تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817438401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدخدايي تاكيد كرد شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس نگاه سياسي و سليقه‌اي نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: كدخدايي تاكيد كرد شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس نگاه سياسي و سليقه‌اي نخواهد داشت
بخش خبري:سخنگوي شوراي نگهبان گفت: اين شورا در بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي بر اساس قانون و معيارهاي قانوني عمل خواهد كرد نگاه سياسي و سليقه‌اي نخواهد داشت.
عباسعلي كدخدايي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس احراز شرايط مندرج در قانون را مبناي كار خود قرار مي‌دهد، افزود: پس از ثبت نام، گزارش كار به مراجع چهارگانه ارسال مي‌شود و هيئت‌هاي اجرايي كارشان را آغاز مي‌كنند و كار رسمي هياتهاي نظارت از 20 دي آغاز خواهد شد تا نظرات هيئت‌هاي اجرايي را مورد بررسي قرار گيرد.
وي،آخرين زمان كار شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيتها را اول اسفند اعلام كرد و گفت: قبل از اين تاريخ چند مرحله رسيدگي انجام مي‌شود، هيئت مركزي نيز بررسي‌هايي دارد و همين‌طور يك مرحله هم طبق مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام شكايت برخي افراد مورد بررسي قرار مي‌گيرد و نهايتا شوراي نگهبان اول اسفند نتيجه نهايي را به وزارت كشور ارائه مي‌دهد.
سخنگوي شوراي نگهبان در مورد رقابتي بودن انتخابات دوره نهم مجلس هم اظهارداشت:اگر آمار ثبت نام كنندگان را ملاحظه كنيم متوجه مي‌شويم در ثبت نام‌ها هم از گروه‌هاي اصلاح طلب و هم از گروه‌هاي ديگر حضور داشتند و به نظر مي‌رسد امكان مشاركت و رقابت فراهم است و با فضاي انتخاباتي سنگيني كه شروع شده شاهد حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي رأي خواهيم بود.
كدخدايي در خصوص برگزاري انتخابات رايانه‌اي در 10 درصد از حوزه‌هاي انتخابيه كه از سوي وزارت كشور نيز اعلام شده است، گفت: ما اعلام كرده‌ايم در حوزه‌اي كه امكانات فني اجازه دهد، آمادگي داريم بر انتخابات رايانه‌اي نظارت كنيم، از نظر ما منعي ندارد هر ميزان كه وزارت كشور آمادگي داشته باشد ما نيز آمادگي نظارت داريم.
خبرنگاري دليل كاهش ثبت نام كنندگان نمايندگي مجلس در اين دوره از انتخابات را نسبت به سالهاي گذشته جويا شد كه كدخدايي گفت: مرجع اعلام رسمي آمار ثبت نام كننگان وزارت كشور است، پس از آن كه آمار رسمي از وزارت كشور اعلام شود نسبت به آن اعلام نظر مي‌كنيم.
وي گفت: اما در يك مقايسه احتمالي مشاهده مي‌كنيم كه در انتخابات مجلس هشتم 7600 نفر ثبت نام داشته‌ايم و در اين دور حدود 5400 نفر ثبت نام كرده‌اند اين در حاليست كه در دوره قبل مسئله افزايش مدرك را نداشتيم و حداقل مدرك براي ثبت نام كارشناسي بود بنابراين در دوره قبل 2800 نفر افرادي ثبت نام كردند كه با مدرك كارشناسي آمده بودند. در اين دوره با مصوبه مجلس حداقل مدرك به كارشناسي ارشد ارتقا داده شد كه اگر 2800 نفر دور قبل را اضافه كنيم تعداد ثبت نام كنندگان كنوني نسبت به 4 سال گذشته بيشتر مي‌شود.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه با اشاره به بررسي طرحها و لوايح در اين شورا از تاييد تفسير مجلس شوراي اسلامي درباره ماده 12 قانون هدفمند كردن يارانه‌ها خبر داد.
كدخدايي خاطرنشان كرد طرح تشديد مجازات مترددين به فلسطين اشغالي و اصلاح ماده 36 قانون گذرنامه مصوب 1351، لايحه امور گمركي، لايحه اصلاح قانون معادن، طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي مصوب 1363، طرح دو فوريتي كاهش روابط با انگليس و لايحه تعيين تكليف وضعيت ثبتي اراضي و ساختمانهاي فاقد سند رسمي هم از ديگر طرحها و لوايحي هستند كه به تاييد شوراي نگهبان رسيده‌اند.
وي درباره لايحه مجازات اسلامي كه به صورت اصل 85 قانون اساسي كه در كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده است از 10 ايراد شوراي نگهبان به اين مصوبه خبر داد.
به گفته كدخدايي طرح اصلاح موادي از قانون آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي نيز از نظر شوراي نگهبان در 17 مورد داراي اشكال است و مغايرت با قانون از جمله ايرادات شوراي نگهبان به برخي از مواد اين طرح است.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن