند در هيچ دوره‌اي نمايندگان ملت ما باشند. آيت الله واعظ طبسي تصريح كرد: صرف نظر از درجه ايمان، علم و دانش و ارتباط قوي با نظام و قانون اساسي و ولايت مطلقه فقيه، به نظرم يك شاخص مهم براي اين كه بتوانيم انتخابي درست داشته باشيم، نگاه فرد به جريان فتنه و جريان انحرافي بسيار مهم است و بايد بدان توجه داشت.
وي افزود: همه كساني كه در برابر رهبر و نظام موضع گرفته‌اند، بدانند كه اگر همين الان برگردند و استغفار كنند و در عمل نشان دهند، آغوش رهبري به روي آنان باز است مي توانند و در آينده نظام حضور داشته باشند.
وي با بيان اين كه در برابر هر رأي در پيشگاه خدا مسئوليم، گفت: فريب نخوريم؛ يك نفر را نفي و يك نفر را اثبات نمي‌كنيم. شاخص‌ها و ملاك‌ها را مي‌گوييم. وزر و وبال هيچ جرياني را به عهده نمي‌گيريم. سياست و تدبير ما، ملاك‌ها و شاخص‌هايي است كه از رهبري گرفته‌ايم و همان را دنبال مي‌كنيم. نماينده ولي فقيه در خراسان اظهار داشت: عليرغم تلاش دشمن، اين انتخابات، انتخاباتي بسيار بزرگ، شكوهمند و با اكثريت آرا اتفاق خواهد افتاد. وي تأكيد كرد: كساني كه واقعا به مباني اصولگرايي معتقدند، بايد داراي وحدت كلمه و روش باشند. رقابت‌ها، كاملا منطقي و اصولي و برخوردار از سلامت و پاكي دل باشد. سياستي را دنبال بكنيم كه دشمن نتواند در صفوف يكپارچه ملت متكي به اسلام، ايمان و رهبري نفوذ كند.
وي افزود: سياستگزاران و برنامه‌ريزان نيز متوجه مسئوليت خود هستند و به گونه‌اي برنامه‌ريزي كرده‌اند كه ما بتوانيم مانند هميشه به عنوان يك سند افتخار بگوييم در هيچ جاي دنيا همچون ايران انتخاباتي آزاد و متكي بر آراي مردم برگزار نشده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ابراز داشت: كساني كه داراي سلايق مختلف سياسي‌اند، اما در پايبندي آنها نسبت به نظام و انقلاب و مسائل ارزشي نظام و مصالح ملي ترديدي نيست، زمينه براي حضورشان در اين انتخابات و مجلس كاملا فراهم است و البته نسبت به كساني كه جزء معارضين نظام‌اند و هم خودشان اعلام وضعيت كرده‌اند، تكليفمان مشخص است.
مدير عالي حوزه علميه خراسان خطاب به حوزويان تأكيد كرد: آقايان، بزرگان، اساتيد، فضلا و چهره‌هاي برجسته فكري و علمي دقت كنيد كه امروز اسلام، فكر اسلامي، تفكر و انديشه شيعه به عنوان يك فرهنگ برتر در جهان مطرح و پيش‌بيني شده است كه اگر همين وضع ادامه پيدا كند، تا چندي ديگر اسلام سراسر كشورهاي اروپايي را فراخواهد گرفت و اين مهم، رهين حكومت و نظام اسلامي است. وي ادامه داد: ما سالها در اين حوزه‌ها زندگي و عمرمان را صرف فقه، اصول، كلام، منطق، فلسفه و... كرديم؛ اما چون حكومت ديني نداشتيم، نتوانستيم چهره باصفا و پاك اسلام ناب را در جهان امروز مطرح نماييم. اما امروز نگاه دنيا به اسلام و شعيه و فرهنگ ارزشي ما واين همه جذابيت و تاثيرگذاري، در پرتو نظام اسلامي اتفاق افتاده است.
وي حوزه‌هاي علميه را به قدر دانستن فرصت‌ها سفارش كرد و گفت: گرچه مشكلاتي در زمينه‌هاي اقتصاد و اشتغال وجود دارد، اما حرفي نزنيم ولو در پرده ابهام كه دستگاه اداره كننده كشور فلج شود. كاري نكنيم كه به دست ما دشمن راه نفوذ پيدا كند. در كنار نظام آمدن، پيام نظام را رساندن، خود را جزيي از مجموعه حاكميت ديني دانستن، صحبت حكومت را بيان كردن و پيام آن را رساندن، وظيفه همه علماي ديني و حوزه‌هاي علميه است. مدير عالي حوزه علميه خراسان گفت: مديريت حوزه نيز ضمن آن كه بايد براي رشد و تعالي حوزه و ايجاد زمينه‌هاي خلاقيت، نوآوري و شكوفايي در جهان برنامه‌ريزي داشته باشد، نبايد نسبت به كساني كه مي خواهند جلوي اين حركت رو به جلو را بگيرند و با تزريق افكار غلط به نام دين، چهره اسلام را مخدوش كنند، بي‌تفاوت باشد.
* عضو مجلس خبرگان رهبري: كساني كه داراي سلايق مختلف سياسي‌اند، اما در پايبندي آنها نسبت به نظام، انقلاب و مسائل ارزشي نظام و مصالح ملي ترديدي نيست، زمينه براي حضورشان در اين انتخابات و مجلس كاملا فراهم است
* مدير عالي حوزه علميه خراسان: مديريت حوزه ضمن آن كه بايد براي رشد و تعالي حوزه و ايجاد زمينه‌هاي خلاقيت، نوآوري و شكوفايي در جهان برنامه‌ريزي داشته باشد، نبايد نسبت به كساني كه مي خواهند جلوي اين حركت رو به جلو را بگيرند و با تزريق افكار غلط به نام دين، چهره اسلام را مخدوش كنند، بي‌تفاوت باشد
* آيت الله واعظ طبسي: اين كه مي گوييم همه بايد براي تقويت رهبري و امامت جامعه كار كنند به خاطر اين است كه نقش رهبري در ماندگاري، پايداري و استمرار نظام است
* عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: همه جاي دنيا امروز صحنه وقوع بحران اقتصادي، سياسي و از هم پاشيدگي است، ولي اين نظام اسلامي است كه با هدايت رهبري فرزانه توانسته است با وجود همه فشارها و توطئه‌ها قدرتمند، قوي، معزز، موثر و مستقل و آزاد باشد و روي پاي خود بايستد

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن