تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816727312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر كوتاه از حوزه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چند خبر كوتاه از حوزه هنري
كتاب "مصاحبه در تاريخ شفاهي" توليد دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري در پنجمين نشست تخصصي تاريخ شفاهي در مشهد مقدس رونمايي شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري حوزه هنري، اين كتاب از مجموعه مقالات ارائه شده در چهارمين نشست تخصصي و كارگاه آموزشي تاريخ شفاهي در سال گذشته گردآوري و در پنجمين "نشست تخصصي تاريخ شفاهي" كه با مشاركت دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري به وسيله سازمان كتابخانه ها، موزه ها و اسناد آستان قدس رضوي رونمايي و در اختيار پژوهشگران قرار گرفت.

در اين نشست كه با عنوان "روش شناسي و موضوع يابي مطالعات شهري در تاريخ شفاهي" برگزار شد، مقاله "تاريخ شفاهي گروه ها و احزاب سياسي در بستر بافت شهري و منطقه اي" نوشته محسن كاظمي و "تاريخ شفاهي بوشهر" نوشته سيد قاسم يا حسني از سوي دو تن از پژوهشگران دفتر ادبيات و انقلاب اسلامي حوزه هنري ارائه و قرائت شد.

گفتني است، در اين نشست سعيد فخر زاده و عليرضا كمري از مسئولان و پژوهشگران مركز مطالعات و تحقيقات فرهنگ و ادب پايداري حزوه هنري به عنوان اعضاي هيئت رئيسه همايش حضور داشتند، كتاب "مصاحبه در تاريخ شفاهي" به همت دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري در 515 صفحه و در قطع وزيري منتشر شده است.

همچنين، كتاب "تاريخ تحليلي موسيقي فيلم" با تاليف دكتر مهران پورمندان به وسله پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي حوزه هنري منتشر شد.

"كتاب تاريخ تحليلي موسيقي فيلم" نوشته مهران پورمندان به مباحث تئوريك موسيقي فيلم مي پردازد.

در مقدمه اين كتاب تحليلي آمده است: نگارش كتابي درباره ي موسيقي فيلم و كنش هاي آن در ارتباط با تصوير و حركت مقوله اي همه جانبه است كه تنها به موسيقي و فيلم خلاصه نمي شود بلكه چگونگي روند دگرگوني جامعه از سياست هاي اقتصادي_ فرهنگي گرفته تا تحمل كليدي برآينده ي نيروهاي خارجي بر اين 2 موضوع نيز بايد در عين حال بررسي شود تا چگونگي عملكرد موسيقي در فيلم توضيح پذير و تفسير گرا شود به همين سبب اين كتاب تاريخ تحليلي موسيقي فيلم نام گرفه اند و نه چيز ديگر همچون موسيقي فيلم با...، در اين كتاب حركت موسيقي، فيلم و جامعه به گونه اي مرتبط با يكديگر بررسي شده تا درك درستي از موسيقي فيلم كه امروزه به عنوان يكي از اركان اساسي فيلم، چه از نظر بيان و چه از نظر اقتصادي است به دست آيد.

بر اساس اين گزارش، نخستين شبكه 24 ساعته هنري راديويي، تلويزيوني و اينترنتي با عنوان سوره، 25 اسفند ماه همزمان با ميلاد حضرت رسول اكرم "ص" با حضور مديران حوزه هنري در گرگان راه اندازي مي شود.

"محمدرضا خاكپور" رئيس حوزه هنري استان گلستان در گفتگو با پايگا ه خبري حوزه هنري با تاييد اين خبر گفت: در اين شبكه روزانه چهار ساعت در 2 نوبت 9 تا 11 صبح و 14 تا 16 بعدازظهر برنامه تلويزيوني و 20 ساعت برنامه راديويي با موضوع هنر ديني و اسلامي، حاوي توليدات آثار هنري استان گلستانو ساير مراكز استاني حوزه هنري پخش مي شود.

وي افزود: امكان پخش زنده رويدادهاي فرهنگي و هنري همچون نشست ها، جشنواره ها و كارگاه هاي استاني و سراسري كشور از ويژگي هاي اين شبكه است.

وي يادآوري كرد: اين شبكه با تلاش متخصصان استاني و غير استاني كه در عرصه تاسيس شبكه هاي تلويزيوني بين المللي تجربه داشته اند با حضور رياست و مديران مراكز هنري حوزه هنري و مقامات استاني در تاريخ ياد شده راه اندازي مي شود.

****آخرين برنامه "در حلقه رندان" در سال جاري به همت دفتر طنز حوزه هنري ويژه گرامي داشت استاد منوچهر احترامي با حضور چهره هاي طنز پرداز كشور در سالن سوره حوزه هنري برگزار شد.

در اين برنامه كه با حضور چهره هاي طنز نويس و جمعي كثري از علاقه مندان استاد منوچهر احترامي برگزار شد ابوالفضل زرويي نصر آباد شاعر و طنز نويس درباره شخصيت منوچهر احترامي و ارزش پيشكسوتان افزود: اين استادان گنجينه هايي از اسرار و خاطرات ارزشمند از هم نسلان خود در اختيار دارند و استاد احترامي خاطرات دست اولي از منوچهر محبوبي داشت.

وي همچنين گفت: پيشكسوتان با آزمون و خطايي كه در روزگار خود انجام داده اند ما را از تكرار آن خطاها بي نياز مي كنند.

زرويي نصرآباد ادامه داد: بزرگاني چون احترامي همواره استوانه هاي بلندي هستند كه مي توانند از سست شدن و فرو ريختن خيمه هاي ادبي در رشته هاي خاص جلوگيري كنند آنان با حكم داروي خود تشخيص درست از نادرست و سره را از ناسره براي ما امكان پذير مي كنند گرچه ميزان استادي و تاثير گذاري پيشكسوتان به يك ميزان نيست.

يوسفعلي مير شكاك نيز از ديگر مدعوين برنامه بود كه درباره شخصيت خالق اشعار كودكانه گفت: ما جامعه مرده پرستي هستيم پس بهتر است در كنار اين مجالس مرده پرستي نقد قضيه را از دست ندهيم.

مير شكاك با قرائت بخشي از يك داستان بلند استاد احترامي به بررسي آن پرداخت و افزود: منوچهر احترامي استاد نشسن روي خط قرمز و رنگي نشدن بود و از ديگر هنرهاي وي به كار بردن برخي واژه ها با لفظ مردم فرو دست در زبان و ادبياتش بود كه به جا و شايسته از آنها استفاده مي كرد.

اسماعيل اميني آخرين مدعوي بود كه پيرامون شخصيت استاد احترامي براي ميهمانان صحبت كرد و افزود: اي كاش هم شيوه ها و آنچه استاد احتراميمي دانست از او مي آموختيم اثر طنز "من هم بازي" از استاد از جمله آثار اوست كه خيلي چيزها را مي شود پيرامون طنز نويسي از آن آموخت.

اين گزارش مي افزايد: عليرضا گلپايگاني مدرس دانشگاه و انيماتور در مورد صنعت انيميشن در ايران تصريح كرد: انيميشن ايران زمانيملي شده و رشد مي كند كه به دنيا صادر شود.

عليرضا گلپايگاني، مدير گروه كارشناسي ارشد انيميشن دانشگاه هنر و انيماتور در گفتگو با پايگاه خبري حوزه هنري با اشاره به اينكه براي داشتن انيميشن ملي همه عناصر موجود است ولي هنري كه فقط در كشور مصرف شود ملي نيست افزود: در حال حاضر ژاپني ها انيميشن ملي خود را به دنيا صادر مي كنند و فرهنگ ژاپني از اين طريق به دنيا منتقل شده است.

وي ادامه داد: در اين زمينه حوزه هنري اقداماتي كرده و اين كار را شروع كرده اما بايد اين كار مستمر باشد.

وي با تاكيد بر اينكه مشكل انيميشن ايران در حال حاضر بيشتر مديريتي است اظهار داشت: انيميشن ايران در شرايط فعلي نياز به ساختاري دارد كه از شخص محوري خارج شود و با تغيير مديريت نبايد همه چيز و همه كس عوض شود.

وي همچنين گفت: در زمينه نيروهاي خلاق و كارآمد انيميشن كشور ما رشد پيدا كرده است اما از لحاظ فيلمنامه ضعيف هستيم و بايد در اين زمينه كار شود.

وي تصريح كرد: در حال حاضر نسبت به دهه 60 اوايل انقلاب كه كل توليدات به 2 ساعت نمي رسيد دوران معجزه انيميشن است و توليدات در سال به چهار هزار دقيقه رسيده استو از نظر كمي رشد كرده ايم اما با جذابيت هاي كار خيلي فاصله داريم.

وي درباره سياست حوزه هنري در اين راستا گفت: حوزه هنري يك سياستيرا مد نظر گرفته و در مراكز استان ها انيميشن تجربي را فعال كرده است كه در زمينه فيلم هاي جشنواره اي يك حركت بزرگ است ضمن اينكه يك بخش مستقل را نيز به توليد و مطالعه در زمينه انيميشن اختصاص داده و كارهاي خيلي خوبي ارائه كرده است.

وي درباره لزوم راه اندازي دوره هاي آموزش تخصصي انيميشن نيز افزود: در دوره هاي دانشگاهي دانسته هاي افراد نسبت به انيميشن بالا ميرود اما مهارت و تجربه آنها بالا نمي رود و براي اين امر به زمان و خيلي بيشتري احتياج دارند چون بايد تجربه را در مدت زمان كسب كنند.

گفتني است، سلسله سمينارهاي تحليل و بررسي فيلم هاي سينمايي توليد سال جاري و كارگاه هاي آموزشي كارگرداني و نقد سينما با حضور استادان اين عرصه بيست و بيست و يكم اسفند با حضور عزيز الله حاجي مشهدي، سردبير مجله نقد سينما و مدير مدرسه كارگاهي فيلمنامه نويسي حوزه هنري، مينو فرشچي، فيلمنامه نويس، پوران درخشنده، فيلم ساز و تهيه كننده، علي وزيريان كارگردان، حسن نجفي كارگردان، كيوان كثيريان سردبير مجله فيلم نگارو نايب رئيس كانون منتقدان سينماي ايران، سعيد ذوالنوريان منتقد و كارشناس سينما، تورج زارع گلستاني مدرس و كارشناس سينما، محسن دانش منتقد سينما و بيژن كيا منتقد نويسنده و كارگردان فيلم كوتاه برگزار مي شود اين برنامه بيستم اسفند ماه در 2 نوبت 9:30 تا 13 و 16 تا 19 و روز بيست و يكم اسفند ماه از 14 تا 19 در مجموعه فرهنگي هنري حوزه هنري استان فارس برگزار مي شود. /ق

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن