تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815327754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

12 چالش مورينيو در سال 2012


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: 12 چالش مورينيو در سال 2012
به مناسبت سال 2012 ، مي توان 12 چالش براي مورينيو در سال جديد تعيين كرد. رئال، سال را به عنوان صدرنشين تنها و سه امتياز فاصله با بارسلونا به اتمام رساند و حالا مي خواهد سال 2012 باريش سال خوشي باشد.
عصرايران ورزشي- به مناسبت سال 2012 ، مي توان 12 چالش براي مورينيو در سال جديد تعيين كرد .

به گزارش مرجع خبري رئال مادريد، تيم، سال را به عنوان صدرنشين تنها و سه امتياز فاصله با بارسلونا به اتمام رساند و حالا مي خواهد سال 2012 باريش سال خوشي باشد . نگاهي به اين چالش ها مي اندازيم.

1- بهتر شدن برابر بارسلونا

مربي بررسي كرده تا دليل اين همه شكست به بارسلونا را پيدا كند كه مسائل روحي و رواني بازيكنان ، مهمترين دليل ممكن است . درست است كه تيم كاتالاني تيم خوبي است و بازيكنان خوبي دارد اما مورينيو ناراحت است كه بازيكنانش در چنين بازي مهمي ، وا مي دهند . مورينيو اعتقاد دارد كه تيمش نبايد از بارسلونا بترسد . مثلا پس از آخرين الكلاسيكو از اوزيل انتقاد كرد و گفت كه انتظارش از بازيكنانش بيشتر است . شكست 5-0 ، باعث شده كه تيم حس حقير بودن داشته باشد اما تيم در كوپا دل ري و بازيهاي سوپركاپ خيلي بهتر از حريف بود اما نتوانست نتيجه بگيرد .

2- بهبود رقابت ميان بنزما و هيگوائين

رقابت بين اين دو مهاجم ، بالاخره ثمره اي خواهد داد . هيگوائين هميشه نشان داده كه يك مهاجم با شخصيت ، گلزن ، فرصت طلب و درجه يك است اما بنزما هم پس از آن كه فرصت پيدا كرد ، توانايي هايش را نشان داد و مشخص كرد كه بازيكني استثنايي است . بي ترديد هر دو بازيكن مي دانند كه نبايد عقب بكشند چرا كه ممكن است كه كمتر بازي كنند . مورينيو بي ترديد با چالش سختي در اين زمينه مواجه خواهد بود كه كدام را انتخاب كند و اميدوار است كه رقابت اين دو خيلي به سود تيم باشد .

3- رساندن اوزيل به اوج

اين ، سورپرايز بزرگ مورينيوست . اين افت محسوس اوزيل ، بيشتر به مسائل رواني مربوط است تا بدني . هافبك آلماني ، فصل گذشته تلاش فوق العاده اي صورت داد ، اما به مرور در اين فصل افت كرد و خودش نبود . ترديدي در مورد توانايي هايش نيست اما مورينيو بايد سعي كند كه از نظر ذهني ، او را آماده رقابت كند و تبديلش كند به همان بازيكني كه همه انتظارش را دارند .

4- حل كردن مشكلات در خط دفاع (كارواليو ، دفاع راست ...)

مشكلات خط دفاع رئال ، در شمار گلهايي كه تيم دريافت مي كند مشخص است . اما يكي از دغدغه هاي اصلي مورينيو ، مصدوميت كارواليوست كه روي خط دفاع تاثير كامل گذاشته است . سرجيو راموس به مركز خط دفاع رفته تا آربلوا تنها دفاع راست تخصصي تيم باشد و مورينيو ناچار شود در اين پست ، لاس ، كوئنت رائو ، واران و آلبيول را محك بزند . شايد در ماه ژانويه تيم به اين نتيجه برسد كه نياز به خريد در اين پست دارد .

5- حفظ روند گلزني 3.5 گل در هر بازي

اين ، اسلحه بزرگ اين رئال مادريد است . توان گلزني و ضد حملات تيم فوق العاده است . فشار از ناحيه تهاجمي عالي است و 15 بازيكن مختلف در اين فصل در تيم گل زده اند تا تيم بهترين آمار گلزني لاليگا و چمپيونزليگ را داشته باشد . تيم به بردهاي پر گلي برابر ساراگوسا ، رايو ، اوساسونا و سويا دست يافت .

6- با ثبات تر شدن كاكا

كاكا ، بايد سعي كند كه كمي از كمند مصدوميت ها رها شود و كمتر مصدوم شود . بازيكن برزيلي با اين كه گاهي مي درخشد اما مصدوميت ها امانش نمي دهند . فصل را عالي شروع كرد و شنان داد كه مي تواند بازيكن فوق العاده اي باشد اما يك مصدوميت در سن سباستين ، او را متوقف كرد . هر بار كه به اوجش رسيد ، مصدوم شد . مورينيو مي خواهد كه با ثبات تر باشد .

7- حفظ دي ماريا در بهترين سطح

يكي از بهترين بازيكنان تيم مورينيوست و طبيعي است كه مربي پرتغالي بخواهد كه به اين روندش ادامه دهد . يك بازيكن درجه يك است اما مي تواند تبديل به يك ستاره جهاني شود . او حالا اين فرصت را دارد تا با درخشش در اين فصل خودش را در ميان بهترين بازيكنان دنياي فوتبال مطرح كند . در حال حاضر ، يكي از ستارگان اصلي تورنمنت است .

8- كم نياوردن با توجه به تعدد بازيها

مورينيو ، ساز و كار خاص خود را دارد . براي بردن بازيها ، بايد با يك سرعت فوق العاده ، جديت بسيار و تحرك بالا كار كرد . قدرت بدني ، فداكاري ، تلاش و سرعت ، شعارهاي تيم براي غلبه بر حريفان هستند . تا كنون ، تيم در بيشتر بازيها موفق بوده است اما حالا وارد مرحله دوم فصل مي شود كه بازيهاي كليدي برگزار مي شود . مصدوميت ها و محروميت ها مي توانند نقشي كليدي بازي كنند . تيم بايد كم نياورد .

9- چلاندن ويژگي هاي كايخون و شاهين

اين دو ، براي مربي خاص هستند. كايخون به اين خاطر كه نشان داده مي تواند فيكس باشد و شخصيت خاص خود را دارد . مي خواهد بجنگد و از فرصتهايش بهره ببرد . به شاهين هم احتياج است چرا كه شبيه ترين هافبك به ژابي است . بايد در اين مرحله دوم فصل ، اين دو به جلو گام بردارند .

10- همچنان "آدم خوبه " بودن

در استراتژي ارتباطي و وجهه مربي ، تغييراتي ايجاد شده است . پس از فصل اول كه پر از جنجال بود و مربي ، درگيريهايي با پرسيادو ، گوارديولا ، يوفا و سازمان ليگ اسپانيا داشت ، حالا اين قضايا فراموش شده اند . مورينيو ، صلح طلب تر شده و مثل الكلاسيكوي 10 دسامبر ، مي رود و به گوارديولا و ويلانوا دست مي دهد .

11- بردن حداقل يك جام

بي ترديد ، هدف اصلي قهرماني مجدد است و چمپيونزليگ يا لاليگا در اولويت هستند . تيم حداقل يك جام مي خواهد . مورينيو هميشه گفته است :" سالهاي دومم معمولا بهتر هستند ." و حالا زمان نشان دادن آن است . اما ماه هاي سختي رسيده است . او در سال دومش در اينتر ميلان به سه جام رسيد و هدف اصليش در رئال مادريد ، قهرماني دهمين چمپيونزليگ است .

12-عدم ابراز علاقه به فوتبال انگلستان

"ذوق و شوقم فوتبال انگليس است "اين جمله هايي هستند كه خشم مادريديسموها را به همراه مي آورند . اين اولين باري نيست كه مربي پرتغالي گفته كه به انگليس مي گردد اما هم هواداران و هم مديران رئال ، نمي فهمند كه چرا مربي بايد مدام از اين قضيه حرف بزند .

براي خواندن ساير خبرهاي ورزشي كليك كنيد

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن