تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816354703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجله هفته/ تاسي رئيس‌جمهور آتي سوئيس به احمدي‌نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران دیپلماسی: مجله هفته/ تاسي رئيس‌جمهور آتي سوئيس به احمدي‌نژاد
بنا بر اخبار و گزارش هايي كه رسانه هاي دولتي كشورمان منتشر كرده اند، رئيس جمهور آينده سوئيس اعلام كرده است كه سفرهاي استاني يا "سفر به كانتون ها" و ملاقات با مردم را در دستور كارش قرار مي دهد.


ديپلماسي ايراني: اينطور نيست كه كشورهايي كه فاصله جغرافيايي و فرهنگي زيادي با ايران دارند، نگاه و نيم نگاهي به رخدادها و تحولات ما نداشته باشند و بر نقاط قوت ما چشم بپوشند و خود را از برداشت ها و الهام هايي كه احيانا مي تواند ايشان را در مسير موفقيت و دستيابي به قله ها كمك كند، محروم كنند. اصولا اين باور را همه مورخان نيز تاييد كرده اند كه غرب زماني غرب توسعه يافته شد كه شرق شناسي و بخصوص ايران شناسي را در سرلوحه قرار داد و برجستگي ها و شايستگي هايي را كه خود نداشت، تقليد يا اقتباس كرد و به جايي رسيد كه امروزه به آن توسعه يافتگي و پيشرفت اطلاق مي كنند. البته هرچه آنها رشد مي كردند، مجال رشد را از آموزگاران واقعي خود مي گرفتند و مانع توسعه شرق و بالاخص ايران مي شدند. به هر حال ديگر مشخص شده است كه همين امروزه روز نيز غربي ها الگوهاي موفق خود را از روي دست ما برمي دارند و ما در زمينه هاي مختلف به صادرات فكر و ايده به اقصي نقاط دنيا مشغوليم و خود را بيش از اندازه دست كم مي گيريم.

نمونه بارز آن اينكه "ويدمر شلومف" وزير دارايي سوئيس كه قرار است در سال آينده ميلادي پست رياست جمهوري كشورش را برعهده بگيرد، بدون اعتراف به اين موضوع كه سفرهاي استاني را به تقليد و تاسي از محمود احمدي نژاد در دستور كارش قرار مي دهد؛ تأكيد كرده است: من از اينكه از كانتون ها ديدن كرده و با مردم صحبت كنم، خوشحال مي شوم.

به نظر مي رسد اين رئيس جمهور مقلد با رصد تمامي سفرهاي استاني احمدي نژاد و درك ريزه كاري ها و ظرافت هاي اين كار، ايده هاي دولت ايران را دزديده و مي خواهد با آن پز بدهد.

اين تصميم شلومف را مي توان يكي از نشانه هاي الگوسازي ما براي مديريت جهان، روش كشورداري و مردم سالاري در نقاط مختلف دنيا دانست كه بطور حتم و به زودي زود در جاهاي ديگر نيز ظهور و بروز خواهد يافت و كارآمدي خود را به اثبات خواهد رساند.

به گزارش خبرگزاري ايرنا، ويدمر شلومف در گفتگو با روزنامه سوئيسي "نويه زوريخر سايتونگ" درباره چالش هاي سوئيس در سال 2012 گفته است: تحولات اقتصادي بدون ترديد ما را به خود مشغول خواهد كرد؛ همچنين چالش ها در زمينه جايگاه مالي سوئيس و پيامدهاي آن براي ما موضوع مهمي خواهد بود. پس از اين موضوعات بايد چرخش در زمينه تأمين انرژي سوئيس را به واقعيت درآورد. مشاجره هاي مالياتي را هم بايد حل كرد بويژه در زمينه رابطه با اتحاديه اروپا و امريكا.

رئيس جمهوري آتي سوئيس در پاسخ به سوال ديگري با اين مضمون كه "شما شخصاً در زمان رياست جمهوري خود چه كارهايي مي خواهيد انجام دهيد؟" گفته است: من از اينكه از كانتون ها ديدن كرده و با مردم صحبت كنم خوشحال مي شوم؛ من روي سفرهاي خارجي تأكيد زيادي نخواهم داشت اما به عنوان وزير دارايي مسلماً تماس هايي با همتايان خود در كشورهاي ديگر بويژه در اتحاديه اروپا خواهم داشت؛ مسلماً در زمان رياست جمهوري من نيز ديدارهاي رؤساي كشورها از سوئيس مطرح خواهد بود.

او در بخش ديگري از مصاحبه اش سعي كرد خود را فراجناحي و غيروابسته به احزاب نشان دهد، كه در اين زمينه نيز گويا تلاش داشته از رفتار و منش مردمي محمود احمدي نژاد پيروي كند. اين روزنامه از رئيس جمهوري آتي سوييس پرسيده است: "شما از سوي چپ ها يك فرد محافظه كار به حساب مي آييد و راست ها هم شما را چپ مي دانند. شما در كجا قرار داريد؟" و او در پاسخ گفت: هيچ كس نمي تواند مرا به يك طرز تفكر خاص متهم كند؛ من در زمينه مسائل مالي و اقتصادي مسلماً يك فرد ميانه رو هستم اما در زمينه مسائل زيست محيطي مي توان مرا حتي يك سبز به حساب آورد. (البته ايشان در اين مورد آخر در نقطه مقابل آقاي احمدي نژاد ايستاده و رنگ خود را خوب و متناسب انتخاب نكرده است)

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران دیپلماسی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن