تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817444579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدخدايي اعلام كرد:احراز شرايط قانوني داوطلبان مبناي بررسي صلاحيت ها/ نگاه سليقه اي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كدخدايي اعلام كرد:احراز شرايط قانوني داوطلبان مبناي بررسي صلاحيت ها/ نگاه سليقه اي وجود ندارد
احراز شرايط قانوني داوطلبان مبناي بررسي صلاحيت ها/ نگاه سليقه اي وجود ندارد
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس احراز شرايط مندرج در قانون را مبناي كار خود قرار مي دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان ظهر امروز در نشست خبري با خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

وي در پاسخ به اين سوال كه معيار شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت داوطلبان احراز صلاحيت ها و يا عدم احراز آنان است، گفت: معيار ما قانون است، قانون در دو بند 29 و 30 ماده 28 قانون انتخابات شرايط و موانع حضور داوطلبان را مطرح كرده كه بر اساس آن هم شرايط بايد احراز شود و هم موانع بايد مفقود باشد.

وي گفت: بنابراين احراز شرايط مندرج در قانون مبناي كار شوراي نگهبان است.

كدخدايي گفت: پس از ثبت نام، گزارش كار به مراجع چهارگانه ارسال مي شود و هيئت هاي اجرايي كارشان را آغاز مي كنند و كار رسمي ما از 20 ديماه آغاز خواهد شد تا نظرات هيئت هاي اجرايي را مورد بررسي قرار دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آخرين زمان كار شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت ها تا چه تاريخي است، گفت: از اول اسفندماه كار بررسي ما به اتمام مي رسد و قبل از آن چند مرحله رسيدگي انجام مي شود، هيئت مركزي نيز بررسي هايي دارد و همين طور يك مرحله هم طبق مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام شكايت برخي افراد مورد بررسي قرار مي گيرد و نهايتا شوراي نگهبان اول اسفندماه نتيجه نهايي را به وزارت كشور ارائه مي دهد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا همزمان با نوآوري وزارت كشور درباره برگزاري انتخابات رايانه اي شوراي نگهبان نيز در روند بررسي هاي خود نوآوري جديدي دارد؟ گفت: وزارت كشور با استفاده از رايانه كارهاي خوبي انجام داده، اميدواريم تا آنجا كه امكانات فني اجازه مي دهد بتوانند مراحل ديگر را هم پيش ببرند.

كدخدايي گفت: شوراي نگهبان آمادگي دارد تا آنجا كه وزارت كشور مي تواند انتخابات را رايانه اي برگزار كند، با اين وزارتخانه همكاري كند و نظارت از نظر رايانه اي را انجام خواهيم داد.

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سوال كه به دليل عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات، انتخابات آينده غير رقابتي خواهد بود، نظر شورا در اين رابطه چيست؟ گفت: بنده موضع گيري سياسي نمي توانم داشته باشم، شايد اين تحليل دقيق نباشد، اگر آمار ثبت نام كنندگان را ملاحظه كنيد اين خلاف نظر شماست، زيرا در ثبت نام ها هم از گروه هاي اصلاح طلب و هم از گروه هاي ديگر حضور داشتند و به نظر مي رسد امكان مشاركت و رقابت فراهم است و با فضاي انتخاباتي سنگيني كه شروع شده شاهد حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي رأي خواهيم بود.

خبرنگاري نظر شوراي نگهبان را درباره برخي اظهار نظرها مبني براينكه برخي افراد جريانات خاص در هيئت هاي نظارت شوراي نگهبان حضور دارند، خواست كه كدخدايي پاسخ داد: بايد از كسانيكه چنين نظري دارند مستندات بخواهيد.

وي گفت: كسانيكه كه چنين نظراتي را دادند، تحت تعقيب هستند و از آنان خواسته ايم مستنداتشان را ارائه دهند اگر مستندات را ارائه ندهند در مراجع قضايي بايد پاسخگو باشند.

وي در خصوص برگزاري انتخابات رايانه اي در 10 درصد از حوزه هاي انتخابيه كه از سوي وزارت كشور نيز اعلام شده است، گفت: ما اعلام كرده ايم در حوزه اي كه امكانات فني اجازه دهد، آمادگي داريم بر انتخابات رايانه اي نظارت كنيم، از نظر ما منعي ندارد هر ميزان كه وزارت كشور آمادگي داشته باشد ما نيز آمادگي نظارت داريم.

كدخدايي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد، آيا حضور برخي كانديداهاي نمايندگي مجلس در هنگام ثبت نام با حضور همراهان زياد و هيئت هاي (50-60 نفره) و يا همراهي هنرمندان با آنها مصداق تبليغات زودهنگام نيست؟ گفت: ما در اين باره قانون خاصي نداريم اما اگر چنين اقداماتي مصداق تبليغ قرار گيرد در بررسي صلاحيت ها مورد توجه قرار مي دهيم.

خبرنگاري به اظهارات اخير دبير شوراي نگهبان مبني بر اينكه آنان كه واجد شرايط هستند، وارد انتخابات شوند وگرنه در بررسي صلاحيت ها آبرويشان خواهند رفت، گفت اين اظهار نظر اين شائبه را به وجود مي آورد كه روند بررسي ها همراه با موضع خواهد بود، نظر شما در اين رابطه چيست؟ گفت: پاسخ ما اين است كه شوراي نگهبان بر اساس قانون و معيارهاي قانوني عمل خواهد كرد نگاه سياسي و سليقه اي نخواهد داشت، معيارهايي كه قانون گذار به عنوان ملاك تعيين صلاحيت ها در نظر گرفته مورد توجه قرار مي گيرد.

خبرنگاري نظر كدخدايي را درباره تخريب هاي هدفمند نسبت به آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان جويا شد كه وي پاسخ داد: دشمنان و بدخواهان مردم و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه از پاي نمي نشينند و در حال طراحي و توطئه هستند.

وي افزود: اقدامات دشمنان خارجي ما شاهد گوياي اين مسئله است. اينكه اعلام كنيم دشمنان ساكت نشسته اند خوش خيالي است اما در قبال اين مسئله نيز مردم ما هميشه در صحنه حضور داشته اند و با هدايت مقام معظم رهبري توطئه ها را خنثي كرده اند نبايد نگراني از توطئه ها داشته باشيم، در اين دوره نيز ممكن است شاهد مشكلاتي باشيم كه از سوي دشمنان به وجود مي آيد اما حضور پرشور مردم در انتخابات پاسخگوي اين توطئه ها خواهد بود.

خبرنگاري در خصوص حضور اصلاح طلباني كه نسبت به فتنه 88 سكوت كرده اند، در ثبت نام ها اشاره كرد و نظر كدخدايي را نسبت به تأييد صلاحيت آنان جويا شد كه سخنگوي شوراي نگهبان پاسخ داد: معيارهاي ما معيارهاي قانون است، اگر رفتارشان مطابق قانون بوده، حضورشان در انتخابات منعي ندارد اما اگر مغاير قانون بود طبق قانوني اساسي اعلام نظر مي شود.

خبرنگاري دليل كاهش ثبت نام كنندگان نمايندگي مجلس در اين دوره از انتخابات را نسبت به سالهاي گذشته جويا شد كه كدخدايي گفت: مرجع اعلام رسمي آمار ثبت نام كننگان وزارت كشور است، پس از آن كه آمار رسمي از وزارت كشور اعلام شود نسبت به آن اعلام نظر مي كنيم.

وي گفت: اما در يك مقايسه احتمالي مشاهده مي كنيم كه در انتخابات مجلس هشتم 7600 نفر ثبت نام داشته ايم و در اين دور حدود 5400 نفر ثبت نام كرده اند اين در حاليست كه در دوره قبل مسئله افزايش مدرك را نداشتيم و حداقل مدرك براي ثبت نام كارشناسي بود بنابراين در دوره قبل 2800 نفر افرادي ثبت نام كردند كه با مدرك كارشناسي آمده بودند. در اين دوره با مصوبه مجلس حداقل مدرك به كارشناسي ارشد ارتقا داده شد كه اگر 2800 نفر دور قبل را اضافه كنيم تعداد ثبت نام كنندگان كنوني نسبت به 4 سال گذشته بيشتر مي شود.

وي ادامه داد: از طرف ديگر با توجه به رايانه اي شدن ثبت نام ها در اين دوره، كسانيكه در ادوار گذشته با مدارك ناقص مراجعه مي كردند ثبت نام مي شدند اما در اين دوره كسانيكه با مدارك ناقص به ستاد انتخابات كشور و فرمانداري مراجعه كردند ثبت نام نشدند، و اگر اين دو عامل را كنار هم بگذاريم آماري كه داريم از انتخابات مجلس هشتم بيشتر است. ان شاالله مشاركت پرشور تر را در 12 اسفند شاهد خواهيم بود.

خبرنگاري از كدخدايي پرسيد اخيرا هشدارها از حضور يك جريان خاص در انتخابات بيشتر شده است، آيا شوراي نگهبان اقدامي براي جلوگيري از اقدامات اين جريان از جمله دادن پول، كاري خواهد كرد؟ كه وي پاسخ داد: براي شوراي نگهبان فرقي نمي كند كه چه افراد و گروهي باشند اگر رفتار خلاف قانون باشند حتما برخورد مي كند و اگر رفتار افراد خلاف قانون نباشد نه شوراي نگهبان و نه هيچ مرجع ديگري نمي تواند برخورد كند.

وي درباره حضور مستقل افراد در انتخابات بدون پشتوانه حزبي كه مورد سوال يكي از خبرنگاران نيز بود گفت: ما در كشور كم و بيش فعاليت هاي حزبي داريم اما حزب در كشور ما نهادينه نشده است و اين مربوط به استقبال مردم است، اگر حزب در كشور نهادينه شود و احزاب فعاليت گسترده داشته باشند قانون هم مي تواند به اين سمت برود كه انتخابات را از طريق احزاب برگزار كند و برخي مشكلات امروز را مرتفع كند.

كدخدايي در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد با توجه به اينكه شما تأكيد كرديد به احزاب و گروه ها در بررسي صلاحيت افراد توجه نمي كنيد تحليل ها به اين سمت رفت كه نسبت به كسانيكه در حوادث پس از انتخابات سكوت كرده اند قرار است با اغماض برخورد شود اين در حاليست كه بزرگان سياسي از جمله آيت الله مهدوي كني و جبهه پايداري با هم همسو شدند تا رفتار ساكتان در فتنه را مورد مذمت قرار دهند آيا شما به عنوان نهاد انقلابي اين مورد را به عنوان ملاك در بررسي صلاحيت ها قرار مي دهيد؟ گفت: ما به عنوان نهاد انقلابي و نهاد پاسدار انقلاب اسلامي تلاش مي كنيم قانون را اجرا كنيم و اقداماتمان بر اساس قانون باشد.

خبرنگاري از كدخدايي پرسيد با توجه به اينكه اصلاح طلبان در اين دوره از انتخابات ليست نمي دهند، آيا اين مورد در مشاركت مردم هم تأثيرگذار خواهند بود؟ گفت: مردم توجهي به احزاب و گروه ها ندارند و به طور خودجوش هر وقت لازم باشد از كيان نظام دفاع مي كنند و وارد صحنه مي شوند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن