تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817189330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل موسسه‌ي سينما شهر: امسال 87 درصد مخاطبان سينما در شهرستانها رشد داشتند براي بازسازي ابتدا بايد مسايل حقوقي سينما «جمهوري» حل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل موسسه‌ي سينما شهر: امسال 87 درصد مخاطبان سينما در شهرستانها رشد داشتند براي بازسازي ابتدا بايد مسايل حقوقي سينما «جمهوري» حل شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

مديرعامل موسسه سينما شهر در نشستي خبري فعاليت‌هايش را تشريح كرد و از افزايش 87 درصدي مخاطبان سينما در شهرستان‌ها طي سال جاري و بازسازي 40 سالن سينما خبر داد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجيد مسچي در اين نشست بازسازي سينماها، ساخت فضاهاي نمايشي و كمك به اكران هم‌زمان فيلم‌ها در شهرستان‌ها را از وظايف اصلي سينماشهر برشمرد و گفت: امسال در مجموع 13هزار و 800 صندلي در 40 سالن واقع در 16 شهر 11 استان بازسازي شده است كه تعدادي از آن‌ها با اكران نوروزي به بهره‌برداري مي‌ رسند.

وي سينماهاي هلال‌احمر اهواز، شقايق بابلسر، هلال‌احمر بندر انزلي، ستاره شهر بندرعباس، قدس اصفهان، قدس بيرجند و جوان تهران را از جمله سالن‌هاي آماده‌شده در سال 87 برشمرد و گفت: سينما آفريقاي اهواز فردا با حضور معاونت سينمايي آغاز به كار مي‌كند و سينماهاي ناهيد تهران، قدس فردوس، مهتاب قزوين و جي تهران با اكران نوروزي در چرخه سينمايي كشور قرار خواهند گرفت.

مسچي همچنين سينماهاي پيروزي تهران، بهاران گناباد، انقلاب بابل، بهمن ملاير، بهمن سنندج، استقلال خرم‌آباد، فلسطين همدان و سينماي جديدي به نام تك‌ با پنج سالن در يزد را از ديگر سالن‌هايي خواند كه طي سال 88 به بهره‌برداري مي‌رسند.

وي با ارايه آماري از تعداد سالن‌هاي سينما در تهران و شهرستان‌ها اظهار داشت: در كل كشور 238 سينما و 320 سالن با مجموع 142 هزار و 560 صندلي وجود دارد و در استان تهران نيز 70 سينما به همراه 117 سالن با مجموع 47 هزارو 56 صندلي فعال هستند و در خود تهران هم 60 سينما با 103 سالن به همراه 42هزارو336 صندلي در چرخه اكران قرار دارند.

مدير موسسه سينماشهر ادامه داد: تا خرداد 88، 109 سالن بازسازي خواهد شد كه اين مجموعه فعاليتي است كه طي اين سه‌سال آغاز شده است و مجموع يك‌سوم سينماهاي كشور را شامل خواهد شد كه 60 تا 70 درصد مخاطبين سينماها را دربر مي‌گيرد.

مس‌چي در پاسخ به سوال ايسنا درباره وضعيت سينما بازسازي «جمهوري» گفت: بايد ابتدا مسايل حقوقي اين سينما حل شود، 50 درصد اين سينما متعلق به خانواده مرحوم حاتمي و 50 درصد ديگرش به يكي از نهادها تعلق دارد و اين‌ها بايد به يك تصميم واحد برسند و مسايل بيمه سينما نيز حل شود تا درباره بازسازي‌ آن كه در دستور كار ما قرار دارد تصميم گرفته شود.

وي درباره تعطيل‌شدن بعضي از سالن‌هاي سينما با بيان اين‌كه، لزوما سينمايي تعطيل شود يك فاجعه محسوب نمي‌شود، گفت: با تغيير بافت شهري قاعدتا مراكزي كاربري خود را از دست مي‌دهند و اصرار بر اين‌كه چنين فضاهايي باقي بماند تنها نشات‌گرفته از خاطرات گذشته است و توجيه عقلاني ندارد و اگر بعضي از سينماها كه امكان حضور مردم در آن‌ها نيست و تعطيل مي‌شوند، سالن مناسب‌تري در جاي بهتر جايگزين آن شود بهتر خواهد بود.

مسچي افزود: يكي از ويژگي‌هاي سينما «آفريقا» اندازه پرده آن است كه نمي‌خواهيم به آن دست بزنيم و به خاطر همين دو راه براي بازسازي‌ آن پيش‌رو داريم، يكي بازسازي با همين شكل به عنوان يك سالن بزرگ و ديگري تبديل آن به دوسالن بدون آن‌كه پرده نمايش كوچك شود.

به گزارش ايسنا، مديرعامل موسسه سينماشهر در بخش ديگري از سخنان‌اش درباره اكران هم‌زمان فيلم‌ها در شهرستان‌ها با بيان اين‌كه نگاه ما براي بازسازي بيشتر در شهرستان‌ها است و تأثير آن در روحيه مردم بيشتر از تهران است اظهار داشت: بازسازي سينماها هميشه يك مكمل مي‌خواسته كه آن نمايش فيلم‌هاي روز بوده است و با روش سنتي كه دفاتر پخش داشتند، كپي فيلم‌ها به تدريج در شهرستان‌ها پخش مي‌شد و با تأخيري يك‌ساله و درحالي‌كه ديگر آن فيلم كهنه شده بود به شهرهاي كوچك مي‌رسيد و باعث كم‌شدن فروش سينماها مي‌شد.

وي افزود: از تيرماه امسال با ارايه طرحي اين روش را عوض كرديم و اكران هم‌زمان را راه‌ انداختيم به طوري كه فيلم‌ها در شهرهاي بزرگ به روال سابق اكران مي‌شود و در كنار آن تعدادي كپي به اندازه‌اي كه در شهرهاي بزرگ درحال نمايش است با هزينه‌ي موسسه آماده مي‌شود و به همراه هزينه بيلبورد و عكس‌هاي فيلم به شرط آن‌كه با كم‌ترين فاصله زماني از تهران اكران شود، در شهرهاي كوچك به نمايش درمي‌آيد كه اين تأثير خوبي هم از نظر اقتصادي و هم از نظر اجتماعي داشته است.

وي با بيان اين‌كه در طي اين هشت‌ماه 29 فيلم از اين امكان استفاده كرده‌اند و 441 كپي در شهرهاي كوچك به نمايش درآمد خاطرنشان كرد: در سال 85 فروش سينماهاي شهرستان‌ها سه‌ميليارد و 381 ميليون تومان بوده و در سال 86 نيز سه‌ميليارد و 83 ميليون تومان و اين رقم با اجراي طرح اكران هم‌زمان در سال 87 به پنج‌ميليارد و 870 ميليون تومان رسيده و با افزايش 87 درصدي آن در سال آينده نيز ادامه خواهد داشت.

مس‌چي ادامه داد: مكمل اين‌كار انعقاد قراردادي با صداوسيما بوده كه تخفيف قابل ملاحظه‌اي براي پخش تيزر و تبليغ اين فيلم‌ها از شبكه‌هاي استاني در نظر گرفته شده كه 50 درصد آن توسط موسسه سينماشهر پرداخت مي‌شود. همچنين اين اكران گسترده باعث شده فاصله ورود فيلم‌ها به نمايش خانگي كوتاه‌تر شود و درآمد بيشتري از رايت ويدئويي نصيب تهيه‌كنندگان شود.

وي از ديگر اقدامات موسسه سينما شهر را تجهيزكردن نمايش و صدا در سالن‌هاي سينما دانست و گفت: در بازسازي سينماها صداي اكثر آن‌ها دالبي مي‌شوند و در سينماهايي هم كه چند سالن دارند سعي مي‌كنيم صداي سالن بزرگ‌تر دالبي باشد و درحال حاضر اگر فيلمي با صداي دالبي اكران شود مخاطبين زيادي مي‌توانند آن را با اين صدا ببينند و به دنبال آن هستيم تا تمام فيلم‌هايي كه در كشور ساخته مي‌شود از صداي دالبي بهره ببرند و اميدواريم در سال 88 بتوانيم در داخل كشور صداي فيلم را به دالبي‌ديجيتال تبديل كنيم.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن