تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816955428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري عسگرپور براي حضوراسكاري‌ها در ايران: اطمينان دارم اين حضور اثرات خوبي براي سينماي ما دارد برخورد صداوسيما با اين موضوع برايم تعجب‌برانگيز بود!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نشست خبري عسگرپور براي حضوراسكاري‌ها در ايران: اطمينان دارم اين حضور اثرات خوبي براي سينماي ما دارد برخورد صداوسيما با اين موضوع برايم تعجب‌برانگيز بود!
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

مديرعامل خانه سينما با دفاع از حضور اعضاي آكادمي اسكار در ايران اظهار داشت: مطمئن هستم اين حضور اثرات خوبي را براي سينماي ايران در آينده خواهد داشت و تبادلات مفيدي در بالاترين سطح بين‌المللي برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدمهدي عسگرپور صبح امروز ـ 20 اسفند ماه ـ در نشستي خبري با خبرنگاران در خانه سينما با اشاره به حضور اعضاي آكادمي اسكار در ايران گفت: بحث حضور اعضاي آكادمي علوم و فنون سينمايي در ايران به سال‌هاي قبل برمي‌گردد و موضوع جديدي نبوده و طي چندمدت شنيده بودم كه آن‌ها تمايل به حضور در ايران و ايجاد ارتباط دارند.

وي موقعيت برجسته سينماي ايران در حوزه بين‌الملل و معرفي نماينده سينماي ايران در دوره‌هاي مختلف اسكار و رسيدن يكي از فيلم‌هاي ايراني به مرحله نهايي را از دلايل اصلي علاقه اين گروه براي حضور در ايران برشمرد و افزود: طبيعي است كه مايل باشند با سينماي ايران ارتباط داشته باشند. در حدود 5 ماه پيش موضوع حضورشان جدي‌تر مطرح شد و ما خواستيم درخواست‌شان را براي ما ارسال كنند و در وهله اول حدود 15 نفر براي اين سفر اعلام آمادگي كردند كه به دليل درگيري بعضي از آن‌ها با پروژه‌هاي سينمايي تعدادشان به 9 نفر كاهش يافت.

عسگرپور ادامه داد: با توجه به برنامه‌هايي كه آن‌ها و ما داشتيم، پيشنهاد ما اوايل اسفند بود و بعد از پيگيري مسايل قانوني ورود اين افراد كه دوماه به طول انجاميد، اين گروه وارد ايران شدند.

مديرعامل خانه سينما با بيان اين‌كه طبق تفاهمات قبلي قالب ديدارها به صورت سمينار تعريف شد اظهار داشت: ديدارهايي با اعضاي هيئت‌مديره خانه سينما و كميته آيين‌نامه جشن سينماي ايران براي تبادل تجربه صورت گرفت و طي اين مدت هشت فيلم اين افراد نمايش داده شد و جلسات پرسش و پاسخ با حضور سينماگران برگزار شد و دو ديدار نيز از اصفهان و شيراز داشتند كه فضاي آن‌ شهرها بسيار برايشان جالب بود و آن‌ها را شگفت‌زده كرد.

وي افزود: طي اين مدت مردم برخورد بسيارخوبي با اين گروه داشتند و در مجموع خاطره بسيارخوبي از ايران در ذهن‌شان نقش بست و طبيعتا وقتي درگير پروژه‌اي درباره‌ي ايران بشوند، ديگر به منابعي كه در اختيار دارند اكتفا نخواهند كرد و از اطلاعات خوبي هم كه به دست آوردند، استفاده مي‌كنند.

عسگرپور با اشاره به حواشي حضور اين افراد در ايران مطرح كرد: از بعضي از اين برخوردها هيچ تعجبي نكردم. اين‌كه كجا و چگونه مي‌نويسند و يا برخورد يكي از بازيگران سينماي ما با آن‌ها كه مي‌دانم چه مواقعي چه برخوردي از خود نشان مي‌دهند و يا برخورد يكي از نظاميان كه به راحتي درباره‌ي اين افراد اظهارنظر مي‌كنند و همچنين بعضي از روزنامه‌ها كه اطلاعات غلط دارند و بدون آن‌كه سوالي از اهالي فرهنگ و هنر بپرسند، اطلاعات به مردم مي‌دهند برايم تعجب‌آور نبوده ! و سال‌هاست كه به اين مسايل عادت كرده‌ايم و جزو زندگي ما شده است.

وي ادامه داد: اما تنها برخورد صداوسيما با اين موضوع برايم تعجب‌آور بود. در چند گزارشي كه در بخش خبر پخش شد، آنها به دنبال نسبت هاليوود و اسكار بودند و مخاطب را به اين سمت هدايت مي‌كردند كه اسكار يعني هاليوود و هاليوود يعني يهوديت و اين يعني صهيونيسم، و صداوسيما درواقع در اين ماجرا به خودش هم گُل زد.

وي با بيان اين‌كه اين عدم انسجام برايم تعجب‌آور بود ادامه داد: غير ممكن است، سيستمي فيلم‌هايي را پخش و تبليغ كند و در همان سيستم بگويد صهيونيستي است! و اساسا مي‌توان اين‌گونه استنباط كرد، خدايي نكرده صداوسيما در راه منافع صهيونيسم حركت مي‌كند! درحالي‌كه مي‌دانم آقاي ضرغامي اطلاعات خوبي از سينما دارند و متوجه موقعيت سينما در سطح بين‌الملل هستند، اما اين عدم انسجام بعيد بود!

عسگرپور افزود: بعد از اين اتفاق بعضي از دوستان مي‌گفتند، پس از اين هر فيلم هاليوودي كه از تلويزيون پخش شد حق اعتراض داريم، چراكه در جهت منافع آمريكا و صهيونيسم خواهد بود.

وي با اشاره به مطلب يكي از روزنامه‌ها در خصوص دستگيري اين افراد اظهار داشت: چگونه كشوري افرادي را به عنوان مهمان اجازه ورود مي‌دهد و بعد روزنامه‌اي كه از پول بيت‌المال منتشر مي‌شود، مي‌گويد اين‌ها را بگيريد و اين ادامه تفكري است كه منجر به ساخت 300 مي‌شود!

مديرعامل خانه سينما ادامه داد: اگر بعضي از اين اظهارنظرها مورد تأييد نظام است، پس بايد مطلقا با اسكار ارتباط برقرار نكنيم و تلويزيون هم فيلمي از هاليوود پخش نكند و اگر هم اين‌گونه نيست اين‌قدر تشدد نظر را نشان ندهيم و با آمدن افرادي دچار تب‌ولرز نشويم. متأسفانه اين اظهارنظرها در شان فرهنگ ما نبود.

به گزارش ايسنا، مديرعامل خانه سينما با اشاره به صحبت‌هاي مشاور هنري رييس‌جمهور در اين خصوص خاطرنشان كرد: طبق معمول ايشان آغازكننده اين بحث‌ها بودند و نظر ايشان مشابه نظر خانم كلينتون وزير امور خارجه آمريكا بود كه بعدها رسما اعلام كردند، اين نظر شخصي ايشان بوده است و ربطي به وزارت امور خارجه نشده است و جالب است اين گروهي كه به ايران آمدند از هر دو طرف زير سوال رفتند.

عسگرپور در پاسخ به سوالي درباره ارتباط با ديگر جشنواره‌هاي سينمايي در آينده گفت: ارتباط ما با غير از اسكار از قبل برقرار بوده و با جشنواره‌هاي ديگري مانند كن، ونيز، لوكارنو و برلين ارتباط دايم داريم و چيز جديدي را براي كشف‌كردن نداريم. اما تبادل تجربه در قالب غيرجشنوار‌ه‌اي و برگزاري سمينار و ورك‌شاپ جزو برنامه‌هاي مهم ماست كه در آينده ادامه پيدا خواهد كرد.

وي افزود: از همين هيئت تقاضا كرديم ورك‌شاپ‌هاي طولاني‌تري را در آينده داشته باشند و صحبت از حضور يك فيلم‌بردار برجسته سينما در آينده كرديم تا در اين حوزه از آن استفاده كنيم. ضمن آن‌كه آن‌ها هم از ما خواستند تا بازديدي از امكانات آن‌ها داشته باشيم. اين برنامه‌ها در كنار مسايل معيشتي اعضاي صنوف از موضوعات مهم سال آينده است.

عسگرپور در پاسخ به سوال ديگري درباره تبعات منفي اين اعتراضات براي خانه سينما گفت: ما شكل ديگري از اين موضوع را در جشن سينما تجربه كرديم و حضور فيلم‌هايي كه پروانه نمايش نداشتند باعث تنش شد و بعضي‌ها تصور كردند وضعيت سخت‌تر مي‌شود و من استعفاء خواهم داد، اما وضعيت بهتر شد.

وي افزود: وقتي در شاخصي نقطه‌اي گذاشته مي‌شود، امكان عقب‌گرد خيلي كم‌تر از پيشرفت است. حاشيه‌ها هميشه وجود دارد، اما مطمئن هستم بعد از مدتي وقتي با دستاوردهاي اين سفر مواجه شوند، متوجه مثبت‌بودن آن خواهند شد.

مديرعامل خانه سينما تصريح كرد: البته طبيعي است كه بعضي‌ها هم بعد از اين به دنبال اين باشند، تا دستاوردهاي اين سفر را به شكل زشتي معرفي كنند و به دنبال مواردي از اين افرادي كه به ايران آمده بودند باشند، تا سفر آن‌ها را زير سوال ببرند.

عسگرپور در پاسخ به سوال ايسنا درباره علت لغو نشست خبري اين گروه با بيان اين‌كه قطعا نگراني‌هاي به وجودآمده در لغو آن بي‌تأثير نبوده است اظهار داشت: اما برنامه‌ي روز آخر اين گروه به شدت فشرده بود و از 12 ساعتي كه در نظر گرفته بوديم، به 18 ساعت رسيده بود و باعث شد بعضي برنامه‌ها را لغو كنيم كه از جمله آن‌ها جلسه با روساي چند صنوف و نشست خبري آن‌ها با خبرنگاران بود.

وي افزود: مصاحبه مطبوعاتي مي‌توانست بسيار خوب و مفيد باشد، اما وقتي تعدادي دوست نادان وجود دارند كه ممكن است، همان جريان مثبت را تغيير مسير دهند، از ميان برنامه‌ها ترجيح داديم، اين برنامه را حذف كنيم.

مديرعامل خانه سينما با بيان اين‌كه اگر حضور اين گروه، توسط افراد ديگري صورت مي‌گرفت شكل مشروع پيدا مي‌كرد و استفاده تبليغاتي از آن مي‌شد گفت: سه‌سال است مرتب مي‌شنويم كه اليوراستون مي‌آيد يا نمي‌آيد و با اين اسم اخبار مختلف درج مي‌شود، درحالي كه ايشان هم كارگردان فيلم «اسكندر» است و قرار نبود بيايد و عذرخواهي كند! اما اگر ما ايشان را دعوت مي‌كرديم، علاوه بر اين‌كه عذرخواهي مي‌كرد بايد شعار مرگ بر آمريكا هم مي‌داد.

عسگرپور با تقدير از مواضع وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين خصوص اظهار داشت: ايشان موضع كاملا منطقي و خوبي گرفتند كه بسيار شايسته بود و همچنين كميسيون فرهنگي مجلس هم در نهايت منطقي عمل كرد و مشخص شد افرادي اين ميان شيطنت كردند.

به گزارش ايسنا، مديرعامل خانه سينما در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به حل مسايل معيشتي اعضاي خانه سينما كه وعده آن را در نشست قبلي داده بود گفت: بيمه بيكاري را در قالب ساماندهي وضعيت معيشتي همكاران ما در سينما به عنوان طرحي آماده كرديم و به رياست محترم جمهوري تحويل داديم و با توجه به علاقه‌مندي ايشان به اين مباحث به زيرمجموعه‌هاي مرتبط ارجاع دادند و گردش كاري آن آماده شده است و يكي از برنامه‌هاي جدي ما در سال آينده پيگيري اين موضوع براي به‌ثمر رسيدن‌ آن است كه بخش قابل توجهي از مشكلات همكاران‌مان برطرف خواهد شد.

وي همچنين درباره ارايه طرحي جهت بهبود شرايط ساختاري سينما اظهار داشت: پيش‌نويس قانون نظام صنفي كشور را به پيوست تقديم رييس‌جمهور كرديم و نسخه‌اي را هم به مجلس داده‌ايم و در آن طرح به يك ارتقاي تشكيلاتي براي خانه سينما فكر كرديم تا آن را به يك نظام صنفي تبديل كنيم.

عسگرپور افزود: جريان توليد و اكران هم در فصل جداگانه‌اي در آن پيش‌نويس ديده شده كه اگر به اجرا برسد بايد تغييراتي در قانون داده شود.

وي همچنين از طرحي ديگر در خصوص تأسيس شبكه‌اي مختص سريال، فيلم و برنامه‌هاي نمايشي و ارايه طرح آن به رييس‌جمهور خبر داد و گفت: اين موضوع در ديدار با آقاي ضرغامي هم مطرح شد كه ايشان خواستند از طريق شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه رياست آن با رييس‌جمهور است پيگيري شود و خانه سينما اعلام آمادگي كرد تا در تأمين مواد لازم اين شبكه كه مي‌تواند به صورت خودگردان باشد دخيل بوده و مديريت اين شبكه را به عهده داشته باشد.

عسگرپور همچنين از پيگيري طرحي ديگر براي ايجاد شبكه‌اي جهت پخش فيلم‌هاي مستند و ارايه آن در سال آينده خبر داد.

مديرعامل خانه سينما تصريح كرد: ما در حوزه سينما موضوعات مختلفي داريم كه دايما درباره آن اظهارنظر مي‌شود، اما هيچ‌كدام از آن‌ها در قالب مكتوب طرح نمي‌شود و تنها در جرايد مطرح مي‌شود. درحالي‌كه با طرح‌هاي مكتوب و كار كارشناسي روي آن مي‌توان پيگير نتايج آن بود.

وي راه برون‌رفت خانه سينما را رسيدن به استقلال كامل آن دانست و گفت: اين روند باعث مي‌شود بتوانيم از همكاران‌مان دفاع كنيم. چيزي كه متأسفانه الآن وجود ندارد و نمي‌توانيم به مفاد قانوني استناد كنيم، حتي اگر بخواهند خانه سينما را تعطيل كنند، من نمي‌دانم با كدام ماده قانوني مخالفت كنم. درواقع به دنبال قانوني هستيم تا به سمت استقلال برويم تا شاهد اتفاقات خوبي در آينده باشيم.

به گزارش ايسنا، در اين نشست كامران ملكي مشاور رسانه‌اي مديرعامل خانه سينما عسگرپور را همراهي مي‌كرد.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن