تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816874835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب دايرة المعارف راديو رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: كتاب دايرة المعارف راديو رونمايي شد
از سلسله جلسات رونمايي كتاب تحت عنوان زرين‌قلم ، كتاب " دايره‌المعارف راديو" با نگارش كريستوفر استرلينگ كه از كتاب‌هاي مرجع در عرصه ادبيات ارتباطات به شمار مي‌رود، رونمايي شد


به گزارش سرويس فرهنگي هنري برنا به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه ، دكتر كلانتري معاونت پژوهشي راديو ضمن ارايه مختصري از تاريخ تشكيل و تدارك اين كتاب گفت: دايره‌المعارف فارسي راديو در 10 جلد در آينده‌اي نزديك رونمايي خواهد شد كه مي‌تواند منبع تحليلي مناسبي براي دادن تشخص و هويت به راديو باشد.

وي در ادامه گفت: امروز در اداره معاونت پژوهشي راديو حوزه‌هاي ديگر را مانند زبان‌شناسي و ... را درگير راديو كرده‌ايم كه نتايج آن به چاپ خواهد رسيد.

در اين مراسم كه به ميزباني فرهنگسراي رسانه و با مشاركت دفتر پژوهش‌هاي راديو صورت گرفت دكتر راوندراد از اعضاي هيات علمي دانشگاه تهران، دكتر فرقاني عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي و دكتر خجسته معاونت طرح و برنامه صداي جمهوري اسلامي ايران به سخنراني درباره پژوهش درباره راديو و جايگاه راديو سخن گفتند.

دكتر راوندراد درباره كتاب دايره‌المعارف راديو و اداره پژوهش‌هاي راديو و فعاليت اين اداره گفت: اين اداره با انتخاب و شناسايي منابع علمي درباره راديو فعاليت خوبي در ده سال گذشته داشته است. در كنار اين موارد چاپ كتاب‌هايي از انديشمندان ايران درباره راديو از فعاليت‌هاي مثبت اين اداره بوده است نيز قابل توجه است.

اين استاد دانشگاه تهران در ادامه گفت: جلد اول دايره‌المعارف راديو مجموعه اطلاعات موضوعي و مفهومي درباره مسايلي است كه با راديو در ارتبط است جمع‌آوري شده كه به توسعه راديو به شيوه درست مي‌تواند كمك كند. نويسندگان اين دايره‌المعارف تاكيد بسياري بر بخش راديويي و مدخل و عنوان اسامي اشخاص داشته‌اند.

وي درباره بخش‌هاي ديگر اين كتاب گفت: در بخش ديگري از اين دايره‌المعارف به راديوهاي مختلف در كشورهاي مختلف اشاره شده و در بخشي ديگر به اتحاديه راديوها پرداخته‌اند كه به واقع اين سه مورد شاخ‌هاي اصلي طبقه بندي دايره‌المعارف است كه چهره‌هاي راديويي در آن مهم انگاشته شده است.

وي در ادامه گفت: دايره‌المعارف پر از اسامي گويندگان و هنرمندان موفق است كه زندگي‌نامه آنها نيز درج شده است. اميدوارم دايره‌المعارف فارسي راديو نيز از اين اسامي تقدير شود كه خاطرات كودكي‌مان با آنها عجين شده است.

دكتر فرقاني ديگر سخنران اين جلسه بود وي با بيان اينكه انتشار دايره‌المعارف فارسي برگي زرين در تاريخ اداره پژوهش‌هاي راديو است گفت: اين دايره‌المعارف فارسي و انگليسي مي‌تواند پشتوانه عملي خوبي براي راديو باشد چرا كه سواد رسانه‌اي امروز به تك تك افراد جامعه مربوط مي‌شود و زندگي در فضاي رسانه‌اي جريان دارد و اين رسانه‌ها هستند كه معرفت ما را از جهان شكل مي‌دهند كه بايد بتوانيم آنها را معناشناسي كنيم. حتي مي‌توان در عرصه سياسي ديد كه اين رسانه‌ها هستند كه پيش‌برنده روابط هستند نه دستگاه ديپلماسي.

وي با اشاره به نشست رسانه‌اي اوباما در كاخ سفيد و پوشش آن توسط شبكه‌هاي عربي گرفت: اين رسانه‌ها هستند كه نقش را تعيين مي‌كنند و تصويرسازي مي‌كنند.

اين استاد دانشگاه در ادامه گفت: راديو به علت اينكه در گذشته در خانه‌ها كم بود باعث تشكيل جامعه مدني مي‌شد و در آن زمان كه شبكه ارتباطات سنتي در قهوه‌خانه‌ها با يك وسيله مدرن گره خورده بود باعث شد خبرها سينه به سينه منتقل شود و موضوع بحث و گفتگو را ايجاد مي‌كند. اين‌ها ارزش‌هايي است كه راديو به همراه خود آورد.

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينكه تجربه تاريخي نشان مي‌دهد كه تجربيات قبلي را نفي نمي‌كند گفت: تجربه حضور و توسعه راديو در دنيا نشان مي‌دهد كه راديو هنوز جايگاه خود را دارد و با تاسيس شبكه‌هاي تخصصي مخاطبان خاص را نيز جذب مي‌كند.

در ادامه سخنراني‌هاي اين نشست دكتر خجسته معاونت طرح و برنامه راديو با بيان اهداف تهيه دايره‌المعارف راديو گفت: ادبيات راديو تغيير كرد و اين بر مي‌گردد به فعاليت‌هاي علمي اين چنيني است.

فرزاد حسني از مجريان موفق راديو از ديگر سخنرانان اين مراسم بود. وي وقتي پشت تريبون قرار گرفت خود را مدعو ناميد و گفت: من فقط براي پاسداشت اين فعاليت اينجا حضور دارم. البته اين امر نقطه عطفي است كه سر و صداي مطبوعاتي در پي خواهدداشت چرا كه تحولات راديو با هيچ رسانه‌اي قابل قياس نيست. اميدوارم اين ارثيه را بتوانيم خوب حفظ كنيم.

در بخش ديگر اين برنامه بليغ مترجم اين كتاب و بخشايش مدير انتشارات اداره پژوهش‌هاي راديو به توضيحاتي درباره مراحل مختلف ترجمه و نشر اين دايره‌المعارف پرداختند.

بليغ درباره اين ترجمه گفت: چند مشكل در ترجمه داشتيم اول مشكل ترجمه اصطلاحات خاص بود كه ترجمه لغت به لغت آن ممكن است مخاطب را دچار كج‌فهمي كند و راهكار حل اين مساله كه به ذهنم رسيد استفاده از اينترنت بود با عبور از اين بخش مي‌توانم از مشكلات احتمالي دفاع كنم در غير اين صورت اين اشكالات در ترجمه را مي‌پذيرم.

بخشايش مدير انتشارات اداره پژوهش راديو در ادامه گفت: از كليه مترجمان كه در ترجمه و ويرايش مقالات خاص به ما كمك كردند تشكر مي كنم. اين ترجمه نتيجه يك كار تيمي بود كه من فقط وظيفه هماهنگي آنها را داشتم.

در پايان اين نشست كه ششمين جلسه از سلسله نشست‌‌هاي زرين قلم بود از كتاب دايره‌المعارف راديو و رونمايي شد. هدايايي نيز به پاس فعاليت‌هاي بخشايش و دكتر بليغ توسط خجسته به آن ها اهدا شد.

گفتني است در پنج دوره قبلي اين جلسات از كتاب‌هاي تكنولوژي‌هاي نوين ارتباطاتي، كتاب ارتباطاتي آييني، درآمدي بر موسيقي مردم‌پسند، كتاب رسانه شيعه و جريان‌شناسي انتقادي عرفان‌هاي نوظهور رونمايي شده بود.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن