تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816208252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نتيجه سياست كنترل قاچاق در بازار تلويزيون


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: نتيجه سياست كنترل قاچاق در بازار تلويزيون
- بازار تلويزيون كه بنا بر اعلام كارشناسان و فعالان اين حوزه، طي شش ماه اخير روزهاي گرم و پررونقي را سپري كرده است، اين روزها با وجود نوسانات شديد نرخ ارز آزاد همچنان گرم و پررونق است.

به گفته كارشناسان و فعالان بازار، دليل رونق بازار تلويزيون، آن هم در شرايطي كه بازار ساير كالاها، از مواد غذايي گرفته تا كالاهاي حوزه ديجيتال و كامپيوتر تحت تاثير شديد نوسانات نرخ ارز قرار گرفته است، اين است كه در بازار تلويزيون شاهد رشد قيمت‌ها حتي در حد اندكي نبوده‌ايم.
اكثر توليد و واردكنندگان تلويزيون و حتي فروشندگان بازار، با بيان اين مطلب كه طي شش ماه گذشته و حتي يك ماه اخير كه شاهد نوسانات شديد نرخ ارز و رشد شديد قيمت‌ها در بازار ساير كالاها بوده‌ايم، در بازار تلويزيون كوچك‌ترين تغيير قيمتي اعمال نشده است، گفتند: به همين دليل است كه بازار تلويزيون مشتريان خود را حفظ كرده است.نكته جالب اينجاست كه فعالان و كارشناسان بازار تا حدود يك سال قبل از عرضه گسترده نمونه‌هاي قاچاق در بازار تلويزيون به شدت گله‌مند بودند، حالا مي‌گويند، طي يك‌سال اخير ميزان عرضه نمونه‌هاي قاچاق به بازار به شدت كم شده است. حتما از خود مي‌پرسيد دليل اين همه موفقيت در بازار تلويزيون آن هم در شرايطي كه جريان غير طبيعي نرخ ارز آزاد جان فعالان بازار ساير كالاها را به لب رسانده است چيست؟ براي يافتن پاسخ اين سوال اين گزارش را بخوانيد:

رونق بازار تلويزيون در فصل ركود

كارشناسان و فعالان بازار معتقدند دليل موفقيت بازار تلويزيون در يك‌سال اخير و همچنين رفع يا حداقل كمرنگ شدن مشكل قاچاق در بازار اين كالا اين است كه روي قيمت‌ها در بازار داخلي كنترل و نظارت دقيقي مي‌شود و از طرفي توليدات داخلي عرصه را بر نمونه‌هاي وارداتي تنگ كرده ‌است، چه برسد به نمونه‌هاي قاچاق!كارشناسان مي‌گويند: مهم‌ترين دليلي كه باعث شده است شاهد رشد قيمت‌ها در بازار تلويزيون نباشيم اين است كه تلويزيون مانند كالاهايي نظير لپ‌تاپ، كامپيوتر، گوشي موبايل، تحت تاثير نوسانات نرخ ارز قرار نمي‌گيرد. علت هم اين است كه بخش بزرگي از نياز بازار تلويزيون ما از طريق توليدات داخلي تامين مي‌شود.

به همين دليل در بازار اين كالا، در مدت اخير شاهد رشد قيمت‌ها نبوده‌ايم.شركت بازرگاني ايران، نمايندگي رسمي فروش محصولات صوتي و تصويري سوني در ايران هم با بيان اين مطلب كه شركت‌هاي توليد و عرضه‌كننده از افزايش قيمت‌ها در يك‌سال اخير خودداري كرده‌اند گفت، به دليل اينكه شركت‌هاي توليد كننده از افزايش قيمت‌ها خودداري كرده‌اند، واردكنندگان نيز براي ادامه حيات در بازار رقابتي از افزايش قيمت‌ها خودداري كرده‌اند و به همين دليل شاهد ثبات قيمت‌ها در بازار طي يك‌سال اخير بوده‌ايم. اميري، مسوول نمايندگي فروش شركت بانيان الكترونيك، عرضه كننده محصولات صوتي و تصويري پاناسونيك هم با تاييد اين مطلب كه ميزان فروش در بازار در حد مطلوبي است گفت، خودداري شركت‌ها از افزايش قيمت‌ها به نفع آنها تمام شده و باعث شده است بازار با رشد تقاضا مواجه شود. شركت ماديران هم در اين باره اعلام كرد، ثبات قيمت‌ها در بازار تلويزيون باعث شده است نه‌تنها ما مشتريان خود را حفظ كنيم، بلكه بتوانيم مدل‌هاي جديد را با خيال راحت وارد بازار كنيم. چرا كه اين مدل‌ها مخاطب دارند.

اصل قضيه

شايد از خود بپرسيد در شرايطي كه به دليل رشد نرخ دلار، شركت‌هاي واردكننده و توليدكننده براي واردات كالا و يا قطعات توليدي هزينه بيشتري متحمل مي‌شوند، آيا فروش كالاها با قيمت سابق منجر به متضرر شدن آنها مي‌شود يا خير؟در اين باره ايزدنيا مدير فروش شركت حافظ پخش و شركت سام الكترونيك گفت، درست است كه اين شركت‌ها هزينه بيشتري براي واردات كالا يا قطعه متحمل مي‌شوند، ولي هرگونه افزايش قيمت بايد با اجازه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعمال شود و شركت‌ها نمي‌توانند بدون مجوز اين وزارتخانه براي افزايش قيمت‌ها اقدام كنند.فعالان بازار هم با بيان اين مطلب كه وزارتخانه مذكور نظارت دقيقي بر روند قيمت‌ها و عرضه كالاهاي گارانتي دار در بازار مي‌كند گفتند، نتيجه اين اقدام اين است كه بازار تلويزيون با وجود كاهش حاشيه سود، با كاهش مشكلاتي نظير عرضه كالاهاي قاچاق، چند دستگي قيمت و... مواجه شده است.

اگر اين سوال برايتان پيش آمده است كه چرا چنين نظارتي روي بازار كالاهايي نظير كامپيوتر و موبايل نمي‌شود، در اين باره محمدرضا سليمي، مديركل خدمات زيربنايي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اين درست كه نظارت دقيقي روي بازار تلويزيون مي‌شود و ما قول داديم كه بايد چنين نظارتي روي بازار كالاهايي نظير كامپيوتر و موبايل هم بشود؛ اما ما در اين زمينه يك مشكل داريم و آن اين است كه در حوزه موبايل و كامپيوتر ما همه واردكنندگان اين كالاها را نمي‌شناسيم و نمي‌توانيم آنها را تحت كنترل دقيق قرار دهيم. در حالي كه در حوزه تلويزيون واردكنندگان رسمي را مي‌شناسيم و مي‌توانيم بر عملكرد آنها كنترل دقيقي داشته باشيم. به گفته وي، از طرفي اين اتحاديه‌ها هستند كه بايد با ما در تعامل باشند و كمك كنند تا مشكلات بازار را رفع كنيم.

مدل‌هاي پرفروش و جديد در بازار تلويزيون
در حال حاضر برخي از شركت‌ها اقدام به عرضه نمونه‌هاي جديدي از تلويزيون به بازار كرده‌اند و در مقابل گروهي همچنان مدل‌هاي پرفروش سابق را به فروش مي‌رسانند.
در ميان شركت‌هايي كه نمونه‌هاي جديدي وارد بازار كرده‌اند مي‌توان از ال‌جي و شارپ نام برد كه اكثرا محصولات جديدي در حوزه تلويزيون‌هاي سه بعدي و يا اسمارت به بازار عرضه كرده‌اند.
SHARP
شركت شارپ مدل‌هاي سه‌بعدي كوآترون خود را كه با تركيب رنگ زرد تصاوير و رنگ‌ها را واقعي و شفاف‌تر نشان مي‌دهد به بازار عرضه كرده است. در ميان اين تلويزيون‌ها مدل‌هاي40-830 و 46-830 از نمونه‌هاي پرفروش هستند كه مدل 40-830 يك تلويزيون ال‌اي‌دي سه‌بعدي 40 اينچ از سري كوآترون است كه با قيمت يك ميليون و 995 هزارتومان به بازار عرضه شده است. مدل 46-830 هم يك تلويزيون ال‌اي‌دي سه بعدي 48 اينچ كوآترون است كه با قيمت دو ميليون و 448 هزار تومان با ضمانت ماديران به بازار عرضه شده است.مدل‌هاي
32-AF10 و 32-450 هم كه به ترتيب با قيمت 498 هزار تومان و 604 هزار تومان به فروش مي‌رسند از LCD‌هاي پرفروش شارپ در بازار داخلي هستند.
LG
شركت ال جي هم دو تلويزيون جديد از سري PENTOUCH در دو سايز 60 و 50 اينچ به بازار عرضه كرده است كه مدل 60 اينچي تحت عنوان PZ850 و مدل 50 اينچي با نام PT490 به بازار آمده‌اند. اين تلويزيون‌ها به ترتيب با قيمت چهار ميليون و 300 هزار تومان و يك ميليون و 320 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.همچنين مدل 42LW57000 از تلويزيون‌هاي پرفروش سه بعدي ال جي است كه با قيمتي حدود يك ميليون و 700 هزار تومان به بازار عرضه شده است.
PANASONIC
از خانواده پاناسونيك مدل 42ST30 با قيمت يك ميليون و 780 هزار تومان از تلويزيون‌هاي پلاسماي سه بعدي پرفروش در بازار است. مدل 42U30 با قيمت يك ميليون و 280 هزار تومان هم از نمونه‌هاي پلاسماي دو بعدي پرفروش است. مدل 42E30 هم از LED‌هاي پرفروش اين برند است كه با قيمت يك ميليون و 680 هزار تومان به بازار عرضه شده است.از ميان LCD‌هاي اين برند هم مدل 42S20 و 42 U20 جزو پرفروش‌هاي بازار هستند كه به ترتيب با قيمت يك ميليون و 370 هزار و يك ميليون و 250 هزار تومان به فروش مي‌رسند.
SONY
از اين خانواده هم مدل
KDL-40CX520 كه با قيمت يك ميليون و 172 هزار و 80 تومان به بازار عرضه شده است از LCD‌هاي پرفروش بازار است. مدل
KDL-40EX520 هم از تلويزيون‌هاي LED پرفروش سوني است كه با قيمت يك ميليون و 376 هزار و 960 تومان به بازار عرضه شده است.از خانواده سه بعدي‌هاي اين برند هم مدل 40EX720 جزو پرفروش‌هاي بازار است كه با قيمت يك ميليون و 529 هزار تومان به بازار عرضه شده است.اين تلويزيون‌ها با ضمانت شركت بازرگاني ايران به بازار عرضه شده‌اند.
SAMSUNG
مدل 585 - 40 با قيمت يك ميليون و 28 هزار تومان از تلويزيون‌هاي LCD پرفروش سامسونگ در بازار است. مدل 40-5950 هم از LED‌هاي پرفروش اين برند است كه با قيمت يك ميليون و 529 هزار تومان به فروش مي‌رسد. از ميان سه بعدي‌هاي اين خانواده هم مدل 40-6960 از پرفروش‌هاي بازار است كه با قيمت دوميليون و 199 هزار تومان به بازار عرضه شده است. مدل 43D455 هم از پلاسماهاي پرفروش اين برند است كه قيمت آن حدود 884 هزار تومان است.

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن