تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816904855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش:
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: آغاز و پايان سال تحصيلي و همچنين تعطيلي روزهاي پنج‌شنبه در نظام جديد آموزشي كه از سال آينده اجرايي مي‌شود تغيير پيدا نمي‌كند.


محي‌الدين بهرام‌ محمديان در حاشيه سفر به اردبيل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سال تحصيلي آينده از اول مهر ماه آغاز و تا آخر خرداد ماه ادامه پيدا مي‌كند و در نظام آموزش ابتدايي ساعات آموزشي 25 ساعت در هفته است.
وي با اشاره به ايجاد پايه ششم ابتدايي و ساماندهي 850 ساعت كلاس درس به صورت رسمي، ابراز داشت: 100 ساعت آموزش رسمي غيركلاسي را نيز براي دانش‌آموزان اين پايه در نظر گرفته‌ايم.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 50 ساعت از اين آموزش‌ها به صورت متمركز و با اولويت‌ برنامه‌هاي پرورشي پيش‌بيني شده و 50 ساعت ديگر نيز ساعات رسمي غيركلاسي خواهد بود كه مراكز استان‌ها شهرستان‌ها و مدارس براي آن برنامه‌ريزي مي‌كنند.
وي شايعه حذف شدن تعطيلات تابستاني و نوروزي را كذب محض توصيف كرد و افزود: بر اساس مصوبه شوراي آموزش و پرورش در مقطع ابتدايي پنج‌شنبه‌ها تعطيل است و مديران مدارس موظف هستند 25 ساعت آموزش رسمي را در پنج روز ساماندهي كنند.
اين مسئول روال آموزش در مقطع متوسطه را نيز همچون شرايط فعلي اعلام كرد و گفت: در اين زمينه كوچك‌ترين تغيير و تحولي را شاهد نيستيم.

رسانه‌ها ابزار همراهي در اجراي تحول بنيادين هستند

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود ابراز داشت: معتقدم رسانه‌ها كمك‌كار خوبي در تبيين اهداف تحول بنيادين هستند و گزارشات به موقع و دقيق آنها از فرآيند اجرا و سياست‌گذاري در نظام تحول آموزش و پرورش مي‌تواند به اين مجموعه كمك كند.
وي اضافه كرد: رسانه‌ها مي‌توانند خانواده‌ها را در جريان تغييرات جديد نظام آموزشي قرار داده و اسباب آگاهي و تعامل خوب همكاران فرهنگي را با مجموعه آموزش و پرورش در اجرايي شدن نظام جديد مهيا كنند.
اين مسئول ادامه داد: اگر اين اطلاع‌رساني‌ها شفاف، به موقع و همراه با صداقت و به دور از جهت‌گيري خاص سياسي باشد بهترين كمك‌كار ما خواهد بود.
معاون وزير آموزش و پرورش هرگونه تغيير كلي در كتب درسي را منوط به اجراي برنامه درس ملي توصيف كرد و گفت: ما براي سال تحصيلي آينده در برخي از كتب درسي در مقطع متوسطه تغييرات جزئي داريم و در برخي از رشته‌هاي فني و حرفه‌اي نيز تاليفات جديد ارائه مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: در اين عرصه بر اساس اسناد تحولي قرار است در پايه دوم ابتدايي كتاب‌هاي درسي تغيير پيدا كرده و براي پايه ششم ابتدايي نيز كتاب‌هاي جديد همسو با پايه پنجم در راستاي تكميل، تعميق و تثبيت اين نظام آموزشي تاليف شده و دو عنوان كتاب كار و فناوري و كار و پژوهش به مجموعه كتاب‌ها افزوده شود.
بهرام محمديان فعاليت سرگروه‌هاي آموزشي را در فعاليت‌هاي علمي و تحقيقاتي با هدف تاليف و چاپ كتاب‌هاي كمك آموزشي و توليد محتوا يادآور شد و افزود: ما از تجربيات سرگروه‌هاي آموزشي به عنوان تشكل علمي – تخصصي عرصه تعليم و تربيت در توليد و نشر مجلات رشد براي معلمان استفاده مي‌كنيم و از راهنمايي‌هاي اين مجموعه بهره مي‌گيريم.
وي از شكل‌گيري باكس ويژه معلمان براي تعامل علمي و تخصصي در رشته‌هاي مختلف با سرگروه‌هاي درسي و ارائه مطالب جديد و نو خبر داد و ابراز داشت: خود گروه‌هاي آموزشي اين بستر را فراهم كرده‌اند تا در يك روند مطلوب بتوانيم ثمردهي را در اين بخش شاهد باشيم.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش از پيش‌بيني تامين اعتبار اجراي تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در اين باب رديف مستقلي در بودجه سال آينده به دولت و مجلس پيشنهاد شده تا با تصويب آن بتوانيم برنامه‌ها و كارهاي نظام تحول بنيادين را شكل اجرا ببخشيم.
انتهاي پيام/صا10

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن