تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816954291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست خبري مديرعامل خانه سينما/1عسگرپور: منشأ شيطنت‌هاي رسانه‌اي عليه مهمانان هاليوودي معلوم شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست خبري مديرعامل خانه سينما/1عسگرپور: منشأ شيطنت‌هاي رسانه‌اي عليه مهمانان هاليوودي معلوم شد
خبرگزاري فارس: مديرعامل «خانه سينما» در خصوص ماجراي حضور مهمانان هاليوودي در تهران، گفت:‌ مايلم از وزير ارشاد تشكر كنم و از كميسيون فرهنگي مجلس نيز كمال تشكر را دارم چون برخوردي عاقلانه داشت و پس از جلسه با معاونين وزارتخانه‌هايي كه احضار شدند، معلوم شد اصل ماجرا و شيطنت رسانه‌اي از كجا آمده است.


محمد مهدي عسگرپور مديرعامل خانه سينما امروز در نشستي مطبوعاتي در مورد برنامه‌هاي اين خانه در سال آينده و سال جاري و همچنين ورود هيئت اعضاي آكادمي علوم و فنون سينمايي (اسكار) به ايران گزارشي را ارائه كرد.

*تبادل تجربيات خوبي با اعضاي آكادمي اسكار داشتيم
------------------------------------------------------------------------
مدير عامل خانه سينما در ادامه در مورد ديدار اعضاي آكادمي علوم و فنون سينمايي (اسكار) از ايران و ديدار آنها با سينماگران ايراني گفت: قضيه ورود اين افراد به مدت‌ها قبل بازمي‌گردد و چند نوبت نيز حضور آنها در ايران مطرح شده بود و گفته بودند كه مايلند براي ارتباط بهتر با سينماگران ايراني به كشور ما بيايند چون هر سال فيلمي از ايران براي اسكار معرفي مي‌شود و حتي يك دوره كانديدايي نيز داشتيم اما بعد از آن ديگر موفقيتي در اين زمينه كسب نشد.از سويي موقعيت برجسته سينماي ايران در جهان نيز باعث شد كه به طور طبيعي آكادمي مثل اسكار تمايل به برقراري ارتباط با ما باشد. 5 ماه قبل بحث به شكلي جدي مطرح شد و من خواستم تا درخواستي رسمي در مورد اهداف اين سفر و افرادي كه قرار است به اين سفر بيايند ارائه شود، همچنين زمان حضور اين هيئت در ايران نيز معين باشد. اوايل قرار بود حدود 15نفر به ايران بيايند اما در همان زمان اعلام شد عده‌اي درگير پروژه‌هاي سينمايي هستند و شايد نتوانند بيايند. با توجه به برگزاري مراسم اسكار كه قبل از آن اعضاي آكادمي درگير اين مراسم بودند و جشن سينماي ايران كه سال بعد برگزار خواهد شد به اين نتيجه رسيديم كه بهترين زمان براي سفر امسال است و بايد اعضاي اين آكادمي قبل از سال نو به ايران بيايند. آنها نيز بلافاصله بعد از پايان مراسم اسكار دعوت ما را قبول كردند و به ايران آمدند. پيگيري مسائل قانوني ورود آنها نيز از چند ماه قبل آغاز شده بود چون ورود اتباع آمريكايي به ايران قوانين مشخصي دارد و از دو ماه قبل پروسه‌اي آغاز شد كه نتيجه آن صدور ويزا براي اين ميهمانان بود.در مورد اهداف اين سفر نيز توافق شد كه قصد ديداري با سينماگران براي انتقال تجربيات باشد كه قالب اين ديدارها به شكل سمينار طراحي شد كه اين سمينارها با توجه به نوع مهمان تعريف گشته و چند جلسه نيز بين اين ميهمانان و هيئت مديره خانه سينما و كميته تدوين آئين‌نامه جشن سينما برگزار شد، جلساتي كه تبادل تجربيات زيادي در آن صورت گرفت چون اسكار بسيار شبيه به جشن خانه سينماي ايران است و هر دو طرف از تجارب يكديگر استفاده‌هاي خوبي كردند 8 فيلم نيز با حضور دست‌اندركاران آنها به نمايش درآمد و ديدار از اصفهان و شيراز نيز در برنامه اعضاي آكادمي اسكار بود.

*ديد اعضاي آكادمي اسكار به ايران به شكل مثبتي تغيير كرد
-----------------------------------------------------------------------
وي در ادامه در مورد سفر اين گروه به اصفهان و شيراز گفت نكته عجيب براي اين مهمانان و هر مهمان خارجي كه براي اولين بار از شيراز بازديد مي‌كند فضاي خاص اين شهرها بود. وقتي وارد تخت جشميد شدند و آنجا را ديدند سوالات زيادي در مورد ساخت اين بنا و همچنين نقش رستم داشت. بخش تلخ سوالاتشان هم اين بود كه پرسيد آيا فيلمي ساخته‌ايد كه بيانگر تاريخ و عظمت اين بنا باشد و من با تأسف جواب منفي دادم و گفتم ولي شما فيلم‌هاي اسكندر و 300را در مورد كشور ما ساخته‌ايد. در اصفهان هم همين فضا در گروه به وجود آمد و برخورد خوب مردم با آنها باعث شد در كل خاطره خوبي از كشور ما داشته باشند. گمان نكنم آنها كه از ايران بازديد كرده‌اند ديگر به سادگي بتوانند در مورد ايران كار كنند يا در زمان كار به منابع دم دستي خود در زمينه ايران مراجعه كنند قطعا اگر همكارانشان هم بخواهند در مورد ايران فيلمي بسازند و از اين افراد مشورت بخواهند آنها با ديد متفاوت و والايي در مورد ايران سخن خواهند گفت.

* حاشيه‌ها تعجبي براي من نداشت
--------------------------------------------------
عسگرپور در ادامه در مورد حواشي حضور اين هيئت در ايران نيز گفت: حوادث و حواشي به وجود آمد كه در مورد بسياري از آنها تعجبي نكردم چون برايم معلوم بود كه چه كساني چه چيزهايي مي‌نويسند.حتي نحوه برخورد يكي از بازيگران سينماي ايران با اين قضيه نيز برايم عجيب نبود چون مي‌دانم اين افراد براساس چه منافعي چه حرف‌هايي مي‌زنند در مورد برخورد مقامات نظامي نيز با اين قضيه باز تعجبي نكردم و اين برايم جالب است كه هنرمندان حق هيچگونه اظهارنظري در مورد مسائل نظامي ندارند ولي برعكسش بسيار اتفاق مي‌افتد و بسيار جالب است اين مقامات نظامي گاهي متولي فعاليت‌هاي هنري نيز مي‌شوند. در مورد مطالب بعضي از روزنامه‌ها نيز بايد بگويم كه اطلاعات غلطي كه در مورد فرهنگ و هنر مي‌دهند عجيب نيز چون ما روزنامه‌هاي سياسي بيشتر از روزنامه‌هاي هنري داريم. مخاطبان اين روزنامه‌ها نيز از هنر سررشته‌اي ندارند و به همين خاطر هر مطلبي برايشان نوشته مي‌شود را مي‌خوانند و زيبايي قضيه نيز در اينجاست كه با وجود اين همه تفاوت ما سالهاست كه در كنار هم زندگي مي‌كنيم .تنها نكته عجيب براي من نوع برخورد صدا و سيما با اين قضيه بود. چند گزارش خبري كه توسط معاونت سينمايي تهيه شده بود از تلويزيون پخش شد و در آنجا مدام سعي در القاي اين نكته بود كه اسكار همان هاليوود است، هاليوود صهيونيست است و دعوت از افراد صهيونيست خلاف منافع ملي ماست.عجيب نيست كه دكترهاي زيادي كه در زمينه‌هاي مختلف فعاليت دارند در صدا و سيما مدام در مورد سينما اظهار نظر مي‌كنند و قطعا به زودي رشته صهيونيست‌شناسي نيز تاسيس خواهد شد. اما نكته جالب براي من گلي بود كه صدا و سيما به دروازه خود زد و مثال‌هايي را در مورد فيلم‌هاي صهيونيستي زد كه خودش بارها انها را پخش كرده،از جمله فيلم «رقصنده با گرگ» كه به عنوان فيلمي نژاد پرستانه معرفي شد يا فيلم «ميليونر زاغه‌نشين» كه صدا و سيما با تلاش بسياري سعي در خريد آن براي نمايش نوروزي دارد.البته اين قضيه را بايد به اين حساب گذاشت كه در حوزه صدا و سيما انسجام وجود ندارد چون نمي‌توان فيلمي صهيونيستي را از صدا و سيما پخش كرد و قطعا اين كار يعني پخش فيلم صهيونيستي از رسانه ملي به نفع صهيونيست‌ها است! البته آقاي ضرغامي سينما را خوب مي‌شناسد و از موقعيت سينما ايران در جهان آگاه است اما به قول يكي از همكارانم از اين پس ما مي‌توانيم هنگام پخش فيلم‌هاي هاليوودي از صدا و سيما به آن اعتراض بكنيم!
وي در ادامه تصريح كرد: بعضي از مقالات درج شده در بعضي روزنامه‌ها نيز واقعا عجيب بود. اظهار نظري مانند اين كه ما مهماني را به كشورمان دعوت كنيم و سپس او را بازداشت كنيم قطعا ضد منافع ملي است و ادامه تفكري است كه باعث ساخت آثاري نظير سيصد مي‌شود و گويا كسي كه چنين پيشنهادي را دارد مي‌خواهد به مهمانان ما بفهماند كه دروغ‌پردازي‌هاي سيصد در مورد ملت ما درست است .در حالي كه اين افراد مدام در سفر خود عظمت ايران را تحسين مي‌كردند.
عسگرپور تصريح كرد:اين پديده‌، پديده‌اي بود كه طي شد اما اثرات آن براي سينماي ايران در آينده‌اي نزديك مشخص خواهد شد سطح ارتباطات بين‌المللي سينماي ما بسيار ارتقا پيدا كرد و با يكي از عالي‌ترين نهادهاي سينمايي دنيا ديدار و گفت و گو كرديم. نوع نگاه ما نيز به اسكار كاملا مشخص است كه با كليات آن مشكلي نداريم ولي در جزئيات ان بسيار اشكال داريم،اشكالاتي سياسي و حتي هنري كه امسال نيز بحث‌هاي فني زيادي بين هنرمندان ما و اعضاي اين آكادمي به وجود آمد. اگر اظهارنظرهاي بعضي روزنامه‌ها درست باشد ما قطعا بايد هم ارتباط خود را با اسكار قطع كنيم و هم ديگر فيلم آمريكايي را در كشورمان پخش نكنيم و اگر اين سياست را نداريم بهتر است كسي حرفي نزند تا تشتت آراي داخلي ما براي بيگانگان مشخص نشود.البته عده‌اي از دوستان مخصوصا در رده‌هاي نظامي نيز دلسوزانه گفتند گول اين افراد را نخوريد انگار ما ملت عقب‌مانده‌اي هستيم يا مثل خودشان به سادگي گول مي‌خوريم، اظهارات سخيف و بچگانه‌اي كه به هيچ وجه در شان ملت ايران نيست. از ديگر نكات جالب اين سفر البته اين بود كه همزمان با اظهار نظر مشاور هنري رئيس جمهور در مورد حضور اين هيئت در ايران خانم هيلاري كيلينتون هم اظهار نظر مشابهي كرد و گفت: نبايد اين افراد به ايران مي‌رفتند نظري كه البته بعدا به عنوان نظر شخصي اين خانم و نه نظر وزارت امور خارجه آمريكا معرفي شد.

*نتيجه ديدار هيات اسكار با سينماگران در آينده مشخص مي‌شود
-----------------------------------------------------------------------------
وي در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد برخورد سياسي با حضور اعضاي اين آكادمي در ايران و افزايش فشارها بر سينما گفت: ما شكل ديگري از اين موضوع را در جشن خانه سينما داشتيم و در زمينه نمايش فيلم‌هايي بدون پروانه نمايش همه فكر كردند در سينما تنش ايجاد شده يا كار ما در سينما سخت‌تر مي‌شود و من بايد از سمت خود استعفا بدهم ولي قضيه در واقع برعكس شد و ما پيشرفت هم كرديم. از قديم گفته‌اند وقتي شاخصي در جايي قرار مي‌گيرد احتمال عقب‌گرد از آن نقطه كمتر است. قطعا حاشيه‌هايي به وجود خواهد آمد و براي مثال مدت كوتاهي صدور ويزا براي اتباع آمريكايي سخت‌تر خواهد شد ولي باب مذاكره را نبايد بست دستاوردهاي اصلي سفر نيز چندي بعد خود را نشان خواهد داد. البته به اين شرط كه عده‌اي نروند تا به شكلي مغرضانه رفتارهاي اين هيئت را بعد از بازگشت به آمريكا رصد كنند و مثلا وقتي عكس يكي از آنها پشت به پرچم ايران چاپ شد، بگويند او به پرچم بي‌احترامي كرده است...
وي در ادامه در مورد علت لغو نشست اعضاي آكامي اسكار با خبرنگاران گفت: مهم‌ترين دليل در لغو اين نشست برنامه‌ بسيار فشرده‌اي بود كه اين هيئت در آخرين روز سفر خود به ايران داشت آنها جمعه شب از سفر شهرستان خود بازگشتند و شنبه با وجود پيش بيني 12 ساعت برنامه كاري 18 ساعت برنامه كاري داشتند به شكلي كه بعضي از جلسات آنها به دليل همزماني ناقص برگزار شد و حتي ديدارهايي كه با بعضي از روساي صنوف پيش بيني شده بود لغو شد. زمان عزيمت اين هيئت به آمريكا نيز اكثر آنها در حالت نيمه خواب بودند اين موضوع در كنار نگراني ما از حاشيه‌سازي‌ها مربوط به حضور آنها در ايران باعث شده كه متاسفانه برخلاف ميل باطني مجبور شويم اين نشست مطبوعاتي را حذف كنيم. نشستي كه البته بسيار خوب بود ولي وقتي عده‌اي نادان بخواهند استفاده منفي از آن بكند ترجيح مي‌دهيم آن را از اولويت اول برداشته و سپس حذف كنيم.
وي در پاسخ به سوالي در مورد تغييرات احتمالي جشن خانه سينما با توجه به تبادل تجربيات بين هيئت آمريكايي و ايراني گفت: گروهي كه مسئول تدوين آئين‌نامه جشن خانه سينما هستند به نكات جالبي رسيدند كه در جلساتي كه با هيئت آمريكايي داشتيم پس از مطرح كردن اين نكات و شنيدن سخنان آنها دورنماهاي تازه‌اي در مورد اين جشن پيدا كردند. حتي در مورد معرفي فيلم به اسكار نيز توضيحات آنها را شنيديم و تازه فهميديم ما چند سال است اشتباهي فيلم‌هايي را انتخاب مي‌كنيم و مي‌فرستيم.
وي در ادامه اين نشست در مورد طرح خانه سينما براي قانوني كردن روند امور سينمايي و پيش بيني‌هاي اين خانه براي كم شدن تنش در سينما گفت: مهمترين چيزي كه در رفع تنش بايد به آن دقت داشته باشيم خود سينما است سالها بحران اظهار نظر در سينما داشته‌ايم و به نظر مي‌رسد كه همه ما در مجموعه فعاليت‌هاي سينمايي به يك بيماري مبتلاييم. بيماري نبود جريان طبيعي توليد و اكران كه نتيجه آن اظهار نظراست. جنگي معيشتي كه نمود آن در ماجراي تهيه‌كنندگان به خوبي ديده مي‌شود.فرآيند قانوني سازي سينما بايد بخشي از اين موضوع را حل كند اما مشكل اينجاست كه همكاران ما همه مي‌خواهند نقش شخص خود را در اين ميانه پيدا كنند و فكر مي‌كنند بايد با جمع‌هايي 500 نفره در مورد سينما تصميم‌گيري كرد. جمعي كه طرحش شكست خواهد خورد و حتي جمع‌هاي كوچكتر نيز با شكست مواجه مي‌شوند مثل زمان سيف الله داد كه قرار بود سينما سر و شكل قانوني به خود بگيرد. بنابراين ما فكر كرديم بهتر است 10 نفر صاحب صلاحيت براي تدوين چنين طرحي اقدام كنند تا بتوانيم با فرهنگ‌سازي در زمينه سينما در ميان اهالي سينما پيش نويس درستي را داشته باشيم البته مطمئنم عده‌اي نيز با اين طرح و پيش نويس اظهار مخالفت مي‌كنند اما مهم آماده شدن آن بود كه انجام شد مي‌ماند بحث ما و دولت و مجلس كه بايد تعاملات خود را با كميسيون فرهنگي براي معرفي و ارائه اين طرح آغاز كنيم شايد اين كار زمان‌بر باشد و در زمان ديگري نتيجه‌اش را ببينيم اما بالاخره از زماني كار خود را آغاز مي كرديم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا خانه سينما با تصوير اين طرح مي‌خواهد قدرتي قانوني پيدا كند گفت: هميشه راجع به استقلال خانه سينما صحبت مي‌شود و متاسفانه اين صحبت در بدترين زمان كه زمان انتخابات است زده مي‌وشد قصد واقعي ما نيز همين است كه با استفاده از قوانين بتوانيم مجموعه‌اي كامل صنفي به وجود بياوريم كه تمام كارهاي سينما را انجام دهد. هيچ نكته‌اي از سينما نيز خارج از اين دايره نباشد به جز مسايل كلان كشوري كه سياست‌گذاري در آن زمينه با دولت است. راه برون رفت خانه سينما از وضعيت فعلي رسيدن به اين تشكل است كه اگر تشكيل شود و منسجم عمل كند همكاران ما به قدرت سينما پي مي‌برند. خانه سينما تنها با يك آيين نامه به وجود آمده و نمي‌دانم اگر روزي منحل شود با استناد به چه قانوني مي‌توانيم در اين مورد شكايت كنيم اما قانوني شدن خانه سينما اين مسائل را حل مي‌كند. قانون صنفي ما بايد مصوب مجلس شود و پس از آن تازه كار ما آغاز خواهد شد.
وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه اعضاي آكادمي اسكار از چه تجربه‌هاي ما استفاده كرده‌اند گفت:آنها از تجربيات زيادي استفاده كرده‌اند كه ما در زمينه‌هاي صنفي و هنري داشته‌ايم. البته در اين زمينه صحبت‌هاي زيادي شد و براي مثال مسئولين زيادي با من تماس گرفتند و عنوان كردن بازيگران تحقير شدند و اين را در اشاره به حرف آن دوست بازيگرمان در تلويزيون گفتم يا عده‌اي گفتند كه امين تارخ براي آنها نمايش اجرا كرد تا او را تاييد كند در حالي كه امين تارخ در كلاس بازيگري خود با دوربين شاگردان خود را تمرين داد و آنت بنينگ بعد از ديدن روش آموزش او گفت كه استفاده از موسيقي را من هم بايد در كلاس‌هايم در آمريكا به كار ببرم همچنين در مورد سيستم راي‌گيري جشن خانه سينما توضيحاتي داديم كه به نظر آنها جالب آمد.
عسگرپور در ادامه با انتقاد از كساني كه نسبت به حضور اين افراد در ايران اعتراض داشته‌اند گفت: متاسفانه تعدادي ظرف آب كر در كشور داريم كه در اختيار عده معدودي است در جريان آمدن يا نيامدن اليور استون به ايران كه يك ماه خوراك خبري رسانه‌هايي را تامين كرد مطمئنم اگر خانه سينما قرار بود او را دعوت كند بايد استون مجبور به معذرت‌خواهي در مورد ساخت فيلم اسكندر و دادن شعارهايي در رد آمريكا مي‌شد ولي گويا براي ديگران اين موضوع صحت ندارد قطعا اگر افرادي ديگري نيز كه توان اجرايي اين كار را ندارند ميتوانستند اعضاي آكادمي اسكار را به ايران بياورند مردم بايد الله‌اكبر گويان به پشت بام‌هاي خود مي‌رفتند تا صدور انقلاب را جشن بگيرند اما وقتي ما آنها را دعوت مي‌كنيم مسئله فرق مي‌كند مهم اين است كه اين ظرف آب كر در دست چه كساني است يا رقصنده با گرگ كي فيلم خوب و كي فيلم استعماري است اين دكاني است كه عده‌اي باز كردند اما با توجه به وضعيت كشور و جهان اين مشروع‌سازي ادامه پيدا نخواهد كرد و از بين مي‌رود ولي در حافظه تاريخ مي‌ماند.
مدير عامل خانه سينما در پايان گفت: مايلم از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكر كنم كه با موضع منطقي و خوبي كه شايسته مقام وزارت بود با اين قضيه برخورد كرد. ضمنا از كميسيون فرهنگي مجلس نيز كمال تشكر را دارم چون برخوردي كه نهايتا با اين موضوع كرد برخوردي عاقلانه بود و پس از جلسه با معاونين وزارتخانه‌هايي كه احضار شدند معلوم شد اصل ماجرا و شيطنت رسانه‌اي از كجا آمده است. البته ما نيز در نامه‌اي به غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي گفتيم كه تمام اين مراسم‌ها ضبط شده و وي مي‌تواند به عينه رفتار هيئت آمريكايي با مهمانان ايراني را ببينيد مسئله‌اي كه در رفع تنش‌ها بسيار موثر بود و ما در نيز در حال حاضر مشغول پياده كردن اين نوارها هستيم تا به شكل آلبومي منتشر شود.
انتهاي پيام/ا

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن