تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798372303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اداري مالي قوه قضائيه:اعتبار قوه قضائيه بايد همچنان افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اداري مالي قوه قضائيه:اعتبار قوه قضائيه بايد همچنان افزايش يابد
خبرگزاري فارس: معاون اداري مالي قوه قضائيه گفت: رشد بودجه قوه قضائيه نسبت به سال‌هاي گذشته مطلوب بوده، اما بايد اين اعتبار همچنان افزايش يابد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، عباسعلي عليزاده در جمع مديران اداري مالي و ستادي كل كشور و قضات و كاركنان دادگستري استان اظهار داشت: وجود كمبودها در دستگاه قضايي تاثيرگذار بر كار قضات خواهد بود.
وي با اشاره به كمبود بودجه و كادر اداري و فضايي سراسر كشور افزود: اين كمبودها در برخي از استان‌ها بسته به مديريت اجرايي در آنها كم‌رنگ و در برخي پررنگ است، اما استان اصفهان با مديريت مطلوب به خوبي توانسته با مشكلات كنار آيد.
معاون اداري مالي قوه قضائيه بيان داشت: رشد بودجه قوه قضائيه نسبت به سال‌هاي گذشته مطلوب بوده، اما بايد اين اعتبار همچنان افزايش يابد.
وي با اشاره به جايگاه والاي قاضي در اسلام و قانون همچنين توصيه حضرت علي (ع) به مالك‌اشتر مبني بر اينكه براي داوري و حكم در بين مردم افضل رعيت را انتخاب كن تصريح كرد: قاضي در جايگاه نبي و ولي خدا تكيه مي‌زند و اين جايگاه را خدا تعيين كرده است.
عليزاده عدالت را از دلايل ضروري و جدايي‌ناپذير كار قضا ذكر كرد و افزود: اگر قاضي علم نخستين و آخرين را داشته اما عادل نباشد در امر قضاوت مفيد نخواهد بود و در صورت قضاوت حكم او نافذ نيست.
وي خاطرنشان كرد: نبايد قاضي هيچ‌گاه با مسايل مالي درگير شود و حكومت وظيفه دارد او را سير كند.
معاون اداري مالي قوه قضائيه با تاكيد بر لزوم صلابت و تقوا در قضاوت اظهار داشت: اگر قضات در ضمن حفظ جايگاه خود با صلابت و تقوا و با وجدان پاك و بيدار و در يك كلام آنچه اسلام در اين جايگاه خواسته و لازم دانسته است عمل كند ديگر نياز به وجود واحدهايي چون دادسراي انتظامي قضات و حفاظت و اطلاعات نخواهد بود.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان نيز در اين مراسم با ارائه گزارشي كامل از عملكرد دادگستري استان اظهار داشت: اين دستگاه داراي 30 حوزه قضائي شامل 22 دادگستري، هشت بخش و مجموع تعداد 410 قاضي و 1156 كارمند است.
غلامرضا انصاري بيان داشت: 27 درصد همكاران قضايي داراي مدرك فوق ليسانس و بالاتر و 44 درصد آنها نيز اداري داراي ليسانس و بالاتر از ليسانس هستند.
وي با اشاره به آمار وارده به دادسراها در بهمن ماه 15 هزار و 579 فقره و مختومه آن 15 هزار و 881 فقره افزود: در محاكم بدوي غير از تجديدنظر 17 هزار 235 فقره و مختومه آنان 17496 فقره بوده است و اين در حالي است كه در محاكم تجديدنظر نيز 3 هزار و 325 فقره پرونده وارد و 3 هزار و 476 فقره مختومه شده است.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان متوسط زمان رسيدگي در محاكم كيفري را 52 روز و در محاكم حقوقي 60 روز و در تجديدنظر 60 روز عنوان كرد و اظهار داشت: از پرونده‌هاي پير دادگستري كه قبلاً 40 هزار فقره بوده به زير 2 هزار فقره رسيده است.
وي به كلاس‌هاي آموزشي در سال جاري اشاره كرد و بيان داشت: 874 ساعت براي همكاران اداري و 294 ساعت براي همكاران قضائي كلاس‌هاي آموزشي برگزار شده است.
انصاري اقدامات ارشاد و معاضدت قضائي را 70 هزار و 962 مورد سرويس‌دهي به ارباب رجوع و احداث ساختمان در اين مدت به متراژ 52 هزار 892 مترمربع عنوان كرد و خاطر نشان كرد: 94 ساختمان‌هاي دادگستري استان اصفهان ملكي است همچنين از محل وجوه خاص نيز 140 واحد خانه سازماني و ساختمان شوراي حل اختلاف احداث و يا در حال احداث است.
وي همچنين عمده جرايم استان را مواد مخدر دانست و افزود: جرايمي مانند صدور چك بلامحل، ايراد ضرب و جرح، جعل و كلاهبرداري، سرقت و تصادفات را به ترتيب پس از مواد مخدر در جرايم كيفري بوده و در دعاوي حقوقي به ترتيب مطالبه وجه، الزام به انتقال سند، انواع طلاق، خلع يد، مطالبه مهريه و دعاوي موجر و مستاجر بوده است.
انتهاي پيام/ش10

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 359]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن