تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816273162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسپانيايي‌ها با سرمايه‌گذار ايراني براي ساخت مجموعه‌اي گردشگري در مشهد همكاري مي‌كنند «شهر غذا» با سرمايه‌گذاري ايران و اسپانيا در منطقه‌ي شانديز ايجاد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اسپانيايي‌ها با سرمايه‌گذار ايراني براي ساخت مجموعه‌اي گردشگري در مشهد همكاري مي‌كنند «شهر غذا» با سرمايه‌گذاري ايران و اسپانيا در منطقه‌ي شانديز ايجاد مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

مجموعه‌ي گردشگري و تجاري منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري «شانديز» به‌دنبال توافق سرمايه‌گذار ايراني با اسپانيا و با مشاركت بخش خصوصي دو كشور تا يك‌سال ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يك گروه شهر‌سازي و معماري اسپانيايي همراه سفير و رايزن بازرگاني اين كشور در ايران، پس از بازديد دوروزه از منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري شانديز در استان خراسان رضوي، با سرمايه‌گذار و مجري ايراني طرح مجموعه‌ي گردشگري و تجاري توافق كردند تا در اجراي اين طرح مشاركت داشته باشند.

انوشيروان شيباني ـ مدير فني اين طرح گردشگري ـ درباره‌ي اين پروژه در جمع خبرنگاران، گفت: اين طرح در زميني به مساحت دو هكتار اجرا مي‌شود و با توجه به جمعيت مراجعه‌كننده، تقسيم‌بندي موضوعي شده است و مبناي آن را براي تأمين پاركينگ براي يك‌هزار و 600 خودرو قرار داده‌ايم.

وي افزود: اين مجموعه از چهار طبقه تشكيل شده است كه در طبقه‌ي نخست آن، راسته‌ي بازارهاي ايراني با توجه به شاخص‌هاي سنتي بازار ايراني با اختصاص سه‌هزار و 500 مترمربع و فروشگاه‌هاي خارجي در 13هزار مترمربع ايجاد مي‌شود و حدود سه‌هزار مترمربع به‌عنوان فضاي باز براي پذيرايي درنظر گرفته شده است.

شيباني ادامه داد: طبقه‌ي سوم اين مجموعه با اختصاص شش‌هزار مترمربع به تالارهاي پذيرايي و مجموعه‌ي بازي كودكان اختصاص مي‌يابد و در طبقه‌ي چهارم 20 تا 30 رستوران طلايي با استقرار نمايندگي‌هاي خارجي در فضايي به وسعت شش‌هزار مترمربع ايجاد مي‌شود.

وي بيان كرد: معماري اين طرح براساس تقسيم‌بندي احجام ايراني مانند باغ‌هاي بابل است كه طراحي و ساخت آن به شركت اسپانيايي با ارايه‌ي دستور‌العمل از سوي ما (سرمايه‌گذار خصوصي ايراني) واگذار شده است.

او درباره‌ي توجيه اقتصادي اين طرح در شانديز استان خراسان رضوي، گفت: اين شركت گردشگري براساس اهداف خود، يعني خدمات‌دهي به مردم به اين نتيجه رسيده است كه با ايجاد اين مجتمع گردشگري از ظرفيت‌هاي موجود در اين منطقه، بهينه بهره‌برداري كند.

شيباني در ادامه از ساخت مجموعه‌ي گردشگري ديگري در دوهزار هكتار زمين در نزديكي شانديز استان خراسان رضوي با عنوان «شهر غذا» خبر داد و افزود: اين طرح اكنون در مرحله‌ي مطالعه، جانمايي و امكان‌سنجي است. در اين شهر گردشگري، ايجاد 40 نوع پارك تفريحي، طبيعي و علمي، هزار متل ارزان‌قيمت و ساخت درياچه‌ي مصنوعي در 200 هكتار زمين برنامه‌ريزي شده است.

وي با بيان اين‌كه سرمايه‌گذاري در اين پروژه نيز با مشاركت خارجي‌ها خواهد بود، دليل انتخاب سرمايه‌گذار اسپانيايي را براي اجراي اين طرح‌هاي گردشگري، فعاليت گسترده‌ي اين كشور در گردشگري و سرمايه‌گذاري در اين بخش دانست.

در ادامه‌ي اين نشست خبري، محسن پهلوان‌مقدم ـ مدير عامل اين شركت گردشگري و سرمايه‌گذار ايراني اين طرح‌ها در منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري شانديز ـ درباره‌ي ميزان سرمايه‌گذاري در اين طرح‌ها، گفت: در طرح نخست براي ساخت مجموعه‌ي گردشگري تجاري در منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري شانديز، 80ميليارد تومان سرمايه‌گذاري و از دانش فني گروه اسپانيايي استفاده مي‌شود كه 15 تا 20 درصد سرمايه‌گذاري اين طرح را شامل مي‌شود، البته اين اقدامات در مرحله‌ي نخست طرح اجرا مي‌شود تا اعتمادسازي كنيم. اگر در اجراي طرح نخست با اسپانيايي‌ها به توافق برسيم، در سرمايه‌گذاري ساخت شهر گردشگري غذا مشاركت مي‌كنند.

به گفته‌ي او، با اجراي طرح گردشگري، نخست گام‌به‌گام براي اجراي پروژه‌ي دوم با مشاركت اسپانيايي‌ها آماده مي‌شويم و تلاش داريم، مردم را از طريق افزايش سرمايه‌ها مشاركت دهيم.

اين سرمايه‌گذار اظهار داشت: 11هزار ميليارد تومان براي ساخت شهر گردشگري غذا پيش‌بيني شده كه تأمين آن از طريق مشاركت مردمي و گروه اسپانيايي است و قصد داريم، 30 درصد از سهام اين شركت را از طريق بورس واگذار كنيم كه پذيره‌نويسي آن از اوايل سال آينده آغاز مي‌شود. ما نخستين شركت توسعه‌ي صنعت گردشگري را در بورس ثبت كرده‌ايم و نخستين سهام را در اين بخش مي‌فروشيم.

پهلوان تأكيد كرد: ما براي اجراي طرح گردشگري شهر غذا در دوهزار هكتار زمين، مجوز هيأت دولت را از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري شانديز گرفته‌ايم كه مطالعات اوليه‌ي آن صورت گرفته‌اند و اين سازمان، مطالعات دوم را تصويب كرده، ولي زمين آن كامل واگذار نشده است.

اين سرمايه‌گذار خصوصي درباره‌ي استفاده از تسهيلات قابل ارايه براي سرمايه‌گذاري در مناطق نمونه‌ي گردشگري براساس مصوبه‌ي هيأت دولت، اظهار كرد: در قرار‌داد ما با دولت، قرار است تسهيلات خدماتي مانند آب، برق، گاز و جاده را بدهند؛ اما به‌لحاظ مالي، تسهيلاتي دريافت نمي‌كنيم و قرار است، مردم را شريك كنيم.

به گزارش ايسنا، اين گروه اسپانيايي در ادامه با شهردار شانديز ديداري داشت و درباره‌ي ظرفيت‌هاي گردشگري اين منطقه توضيح‌هايي داده شدند.

رجب‌زاده ـ شهردار شانديز ـ در نشستي خبري با حضور سفير اسپانيا در ايران و نمايندگان شركت شهرسازي و معماري اسپانيايي، مشاور استاندار خراسان رضوي و سرمايه‌گذار ايراني اين طرح درباره‌ي زيرساخت‌هاي اين شهر و ظرفيت‌هاي جذب زايران براي استراحت در اين منطقه توضيح‌هايي را داد.

خوزه ايگناسيو گومز ـ مدير توسعه‌ي شهر‌سازي و معماري اين شركت اسپانيايي (پروئينتك) ـ در اين نشست گفت: هدف اين سفر، بيش‌تر براي دريافت اطلاعات گردشگري و براي شناخت و تعميق توسعه‌ي استان خراسان رضوي است و پس از دريافت اطلاعات كافي، به مرحله‌ي مشاركت مي‌رسيم.

لئوپولوو استامپا ـ سفير اسپانيا در ايران ـ نيز بيان كرد: اكنون اين گروه (متخصصان مهندسي و معماري) مدت زمان اندكي در مشهد و اين شهر (شانديز) حضور داشتند. بنابراين اطلاعاتي كه تاكنون دريافت كرده‌ايم، زياد نيستند و پروژه‌اي با اين عظمت به ساعت‌ها بررسي و كار نياز دارد.

وي درباره‌ي نتيجه‌ي مذاكره‌هاي صورت‌گرفته در اين مرحله، گفت: اين جريان مانند آشنايي دو نفر است كه از يكديگر خوش‌شان آمده، ولي هنوز به زندگي مشترك ختم نشده است، اما مطمئنا آن‌ها با يكديگر ازدواج مي‌كنند و در واقعيت فكر مي‌كنم، هر دو طرف تحت تأثير ظرفيت‌هاي يكديگر قرار گرفته‌اند؛ ولي شما بايد بيش‌تر به ما وقت بدهيد.

در ادامه، پورفتح‌الله ـ مشاور استاندار خراسان رضوي ـ درباره‌ي نحوه‌ي تضمين سرمايه‌گذاري‌هاي خصوصي و خارجي توسط دولت، بيان كرد: طبق قانون سرمايه‌گذاري خارجي مصوب مجلس و مجمع تشخيص مصلحت در سال 1382، سرمايه‌گذاري خارجي را در ايران با مكانيزمي كه اين قانون تعريف كرده است، تضمين مي‌كنيم.

وي افزود: مكانيزم اين شركت گردشگري ايران، مشاركت بخش خصوصي اسپانياست و استانداري خراسان رضوي به‌عنوان نماينده‌ي دولت با توجه به سند پنج‌ساله‌ي گردشگري در كشور، از اين طرح حمايت مي‌كند.

در ادامه، نماينده‌ي شركت اسپانيايي اظهار داشت: ما قصد داريم، سندي را بين خود با توجه به تمايل براي برقراري ارتباط و همكاري امضا كنيم؛ ولي پيش از آن بايد زمينه‌هاي موجود را بررسي كنيم.

او درباره‌ي جايگاه اين شركت در اسپانيا و فعاليت‌هاي آن، بيان كرد: اين شركت يك‌هزار و 600 نفر كارمند دارد و با بيش از 40 سال پيشينه در 25 كشور دنيا فعال است و در زمينه‌ي طرح‌هاي حمل‌ونقل، جاده، بنادر، فرودگاه، شهر‌سازي، آب، محيط زيست و صنعت و هر آنچه جامعه متقاضي باشد، فعاليت دارد و در برخي كشورها مانند آمريكاي جنوبي، ايالت متحده‌ي آمريكا، قطر، امارات، آفريقاي شمالي، الجزاير، مصر، تركيه و چين حضور داريم. گردش مالي اين شركت در سال گذشته 120ميليون يورو بوده است.

انريكه كلمنته ـ نماينده‌ي ديگر اين شركت شهرسازي و معماري اسپانيا ـ يادآور شد: اسپانيا دومين قطب جهان از نظر تعداد گردشگران ورودي با 50ميليون گردشگر است. بنابراين مجبور بوديم، ياد بگيريم، خود را سريع با شرايط جذب گردشگر از مناطق مختلف تطبيق دهيم.

وي افزود: ما سومين شركت مهندسي اسپانيا هستيم كه در پروژه‌هاي زيربنايي حضور داريم. مشكلي كه در شانديز خراسان رضوي مشاهده كرديم، دقيقا همان مشكل اسپانيا بود. بنابراين حاضريم به اجراي اين طرح گردشگري كمك كنيم.

سفير اسپانيا نيز گفت: اين كشور با وجود 40ميليون نفر جمعيت، 50ميليون گردشگر دارد و در اين بخش سرآمد است و ما مي‌توانيم تجربه‌هاي خود را در اختيار ايران بگذاريم. البته ما بايد از ايراني‌ها موارد ديگر را مانند مهمان‌نوازي و تربيت بالاي ايراني‌ها و لذت از زندگي در خانه‌هاي‌شان بياموزيم. من واقعا به خانه‌هايي كه داريد، حسادت مي‌كنم.

در ادامه‌ي اين نشست، مازيار پرز ريبس ـ رايزن بازرگاني سفارت اسپانيا ايران ـ درباره‌ي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري براي ايراني‌ها در اسپانيا، بيان كرد: براي ما خوشايند است كه ايراني‌ها و گردشگران اين كشور در سال 2006 ميلادي، حدود 20هزار يورو سرمايه‌گذاري كردند و سال 2007 با ساخت خانه‌هاي گردشگري، چهارميليون يورو از طريق ايراني‌ها سرمايه‌گذاري شد كه جهش بزرگي بود و تقاضاي ايراني‌ها براي سرمايه‌گذاري در اسپانيا براي ما خوشايند است.

وي افزود: البته اين آمار مربوط به سرمايه‌گذاري‌هاي شخصي است؛ اما روز‌به‌روز به‌ تعداد شركت‌هاي فعال براي سرمايه‌گذاري در اسپانيا اضافه مي‌شود و محدوديتي در اين‌باره وجود ندارد.

رايزن بازرگاني سفارت اسپانيا در ايران با اشاره به تجربه‌هاي اين شركت اسپانيايي در ساخت فرودگاه و مترو، گفت: ما براي گسترش فرودگاه مشهد، آمادگي انتقال تجربه و همكاري را داريم، اكنون به‌صورت محدود در مترو تهران همكاري مي‌كنيم و مي‌توانيم اين مشاركت را در ساخت مترو مشهد ادامه دهيم.

كلمنته ـ نمايند‌ه‌ي شركت اسپانيايي ـ اظهار كرد: اين شركت در ساخت فرودگاه‌ها، فعاليت‌هاي گسترده‌اي دارد و اكنون نيز درحال مذاكره براي توسعه‌ي فرودگاه شرم‌الشيخ با مصر هستيم.

به گزارش ايسنا، اين گروه اسپانيايي پس از بازديد از ظرفيت‌هاي منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري شانديز استان خراسان رضوي و مذاكره با سرمايه‌گذار خصوصي ايراني طرح، با استاندار خراسان رضوي ديدار كرد.

محمدجواد محمدي‌زاده ـ استاندار خراسان رضوي ـ در اين ديدار گفت: ايران در خاورميانه با وجود درگيري‌ها، جنگ و معضلات موجود همواره جزو گزينه‌هاي سرمايه‌گذاري و خوش‌حساب‌ترين كشورهاي دنيا بوده است. هم‌چنين اسپانيا به‌عنوان كشوري كه از دوام و پايداري برخوردار بوده، همواره مورد تأييد و حمايت است.

وي افزود: در شرايطي كه دنيا درگير مشكلات اقتصادي است، مدت همكاري‌ها و نزديكي در تمام حوزه‌ها، بخصوص اقتصادي بيش‌تر از پيش مي‌شود و اميدوارم نفر شما و هيأت همراه بتواند در تعميق و توسعه‌ي روابط در تمام زمينه‌ها، بخصوص اقتصادي و زيرساختي نتيجه‌بخش باشد.

او تأكيد كرد: جاذبه‌ي اصلي خراسان رضوي، گردشگري است و بيش از 20ميليون نفر سالانه به مشهد وارد مي‌شوند. اين سفرها براي توسعه‌ي اماكن اقامتي، فروشگاه‌هاي بزرگ، تفريحگاه‌ها و نمونه‌هاي طرح سرمايه‌گذاري موجود، قابل حمايت‌اند.

استاندار خراسان رضوي بيان كرد: ما از سرمايه‌گذاري شركت‌هاي اسپانيايي حمايت كامل مي‌كنيم و اطمينان مي‌دهيم، اين سرمايه‌گذاري اقتصادي توجيه دارد و بانك‌هاي خصوصي براي مشاركت در اين طرح‌ها اشتياق دارند.

وي در ادامه به ظرفيت‌هاي اين استان در بخش حمل‌ونقل، مترو شهري و توليد انرژي اشاره كرد و افزود: آمادگي داريم، با شركت‌هاي اسپانيايي در بازسازي افغانستان و همكاري در آسياي ميانه مشاركت داشته باشيم.

به گفته‌ي او، انجام اين فعاليت‌ها مشروط به اراده‌ي رهبران دو كشور براي توسعه‌ي روابط و پشتيباني‌ دستگاه‌هاي مرتبط با ايجاد سازوكارهاي مناسب در حوزه‌ي بانك و بيمه است.

محمدي‌زاده بيان كرد: اسپانيا براي تسهيل در اين فعاليت‌ها بايد اراده‌ي جدي داشته باشد و اطمينان مي‌دهم، خودم و تمام دستگاه‌هاي مرتبط اداري براي تحقق اين فعاليت‌ها عزم و اراده‌ي جدي داريم.

سفير اسپانيا در ادامه‌ي اين نشست، با اشاره به وضعيت گردشگري اين كشور گفت: خشت نخست همكاري‌ها بين خراسان رضوي و اسپانيا با اجراي اين طرح گردشگري در شانديز با امضاي تفاهم‌نامه‌اي گذاشته مي‌شود.

به گفته‌ي او، اسپانيا روابط باز‌تري نسبت به ديگر كشورهاي اروپايي با ايران دارد. متأسفانه شرايط تجارت به‌گونه‌اي است كه نمي‌توانيم آن‌طور كه مي‌خواهيم، روابط اقتصادي را پيش ببريم؛ اما به‌عنوان سفير اسپانيا به اين همكاري‌ها خوش‌بين هستم.

در ادامه‌ي اين نشست، محسن پهلوان‌مقدم ـ مجري طرح مجموعه‌ي گردشگري شانديز ـ با ارايه‌ي توضيح‌هايي درباره‌ي اين طرح، اظهار كرد: با حمايت‌هايي كه صورت مي‌گيرند، شركت‌هاي طرف‌ قرارداد بايد اين طرح را طبق زمان‌بندي موجود تا دوسال ديگر به نتيجه برساند. ما براي هرگونه حمايت سياسي، اداري، خصوصي و اقتصادي براي اجرايي كردن اين پروژه‌هاي بزرگ گردشگري توقع داريم.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن