تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820412077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هم خواني انديشه ها، مهمترين شيوه تقويت حافظه است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: هم خواني انديشه ها، مهمترين شيوه تقويت حافظه است
پرهيز از منفي بافي و نااميدي، تمركز حواس، علاقه و هم خواني انديشه ها از مهمترين شيوه هاي تقويت حافظه است در عين حال خستگي و استرس از دشمنان حافظه خوب هستند.


هاجر مير رفتار حقي، كارشناس مددكاري و عضو مركز مشاوره دانشجويي دانشگاه شاهد به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: حافظه مانند همه استعدادهاي انساني در معرض بيماري و يا بيماري ها قرار مي گيرد كه تشخيص آنها فقط از يك فرد متخصص ساخته است، بنابراين چنانچه حافظه را پس از مشاهده يك فراموشي جزيي، بيماري تلقي كنيم، اين تصور اشتباه است.

وي تصريح كرد: از منفي بافي و نااميدي بايد پرهيز شود و بهتر است همه چيز را به صورت تصاويري در خيال درآوريم و آن را مجسم كنيم،مثلاً وقتي مي خواهيم كاري را كه بايد انجام دهيم فراموش نشود، اين طور مجسم شود كه در حال انجام آن كار هستيم.

اين كارشناس مددكاري افزود: راه ديگري كه مي توان حافظه را با آن تقويت كرد، تمركز حواس است، وقتي مي خواهيم چيزي را به ياد آوريم بايد فقط به آن فكر كنيم و هر چيزي را از ميدان و توجه خود دور سازيم.

مير رفتار حقي خاطرنشان كرد: بايد به چيزي كه مي خواهيم به يادآوريم، علاقه داشته باشيم و اين يكي از مهم ترين عوامل تقويت حافظه است.

وي تاكيد كرد: براي تقويت حافظه همچنين بايد به هم خواني انديشه ها توجه داشت و اين مهمترين شيوه بهتر كردن حافظه است، اصولاً يادآوري بدون هم خواني يا تداعي معاني امكان پذير نيست.

عضو مركز مشاوره دانشجويي دانشگاه شاهد گفت: كمك هايي براي حافظه خود پيدا كنيد، البته اين هم نوعي از تداعي معاني است، همچنين تكرار را نبايد از ياد برد، چرا كه تكرار باعث به خاطر سپردن بهتر هر چيزي مي شود.

وي با اشاره به اينكه رفتار و احساسات و عواطف آدمي در حافظه نقش بسيار مهمي دارند، ادامه داد: خستگي و استرس از دشمنان حافظه خوب هستند و تنبلي و عدم تحرك ذهني از ديگر عوامل كاهش حافظه هستند./ني

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن