تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816700166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بازرگاني استان همدان:طي سال جاري 684 ميليون دلار كالا از همداني صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان بازرگاني استان همدان:طي سال جاري 684 ميليون دلار كالا از همداني صادر شد
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بازرگاني استان همدان گفت: در سال جاري 84 ميليون دلار از گمرك استان و 600 ميليون دلار از كالاهاي استان همدان از ساير گمركات صادر شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، فيصل مرداسي عصر امروز در دومين همايش گياهان دارويي با اشاره به اهميت مقوله صادرات اظهار داشت: درصد رشد كالاهاي صادر شده در 11 ماه نخست سال جاري نسبت به همين دوره در سال گذشته از نظر وزني 70 درصد و از نظر ارزشي 50 درصد رشد داشته است.
وي افزود: ميزان صادرات استان همدان عليرغم ركود جهاني و تحريم كشور، از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.
رئيس سازمان بازرگاني استان همدان با اشاره به برنامه چهارم توسعه اقتصادي در خصوص صادارت كشوري، اضافه كرد: قابليت و ظرفيت‌هاي همدان در ارتباط با توسعه صادرات بسيار حائز اهميت است كه بايد تدابير لازم براي تحقق نقش پررنگ استان در اين خصوص اتخاذ شود.
وي تصريح كرد: بايد با مبنايي علمي، نوآوري، ايجاد كيفيت و ارائه مناسب محصول بازار، از مزيت نسبي به سوي مزيت رقابتي حركت كرد.
مرداسي نقش صادرات را در توسعه مهم ارزيابي كرد و بيان داشت: داشتن رتبه برتر در صادارت موجب ارتقاي ساير شاخص‌هاي كشور از جمله رشد صنعت، افزايش سرمايه‌گذاري و رشد كشاورزي مي‌شود.
وي با بيان اين كه شهرستان نهاوند در زمينه گياهان دارويي از رشد عيني مطلوبي برخوردار است، ادامه داد: نقش نهاوند از ميزان صادرات استان همدان و دريافت جايزه صادراتي بايد بيش از گذشته باشد چرا كه اين شهرستان داراي قابليت‌هاي مطلوبي در اين امر است.
رئيس سازمان بازرگاني استان همدان گفت: امروزه حركت دنيا به سمت مصرف مواد آرايشي، بهداشتي و دارويي با منشأ گياهي است و اين مطلب نشان از افزايش بازار تجارت گياهان دارويي دارد.
وي افزود: درآمدزايي، تناسب با محيط كار، اشتغال‌زايي و عدم وارد كردن خسارت به محيط اطراف از مزاياي استفاده از گياهان دارويي است.
مرداسي اظهار داشت: در حال حاضر كشور ايران در برخي از محصولات داراي مزيت نسبي است يعني اين محصولات از گذشته و به صورت خدادادي در كشور وجود داشته و همين امر موجب كسب تجربه در توليد آن شده است.
وي با بيان اينكه دنياي امروز در پي مزيت رقابتي است، گفت: بايد با فكر، انديشه و نوآوري در ايجاد كيفيت و ارائه مناسب محصول به بازار به رقابت با ساير توليدكنندگان پرداخت.
رئيس سازمان بازرگاني همدان خاطر نشان كرد: فعال كردن شركت‌هاي تخصصي بازاريابي، گسترش تنوع و كيفيت گونه‌هاي جديد گياهان دارويي از جمله معيارهاي توسعه تجارت در اين زمينه به شمار مي‌رود.
وي اضافه كرد: سازمان بازرگاني آمادگي لازم را براي برگزاري جلسات آموزشي تخصصي براي تجار گياهان دارويي دارد تا مقدمات توسعه اين صنعت در كشور و با پيشگامي نهاوند ايجاد شود.
عضو هيئت علمي مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان همدان اظهار داشت: تنوع اكولوژيكي گسترده، سابقه طولاني و درخشان تاريخي در ارتباط با شناسايي و كاربرد گياهان دارويي و داشتن امكانات قابل توجه در زمينه كاشت گياهان دارويي از جمله قابليت‌هاي شهرستان نهاوند در زمينه اين نوع از گياهان است.
حميدرضا وجداني گفت: افزايش جمعيت و در نتيجه افزايش تقاضا، گسترش كاربردهاي جديد، عدم توانايي پاسخگويي عرصه‌هاي طبيعي به تقاضا و بهره‌گيري از امكاناتي چون ماشين‌آلات براي برداشت از عوامل لزوم كشت گياهان دارويي به شمار مي‌رود.
انتهاي پيام/ش10

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن